VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
vw corrado 3,0 vr6 by carman https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=99991 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | carman30 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Witam wszystkich, Olsztyn się kłania. Po paru latach "walki z samochodem"(: zakładam temat dla tutejszych ludzi z pasją. MODEL: vw corrado 92r, kolor LC3U SILNIK: było 2,0 16v 9a, obecnie rozwiercone abv vr6 do 3,0 MOC: trzeba pojechać na hamownię MODY POD MASKA: pełna regeneracja silnika z rozwiertem, kute doprężające tłoki wossner, wkładka k&n, pełen wydech ze stali szlachetnej 2,5" ZAWIESZENIE: przód i tył pouliretan, gwint UKLAD HAMULCOWY: przód to zaciski girling 60 z audi, większa tarcza, tył to nowe zaciski fabryczne KOLA: Borbet T 9jx16, opony falken 205/45/16 NADWOZIE: wlew paliwa z motoru, lampy przód i tył clear WNETRZE: ori kierownica momo jet, fotele kubełkowe, pasy 4 punktowe schroth, 3 zegary w słupku, orginalne zegary vr6 przy lewarku zmiany biegów AUDIO: zwykłe radio jvc, głośniki jbl, mała tuba i wzmacniacz blaupunkt Zmiany przeprowadzone: to co wyżej opisane bo w chwili zakupu zwykła seria Plany: obszycie wnętrza, nowy lakier ![]() ![]() ![]() ![]() Trochę na temat silnika. Jak wspomniałem na początku było 2,0 16v potem zachciało sie czegoś więcej i postawiłem na jednostkę 2,9 vr6 abv. Uśmiech z twarzy znikł bardzo szybko jak się okazało ze motor pił ogromne ilości oleju i ta wielka niebieska chmura z tyłu samochodu. Na początku miał być tylko remont samej głowicy, ale po rozebraniu okazało sie, że są wielkie progi na gładziach i wymiana pierścieni nic nie pomoże. Po zastanowieniu sie co dalej, zostałem przy starym vr6 tylko padło na całkowity remont. Parę fotek. Zrobiona głowica ![]() Blok po rozwierceniu ![]() Nowe tłoki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wał wyglądał bardzo ładnie ![]() Po wymianie panewek powoli wszystko wracało na swoje miejsce ![]() ![]() ![]() Wszystko było rozebrane więc nie żałując zakupiłem nowy kompletny rozrząd żeby mieć święty spokój na dłuższy czas. Oczywiście po włożeniu wszystkiego do auta na sam koniec okazało się, że stara chłodnica była jak sito i nie dało się jej już polutować. Gość znalazł mi orginalną chłodnicę do vw corrado vr6, jak dobrze pamiętam hella, za którą zapłaciłem kilka dobrych stówek (nie raz nie kumam dlaczego części takie jak chłodnica do corrado są kilka razy droższe niż do innych vw) bo już się chciało pojeździć. Silnik zalany castrolem 10w-60. Przy okazji trzeba było zająć się skrzynią bo poprzedni właściciel szlifierką pojechał po wałku sprzęgłowym przy uszczelniaczu i waliło olejem na tarczę więc skrzynię trzeba było rozebrać i poskładać od nowa. Sprzęgło z dociskiem i łożyskiem wyciskowym też nadawało sie do wymiany ![]() Nowy wydech z nierdzewki 2,5" - wcześnie była straszna rzeźba, po wymianie naprawdę lepiej się jeździ, 100 koni nie dało, ale fajnie chodzi. ![]() ![]() Zawieszenie gwintowane, ale muszę sie postarać o coś bardziej wyszukanego bo obecne z niższej półki, za to pouliretany pierwsza klasa. ![]() Układ hamulcowy też wymagał regeneracji. Miałem kupione zaciski girling 60 i tak leżały 3 lata więc trzeba było coś z nimi zrobić. ![]() ![]() ![]() ![]() Mam nadzieję, że miło będzie się oglądało te parę fotek pokazujących mojego vw. Postaram się cały czas uzupełniać temat. Pozdro. |
Autor: | Rumak [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Kolejny Coor na forum ![]() ![]() ![]() |
Autor: | carman30 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Dzięki, silnik pożarł wszystko, można powiedzieć że fajne fele z niezłym lakierem ![]() |
Autor: | TIFUNvr6 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
ładnie działasz ![]() ![]() |
Autor: | carman30 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Na żywo może by Ci się przypodobał ![]() |
Autor: | TIFUNvr6 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
raczej nie ,dla mnie buda w corku musi być ori ,ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje ![]() |
Autor: | carman30 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
![]() |
Autor: | Czerwa [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Serce uratowane, ciekawe co pokaże wykres. Nie trzeba kupować ori chłodnicy do vr6, można ją zastąpić chłodnicą od toledo I po lifcie 1.8 lub 2.0 16v na dwa wiatraki. Jest nawet dłuższa chyba o 3cm z tego co pamiętam, głębiej tylko chowamy po prawej stronie a wyjścia na węże są identyczne. Warto pomyśleć też o zawieszeniu vr6, jest różnica w jeżdzie. Póki co powodzenia! Może być ciekawie. |
Autor: | carman30 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Zawias z vr6 mam spakowany w garażu, jak wkładałem motor to całe sanie poszły z vr6 żeby nic nie cudować. Z chłodnicą to nie wiedziałem, a chciało się pojeździć jak najszybciej. Co do motoru to nie spodziewam się mega przyrostów ( trzeba jeszcze jakiś program ogarnąć ze względu na doprężenie tłokami i nowy 2,5" wydech). W sumie to zależało mi na starym sprawnym vr6 bo za tą kasę co poszła w części to spokojnie mogłem mieć coś mocniejszego i nowszego, ale lubię poprostu klasykę ![]() |
Autor: | Czerwa [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Pewnie, klasyka to klasyka, sam mam dylemat wsadzić erkę czy dłubnąć fałerkę. he!he! |
Autor: | carman30 [ Śro 01 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Zdecydowanie to drugie, ale pewnie wsadzisz erkę :-) jakiś trend się na erki zrobił. W sumie obydwa motory są kultowe tylko vr6 bardziej, ale zaznaczam że to tylko moje zdanie. |
Autor: | TIFUNvr6 [ Czw 02 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
ja również jestem bardziej za dłubniętą starą vr-ką ,sam obecnie dłubie poczciwe 16v ,ale w przyszłości też planuję swapa na vr-a 12v i go trochę pogrzebać |
Autor: | carman30 [ Czw 02 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
Stare 16v też bardzo dobry motor, myślę że jest to jeden z lepszych i wytrzymalszych silników vw. Po 230 tyś jak rozebrałem swoją 16v zero progów na gładziach, albo to był jakiś wyjątek, ale myślę że poprzednia osoba dbała o ten silnik. Ja byłem pierwszym właścicielem tego samochodu w Polsce i dostałem go z pełną dokumentacją. Jedyną uciążliwością w 16v 9a był cholerny KE-Motronic, którego poprawne ustawienie było horrorem. moje stare 2,0 16v 9a ![]() |
Autor: | bartez80 [ Czw 02 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
no no kolejno corrado w olsztynie ,hmm no nie mialem okazji jeszcze ciebie widziec na miescie ,fajnie fajnie ceiekawe ile wyjdzie na tych tlokach i wydechu ,ja z koleji poszedlem w odprezenie VR6. viewtopic.php?f=100&p=897680#p897680 tak jak ty lubie stare vry a nie erki ![]() |
Autor: | carman30 [ Czw 02 Kwi, 2015 ] |
Temat postu: | Re: vw corrado 3,0 vr6 by carman |
A ja pamiętam jeszcze Twoje pierwsze chyba żółto jaskrawe lub coś w tym stylu G60, dawno to już było, bardzo dawno. |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |