VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=99420
Strona 1 z 5

Autor:  Piotraz [ Nie 22 Lut, 2015 ]
Temat postu:  [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Cześć :)
Po sprzedaży Passata b3 z AAZ pod maską który służył mi tylko do jazdy na codzień rozpocząłem poszukiwania na spokojnie następnego pojazdu, a że Bardzo polubiłem B3 pomyślałem "fajnie byłoby mieć B3 Syncro na dobrym wyposażeniu... "

A więc...
Dziennie studiuje (w sumie kończe już) i nie jest/będzie to żaden Szau Pau typu "z czterech do trójki bokiem" ani gwinty KW i skręcane koło, ale działam w każdej wolnej chwili przy nim i mam z tego frajde yupii

Zaczęło się tak...
Siedząc w akademiku w piątkowe popołudnie (jakoś rok temu to było) wyhaczyłem na olx passata b3 1.8 syncro, zdjęcia na łące z tyłu betoniarka, standard. Nie pasowało mi tylko jedno, nie było przecież wolnossaków 1.8 w syncro, jedynie z G-laderem, a o tym żadnej wzmianki.
Wykonałem telefon, po rozmowie wiedziałem że Pan nie wie co to za samochód więc nabrałem ochoty żeby to sprawdzić.
Sobota rano, podjechałem z kolegą pare km za Olsztyn obejrzeć autko, maska w góre i g-lader na wierzchu... pierwsza reakcja juupii jeee mam Cie. Szybkie oględziny, wmiare spoko.
Podjechaliśmy na kanał bo chciałem zerknąć co dzieje się od spodu, w między czasie stwierdziłem że nie jedzie to za cholere, czyli były podejrzenia że G do regeneracji (jęczeć jęczało czyli spoko, coś się tam kręci i próbuje pracować). Pod listwami na progach gruzowisko, progi do roboty, napęd nie działa (diagnozowali wiskoze), ale gość mówił że przy skrzyni coś robili i po tym zniknął, czyli pierdoła jakaś pewnie, tymbardziej że podczas przejażdżki biegi wzorowo wchodziły, dźwignia fajnie sztywno pracuje "pyk pyk". Napalony byłem, w sumie nie wiem czemu i wziąłem go. Zabrałem go do Olecka na warsztat ojca i wyglądalo to tak :ała: :( (felgi ma ori syncro, Azev z nudów wleciał)

MODEL: Passat B3 Syncro
SILNIK: 1.8 PG -> 1.8T AGU
MOC: Wyjdzie w trakcie
MODY POD MASKA: Work in progress
ZAWIESZENIE: seria na początek
UKLAD HAMULCOWY: ORI G60
KOLA: ORI syncro/Azev A 16" 7.5j i 9j
NADWOZIE: Pakiet GT
WNETRZE: Seria, jakieś dodatkowe zegary
AUDIO: Aktiv seria

Zmiany przeprowadzone:
Odświeżona komora (bez grodzi) + swap na 1.8t AGU (+remont)

Plany: ? :D
Zebrać do kupy i odpalić... :o

Przepraszam za zdjęcia, ale nie miałem nic innego pod ręką niżeli mój badziewny telefon :ała:
Ale pracuje nad aparatem :)

ImageImageImageImageImage

Zdjęcia robiłem telefonem bo niczego lepszego nie mam, ale widać co nie co.
Całej historii opisywał nie będę ze szczegółami ale skracając wyglądało to tak że rozebrałem kompressor, okazał się do regeneracji ale bez tragedii. Do wakacji 2014 passat wrastał przed warsztatem z meksykiem pod maska (rozbebeszone wszystko).

Wakacje...zjazd do domu i za robote się wziąłem. Początkowo miałem wyrwać silnik, odświeżyć wszystko, ogarnąć kompressor i poprostu nim jeździć.

Image
ImageImageImageImageImageImageImage

Ale wiedząc że więcej przy G zachodu niż frajdy, cały czas chodził mi po głowie swap. I tak któregoś dnia zadzwoniłem z ciekawości do znajomego czy ma jakiś silnik 1.8t, po czym nie minęły 3h i w garażu leżał AGU z golfa czfórki :D
Leżał i leżał, ja w między czasie podjąłem walke z progami... wymyśliłem sobie że odmaluje komore... Walczyłem z miesiąc czasu chyba z tym.
Większość robót pod wiatą na podwórku albo popołudniami po zamknięciu warsztatu robiłem.
Komora w podkładzie, grodzi nie ruszałem bo i tak jest zasłonięta osłoną termoizolacyjną :)

ImageImageImage

Tutaj już pryśnięte pod kolor

ImageImageImageImageImage

Progi przed

ImageImage
Tu już ogarnięte progi, mam tylko zdjecie jednej strony :)

ImageImage

Drzwi i maska zabezpieczone przed ewentualnym uszkodzeniem przez osoby trzecie :D

ImageImage

Rzut okiem do środka... totalny haos

Image

Zchrupana klapa, aż tak źle to nie wyglądąło dopuki tego nie ruszyłem

Image

Druga klapa, trafił się rodzynek :))

Image

Wziąłem się za silnik, strasznie mnie korciło zrzucić wkońcu miche i zerknąć na panewki. Na tym się w sumie miało skończyć, "korbowodowe wrzuce nowe, sprawdze jak pompa oleju i wrzucam na pokład" Jasne... jakież zdziwienie było gdy po zdjęciu miski ukazała się czarna maź wszędzie, świadcząca że ktoś przejeździł wymiane oleju. Więc wyleciał cały dół, a wyglądało to tak.

ImageImageImageImageImageImage

Wszystko do mycia... patrzeć na to nie mogłem, panewki jeszcze do przeżycia były.

Image

Chwila nie minęła i postanowiłem że wysypie całość na stół. Rozebrałem całość...

ImageImage

Został "czysty" blok
Image

Długo nie powisiał, bo wywiozłem go na odświeżenie

Image

Wrócił taki, troche dałem ciała że niektórych płaszczyzn nie zakleiłem ale wszystko nożykiem do tapet usunąłem co zbędne.

ImageImage

Następnie było honowanie tulei, mycie, pomiary, równanie płaszczyzny bloku, zakupy w autolandzie i tym podobne rozrywki...
Dokładne oczyszczenie rowków na pierścienie, mycie i montaż.

Image

W między czasie wypolerowałem wał, dokładnie miejsca pracy panewek. Główne wleciały nowe ORI, korbowodowe zaś SPUTTERY z Audi RS2. Na takim ułożyskowaniu złożony został dół i zabrałem się za głowice...

Image

Tak wyglądała jedna z czterech komór spalania na początku (tragizm niesamowity)

Image

Odciski na kciukach, papier ścierny przeróżny, dremel z filcem i lśni.

ImageImage

Obróbka wydechowych. Usunięte zostały także wszelakie nierówności przy gniazdach zaworowych, nadlewy itp.

ImageImage

Składanie w całość...

ImageImageImageImageImageImageImage

Na szybko umyta skrzynia, nie bawiłem się w żadne malowanie bo raz że z czasem słabo było, dwa że będzie trzeba i tak w niedalekim czasie przejrzeć ją.

Znalazłem również usterkę, przyczynę braku napędu :D hehe Przy zakładaniu skrzyni wyszło, brak napędu na przystawkę, takiej tulejki z wieloklinem nie było, nie wiem czy wypadła komuś przy zakładaniu przystawki (a to bardzo możliwe) czy poprostu celowo napęd rozłączyli.
Nikt nie chciał odsprzedać mi takiego małego elementu z ogłoszeń na części, więc przez serwis zamówiłem z niemiec.
Złożone, teraz tytlko testy po odpaleniu zostały

ImageImage

Silnik po zebraniu do kupy, jednomas z całym sprzęgłem został ori G60, dwumasa poszła na śmieci :))

Image

Wleciał na stanowisko sprawca całego zamiesznia.

Image
Chwile przed przystąpieniem do "wszczepu" nowego organu hehe :D:D

Image

No i usiadł, wszystko sprawnie, dla bezpieczeństwa lakieru oklejona komora "bomblem"

ImageImageImageImage

Wiem że podszybie gryzie w oczy hehe mnie jeszcze bardziej, ale stwierdziłem że bez problemu ogarnę to jak już będzie więcej czasu bo miałem tylko wakacje na te akcje powyżej.
Jeszcze jakieś zdjecia robione na pałe

ImageImageImageImageImageImageImageImage

Silnik siedział na surowo i w takim stanie jak na zdjęciach poniżej wraz z końcem wakacji opuścił Olecko na lawecie. Zabrałem go ze sobą do Olsztyna :D
Ogarnąłem miejsce u kolegi i tam zabrałem go żeby grzebać w wolnym czasie od "nauki" hehe

ImageImage

Tutaj już w nowej miejscówie :D 20km za Olsztynem na totalnym wypizdowiu ale zawsze to możliwośc do działania.

ImageImage

I w tym momencie wszystko zwolniło... totalne Slow motion się uruchomiło w pracach z racji tego że na wiosne obrona tytułu inż. pojawiły się inne priorytety. I ten cały dojazd 20km za Olsztyn, brak pomocnika (czyt. motywatora)
Ale coś się dzieje...
Upolowałem cewki z TFSI

Image

Filtr "haj pałer"

Image

Po tym gdy okazało się że seryjne K03 to badziew z luzami na wirniku rozpocząłem poszukiwania czegoś wydajniejszego.
K04 wydawało się prawie oczywistym wyborem, ale mało tego troche, drogie są jak na moją kieszeń. I zdecydowałem się na TD04HL-16T z Volvo.

ImageImage

Jest w bardzo fajnym stanie, luzów nic.

Materiał na kolektor, DP i dolot. Stal nierdzewna 304L, blacha na flansze 12mm (zapas na planowanie po spawaniu)

Image

Zrobiłem projekt w AutoCad, blacha poleciała na laser.
W między czasie próba sił z Tigiem, zaznaczam że nigdy tym nie spawałem, jedynie dorywczo migomatem (progi hehe).

Image

Stwierdziłem że tragedii nie ma z tym spawaniem a że uparty jestem troche, sam postanowiłem pospawać ten kolektor, jak wyjdzie tak wyjdzie, następne będą lepsze :D uczyć się trzeba niema zmiłuj.

ImageImage

Udało się również dezaktywować Immobiliser :)

Image

To w sumie tyle z grubszych rzeczy które ogarnąłem, w międzyczasie poprowadziłem kabel + do bagażnika bo tam się teraz będzie znajdował akumulator (moja fantazja), wstępnie podłączona jest już instalacja, przekaźniki "grają" paliwo podaje na listwe.
Kolektor jest w połowie pospawany, bandaż bazaltowy czeka. IC już jest z lancera EVO IX ale nie mam zdjęcia, wezme aparat bo mam teraz dostęp i porobie jakieś zdjęcia.

Wszelakie rady, sugestie, podpowiedzi, krytyka, JAK NAJBARDZIEJ!!!

Wszystko od początku wykonywałem własnoręcznie bez niczyjej pomocy, ogromne podziękowania dla mojego Ojca który służył cały czas radą i wiedzą :)
W przeciągu 2 tygodni będę bronił inżyniera także nic nowego nie wrzucę teraz :)
PS: jeżeli o czymś mi się przypomni będę robił aktualizacje :)

Autor:  krupi [ Nie 22 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Piotraz napisał(a):
...W przeciągu 2 tygodni będę bronił inżyniera...



Po takiej pracy, to inżyniera masz w kieszeni :ok:

Autor:  Stalu [ Nie 22 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

piękna robota, marzyło mi sie kiedyś 35i 1.8T a tu jeszcze syncro :ok:

Autor:  lukas [ Nie 22 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

noo ciekawie ciekawie sie robi

Autor:  Piotraz [ Nie 22 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Dorwałem używke DV Bailey'a

Image

No i bandaż bazaltowy na kolektor, 20m z zapasem wziąłem :)

Image

Autor:  Piotraz [ Pon 23 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Ja to mam fart yupii
Znajomy starszy handlarz widząc mojego Passata na warsztacie powiedział:
" Aa ja to mam na strychu listwy do takiego passata, chcesz?" :o yupii
Ja nie chce? pewnie że chce.
Twierdzi że za czasu świetności B3 kupił jakiegoś poobdzieranego w niemcowni i z serwisu przy okazji w niemczech kupił te listwy żeby ogarnąć na handel autko. Sierpy niestety założył i poszły, a jedną krótką na drzwi posiał gdzieś :[ zostało to co na zdjeciach :)
Najbardziej cieszę się z listew na progi! :o
Jeszcze "Niemniecka" taśma dwustronna nie ruszona :D hehe
Wszystko było w folii z napisami GTI, jakaś data też jest 92rok

ImageImageImageImageImage

Autor:  uvwGolf [ Pon 23 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Ładny fant, listwy progowe z niepołamanymi zaślepkami to można przyznać iż to swego rodzaju rarytas.
Śledzik włączony, bo widze będzie na co popatrzeć

Autor:  dworek [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Fajny projekt, będę śledził temat. Powodzenia! :ok:

Autor:  Piotraz [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Pomożecie mi ogarnąć jakiś gwint do tego? :)
Jest opcja kupić nowy ta-technix, albo szukać jakiejś firmowej używki tzn. przednie od Passata normalnie (bo nie ma różnicy czy syncro czy fwd) a tył od czegoś dopasować.
I teraz pojawia się pytanie, od czego?
Gdzieś natknąłem się że podobno z polo 6n i golfa I podejdą, ale to lżejsze budy i trzeba by twardziela jakiegoś pakować.

Co radzicie?

Autor:  vipergti [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Zaje.isty projekt, kiedyś moje marzenie właśnie B3 syncro + 1,8T :cfaniak: Tyle że w sedanie ;)

Co do pakietu.. :ok: jamajama Powinieneś handlarzowi dobrego whiskacza postawić.. ;D Pewnie jakby wiedział co za rarytas oddał to by sie nieźle wkur.. ;)

Ja kupiłem kiedyś B3 w Syncro z nowym gwintem i jeżeli dobrze pamiętam miałem założonego tuning-arta (nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić w garażu) i dawał radę nawet z vr'em na konkretnej glebie i przy sporych prędkościach. Także jeżeli szukasz coś z niższej półki to mogę polecić, bo raczej jakiś ta czy mts nie polecam.. no_coment Kupa jakich mało..

Z tego co wiem to tyłu raczej z niczego nie dopasujesz, a nawet jeżeli to nie wiem czy jest sens, biorąc pod uwagę, że b3 sporo więcej waży.. :hmm:

Autor:  Piotraz [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

vipergti napisał(a):
... miałem założonego tuning-arta (nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić w garażu) ...

Masz go jeszcze? :-D Skoro Ci leży w garażu to jest okazja go spieniężyć hehe

Autor:  vipergti [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Oczywiście że mam ;)

Ale mam też b3 w którym będzie jeździł ]:) Póki co ciągle zbieram jakieś graty i pakuję gotówkę w jettę, ale b3 jeszcze doczeka się u mnie swojego czasu ;)

Jutro zerknę dokładniej co to jest za gwint i dam Ci znać, bo przyznam szczerze, że naprawdę byłem zadowolony :ok:

Czekam na kolejne aktuale ;)

Ps, gdybyś jednak zrezygnował z pakietu to daj znać, szukam kompletu nakładek na progi :) Ewentualnie kupiłbym całość piwko

Autor:  Piotraz [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

No ok, to czekam na oznaczenia tego gwintu :)
Z aktualami nie będzie teraz szału bo cieżki okres mam :smutny:
Listwy to skarb haha :D nie oddam niee
----
Tak patrze że ten tuningart to cenowo pułka technixa :)

Autor:  michumoto [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

ja w moim kombi miałem z tyłu Fk na wkładach KW z golfa 2 i było dobrze, dupsko nie padło na ziemię, nie wiem czy podejdzie to do syncro ;)

Autor:  vipergti [ Wto 24 Lut, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Passat B3] Syncro 1.8T_Piotraz

Jednak poszperałem trochę w kompie i znalazłem że jednak to gwint Raceland, nie wiem jak cenowo, ale tak jak mówię, jeździłem na nim i na używanym tatesco i byłem zadowolony tylko z Racelanda.

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/