MODEL: Golf II GL 1988 rok
SILNIK:
2009-1,6 Rf na LPG-->
2010-2,0 dól 2E, góra RV + digi + LPG
2011-2,8 VR6
2012-2,8 VR6
2013-2,8 VR6
2014-2,8 VR6
2015-2,8 VR6
MOC:
2009-70 PS
2010-100PS
2011-167PS
2012-ok 175PS
2013- ok 175PS
2014- ok 175PS
2015-ok 175PS
MODY POD MASKĄ:
2009- gaźnik z fiata 125p + stożek + LPG
2010-lakierowana komora,wszystko poza głowicą i skrzynią pomalowane w czarny mat,skrzynia i głowice w kolor miedziany z palety Daewoo
2011-SWAP na AAA blok silnika czarny mat,kolektor ssący i kilka innych rzeczy w czarnym połysku,skrzynia biegów z TDI
2012- Kolektor ssący z ABV. Rozwiercona przepustnica,podniesienie silnika podkładkami,wydech przelot ze środkową seryjną patelnią.
2013-wcięte wzmocnienie maski,podniesienie silnika,gładkie podszybie
2014- dołożony wskaźnik ciśnienia paliwa,lekko pochowane kable,odświeżenie lakieru na niektórych elementach
2015-wybierak biegów z mkIV,skromne przygotowania do odświeżenia komory na sezon 2016, nowa rozpórka przednia od benson-pro
ZAWIESZENIE:
2009/2010-gwint TA Technix
2011-przód gwint KW z regulacją twardości,tył TA technix
2012-Przód Gwint KW z reg twardości,tył gwint FK z ibizy
2013-bez zmian
2014-bez zmian
UKŁAD HAMULCOWY:
2009-narazie seryjny
2010-przód hamulce z passata b3 256 wentylowane
2011- j/w + pompa 22mm,duże serwo,
2012-pompa 22+ tarcze z G60+ zaciski z vr6,tył tarcze
2013-reduktory siły hamowania ze Skody Felicji
2014-bez zmian
2015-cambery na tył,wymiana wszystkich łożysk i piast przednich,wymiana osłona tarcz hamulcowych.
KOLA:
2009- 7x16 et 35 NOTHELLE + 195/40/16
2010/2011/2012- koło to samo,opona 165/40/16
2013-tylne felgi poszerzone na 9cali,opony Dunlop 195/40/16 na tył,165/45/16 na przód
2014-przednie felgi poszerzone na 9cali z oponami 195/40/16 Falken
2015- odświeżona polerka i ponowne lakierowanie,wymiana opona na Dunlop SP sport 195/40/16
NADWOZIE:
5 drzwiowe seryjne GL polakierowane na czarno+ zderzaki US i listwy GTI na drzwiach
WNETRZE:
2009-fabryczny gruby szary welur
2010/2011/2012-pół skóry z mkIII Otmar Alt Art Edition,wykładzina z GTI,boczki obszyte skajem,podsufitka oklejona czarnym welurem,czarna wykładzina,zegary z mkIII
2013-czerwone pasy,elektryka szyb,konsola Votex z zegarami z audi B3,zaślepka GLI z wersji US
2014-Recaro Z GTi edition
2015 bez zmian
AUDIO:
2009-przód fabryczne głośniki, tył jakieś badziewia w półce, radio JVC
2010/2011/2012-przód 100mm + ori radio gamma
2013-radio ALPINE_ głośniki 130mm w boczkach+100mm w desce
2014-bez zmian
2015-bez zmian
Zmiany przeprowadzone w 2009 roku
-odnowiony grill starego typu
-zmieniony lakier z LN6V na LO41
-polerowane zamki i podziałki tylnych szyb
-odnowione zderzaki
-polerowana fifka z kwasówki
-chromowane klamki
-gwinty przód /tył
-usunięta wycieraczka i spryskiwacz z tylnej szyby
-szeroka dokładka z GTI
-koła jak w opisie
-zmieniony gaźnik z 2e2 na gaźnik z fiata 125p
-dołożony silniczek szyber dachu
-czarna podsufitka
-pół skóry z mkIII Otmar Art. Alt Edition
-tylne lampy biało czerwone
Zmiany na sezon 2010
-czarna wykładzina we wnętrzu
-malowanie ramion wycieraczek
-nowy lakier na felgach
-chromowane zamki z audi
-swap motorowni i hamowania
-czarne boczki
-klimatyzacja
-zmiana dokładki na wąską
-zmiana opon
Zmiany na sezon 2011
-Swap na vr6
-Ciemne lampy z tyłu
-Przyciemnione lampy z przodu
-Polerka felg
Zmiany na sezon 2012
-ogarnięcie silnika
-wymiana hamulców
-lampy tył GTI
-przeróbka puszki filtra powietrza
Zmiany na sezon 2013
-zmieniona kierownica
-poszerzone tylne koła
-zmiana opon
-wymiana oleju,pompy paliwa,pompy wspomagania,akumulatora
-wybebeszone wnętrze,dodatkowo wzmocnione łączenia blach na podłodze
-wyklejona cała podłoga matami wygłuszającymi
-czerwone pasy
-zegary z audi 80
-el. szyby
zmiany na sezon 2014
-wymiana foteli na RECARO z GTi Edition
-poszerzenie przednich felg
-wymiana przednich opon
-chromowane listwy na zderzaku
zmiany na sezon 2015:
-wymiana opon na dunlop 195/40/16
-wymiana wszystkich łożysk i przednich piast
-wymiana osłon tarcz przednich
-odświeżenie polerki na kołach i ponowne lakierowanie wnęk
-wymiana wybieraka skrzyni biegów
-dorobienie maskownicy silniczka szyberdachu
-wymiana zegarów dodatkowych
-serwis silnika
-wymiana rozpórki przedniej
-wymiana miski olejowej i pompy oleju
HISTORIA czyli jak się to wszystko zaczęło
Zaczęło się od mojego poprzedniego mkII które przez własna głupotę sprzedałem i do dziś żałuję
mój golf MKII GTD. wszystkie foto na I st-SPRZEDANY
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19141 po mkII było mkIII GT TDi w wersji Otmar Alt Art. Edition które niestety nie było szczęśliwym zakupem. Zaraz po kupnie padło na glebe i dostało kilka nowych gratów i wyglądało tak:
tak jak szybko padło tak szybko powstało bo były ciągłe problemy z przegubami, sprzedałem wszystkie graty ia auto wróciło do serii. W listopadzie 2008 roku miałem okazje odkupić moje mkII ale niestety się spóźniłem. Pieniądze były auta a auta nie. Zaczęły się poszukiwania golfa II do 1500zl w przyzwoitym stanie. Plan był żeby zrobić prawdziwego szczura na max glebie i max szerokich kołach. Po obejrzeniu kilku egzemplarzy nic ciekawego nie wybrałem. Pewnego dnia brat mojej dziewczyny wystawił na sprzedaż swojego GL. Auto było dość ładne ale mi nie odpowiadało to że ma 5 drzwi. Kilka nocy przemyśleń i kalkulacji i stałem się posiadaczem golfa. Jako że miałem dupovwoza postanowiłem że jak już jest GL i ma wszystkie chromy które mieć powinien musi być czarny(teraz troche żałuje że koloru nie zostawiłem starego) i tak się zaczęło. Auto pod koniec marca pojechało do lakiernika. Na koniec kwietnia je odebrałem poskładałem i jeżdżę.
Tak wyglądało w momencie kupna:
a tak u lakiernika na podwórku
tak wyglądał w 2009 roku
jako że mkIII szło pod
postanowiłem jak najwięcej z niego wyciągnąć i tak boczki w skórze poszły do skrypola a fotele do mnie
golf III się sprzedał a jego miejsce zajął nowy dupovwóz passat B4
planów co do mkII jest dużo ich realizacja zależy tylko i wyłącznie od funduszy
najbliższe to zmiana wykładzin z szarych na czarne i poprawienie kilka dupereli.
robione na szybko fotki wnętrza:
nowy mały mod:
golf zimą :grin:
troche gratów z dawcy
nowe serducho 1,8 RV:
Klimatyzacja:
nagrzewnica od klimy już siedzi:
zimno było więc z autem nic się nie działo.gromadziłem tylko graty i tak udało mi się za śmieszne pieniądze kupić chłodnice oleju z mkI która ostatecznie została sprzedana bo nie pasowała do nowego silnika
kupiłem też trochę gratów do silnika i zawieszenia:
na sezon 2010 zniknie szeroka dokładka i założona będzie wąska więc trzeba było wykombinować trochę gleby co by za dużej dziury nie było między gruntem a dokładką i kupiłem w związku z tym "nowe" gumy:
i porównanie 195/40/16 i 165/40/16
w między czasie kupiłem 3cie auto:
ogarnąłem je technicznie i sprzedałem.
2 dni wolnego i trafiłem w pogodę więc zacząłem przygotowywać komorę pod malowanie
złożyłem trochę wnętrza:
04,03,2010 dzisiaj dzień wolny od pracy,pogoda sprzyjała wiec zabrałem się w końcu do roboty.oto efekty:
wyczyściłem kolektor ssący który będzie pomalowany
z ciekawości rozkręciłem parownik od LPG.Gaz to tanie paliwo ale cholerne brudne.
dzisiejszy zonk
mały aktual
auto pojechało do lakiernika ma malowanie komory
blok i reszta gratów pomalowana w czarny mat.mam nadzieje ze do końca sezonu się utrzyma
po ostatniej wycieczce po złomach wyrwałem lepsze hamowanie
stare hamulce 239 zastąpią 256 wentylowane z passata b3.tarcze jak i klocki były całkiem nie dawno nowe wiec nie będę ich zmieniał tylko odświeżę co nieco.
dorwałem też czarne słupki C do 5d
poprzednie słupki ładnie wyglądały bo były oklejone skajem ale po roku klej puścił wiec teraz będą ori.
______________________________________________________________________________________________________________________________________SEZON 2010auto w drodze powrotnej z CS.de
Silnik ostatecznie został złożony z dwóch.Dół jest z 2E 2,0 8V a góra z 1,8 RV
deska narazie została ta co jest ale będzie wymieniona.obecna ma jakieś plamki po kleju
bagażnik
boczki ze skajki.odrazu we wnętrzu przyjemniej się zrobiło.
i nowe dywaniki
tak siedzi tył:
11,05,2010
dziś kolejne tuningi a w zasadzie poprawianie starych. zamki wołały o pomstę więc się za nie wziąłem
było tak:
teraz jest tak:
18,05,2010
nowy kolor felg i głowicy(lakier z matiza)
Mrówki 2010wpadł znaczek rabbit.został wypolerowany i doprowadzony do stanu bdb
no to lecimy dalej z tematem:
pomalowane ramiona wycieraczek pod kolor budy
posprzątałem trochę jeszcze pod maską
fotka mojej pierwszej nagrody którą dostałem w Pleszewie
kilka strzałów z
vag eventu na który udało się dostać drugi raz z rzędu z czego się bardzo cieszę:
fotki z cs.pl znalezione na necie
kolejne fotki.tym razem z garażu.autko nawoskowane czeka na jakiś słoneczny dzień
nazbierało się tego troche
przy okazji ostatniego wypadu na auto złom wpadł mały rarytasik:
Kolejny tour po złomowiskach przyniósł kolejnego grata:
niestety jest to tylko nakładka ale za 5zl nie będę wybrzydzał.za kolejne 5 zł kupiłem ori konsole w bdb stanie i tak oto za całą dychę mam votexa z rarytaśnym boxem na kasety FOHA
a to mój nowy dupovwóz
passat b3 GT pierwotnie VR6 po swapie (niestety) na 1,8 PB.stan wizualny jak najbardziej ok.buda zdrowa lakier nie najgorszy jak na ten wiek i co najważniejsze to bezwypadek i nie ma rdzy.no i ma pakiet GT na czym mi bardzo zależało.technicznie to praktycznie wszystko łącznie z silnikiem jest do wymiany.ale za 1500zł wybrzydzał nie będe
====================================================================================================================rok 2011pierwszy dawca serca-2,0 ABA z Jetty III USA
kilka nowych gratów na sezon 2011
RECARO
nakładki progu bagażnika z wersji POST
kolejny silnik-tym razem cos bardziej sensownego:
teraz mniej przyjemniejsza fotka:
nowy dupovwóz
wersja GL 1,8 ABS + LPG
z wypasu kierownica,el lustra i alu
kolejne autko na co dzień
tak z grubsza to jak widać audi 80 b3 silnik 1,8 z LPG(pali połowę mniej niż ten sam silnik w passacie b3)
z wypasu to centralny,szyber,wspoma,kiera w skórze(do wymiany bo jak dla mnie jest za cienka)+ gratisy,cb i cd radio,alu na lato,i ubezpieczenie na całe pół roku
znalazły się jakieś fotki rozpierduchy w garażu:
wywaliłem blok do góry nogami i odkręciłem miskę.wszystko ładnie pięknie poza tym:
trochę to dziwne bo miska nie jest mocno zmasakrowana.chyba ze ktoś zmieniał miskę a pompę zostawił starą.
poza tym dzisiaj doszła kolejna partia części.tym razem trochę uszczelek i filtr powietrza
jak tylko kupiłem motor zacząłem zbierać potrzebne graty.no i uzbierało się trochę tego:
na fotce tylko cześć gratów.cześć już jest w bloku i po montowane do silnika a kolejna część czeka w ASO
w między czasie poszło kilka gratów w piasek i piec:
to co było tylko piaskowane będę malował sam,poza obudową wentylatorów.
dziś przyszła uszczelka miski,miska została wyprostowania i wzmocniona kilkoma drutami
i skręcona,blok odrapany druciakiem i pomalowany podkładem,jutro druga warstwa podkładu i potem docelowy kolor
tour po złomowiskach przyniósł to:
licznik z mkIII VR6 zamontowany:(podziękowania dla frediego i księdza)
dzisiaj odebrałem od tapicera fotele:
ale sprzedałem bo mi nie pasował kształt
rozrząd do vr6 skompletowany
głowica po małym remoncie:
12,02,2011
czapka na bloku:
złożony rozrząd
i na koniec dnia skręcony słupek
tydzień składania i jakiś efekt jest:
rozpoczęcie sezonu Leszno 2011- i pierwszy wyjazd.po 120km zdechła skrzynia
na krótki czas wpadła stal z opla:
motor po odebraniu od mechaniora gdzie stał ponad miesiąc i nic nie było zrobione
nowa stara kiera
znaczek na tylny pas:
małe zakupy u swietlika:
kółeczka w polerce:
kółeczka ze srebrnym:
kółeczka z czarnym,i takie ostatecznie zostały
kilka fotek po umyciu :
troche rupieciochów z proszku:
tuning lamp:
VAG Event 2011czas od pozytywnej odpowiedzi od wolfsgruppe był czasem intensywnych przygotowań do eventu
pranie foteli:
w czasie kiedy ogarniałem polerkę z pomocą przyszła mi moja kochana dziewczyna która dokładnie odkurzyła całe wnętrze.jak widać sprawiło jej to wielką przyjemność:
W między czasie wcisnąłem zegary które dostałem od kolegi z pracy:
tak ogarnięte auto pojechało na event.niestety 2 godziny przed wyjazdem umarła pompa paliwa pod autem.udało się ją reanimować i auto dojechało i wróciło z eventu.niestety w poniedziałek pompa zdechła całkowicie i teraz auto stoi.
jednak cieszy mnie fakt ze po raz kolejny ktoś docenił mojego grata i dostałem fajne szkiełko od chłopaków z wolfsgruppe:
nowy dupovwóz Passat b3 VR6
auto w końcu pojechało na hamownie
wykres:
kilka fotek z DUB IT 2012 znalezionych w sieci
2 fotki z cultstyle.pl znalezione w sieci
kilka fotek na zakończenie sezonu:
2013nowy rok się zaczął więc powoli trzeba auto przygotować do sezonu.
jeszcze w starym roku udało się położyć nową konserwacje podwozia(oczywiście większość starej zdrapana),obspawać niektóre łączenia na karoserii i podwoziu żeby ją trochę wzmocnić,cała podłoga od środka została wyklejona matą bitumiczną dzięki czemu auto stało się nieco sztywniejsze i przede wszystkim cichsze w środku(na tym mi najbardziej zależało).w sumie do skończenia jeszcze zostały tylne drzwi i ściana grodziowa.
praktycznie całe wnętrze zostało rozebranie i złożone od nowa,wymieniłem dywan, popękane lub porysowane plastiki, dołożone zostały el szyby przednie,czerwone pasy, jakieś głośniki w panele drzwiowe i otwory po korbkach,skóra wyczyszczona.wnętrze praktycznie mam skończone.jeszcze tylko wymiana radia na bardziej pasujące podświetlaniem do mkII.
jak pojawia się jakieś sensowne + temperatury to zajmę się stroną techniczną. na pewno będą to poliuretany w wahacze,nowa pompa wspomagania i kilka rzeczy eksploatacyjnych.
kilka fotek:
i fotki przymiarki keskinów KT1
o ile tył wszedł bez problemu to przód niestety nie:
koła urosły:
pierwszy wyjazd do Leszna na LowDay
auto odwiedziło VE 2013 i DUB IT2013 w KielcachVag Day Żmigród 2013-auto zdobyło 2 miejsce w TOP3 zlotu 14 sierpnia ja i moja żona pojechaliśmy golfem do ślubunasz nowy dupowóz
2,8 v6 z tiptronikiem
prezent pod choinkę dostałem:
CDN