Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk4] Czy kierownica od mk5 pasuje do mk4?
PostWysłany: Sob 25 Paź, 2008 
VW Moher
VW Moher
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Lis, 2006
Posty: 2616
Skąd: CT - Moherowo - TORUŃ
Gadu-Gadu: 4208008
Skype: SerwerLukasa
Auto: 2miejsce Show`n`Shine mk4/bora: VWMANIA 2009, Wyróżnienie za Najładniejsze Auto: Mrówki 04-06.09.2009
kto mi powie czy kiera od mk5 pasuje do mk4 ??
mam zamiar wstawic kiere multifunkcyjna


1 - gwint ?
2 - poduszka ?
3 - spasowanie ?

nie wiem o co moge jeszcze pytac


Ostatnio edytowany przez LukasTDI, Sob 25 Paź, 2008, edytowano w sumie 1 raz


_________________
s/n:49793...i twoj stary tez!
s/n:68081...do miecza!
s/n:07281...pchaj goooo!


MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI
Image
Offline
 Profil    4208008 SerwerLukasa
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 25 Paź, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
LukasTDI, poduszka powietrzna jest oczywiście inna w mk5 niż w mk4, nie wiem jak jest z kostką airbagu oraz średnicą wieloklinu.
Daj mi czas do poniedziałku i przypomnij się rano sms'em, sprawdzę te dwa tematy i dam Ci znać, jak będzie to samo, będę miał dla Ciebie w dobrej cenie kierownicę wielofunkcyjną z mk5 z drewnianym kołem (jasne lub ciemne drewno) albo nawet od mk6 jakbyś chciał ;)



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 25 Paź, 2008 
VW Moher
VW Moher
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Lis, 2006
Posty: 2616
Skąd: CT - Moherowo - TORUŃ
Gadu-Gadu: 4208008
Skype: SerwerLukasa
Auto: 2miejsce Show`n`Shine mk4/bora: VWMANIA 2009, Wyróżnienie za Najładniejsze Auto: Mrówki 04-06.09.2009
lucek - z nieba mi spadles :D
przypomne sie - dziekuje



_________________
s/n:49793...i twoj stary tez!
s/n:68081...do miecza!
s/n:07281...pchaj goooo!


MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI
Image
Offline
 Profil    4208008 SerwerLukasa
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 25 Paź, 2008 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3004
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 3239572
Skype: vwzone
Auto: Bora Sedan V6 oraz Bora Variant TDI ASZ+ Jetta mk II Coupe Bora Sedan TDi ATD
Lucius to jak coś to napisz mi na PW jaka cena takiej kierowniczki i jak dokładnie wygląda też byłbym zainteresowany :)



_________________
Image
Offline
 Profil    3239572 vwzone
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 27 Paź, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Obadałem temat i sprawa wygląda następująco: fizycznie da się bez problemu założyć kierownicę od mk5 albo mk6 do mk4, bo wieloklin jest identyczny. Czyli kierka sie zakłada.

Jak wiadomo do kierownicy z mk5/6 również poduszka musi być z takiego samego modelu (mk5 i mk6 mają identyczne poduszki), bo poducha od mk4 nie da się założyć do innej kierownicy niż z mk4 (no i paska b5...)
Niestety airbagi od mk5/mk6 mają inne wtyczki i wiązki różniące się istotnie od airbagów z mk4.

Wniosek płynie z mego wywodu taki, że możesz sobie LukasTDI, założyć kierownicę i poduszkę z mk5/6 do mk4, ale albo nie podłączysz poduszki wcale (czyli ze względu na twoje bezpieczeństwo wątpliwe rozwiązanie) albo możesz próbowac przerobić wiązkę airbagu z mk5/6 żeby pasowała do wtyczki w kolumnie kierowniczej mk4, ale to chyba jeszcze gorszy pomysł niż nie podłączenie airbagu w ogóle.
Generalnie nie polecam żadnego z przytoczonych przeze mnie rozwiązań.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 27 Paź, 2008 
VW Moher
VW Moher
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Lis, 2006
Posty: 2616
Skąd: CT - Moherowo - TORUŃ
Gadu-Gadu: 4208008
Skype: SerwerLukasa
Auto: 2miejsce Show`n`Shine mk4/bora: VWMANIA 2009, Wyróżnienie za Najładniejsze Auto: Mrówki 04-06.09.2009
dzieki Lucek :(



... zawsze wiatr w oczy



_________________
s/n:49793...i twoj stary tez!
s/n:68081...do miecza!
s/n:07281...pchaj goooo!


MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI
Image
Offline
 Profil    4208008 SerwerLukasa
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 27 Paź, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Czekaj, nie becz, nie zdążyłem dopisać, wy**bał mi się IE...
Pogrzebałem więcej w rysunkach, jak jesteś zdesperowany do granic ostateczności, zeby mieć tę keirownice z mk5, to możesz spróbować takiego wariantu:
- wypiąć wiązki z obydwóch airbagów od mk4 i mk5,
- następnie złozyć z nich taką wiązkę: wtyczka do kolumny kierowniczej z mk4,
- następnie uważać żeby po pierwsze nie uszkodzić przewodów po drugie, żeby nie zamienić plusa i minusa
- następnie zakończyć wiązkę wtyczką do generatora airbagu z mk5
Jak zrobisz to starannie i porządnie to nie powinno Ci nic wybuchnąc w twarz (hah nie ryzykował bym), z tym że musisz pamiętac, ze poduszki w mk4 i mk5 mają inną pojemność worków itd co wpływa na ich zachowanie i prędkość napełniania przy wypadku, do tego jeszcze inaczej siedzi kierowca itd..

W sumie to da się zrobić, ale ja tam bym się nie bawił w to... i wolę Cię nastraszyć, żebys tez nie próbował...



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 27 Paź, 2008 
VW Zone Admin
VW Zone Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3672
Skąd: Wrocław-Krzyżowice
Gadu-Gadu: 1722539
Auto: T5 TDI ;) CLS CDI by H&R,
LukasTDI, zakladaj! Ale niech sobie Andzia zapisze moj GSM 607152668!!



_________________
††CAŁODOBOWY Zakład Pogrzebowy†† Wrocław ul. Borowska 254, pomoc w ZUS, KRUS i USC, całodobowe przewozy krajowe. 607152668
Image
Offline
 Profil    1722539
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 27 Paź, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 20 Kwi, 2006
Posty: 125
Skąd: Leszno WLKP
Gadu-Gadu: 2848884
znalazłem na niemieckim forum passata na temat przekładki kierownicy z mk5

kierownica mk5


Offline
 Profil    2848884
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 27 Paź, 2008 
VW Moher
VW Moher
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Lis, 2006
Posty: 2616
Skąd: CT - Moherowo - TORUŃ
Gadu-Gadu: 4208008
Skype: SerwerLukasa
Auto: 2miejsce Show`n`Shine mk4/bora: VWMANIA 2009, Wyróżnienie za Najładniejsze Auto: Mrówki 04-06.09.2009
Bilu., jak cos to mi GRATISA zrobisz ;)



_________________
s/n:49793...i twoj stary tez!
s/n:68081...do miecza!
s/n:07281...pchaj goooo!


MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI
Image
Offline
 Profil    4208008 SerwerLukasa
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 28 Paź, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
TCL, dzięki za linka, tam sa odpowiednie fotki, o tych różnicach pisałem.
Tu masz poduchę z mk4, zobacz jak wygląda kostka do kolumny (żółta) i do generatora (żółtoniebieska):

Image
Image

Tu masz poduchę z mk5, jak widac kostka do kolumny (żółta) jest inna, jak również kostka do generatora (filetowa):

Image
Image

Jak dasz radę je podmienić, tak jak pisałem wyżej to pozostaje Ci podłącznie 2 konektorków od klaksonu.
Decyzja należy do Ciebie, w razie potrzeby służę schematami elektrycznymi i numerami części potrzebnych do przeróbki.
A jakbyś cos poputał to Bilu. da Andzi rabacik niee



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 30 Paź, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 06 Gru, 2006
Posty: 241
Skąd: Warszawa/Białystok
Gadu-Gadu: 11217693
Auto: Nissan Silvia
Lucius Snow napisał(a):
(mk5 i mk6 mają identyczne poduszki)


jestes pewien?
mk5:
Image

mk6(w golfie 6 występują 2 typy kierownicy - w zależności od wersji wyposazenia):
Image

Image

Co do stwierdzenia, ze jest to niebezpieczne bo inna pozycja za kierownica to "smieszy" mnie to. Weżmy pod uwage, ze:
-VW Polo
-VW Golf 5/jetta
-VW Tiguan
-VW Passat B6
-VW Caddy
-VW Touran
-VW Eos ...wszystkie te auta używają 1 modelu kierownicy, a pozycja za kierownica w kazdym z nich jest diametralnie inna. Podłączenie mk5 do mk4 to kwestia kilka kablekow i zmiany kostki wchodzącej w tasme ESP.

i tu ostatnia wersja:
mk5 w mk4:
Image

Lukas jesli szukasz skorzanej kiery od mk5, to moze swoja ci odstapie, bo zamieniam na mk5 GTI prawdopodobnie. ogolem co do mk4->mk5->mk6 ze roznia sie kostkami czy innymi rzeczami, to normalka, zmiany modelowe muszą byc :ok:



_________________
Life's simple. You make choices and don't look back.
Offline
 Profil    11217693
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 30 Paź, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Sebek napisał(a):
jestes pewien

Tak jestem pewien, bo pracuje w fabryce VW w Dziale Zapewnienia Jakości Części Zakupowych (Qualitätsicherung Kaufteile) i mam przed sobą takie kierownice, a kolega który siedzi 2 metry ode mnie przy sąsiednim biurku wprowadza takie cześci do produkcji seryjnej.
Nie pisałem o kierownicach od GTI, tylko o zwykłych, jak na zamieszczonych przeze mnie zdjeciach.

Jestem podwójnie pewien, bo do mk6 wchodzi kierownica o nowym kształcie a poduszka zostaje taka sama (dla zwykłej kierownicy). Taka sama nie dlatego, że się taka komuś zewnętrznie tak wydaje, ale dlatego, że pozostaje w StĂĽckliste taki sam numer części.

Sebek napisał(a):
Co do stwierdzenia, ze jest to niebezpieczne bo inna pozycja za kierownica to "smieszy" mnie to. Weżmy pod uwage, ze:
-VW Polo
-VW Golf 5/jetta
-VW Tiguan
-VW Passat B6
-VW Caddy
-VW Touran
-VW Eos ...wszystkie te auta używają 1 modelu kierownicy, a pozycja za kierownica w kazdym z nich jest diametralnie inna. Podłączenie mk5 do mk4 to kwestia kilka kablekow i zmiany kostki wchodzącej w tasme ESP.


To, że Ci się wydaje, że poduszka jest taka sama w wymienionych przez Ciebie samochodach, oznacza, że jesteś w grubym błędzie.
Abdeckung wierzchni poduszki jest taki sam, owszem, ale to tylko dekielek ze znaczkiem. W każdym z tych samochodów objętość worka i odpowiedni do niego generator są inne. Po co zapytasz? Po to, zeby Ci głowy nie urwało, gdy dajmy na to zapodasz do Golfa poduszkę z Caddy, która ma większa pojemnośc właśnie dlatego, że pozycja kierowcy jest inna. A jak sobie sam poduchę i kierownicę przełożysz i będziesz miał wypadek, towarzystwo ubezpieczeniowe sprawdzi poduchę i się okaże, ze wcale nie pochodzi z tego modelu, co więcej nie zakładano jej w fabryce i się wykręci od odpowiedzialności. A jak stwierdzi, ze nie założono poduszki w fabryce - ponieważ będzie miała ona inne numery seryjne (każna poducha ma swój indywidualny numer) różne od tych, które VW przechowuje przez 15 lat.

I żeby nie być gołosłownym, podam Ci numery części (poduszek) indeksy pomijam:
mk5/jetta 1K0.880.201
caddy 2K0.880.201
passat b6 3C0.880.201
polo 9N 6Q0.880.201
touran 1T0.880.201
tiguan 5N0.880.201
i powiem, że w każdej chwili mam dostęp do rysunków tych cześci i wiem, że się róznią. Do rysunków, nie do ETKI, zaznaczam.

PS. Doceń, że zechciałem skromnie odpowiedziec na Twojego posta, nie korzystając z możliwości edytowania go ;)



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 30 Paź, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 06 Gru, 2006
Posty: 241
Skąd: Warszawa/Białystok
Gadu-Gadu: 11217693
Auto: Nissan Silvia
z tego co wiem to w Polsce składają conajwyżej caddy i t5 ]:-> i rozumiem, ze numery tez spisales z rysunkow a nie z ETKI (w ktrej tez sa rysunki). Decyja nalezy do autora tematu, ..a dalej tak ciagnac, ciakwe jakie poduchy ida do bory HS , wygladaja jak mk5, ale pewnie powiesz ze bebechy to mk4. co do samych numerow-to skoro pracujesz w fabryce to pewnie wiesz ze masa czesci mimo iz takie same, maja rozne numery a chodzi tu glownie o tzw "chwyt marketingowy" -jedne sa drozsze od tych drugich. wiedz ze ja tez mam mozliwosc namacalnie i to w etce, czy na magazynie "oglądać" takie cuda. poza tym numery ktore rzuciles roznia sie tylko pocztakiem, a co za tym idzie (zapewne wiesz) kodem auta, 9n, 3c, 1k, 1j...itd :-D bo dalej widze wszedzie 880.201

Image

pozdr

P.S. Skoro jestes w pracy a 2 metry dalej kumpel siedzi, to weźcie się do roboty ;) bo potem beda zwroty do KT :D



_________________
Life's simple. You make choices and don't look back.
Offline
 Profil    11217693
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 30 Paź, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Sebek napisał(a):
dalej tak ciagnac, ciakwe jakie poduchy ida do bory HS , wygladaja jak mk5, ale pewnie powiesz ze bebechy to mk4

Nie wiem, Chiny to osobny temat, magiczny, ze tak powiem ;)

Sebek napisał(a):
co do samych numerow-to skoro pracujesz w fabryce to pewnie wiesz ze masa czesci mimo iz takie same, maja rozne numery a chodzi tu glownie o tzw "chwyt marketingowy" -jedne sa drozsze od tych drugich. wiedz ze ja tez mam mozliwosc namacalnie i to w etce, czy na magazynie "oglądać" takie cuda

Może w dystrybucji, u nas, jeśli jest ten sam numer części, to część jest identyczna, COP-Teil, coś Ci to mówi?

Sebek napisał(a):
poza tym numery ktore rzuciles roznia sie tylko pocztakiem, a co za tym idzie (zapewne wiesz) kodem auta, 9n, 3c, 1k, 1j...itd bo dalej widze wszedzie 880.201

Na pewno wiesz, że pierwsze trzy znaki to model auta, następne trzy to grupa środkowa, w tym przypadku 880 sa to cześci związane z poduszkami, 201 to numer poduszki powietrznej kierowcy. Podając numerów nie podałem jeszcze indeksów cześci, w niektórych są już dwuliterowe...
Gdyby cześci były identyczne, miałyby identyczne numery... Bez jaj, serio mówię, sam uwazałem, że poduchy sa identyczne dopóki nie zapytałem o to u gościa z TRW (dostawcy).

Hah mogę Ci wskazac na ten przykład 2 cześci, śmieszne, małe, bez znaczenie niemalże, z golfa mk1 i mk2 stosowane do dziś w Caddy i T5.

Sebek napisał(a):
P.S. Skoro jestes w pracy a 2 metry dalej kumpel siedzi, to weźcie się do roboty bo potem beda zwroty do KT


Moje cześci sa zawsze i.O. :D

[ Dodano: Czw 30 Paź, 2008 ]
Wracając do domu z pracy miałem chwilę, żeby na spokojnie przemyśleć naszą dyskusję i chciałbym jeszcze coś dopisać...

Sebek napisał(a):
Decyja nalezy do autora tematu

Zgadzam się w pełni.

Sebek napisał(a):
masa czesci mimo iz takie same, maja rozne numery a chodzi tu glownie o tzw "chwyt marketingowy" -jedne sa drozsze od tych drugich

Nie do końca masz rację...
Na przykład weźmy pompę wspomagania od golfa mk4, kładziemy ją teraz do do Caddy ze wspomaganiem hydraulicznym (cięcie kosztów, przekładnia ze wspomaganiem hydraulicznym jest tańsza niż elektromechaniczna, nie każdy klient chce za elektromechaniczną dopłacić).
Wydawałoby się, że identyczna jest w T5, znaczy się obudowa, króćce przyłaczeniowe, jeden tylko jest pod inym kątem, ale odkręcamy śrubkę mocującą, przekręcamy i już jest ok. Nawet gdybyśmy rozebrali takie 2 pompy od Caddy i T5 wydają sie identyczne, a wydajność mają inną. Jak to możliwe? Przecież nic nie widać, są takie same? Hah wystarczy inny zarys zęba kół w pompie... Mając część ma półce nie zauważysz tego...

Po drugie... Wiesz co to "brzytwa Ockhama"? "Nie mnożyć bytów ponad miarę..." i tak dalej?
Mając identyczną część 2 dwóch modelach, część taka będzie miała zawsze taki sam numer. To się nazywa wtedy "COP-Teil", ("carry-over-part"), część przejęta [w domyśle "z innego modelu"]. Jeśli natomiast występuje w nich choćby niewielka różnica, jednakże istotna z puktu widzenia konstrukcji, albo dajmy na to technologii wykonania części, taka część będzie miała inny numer.
Nie wyklucza to oczywiście faktu, ze taka część może działać bezproblemowo w innym modelu, jak wspomniana pompa wspomagania z mk4 daje radę w caddy, a uciągnęłaby pewnie i T4 i T5, bo pasuje tam po przekręceniu jednego króćca.

Co do mnożenia bytów, to wiedz, że każdy numer cześci oznacza osobny rysunek 2D i model 3D w Catii itd. tak to jest zorganizowane, a za rysunek Konstrukcja (pisana z wielkiej litery jako dział) liczy sobie kilka do dziesięciu tysięcy € kosztów. W dobie wprowadzania zmian przynoszących rocznie oszczędność w modelu rzędu kilkunastu tysięcy €, takie mnożenie rysunków nie opłaca się. Do tego koszty logistyczne oraz koszty zakupu części, oczywistym jest że Beschaffung wynegocjuje lepszą ceną za na przykład 1 milion jednej części niż 2 razy po 0.5 mln części różniącej się tylko numerem, bo chociażby nie trzeba przeprogramywywać drukarki do numerów czy grawerki, a także jest łatwiej sterować przepływem części u dostawcy i w magazynie i na linii VW.

[ Dodano: Czw 30 Paź, 2008 ]
Zapomniałem jeszcze o kosztach mojego działu, wzorcowanie też kosztuje, dla każdego nowego numeru części trzeba przeprowadzić badanie labratoryjne i pomiary, próbną zabudowę itd... A koncern tnie koszty ile tylko może.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe