 MODEL
MODEL: polo 86c 2f
SILNIK: 1.3 AAV -> 1.1 AAU -> 1,3 PY (G40) -> 1,6 16V -> 1,8T
MOC: 55 KM -> 50 -> 113 -> 125 -> 2XX
MODY POD MASKA: Po małym czyszczeniu parę części wypolerowanych parę w chromie
ZAWIESZENIE:kit Jamex 80/80, Gwint , AirRide
UKLAD HAMULCOWY: przód zaciski 6N2 GTI tarcze 256, tył tarczowe z 6N2 GTI
KOLA:   Artec S2 16, 4x9,5J / 215/35/16 
NADWOZIE:  Niebieskie (opis niżej)
WNETRZE: Recaro (opis niżej)
AUDIO:  Radio BETA V + zmieniarka + 6 głosników  
Zmiany przeprowadzone: Na zewnątrz: - Lakier z palety Fiata
- Poszerzone błotniki 
- Klamki + zamki z polo 6n2 
- tylna klapa na pół gładko 
- przednia maska i błotniki naciągnięte na lampy 
- wygładzone zderzaki z rowkami
- tylne z G40 + lewa UK
- przednie lampy bixenon + xenon 5000k 
- kierunki przyciemnione 
- koła Artec S2
- pomniejszone lusterka
- Szklany szyberdach z Passata B4
- Customowe progi 
- Ori halogeny
- IC w zderzaku
Wewnątrz: - Recaro z mk3
- Fotele, boczki, zabudowa, deska obszyte czarną ekoskóra z pomarańczową nicią
- zmienione podświetlenie z zielonego na czerwone 
- kierownica z Polo 6n2 GTI
- nowa czarna podsufitka jak w GT/g40 
- skromna zabudowa bagażnika
- gałka zmiany biegów z octavi
- nakładki na pedały z octavi
- wskaźnik doładowania 
- elektryczny szyberdach
- elektryczne lusterka
- elektryczne szyby
- wskaźniki do AirRide
- przełączniki w desce z passata B4
- Licznik z Passata b5
Plany:...
Historia 
Z wyposażenia było:
-Szyberdach
- zielone szyby
- ciemną tapicerke
- licznik z obrokiem
- dzielona tylnia kanapa
Silnik 1.3 i 55 osiołków

Przywiezione Polo tego samego dnia trafiło do garażu i praktycznie całe rozebrane, bo stwierdziłem że wyjadę gotowym autem 
Na pierwszy ogień poszły nadkola z tyłu 

:D skromnie poszerzone o 3 cm na stronę

Klameczki i zamki tak jak w poprzedniku z Golf-a Mk3 

Tylnia klapa z pomarańczki 
Nie miałem pomysłu co do przodu, wiedziałem tyle że nie będzie to seria i ma być inny niż wszystkie inne, przejrzanych wiele fotek i zero efektów, natknęła mnie jedna fotka, a dokładnie ta:

powstało coś takiego: 
 
 
dalszy etap prac to przygotowania do lakieru
 
  
  
  
 
 auto powędrowało na lakiernię a kolor to oczywiście znowu 
POMARAŃCZOWY 
co do kółek to na wiosnę postawie go na mattig-ach, aktualnie są w piaskowaniu, puźniej malowanko na 2 kolory środek grafit a rant srebrny
 
  
  
 Autko jak stało lakiernika, to nie ma, co siedzieć bezczynnie w domu trzeba cos działać.
Przyciemniłem sobie przednie lampiony. Na fotce porównanie oryginału z przyciemniona:

Co do tylnich lamp to będą całe czerwone 
A teraz obiecane fotki Poli w lakierze:
 
  
 
Zderzaki 


komora silnika 

Przymiarka na szybko nawet nic nie spasowane 

Parę fotek:
 
 
Szkoda ze nie ma śniegu, bo by się odśnieżało gdzieniegdzie Zart 

no to teraz pokaże co jest pod maską rewelacji nie ma
 
 Autko poskładane. Fotki nie za specjalnej jakości, bo słaby aparat. No to lecimy z fotkami:
Na początek wnętrze:
 
 
nowa podsufitka:

bagażnik 


Na zimówkach to nie za ciekawie wygląda     :ściana1:   
 
  
  
 
Parę nowych fotek z niedzieli 
 
  
 
 
   
 
wiem wiem auto brudne jak nie wiem co  
16.03.2008: dystans z tyłu i MATTIG na aucie.
Z tyłu zawitały dystanse 40 mm z przodu będę 20 mm jeszcze nie mam założonych 

I czas na koła
 
  
  
  
  
  29.03.2008:
29.03.2008:  W końcu zawitał zderzak bez miejsca na tabliczkę, nowy gril, no i w końcu skończyłem toczyć dystanse na przód (20mm)
 
  
  12 Kwi, 2008:
12 Kwi, 2008:Dorobiony nowy dolot + stożek 
 24 Kwi, 2008:
24 Kwi, 2008: Silnik 1,3 odmówił posłuszeństwa, szybka przekładka na 1.05 na wtrysku z 1,3  :sad: 
 
  
 
no i wkładamy go do auta  
 
  11 czerwca, 2008:
11 czerwca, 2008: Gewinde- załozone narazie tylko przód
 
 


 18 sierpnia 2008:
18 sierpnia 2008: Zawieszenie gwintowane na tył 
 
  
  
 
aaa no i wypełniłem te ohydne dziury dystansach poprzez stożki 

 23 sierpnia 2008:
23 sierpnia 2008: Pierwszy puchar za najniższe auto zlotu - Ustroniówka 2008
 
  13 września 2008:
13 września 2008: Kolejny raz okazało sie ze polo jest najnizsze - I zlot samochodow tuningowych w Raciborzu
 
  
 
 
  
 
 20 wrzesień 2008:
20 wrzesień 2008: Polo najniższym samochodem OFF zakończenia sezonu w Rajczy

 04 październik 2008:
04 październik 2008: zakup nowych felg - Schmidt Mx Line 7J et20 i 8J et0 










prace 
Prace ZIMA 2008/2009:zakup dawcy



Rozbieramy  :mrgreen: 

 
 
Czyszczenie komory z zbędnych dziur itp.  



Ostatnia ingerencja w blachę 

 znikła dziura po wycieraczce

Komora w kremie  8)  tzn. w podkładzie 



Inne poprawki na aucie

W miedzy czasie kompletowały się graty
wskaźnik doładowania

łożyska obniżające    :twisted:    czyli będzie jeszcze niżej 


hamulce tarczowe na tył z golfa GTI

Zregenerowana przekłądna z G40 


elektryczny szyberdach

Wypolerowałem coc nieco przy silniku jeszcze dojdzie parę elementów niklowanych a reszta silnika na czarno



teraz cos do wnętrza 
Zdobyłem w końcu elektryczne szybki, na tym nie koniec doszły mi oryginalne nakładki na pedały z skody octavi/fabi 

"nowa" kierownica Victor F1 30cm, tak wygladała jak otwozyłem paczke

a teraz 


Osłona elektrycznego szyberdachu, przerobiona w taki sposób żeby była bardziej funkcjonalna, czyli zostało dołożona lampka oświetlenia
Przed: 
 
 Teraz: 

Gotowe mocowanie na wskaźnik doładowania oraz nowa Oryginalna gałka zmiany biegów razem z mieszkiem z Skody Octavia 

Listonosz ostatnio bardzo często mnie odwiedza i dziś mi przyniósł kolejne paczki w jednej nowe paski klonowe oryginał VW  w drugiej paczce znajdował się filtr stożkowy Raid HP  

rozpórka na tył własnej produkcji 


Tylnia oś z G40, czyli z stabilizatorem + tarczowe hamulce   :mrgreen:  wymienione tulejki gumowe w osi  zaciski tez otrzymały wszystkie nowe uszczelnienia
 
 
Silnik otrzymał wszystkie nowe uszczelki, filtry itp. na koniec pomalowany na czarno, na dniach będę miał do odbiorów kilka wyniklowanych elementów 


Kompresor był niby po gruntownej regeneracji, ale jak się okazało to został wymienione tylko listwy, łożyska i uszczelnienia chyba pamiętały jeszcze fabrykę  :kwas:  wiec musiały zostać wymienione i wszystko na nowo poskładane 
Kiedyś tam zacząłem grzebać z lusterkami, są mniejsze i o wiele lepiej wyglądają. Ale doszedł jeszcze jeden bonus ni nich, czyli elektryka  :twisted: ostatnio udał mi się nabyć wiązkę z lusterkami g golfa mk2 i oto efekty jedno lusterko praktycznie jest już gotowe


Dziś odebrałem z niklowania kilka elementów, do końca nie jestem zadowolony z łapy silnika, na której wisi kompresor, ale jakoś to przeżyje, reszta elementów wykonana elegancko 



nowe radyjko

nowy centralny 


dziś odebrałem zamówione nowe świece Bosch Platin W5DP0 do tego oczywiście nowe kable kopułka i palec 
 
 
wczoraj trochę pracowity dzień, co prawda był  
 
 Rano odbiór auta z lakierni 
Foto jeszcze z komory robione telefonem 


Potem pakowanie na lawetę i powrót do cieplutkiego garażu

już w aucie 
 
 
Na koniec dnia przykręciłem rozpórkę i założyłem z jednej strony gwint z hamulcami oczywiście z G40

układ wydechowy no i na końcowy tłumik wybrałem końcowy z mk3 TDI reszta na przelocie 2,5 cala


Za pierwszym razem zapomniałem o zawiasach i podkładce do łapy skrzyni, ale zawiozłem w poniedziałek i w czwartek już miałem gotowe do odbioru

w drzwiach przyyło troche elektryki  
 
 
Kawałek wnętrza  
 
 
Aa zapomniałem napisać, że z tylniego zderzaka znikneła ta ogromna klapa na hak i pojawiły się klamki bez wkładek

Z przodu pojawiły się oponki 165/55  


Seria & Gleba  :twisted:  jeszcze zostało 25 mm gwintu  :twisted:

Jeszcze parę foto



Parę beznadziejnych fotek 





Komora praktycznie gotowa. 

2 foty z rozpoczęcia sezonu- Ossy 2009  
 
 

no cos tam dostałem  hehe  
 09.05.2009:
09.05.2009: załozony nowy czujnik włączania wentylatora chłodnicy o obniżonych wartościach wtłaczania

do kompresora trafiło spowrotem koło 65mm ale tym razem stalowe, docelowe bedzie zeliwne, teraz doładowanie na poziomie 1 bar  :mrgreen: 
 29.05.2009:
29.05.2009: Udało się zdobyć w końcu parę drobiazgów do wnętrza  8) 
Osłonki przy rygielkach

Rączki bez dziur na sterowania lusterek  


Czas na graty do silnika, które czekają na zamontowanie
Chłodnica oleju 



Oryginalny intercoler u mnie jest w nie zaciekawym stanie i będzie zmieniony na taki
 04.07.2009:
04.07.2009: dotarł do mnie w końcu emblemat G40 dziś wylądował na grilu  ;] 

 xx.08.2009:
xx.08.2009: Kilka fotek z VW Mani. Polówka niestety nie dojechała na miejsce o własnych siłach   :sad:  w drodze nad morze wytopiło mi panewkę i dlatego wracała na lawecie




i juz na lawecie

 22-23.08.2009:
 22-23.08.2009: Złomek w końcu jeździ poskładane dzień przed ustroniovwką, teraz staram się go docierać, choć czasami to nie wychodzi 

 W zderzaku zainstalowany "nowy" IC ;]


 03.09.2009:
03.09.2009:   
 

 07.09.2009:
07.09.2009: Wczoraj mi się trochę nudziło  
 
 

 28.09.2009:
28.09.2009: Dziś jak przyjechałem z pracy znalazłem dwie dziwne paczki   

  a w nich 13x9J    ;[  






Przód z dystansem 20mm  
 
 
7J, 8J i 9J 
 11.10.2009:
11.10.2009: Dziś tak ta koniec sezonu wpadł kolejny pucharek  
 
 
Jakieś tam foto z MTK

 15.10.2009:
15.10.2009: Złomek już spokojnie odpoczywa do przyszłego sezonu no chyba ze zrobi się lepsza pogoda to go jeszcze wyciągnę 
 
   02.11.2009:
02.11.2009: 175/50/13 na 9J ;] 

 07.11.2009:
07.11.2009: przymiarka  
 
  Przód idealnie może nawet będzie jakiś dystans 5mm 


Tył + dystans 40mm  ;[  

 08.11.2009:
08.11.2009: wymarzone Recaro, czekają na obszycie  ;[ 
 17.11.2009:
17.11.2009: Kolektor ssący i wałek z 3f

 24.11.2009:
24.11.2009: chip SLS-a ;[ 

Kupiłem jeszcze manetki, bo stare już były klejone itd. i nie działały tak jak powinny
 10.12.2009:
10.12.2009: Wyciąłem silnik ze złomka żeby lepiej się robiło, musze wymienić sprzęgło, przerobić napęd kompresora z 2 pasków na jeden tak jak w G60, zmienić kolektor ssący, rozwierać przepustnice, założyć kilka nowo wyniklowanych elementów  




Po przerobieniu jednego mocowania szyny, recaro pasują do polo   
 
  

 20.12.2009:
20.12.2009: wpadł komplet lamp na tył z GT/G40 ,do tego ostatnio kupiłem lewa lampę z anglika 

listonosz przyniósł w paczce ostatnio jeszcze takie coś  
 
  31.12.2009:
31.12.2009: Zacząłem dłubać z przednimi lampami
 26.01.2010:
26.01.2010: został skończony nowy napęd do kompresora i alternatora, zamiast dwóch pasków będzie teraz jeden tak jak w G60

 29.01.2010:
29.01.2010: poskładałem częściowo wnętrze  
 
 

skończona została podkładka pod filtr olejowy do chłodnicy oleju

 20.02.2010:
20.02.2010: cześci dolotu 



stożki do felg 
 13.03.2010:
13.03.2010: lampy  gotowe
 27.03.2010:
27.03.2010: rozebrany gwint 

 :  



stary amor 

wkład FK 


 14.04.2010:
14.04.2010: -odebrałem graty z chromowania



-bixenon prawie gotowy
 03.05.2010:
03.05.2010: Kilka szybkich fotek




Wnętrze

Trochę chromu


Z przodu na wyleciała dokładka i napewno już nie wróci, tyłek pójdzie niżej, ale dopiero przy zmianie amorów na koni z regulacją twardości, no i pod maską nie jest do końca ogarnięte wiec fotek narazie nie będzie
23.05.2010: W końcu zaczęło świecić słonko to przewietrzyłem połówkę przy okazji wyszło kilka drobiazgów do ogarnięcia, ale naszczęście nic poważnego, jeżdżąc odwiedziłem naszych południowych sąsiadów i zrobiłem kilka fotek   
 
 







to już w PL



Komora prawie gotowa drobne szczegóły zostały do ogarnięcia 

 xx.06.2010:
xx.06.2010: Nysa:





Jakieś tam foto z majovwki

 2-4.07.2010:
2-4.07.2010: VAG Event 2010 - W końcu udało się dotrzeć







Z nowości to jedynie na półeczkę wpadło takie coś 
 
  24.07.2010:
24.07.2010: BRA od Sylvi
 31.07-02.08.2010:
31.07-02.08.2010: VW Mania -  mimo kłopotów ze sprzęgłem Polo dostało wyróżnienie w S&S



 03.08.2010:
03.08.2010: Pracowity dzień po manii, walka ze sprzęgłem, które odmówiło współpracy w drodze na manie




 06.08.2010:
06.08.2010: Parę fotek z pobytu nad morzem








 28/29.08.2010:
28/29.08.2010: ustroniówka  

 mimo kiepskiej pogody impreza udana




Polo dostało 2 wyróżnienia w Top 5 oraz za najładniejsze wnętrze 
 
  03.10.2010:
03.10.2010: Kilka foto na koniec udanego sezonu zrobionych u naszych południowych sąsiadów w CZ 
 
 





 11.10.2010:
11.10.2010: No a teraz już dziękuje dobranoc 

 ostatnie foto w tym wcieleniu bo "trochę" się zmieni na sezon 2011  
 
  prace zimowe 2010/2011:
prace zimowe 2010/2011:  błotniki żeby je poszerzyć, bo obecne to nie wyglądają, szklany szyber i sterownik z polotem, w przyszłym tygodniu myślę ze kolejne graty dojdą  :twisted:  



-końcu ruszam z pracami, jakieś graty które wymagają wymiany powoli się kompletują, nowy kolor na polo już wybrany  
 
 


Trochę się już rozebrało 




Z tego trzeba urwać jakieś 2-3 cm niżej  
 
 
-Oryginalne halogeny (dzięki
 Kas) z 2 kompletów powstał jeden w igła stanie 
 
 
Kompresor do air

-akcja rozbiórka trwa na dobre  
 
 



-wolnych chwilach doprowadziłem halogeny do stanu idealnego i pomalowałem środki na czarno, zawiozłem kilka elementów wnętrza do tapicera zobaczymy jak mi to wyjdzie  


-Druga podłużnica gotowa w komorze znikło jeszcze kilka zbędnych otworów

-Zawsze chciałem się pozbyć tej ohydnej lotki z tylnej klapy i w końcu się za to zabrałem

- Przedni pas delikatnie zmodyfikowany 

- Oryginalny szyberdach został wycięty w jego miejsce przyjdzie ori szklany z passata b4


- No i coś do air
 xx.01.2011:
xx.01.2011: przymiarki szybra 
 
 
 04.01.2011:
04.01.2011: odebrałem w wydziale komunikacji takie cuś   
![:]](./images/smilies/splash.gif) 
   12.01.2011:
12.01.2011: wczoraj doszła paczuszka z elektrozaworami 1/2 cala
 17.01.2011:
17.01.2011: przymiarka 16  

 jak dla mnie wygląda ok, ale ten sezon felgi będą jeździły w passacie dopiero w kolejnym sezonie wylądują w polo
 18.01.2011:
18.01.2011: gotowe poduchy 
 
 
założone w aucie 





bez poszerzania się nie obejdzie 

nowe progi

kolejny błotnik 

 tym razem w idealnym stanie

no i błotnik jeden gotowy


