Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk3] Różnica między silnikami TDI 1Z i AFN?
PostWysłany: Czw 11 Wrz, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
witam.
mam pytanie?
jak jest techniczna różnica miedzy silnikami tdi 90ps(1Z) a 110PS(AFN).

wiem ze jest zmienna geometria łopatek turbiny, czy sa jakieś inne różnice??.

jak sprawa wygląda z zywotnością silnika 90ps-1Y, i z spalaniem na 100km??.

czy ten o to silnik po czipie na 110ps nie traci na zywotności??.

dzięki za wszelkie info.
pozdro.


Ostatnio edytowany przez piters Pią 12 Wrz, 2008, edytowano w sumie 2 razy


_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 11 Wrz, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
Witam
Napisze to co wiem o tych silnikach
1Z ma 8 bitowy ECU a AFN 16 bitowy i ma wieksze mozliwosci programowania.

1Z jest bardzo zywotny nawet jak ktos malo dba o ten silnik (przykladem moze byc moj szwagier :ała: ) i mysle ze przebieg ponad 300 tys i wiecej bez wiekszego remontu to norma

Spalanie na poziomie 5-6,5l zalezy od nogi i trasy

Jezeli kupisz silnik w miare dobrym stanie i rozsadnym przebiegiem to DOBRY chip nie powinien zaszkodzic silnikowi ale musisz sie liczyc ze turbo moze odmowic posluszenstwa ze wzgledu na wieksze cisnienie (jezeli jest orginalne) podobnie moze byc z pompa.

PozdraVWiam


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 11 Wrz, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2711
Skąd: Gostyń
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw/audi
piters napisał(a):
(1Y)

ten silnik to zwykły TD.tdi 90PS to 1Z lub po 96 roku AHU/ALE
ja mam Afn-a i jestem z niego mega zadowolony.jak trzeba to smyka ponad 200km/h, jak trzeba spali 3,1litra na 100km,max spalanie nie przekracza 5,5 litra.w/g licznika przebieg to 200tys,na hamowni wypluł na nie wymienianym filtrze powietrza i nieszczelności w dolocie 118PS/252Nm

co do chipowania to możesz śmiało oba silniki modzić.spokojnie można z nich wyciągnąć 150-180PS

jeśli chodzi o różnice wizualne i konstrukcyjne to AFN ma inny kolektor dolotowy,wcześniej wspomniany komp jest inny,dół silnika jest taki sam,afn ma wydajniejsze wtryski.

jesli planujesz zakup AFN to pamiętaj że te silniki szły od 96 roku



_________________
VW GOLF II VR6.Aktualizacje na I stronie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=41858
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 12 Wrz, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
dawid018 napisał(a):
ten silnik to zwykły TD.tdi 90PS to 1Z lub po 96 roku AHU/ALE

sorki, miałem na mysli 1Z, bo takiego właśnie zakupiłem i jak na razie jestem zadowolony.

dzięki za wszelki info i jak ktoś wie coś więcej to proszę.
pozdro.



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 12 Wrz, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
Cytuj:
co do chipowania to możesz śmiało oba silniki modzić.spokojnie można z nich wyciągnąć 150-180PS

Przy zamianie samego oprogramowania to tyle nie wycisniesz w bezpieczny sposób.
Jesli chcesz chipowac silnik to zrób to u dobrego tunera który zna sie na rzeczy to silnik posłuży ci bardzo długo, jesli kupisz chipa z allegro to róznie bywa... a koszt naprawy moga być duże...



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 12 Wrz, 2008 
VW User
VW User

Rejestracja: Sob 23 Sie, 2008
Posty: 93
Skąd: zary
AFN ma inne tłoki,wzmocnione mocowanie sworznia,tłok ma mosiężną tuleje w którą wchodzi sworzeń, a w 1Z tłok jest cały z aluninium.Tłoki są wzajemnie wymienne.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 12 Wrz, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2711
Skąd: Gostyń
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw/audi
Soad7 napisał(a):
Przy zamianie samego oprogramowania to tyle nie wycisniesz

fakt troche się zapędziłem i nie napisałem wszystkiego do końca.



_________________
VW GOLF II VR6.Aktualizacje na I stronie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=41858
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 13 Wrz, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
wiec twierdzicie ze jak 1Z ma 200tys, to chip nic mu nie zaszkodzi i nie skróci jego żywotności ??.
turpik napisał(a):
Jezeli kupisz silnik w miare dobrym stanie i rozsadnym przebiegiem to DOBRY chip nie powinien zaszkodzic silnikowi ale musisz sie liczyc ze turbo moze odmowic posluszenstwa ze wzgledu na wieksze cisnienie (jezeli jest orginalne) podobnie moze byc z pompa.


no a jak to właśnie jest z ta turbinka i pompą, to znaczy ze nie wydala czy szybciej się kończy, a jak z wtryskami tez nie dostaja wtedy za duzo w [-----]??.

znalazłem cos takiego na allegro: http://moto.allegro.pl/item433244589_ch ... ipbox.html
wiem ze nie wszyscy polecaja z tamtad kupowac, ale co wy na to, niby duzo zadowolonych ludzi i brak negatywów??



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 13 Wrz, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
Zdecydowanie odradzam! Cos co jest uniwersalne nie jest dobre. Jezeli chcesz zeby silnik ci jeszcze troche poslozyl to jedz do dobrego zakladu ktory robi chip-tuning. On przed "zabiegiem" sprawdzi stan twojego silnika zhamuje go na chamowni zczyta mapy z twojego ECU i dopiero na jego podstawie napisze program do twojego auta.

Taki chip moze sprawowac sie dobrze na poczatku a jego efekty moga wyjsc po pewnym czasie.

Po zachipowaniu silnika podzespoly takie jak pompa turbo i wtryski sa narazone na bardziej wydajna prace co moze prowadzic do ich szybszego zuzycia.

PozdraVWiam


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 13 Wrz, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
turpik napisał(a):
Zdecydowanie odradzam! Cos co jest uniwersalne nie jest dobre. Jezeli chcesz zeby silnik ci jeszcze troche poslozyl to jedz do dobrego zakladu ktory robi chip-tuning. On przed "zabiegiem" sprawdzi stan twojego silnika zhamuje go na chamowni zczyta mapy z twojego ECU i dopiero na jego podstawie napisze program do twojego auta.

Taki chip moze sprawowac sie dobrze na poczatku a jego efekty moga wyjsc po pewnym czasie.

Po zachipowaniu silnika podzespoly takie jak pompa turbo i wtryski sa narazone na bardziej wydajna prace co moze prowadzic do ich szybszego zuzycia.

PozdraVWiam


ok, dzieki, juz wiem wszystko.



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 13 Wrz, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 03 Maj, 2008
Posty: 35
inne wtryski inna pompa , 110 miala zawsze dwumasowke i dociazony przod walu i chocby zalorzyl nawet kolo pasowe i tak bedzie chodzic ble ble , natrysk oleju na denka tloka itd itp


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 11 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe