Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all VW] VR6 + LPG na BLOSie
PostWysłany: Nie 07 Paź, 2007 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
Witam - od razu piszę że przeszukałem forum, ale jednoznacznych odpowiedzi nie znalazłem...
Krótko i zwięźle - od jakiegoś czasu pomykam VRkiem i jak długo jeżdżę, tak długo chodzi mi po głowie temat instalacji gazowej... Myślałem o sekwencji - ale wkładanie instalacji za 3500 złociszy do tak leciwego auta to pomyłka... więc zostaje mi albo dalsza jazda na benzynce albo właśnie temat LPG w oparciu o BLOSa - no i tu rodzi się kilka pytań:
Czy pod BLOSa wystarczy nawet instalacja I generacji? - taka jak do gaźnikowców (bo niby całe sterowanie dawką gazu i tak robi sam BLOS) a tylko zapewnić mu odpowiednie zasilanie poprzez konkretny reduktor? np:
- Reduktor BRC ECO SUPER
- Reduktor OMVL E90/R
a blos to oczywiście BRC

Jak w takim zestawie wygląda kwestia tzw. "strzału w dolot" - który jak wiadomo w VRce ma dość pokaźne rozmiary... - rozmawiałem z gazownikami i powiedzieli że przy takim dużym kolektorze jak właśnie w VR6 jest duże ryzyko strzału w dolot i np. rozwalenie przepływomierza ...no ale nie wiem czy im wierzyć, bo mówili o tym tylko w odniesieniu do zwykłego miksera, a o BLOSie nawet nie słyszeli...

Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące zastosowania BLOSa w dużych silnikach, kwestia tłumienia silnika przez zmiany w dolocie, utrata mocy na BLOSie, strzały w dolot itp. itd.

Z góry proszę o nie wypisywanie, że zakładanie gazu do takiego silnika to zbrodnia i że jak nie stać mnie na benzynę, to nie powinienem kupować VR'a... - bo to poprostu głupie :)



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 07 Paź, 2007 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 07 Sie, 2005
Posty: 908
Skąd: Jarocin VWlkp
Gadu-Gadu: 0
moze to nie vw ale tez 6-cio garowy silnik - BMW e30 2.5 na gazie. kolega zalozyl w wakacje i do dzisiaj nie ma z blosem problemow. zadnych strzalow a roznica ogromna w zbieraniu sie. na gazie chodzi teraz tak jak chodzil wczesniej na benzynie. a benzyna - siodme niebo, prawie niezauwazalna roznica miedzy autem bez instalacji i z instalacja. silnik na gazie od razu reaguje na nacisniecie pedalu gazu, kreci obroty o 1000 obr/min wyzsze niz na zwyklym mikserze.



_________________
[golfmk3cabby]
I :serce: Speedbumps
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
krzychGTD, uderz na PW do B_O_N_K'a on ma w swoim GTI założonego Blosa.


Ostatnio edytowany przez lucek, Pon 08 Paź, 2007, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
A TUTAJ widać, że ludzie jednak montują takie zestawy, tylko nie mogę się doszukać opinii jak to się sprawuje przy tej pojemności i przy takim wielkim kolektorze...


Ostatnio edytowany przez krzychGTD, Pon 08 Paź, 2007, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
krzychGTD, jeszcze przypomniało mi się, że mateo006 też ma założonego Blosa w doce, a tam V6 przecież siedzi. No i w dodatku z Toronto jesteście obydwaj, to się zgadajcie jakoś.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
Hmmm w sumie nigdy się tamtej instalacji nie przyglądałem... ale z tego co mi się kojarzy to tam chyba blosa nie ma... ...a może...? :D - no chyba pogadam z mateo :D dzięki za podpowiedź - czekam dalej na kolejne posty :D



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Mar, 2006
Posty: 2462
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 3196452
Auto: Garbus, T3, Passat B3
Nie mam blosa, bo mam dwa osobne doloty na strone i trzeba by było załozyc dwa blosy( a tu problem z regulacją) albo połączyć oba doloty .



_________________
Image

:: http://shownd.com/mateo006 ::
Offline
 Profil    3196452
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 07 Sie, 2005
Posty: 908
Skąd: Jarocin VWlkp
Gadu-Gadu: 0
Przypuszczam ze rzedowy szesciocylindrowy silnik z BMW ma podobne wymagania co do powietrza tak jak VR6 w VW a w zaden sposob nie przypomina zapotrzebowania czterocylindrowego silnika w GTI... bez urazy chlopaki ale kolega napisal
krzychGTD napisał(a):
Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące zastosowania BLOSa w dużych silnikach
.


Ostatnio edytowany przez kolanek Pon 08 Paź, 2007, edytowano w sumie 2 razy

Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Dla jasności - przemoderowałem delikatnie temat,bo pomału zaczynała się bezsensowna napinka. W razie pytań - PW.
PS. przepraszam za błędnie podanie namiarów na mateo, jakoby miał blosa w doce :ała:



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 08 Paź, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Witam ;)

Tak jak Lucius wspomniał mam u siebie BLOS. Tak jak kilkukrotnie wspominałem w różnych tematach na forum, jestem z niego w 100% zadowolony i chwalę wszystkim ten wynalazek. Znam osobiście jeszcze dwie osoby które mają/miały BLOSa i tak samo jak ja są z niego bardzo zadowolone.

Co do strzałów to nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Jeśli chodzi o straty mocy to nie ma co się okłamywać - po prostu są. Nie są to jakieś duże różnice ale jednak nieco da się odczuć chociaż myślę że gdyby do mojego autka wsiadła osoba która nim nigdy nie jeździła to myślę że raczej trudno byłoby jej odgadnąć czy jedzie na gazie czy na benzynie. Tym bardziej że autko na gazie nie staje się ospałe czy coś w tym stylu - silnik jest ciągle dynamiczny i ciągnie do samego końca.

Jeśli chodzi o reduktor to podobno powinien być nieco wydajniejszy niż normalnie stosowane do danej pojemności/mocy. Dla mnie wstawiono taki, który zakłada się do np do mk3 GTI i jest ok.

Co do wystrojenia to gazownicy pierwszy raz montowali takie urządzonko i powiedzieli dla mnie wprost że woleliby nie podejmować się strojenia. No więc pobawiłem się sam i wydaje mi się że instalację ustawioną mam ok. Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą robiłem remont głowicy i okazało się że żaden z zaworów nie wymagał wymiany oraz na silniku nie było zbyt dużej ilości nagaru - gdyby gaz był nieprawidłowo ustawiony pojawiłoby się jedno albo drugie.

No i teraz VR6... Nie znam nikogo kto by miał zagazowany ten silnik na BLOSie tak więc niestety nie jestem w stanie nic na ten temat powiedzieć. Nie wiem czy przypadkiem Borys nie ma z tym jakiś doświadczeń - coś mi tak się kojarzy ale nie jestem pewien. Zagadaj do niego na PW lub najlepiej na gg to z pewnością Ci pomoże.

Pozdrówka ;)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 09 Paź, 2007 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
Dzięki wszystkim za odpowiedzi - dalej zbieram informacje i analizuję za i przeciw.

B_O_N_K - co do utraty mocy przy jeździe na gazie - to mi to nie przeszkadza - istotne dla mnie jest to, żeby po przełączeniu na benzynkę autko jechało tak jak by nie posiadało instalacji LPG (lub prawie tak) - stąd moje zainteresowanie BLOSem.
Reduktor - jeśli się zdecyduję na taką instalację - napewno będzie duży i z zapasem :D, co do strojenia samego BLOSa, to mam na to już jednego chętnego w CT, który sam jeździ na BLOSie i ustawiał BLOSa w innym autku - głównie za jego sprawą zainteresowałem się tematem - choć przyznam, że nie wierzę nigdy na słowo jednej osobie - poprostu muszę zweryfikować temat - stąd ponawiam moją prośbę o informacje na temat zastosowania BLOSa w dużych silnikach (najlepiej VR6, ale jak będzie inny, to wiadomo że jest to też jakaś informacja)



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 09 Paź, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 07 Sty, 2007
Posty: 26
Skąd: Toronto
Krzychu sam wierz że moje padełko posiada blosa i co do instalacji LPG niemam żadnego problemu a i odpycha się nawet znośnie .
Jeśli chodzi tobie o to czy po przełączeniu na benzyne daje rade sobie samochodzik no niemasz sie o co martwić moge cie przewieść na benzynce moim golfikiem i zobaczysz jak 2.0 chodzi na benzynie :D



_________________
1.1 -> 2.0 GTi daje rade :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 10 Paź, 2007 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
No to coś czuję że jestem wzglednie przekonany na TAK - do takiego rozwiązania - dzisiaj rano byłem u pierwszych z brzegu gaziarzy zorientować się jakie mają instalacje i w jakiej cenie i czy podjęli by się założenia BLOSa....

A: Dobry
B: Dobry :)
A: Macie instalki I lub II generacji?
B: Mamy
A: A za ile?
B: A do jakiego autka
A: Do golfa trójeczki
B: ...silnik...?
A: 2,8... :-D
B: O ja pier**le coooo do takich dużych to montujemy TYLKO sekwencję...
A: Ale ja chcę zwykłą instalkę na BLOSie...
B: BLOSów nie zakładamy bo tego cholerstwa zestroić nie idzie...
A: ...no dobra - to sam bym sobie to zestroił... a wy byście tylko instalkę założyli ok?
B: NIE... bo potem będzie pan przyjeżdżał i narzekał że nie chodzi...
A: Ale ja nawet gwarancji nie chcę...
B: Nie podejmiemy się tego...

No nic będę szukał innych gaziarzy - albo do LukasaTDI się uśmiechnę :D - jeszcze się zobaczy... :D



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 10 Paź, 2007 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 22 Kwi, 2004
Posty: 71
Skąd: BIALYSTOK
Gadu-Gadu: 4487409
Auto: MKII VR6, Scirocco MKII GTII
jakoz e widziałem juz kilka Vrów z LPG to moje zdanie jest takie

najlepiej bez gazu ale jeslu juz to tylko i wyłacznie sekwencja

to wszystko z mojej strony

cała reszta to gówno nie warta pieniedzy nerwów, wczesniej czy później sie wysra i zostaniesz z blosem w kieszeni


Offline
 Profil    4487409
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 10 Paź, 2007 
VW Zone Admin
VW Zone Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3672
Skąd: Wrocław-Krzyżowice
Gadu-Gadu: 1722539
Auto: T5 TDI ;) CLS CDI by H&R,
polecil bym sekwencje! wez na raty i tyle! jedziesz i nie ma problemow, a strate na mocy moze stwierdzisz jak bedzie 30 stapni w cieniu!



_________________
††CAŁODOBOWY Zakład Pogrzebowy†† Wrocław ul. Borowska 254, pomoc w ZUS, KRUS i USC, całodobowe przewozy krajowe. 607152668
Image
Offline
 Profil    1722539
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe