Moja przygoda z VW Corrado zaczęła się ok 1.5 temu. Przypadkowo bodąc u znajomego zobaczyłem właśnie ten model w garażu. Całkowicie seryjny w takim stanie jak 18 lat temu zjeżdżał z taśmy VW .Czerwony kolor, silnik 2.9, uszkodzony tylny zderzak i tylna klapa. Co się później okazało jedynym właścicielem tego samochodu była 52-letnia kobieta. Samochód regularnie serwisowany w ASO do samego końca. Po krótkich oględzinach postanowiłem, ze muszę mieć ten samochód za wszelką cenę. Na początku, po pierwszych rozmowach okazało się ze „Corek” nie jest na sprzedaż, ale po kilku debatach w końcu udało mi się przekonać właściciela do sprzedaży. Samochód nabyłem w sierpniu 2009 roku i od tamtej pory zaczęła się gruntowna odbudowa z przebudowa. Plany jakie powstały co do tego projektu były jasno określone: wygląd w miarę seryjny, doładowany silnik i mocne audio KICKERA. Przez kilka miesięcy gromadziłem komponenty które uznałem za potrzebne. Kluczowym elementem przed przystąpieniem do działania było: setki godzin spędzone przed monitorem w poszukiwaniu bardziej lub mniej unikalnych części z niemalże całego świata, dodatkowe zaangażowanie w pomoc rodziny i przyjaciół i wertowanie różnych zagranicznych for. W momencie gdy większość potrzebnych rzeczy leżała już w garażu, nastąpiło składanie wszystkich klocków w całość. Rozpoczęte od lutego 2010 prace trwają po dziś dzień, a dotychczasowy efekt można dostrzec na licznych zdjeciach.
MODEL: VW Corrado
SILNIK: ABV 2.9
MOC: jeszcze niezmierzona
MODY POD MASKA:
Komora silnika:
Modyfikacje: "Clean Look" - wiekszosc widocznych przewodow dyskretnie poprowadzona lub ukryta, czesc poprowadzona pod podluznicami i blotnikami; akumulator przeniesiony do bagaznika; zbiornik spryskiwaczy pod blotnikiem; customowy aluminiowy gorny krociec chlodnicy zbiorniki plynu hamulcowego i chlodzenia pomalowane na czarno, pompa ABSu pomalowana na czarno, wyciete zbedne wystajace uchwyty montazowe zaspawane zbedne otwory.
Skrzynia biegów:
Elementy które wymieniono na nowe: komplet łożysk, synchronizator 2 biegu
Tuning: LSD KAAZ - mechanizm o zredukowanym uślizgu, śruby pierścienia ARP, olej MOTUL 75W140, wszystkie śruby w srebrnym ocynku, obudowa skrzyni czarny mat, short shifler B&M, customowy łożyskowany wybierak zmiany biegów, skrócony wybierak bocznych przesuwów, skasowane wszystkie luzy, gałka biegów i pedały SPARCO SETENTA, chromowana przeciwwaga wybieraka pochodząca z Golfa3 GTI
Blok silnika:
Tłoki, pierścienie, korbowody, panewki okazały się bez znacznych oznak zużycia i zostały oryginalne.
Elementy które wymieniono na nowe: pompa oleju, uszczelniacze wału, komplet wszystkich uszczelek, oringów, ślizgi, napinacze, koła wałków rozrządu, łańcuchy rozrządu, sprzęgło SACHS, termostat, króćce termostatu, pompa wodna
Tuning: Blok pomalowany w czary mat, wszystkie aluminiowe elementy bloku zostały wyszkiełkowane, aluminiowe koło zamachowe FIDANZA 3.9kg (masa z pierścieniem zebatym), zestaw aluminiowych kół pasowych na wale alternatorze i napinaczu paska rozrządu, korek magnetyczny miski olejowej, aluminiowa rura termostatu, czerwone węże wodne SAMCO, wszystkie poduszki silnika z polurethanu + dystanse 1.8cm z aluminium
Głowica:
Elementy które wymieniono na nowe: komplet zaworów wydechowych, komplet prowadnic zaworowych, komplet czerwonych przewodów zapłonowych VW
Tuning: Rozwiercone o ok. 15% i wypolerowane kanały ssące/wydechowe i przepustnica, rozwiercony kolektor ssący, uszczelka termoizolacyjna pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą (redukuje ok. 15% ciepła które generuje silnik), 3-calowy customowy wypolerowany dolot zimnego powietrza z nierdzewki, stożkowy filtr powietrza AOMA ukryty pod podłużnicą, splantowana głowica, skrócone prowadnice zaworów, tytanowe talerzyki zaworowe (masa 50% oryginału), wałki rozrządu ABT 2x268st, chromowana kopulka, chromowana cewka zaplonowa, platynowe świece NGK, chromowana pokrywa zaworów, customowy kolektor ssący (wypolerowane i lekko powiększone kanały, na górze wygrawerowana grafika techniką CNC - logo „TURBO INSIDE” + oznaczenia silnika), chromowany korek wlewu oleju, nierdzewny kolektor wydechowy 6-2-1 rozwiercony i dopasowany do głowicy dodatkowo owinięty bandażem termoizolacyjnym, usunięty katalizator oraz środkowy tłumik -> przelotowa 2.5” rura z nierdzewki w osłonie bandażu termicznego, końcowy tłumik MASTER SOUND zakończony pojedynczą końcówką ULTERA, aluminiowy i wypolerowany korek zbiornika wyrównawczego.
ZAWIESZENIE:
Elementy które wymieniono na nowe: końcówki drążków, sworznie wahaczy, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora
Tuning: gwintowane zawieszenie KW.Variant 2, customowo przebudowana tylna belka + negatyw 2.5st. tylnych kół, wszystkie gumowo-metalowe elementy zastąpione odpowiednikami z poliurethanu, poliurethanowe wieszaki tłumika, poliurethanowe elementy przedniej belki, poliurethan przekładni kierowniczej, poliurethanowe górne łożyska amortyzatorów, poliuretanowe poduszki tylnych amortyzatorów, 28mm stabilizator tylnej belki H&R, łożyska kół MASTER SPORT „do sportowej jazdy”.
UKLAD HAMULCOWY:
Elementy które wymieniono na nowe: linki hamulca ręcznego, zestawy naprawcze zacisków
Tuning: wszystkie elementy wypiaskowane i pomalowane piecowo na kolor czarny, nawiercane i nacinane tarcze hamulcowe ROTORDISC, półceramiczne klocki hamulcowe EBC Red Stuff, czerwone przewody hamulcowe w stalowym oplocie GOODRIDGE RED, płyn hamulcowy MOTUL RBF 660 o podwyższonej temperaturze wrzenia,
KOLA:
Trzyczęściowe wypolerowane felgi z ultralekkich stopów CARLINE CM6, przód w rozmiarach 9Jx16 ET25 z 8mm dystansem opona 195/40/16 DUNLOP SP9000 (pompowane azotem), tył 10Jx16 ET15 opona 25/35/16 DUNLOP SP9000 (pompowane azotem); customowe dekielki; sruby nierdzewne; chromowane nasadki na sruby JACKY.
WNETRZE:
Fabrycznia welurowa tapicerka zmieniona na oryginalny komplet polskorzany RECARO (przednie fotele podgrzewane i sterowane elektrycznie w 2 plaszczyznach); podsufitówka wyklejona czarnym nateriałem imitujacym jeans; czarne i podswietlane zasłony przeciwsłoneczne z lusterkami z wersji US, welurowe dywaniki z napisami "VR6"; dopasowana aluminiowa klatka bespieczenstwa typu F firmy WIERHERS; rozpórka tylna; czerwono-czarna kierownica MOMO Team 30cm; gałka i pedały SPARCO; customowy licznik
Licznik
1. Obudowa – po „zdjęciu” szyby wklejono alu-ramki na dystansach 1mm; nie wiem, czym się kierują producenci tych gadżetów, ale w tym przypadku nic nie pasowało, bo albo wchodziły za głęboko albo krzywo itd., po kilku podejściach siedzą chyba najlepiej jak mogą; wszystkie oznaczenia ikon zostały zaklejone matowym winylem; strzałki kierunkowskazów przyciemnione półprzepuszczalną folia razem z otworami pod wyjścia ShiftLight’u w miejscu fabrycznych diod ładowania, ręcznego, itd.
2. Tarcze – sam pomysł projektu tarcz rozpoczął się jesienią 2009, a finałowa wersja ugruntowała się wiosna 2010, główna koncepcja wg życzenia była utrzymana od samego początku („Gauge Swap” czyli obrotomierz na środku do 8000RPM, prędkościomierz po prawej stronie „najlepiej do 320kmph”), ale co chwile pojawiały się motywy, które można było zrobić inaczej i lepiej; ze statystyki - całkowity czas edycji pliku wektorowego wyniósł ~30 godzin; same tarcze to kompilacja 3 warstw: 1.Indiglo Momana, 2. I-sza filtrująca folia z podwójnym nadrukiem laserowym, 3. II-ga filtrująca folia z podwójnym nadrukiem laserowym z ta różnicą ze miejsca, które miały prześwitywać (ikony kontrolek, segmenty LCD-kow wyświetlacza biegów i cyfrowego prędkościomierza) zostały zadrukowane 80% rastrem, co znacznie zaciemniło te miejsca; okienka podświetlane na inny kolor niż Indiglo zostały podklejone filtrem Oracal w zadanym kolorze; ilość prób i zmarnowanego materiału przerosła założenia (warunek uzyskania filtrowania światła zbliżony do sitodruku Momana wymuszała konieczność podwójnego a nawet potrójnego drukowania tej samej folii a to nie lada sztuka, bo współczynnik prawdopodobieństwa ze nadruki się rozjadą jest na bardzo wysokim poziomie, ostatecznie uznałem ze zastosowanie dwóch folii podwójne zadrukowanych dało zadowalający efekt), ale to norma przy takiego typu modach nie obeszło się tez bez zakupu technologii (kolorowy laser + specjalna folia).
3. Wskazówki – pochodzenie Renault Megane II zaadoptowane zarówno: po długości - przecinane pod kapslami maskującymi i skracane i sklejane z zachowaniem swiatlowodowości (warunek przynajmniej 90% styku w miejscu przecięcia), jak i mocowaniu – powiększone otwory montażowe i wstawione odcięte tuleje z oryginalnych wskazówek; podświetlane po 1 diodzie SMD na każdą wskazówkę (początkowo Indiglo miało się tym zająć, ale okazało się ze to źródło jest za słabe, było tez podejście światłowodem, ale ścisk, jaki panuje po tarczami okazał się zbyt dużym utrudnieniem, dodatkowo doszła słaba wydajność transferowanego światła 10cm światłowodem i plan awaryjny upadł) okazało się jedynym możliwym rozwiązaniem, dużo czasu zajęło upychanie dużych 2mm*1mm SMD-kow tak, aby nie były widoczne z zewnątrz i wygląda na to ze się udało, pozostała jedynie słaba poświata wokół kapsli, która tez jest jeszcze do wyeliminowania; podłączone zostały pod zapłon (styk nr 15) co skutkuje zaświeceniem się po przekręceniu stacyjki; na koniec kapsle wskazówek zostały przemalowane na czarno z dodaniem czerwonego akcentu w kształcie litery "C".
4. Kontrolki – wszystkie fabryczne kontrolki umieszczone na dole licznika trafiły na tarcze, wiązało się to z zastosowaniem kilku modyfikacji; o ile samo przedłużenie wyjść i spięcie ich z diodami to nic skomplikowanego, uzyskanie na krótkiej odległości dobrego rozbłysku, aby cala ikona była podświetlona wymagało trochę gimnastyki, jako źródło minireflektorow posłużyła chińska latarka 8xLED 5mm, silikonowe nakładki na diody 3mm i same diody 3mm waterclear z jasnością na poziomie min.10.000mcd; rozbłyśniki zostały odpowiednio przycięte i wklejone w wycięte otwory w fabrycznej podstawce tarczy; Indiglo tez trzeba było wyciąć w tych samych miejscach, co wizalo się z ryzykiem ze po prostu przestanie świecić, ale na szczęście tak się nie stało ; rozmieszczenie kontrolek jest następujące – poziom płynu chłodzącego na tarczy jego temperatury, kontrolka hamulca ręcznego/świateł długich/świateł krótkich/świateł p. mgielnych na tarczy głównej, kontrolki ładowania i ciśnienia oleju na tarczy prędkościomierza.
5. Wyswietlacze LCD - prosty, ale bardzo efektowny zabieg polegający na odwróceniu folii polaryzującej o 180st, w efekcie uzyskujemy czarne tło i świecące na kolorowo segmenty wyświetlaczy, w tym przypadku na czerwono.
6. Gauge Swap – inspiracja patentem Oichan’a; jedna z prostszych i łatwiejszych modyfikacji; zamiana miejscami silniczków wskazówek; odizolowanie styków; lutowanie połączeń na-krzyż.
7. ShiftLight – moduł z przeznaczeniem do motoru; źródło sygnału ściągane z pinu nr 10 wtyczki licznika (wlutowane wewnątrz licznika); 7-punktowy/multi(4)-sekwencyjny z możliwością dowolnej kalibracji dolnego i górnego progu; 3 sekcje umieszczone w miejscu fabrycznych kontrolek, zapalające się parami w kierunku do środka obrotomierza, finałowa pulsująca sekcja – 1x LED 10mm skierowana na środek tarczy obrotomierza z góry; możliwość wyboru kilku sekwencji zapalania się segmentów; autotest poprawności działania po przekręceniu kluczyka.
8. Cyfrowy prędkościomierz – moduł maszynowy produkcji krajowej; źródło sygnału pochodzi z pinu nr 27 wtyczki licznika (wlutowane wewnątrz licznika); czerwony potrójny 7-segmentowy wyświetlacz LED z kropeczka; odświeżanie na poziomie 1Hz; w pełni kalibrowalny (synchronizacja z GPSem po wpięciu licznika na gotowo); pamięć maksymalnej osiągniętej prędkości pokazywana po przekręceniu stacyjki przez 2 sek.; zakres wskazań 0-299kmph z niedorobiona opcja wskazywania prędkości powyżej 199kmph jako „kropeczka” i reszta -dziesiat-iles.. wynika to z zastosowania tańszego wyświetlacza 2-cyfrowego (dziesiątki i km) + polowa 1-cyforwego na setki km (zapałają się maksymalnie tylko 2 segmenty tworzące „1”) zamiast 3-cyfrowego oraz przebudowanie części układu razem ze sterowaniem; modyfikacja obejmowała wycięcie wyświetlacza z płytki modułu, wypuszczenie go na 20cm przewodach (12 żył) i umiejscowienie na tarczy obrotomierza.. pożarło to kilka długich godzin..
9. Gear Indicator (wskaźnik załączonego biegu) – moduł uniwersalny; źródło sygnału z 4 „punktów” (RPM, SPD, czujnik wciśniętego sprzęgła, czujnik biegu jałowego); sprytne gizmo, które uczy się zależności miedzy obrotami silnika a prędkością z impulsatora; po podłączeniu dodatkowych wejść z czujnika wciśniętego sprzęgła i czujnika biegu jałowego prawidłowo wskazuje „N” w innym przypadku pokazuje losowa wartość (podobno...); zakres wskazań od 1-6 + „R” i „N”; na pewno będzie miał opóźnienie działania, które jest maksymalnie zminimalizowane, ale działanie wyjdzie w praktyce; modyfikacja podobnie jak z cyfrowym prędkościomierzem – wycięcie 7-segmentowego LCD (zastapienie go mniejszym o polowe wyswietlaczem o tych samych parametrach - Kingbright/wspolna anoda/hyperred), wypuszczenie na ~20cm przewodach (10 żył) i umiejscowienie go na tarczy prędkościomierza pod wskazówką.
10. Panel programowania + włącznik – każdy z modułów posiada możliwość kalibracji, która odbywa się na masowaniu jednego z przewodów w odpowiednim momencie po uruchomieniu; tutaj zostało to rozwiązane poprzez wypuszczenie na 50cm taśmie przewodów - 3 przycisków do kalibracji każdego z modułów; 3 microswitch’e przyklejone na kawałek plexi, umieszczone w łatwo dostępnym ukrytym miejscu; włącznik modułów „na życzenie” umieszczony na desce rozdzielczej jako dyskretny kwadratowy włącznik „1-0”.
11. Prędkościomierz „320kmph” – w tej kwestii było chyba najwięcej rozkminiania, wahania, dywagacji nad możliwością zaistnienia w taki sposób, aby wszystko było zgodne ze sztuka; o ile można było zastosować maksymalnie wiejska przeciągnięta liniowa skale prędkościomierza, która i tak już zrobiła się gęsta z powodu „Gauge Swapu”, zastosowana została tez liniowa skala, ale zagęszczona na tym samym 270-stopniowym wycinku Kola; stosowanie zaawansowanej elektroniki adoptowanej z drogich liczników czy zlecanie „ludziom” produkcji adapterów nie wchodziło w grę; nad prawidłowością wskazań prędkościomierza czuwa dowolnie kalibrowalny moduł wpinany na linie sygnału impulsatora; zakres pracy od –50% do +200% i mały bonus – pamięć maksymalnej osiągniętej prędkości wywoływana na życzenie w dowolnym momencie – przycisk został umieszczony obok włącznika modułów; sam jestem ciekaw jak to będzie pracowało, bo moduł został zbudowany do wskazywania prędkości cyfrowej a tutaj będzie musiał wyginąć wskazówkę
NADWOZIE:
Elementy wymienione na nowe: większość zuzytych elmentów gumowych i plaskikowych wmieniona na nowe z ASO, szyba czołowa zraz z uszczelkami i plastikami podszybia, oryginalne wewnetrzne nakładki progowe "CORRADO"
Modyfikacje: całe nadwozie łącznie z komorą silnika zostało oczyszczone do gołej blachy, zapodkładowane i pomalowane na nowy kolor z palety audi (RS4), podwozie dokladnie zweryfikowane (okazalo sie ze jest w bardzo dobrym stanie) - nalozona dodatkowa warstwe konserwacji; oryginalne spryskiwacze przednich lamp; wyczyszczony tylny pas ze znaczka VW i emblematu Corrado, usuniety i zaspawany tylny hak do holowania lacznie z zaspawaniem tylnego zderzaka, ranty nadkoli zagiete zamiedziowane i zaciągniete masą, gril bez znaczka RIEGER, przyciemnione asferyczne wkłady lusterek, przednie podszybie z Golfa2, chromowane zamki drzwi tylnej klapy i przedniej maski, chromowane zawiasy przedniej maski, pozłacane sruby błotników i wszystkich zamków, chromowane siłowniki JOM tylnej klapy, aluminiowa polerowana antena dachowa DRAGON.
OŚWIETLENIE:
Modyfikacje: customowe przednie lampy z wersji US przystosowane do swiecenia palnikami Xenonowymi, soczewki z Audi Q7, szlifowane szkla w miejscu slupa swiatla soczewki, srodki lamp malowane na czarno, sekcja dodatkowych swiatel dlugich przelela zadanie swiatel postojowych w postaci zolto-bialych 9-Ledowych zarowek BA15S ze stabilizatorami napiecia; tylne lampy "clear: IN-PRO LED; przyciemnione folią halogeny i kierunkowskazy, 9-Ledowe bialo-żółte zarówki halogenów.
AUDIO:
Modyfikacje: kompleksowe wygłuszenie całej karoseri i drzwi matami DYNAMAT Extreme; w trudnodostepnych miejscach zostały zastosowane sprye SINUS LAIFA, dodatkowo miejsca zamkniete zostały wypchane wełną mineralna
Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004 Posty: 5279 Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R STG4
a tam jaracie sie kilkoma błyskotkami leetveen w tym macza paluchy takze sząłu nie bedzie
_________________ Pozdrawiam Kevin
K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1
Leetveen
Temat postu: Re: [Corrado VR6 2.9] XXX.project
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2009
VW Zone Master
Rejestracja: Śro 02 Kwi, 2008 Posty: 856
Gadu-Gadu: 0
Auto: f**k this place
no pewnie ze szalu nie bedzie, przeciez to tylko Corrado, a kolor jak kazdy inny, wazne jak lezy a nie jaki lezy
Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum