MODEL: Volkswagen Vento GLX SILNIK: 2.0 automat MOC: 115 KM MODY POD MASKA: brak ZAWIESZENIE: airride UKLAD HAMULCOWY: seryjny KOLA: BBS RF 17x8,5" ET 26, Nankamichi 195/40R17 NADWOZIE: gryl starego typu + czarny mat, nowe pomarańczowe kierunki w zderzakach i błotnikach, ciemne zaślepki, dymione halogeny, dymione lampy, średni hokej, usunięte gumy ze zderzaków WNETRZE: włoski klimatronik, webasto, elektryka z przodu, lektryczne lusterka, elektryczny szyberdach, jasna tapicerka, dzielona tyla kanapa z podłokietnikiem, dwa przełączniki do air firmy AVS i manometr podwójny viair 2" na osie wkomponowany w fisher boxa na kasety, manometr viair 1,5" w drzwiach od butli AUDIO: oryginalne radio ze zmieniarką na 6 CD
Zmiany przeprowadzone: Zmieniony grill, przyciemnienie oświetlenia, zmiana hokeja z małego na średni, usunięcie gumowych odbojów ze zderzaków. Dołożony zestaw SIMPLE od ariride-system.pl oparty na dwóch przełącznikach AVS, butli 20 litrów i kompresorze VIAIR 380, butla i kompresor schowane pod bagażnikiem auta dzięki temu bagażnik jest pusty i w pełni użyteczny. Koła siedemnasto calowe BBS RF 8,5" szerokie z ET 26 4x100, parametry wyjściowe kół: 17x8 ET 32 5x112. Opony Nankamichi 195/40R17 Rotory kół zostały pomalowane proszkowo na srebrno, ranty zostały wypolerowane a śrubki wychromowane. Dodatkowo plastikowe śruby centralne od dekielków zostały wymienione na dorabiane (u kolegi kokona ) aluminiowe odpowiedniki wypolerowane i wkręcane a nie wciskane. Plany: jak zawsze są fajerwerków na pewno nie będzie gdyż jest to pocisk typu dailycar
No i krótka historia. 22 sierpnia minie dokładnie rok odkąd vento stało się moją własnością Po srebrnym trupie przez kilka lat ciągle brakowało mi tego sedana. Namówiłem żonę dostałem od niej zielone światło i zacząłem szukać. Niestety Polska kraj aut na których ruda tańczy jak szalona został skreślony po sprawdzeniu kilku ofert i przeniosłem poszukiwania za zachodnią granicę gdzie dostanie dobrego auta nie jest ciężkie a nawet dość łatwe o ile ma się 2 - 3 tysiące ojro na prawie 20 letnie vento w serii niestety nie posiadałem tak dużego budżetu więc znalezienie czegoś ciekawego nie było już takie proste. Pewnego dnia znalazłem jeden ciekawy egzemplarz blisko bo w berlinie miał prawie wszystko czego szukałem i co było najważniejsze był w kolorze srebrnym Z pomocą przyszedł kolega który ogarniał sprowadzanie aut z zagranicy wykonał telefon. Wszystko zostało potwierdzone przez właściciela komisu w którym auto stało Była to środa ale na spokojnie umówiłeś się z kolegą na sobotę bo w tygodniu było ciężko się wyrwać W piątek kolega zadzwonił jeszcze by potwierdzić nasz przyjazd po auto i się okazało, że auta już nie ma Więc szukałem dalej wcześniej trafiłem na idealny egzemplarz, który prócz koloru srebrnego miał wszystko a nawet więcej niestety na mobile był tylko jeden numer telefonu który był nieaktywny po kolejnym tygodniu kolega włączył myślenie wstukał numer podany na mobile w google i pokazało mu się ogłoszenie na eBayu na którym bym jeszcze jeden numer telefonu Telefon do torka handalrza który zaczął dobrze ściemniać więc tym razem już nie czekałem zerwałem się z roboty do szczecina po lawetę po kumpla i ponad 400 km do dojczlandi Zajechaliśmy na miejsce godzina 22:00 na parkingu ciemno w ..uj Wyszło dwóch turasów podłączyli na kable rozruchowe drugie auto i odpalili z latarką sprawdziliśmy auto i super, wnętrze super, lakkier ... ale ogólnie jest bardzo dobrze tylko cena ... no ale trudno, wonga.com negocjacje i pakujemy auto na lawetę
dotarłem do PL około czwartej nad ranem i 100 metrów za granicą kontrola policyjna a co pana tam wiezie itp itd. pogadali i puścili poradzili by nie spać tylko zwiedzać więc posłuchałem rady i pognałem do domu. Na drugi dzień obejrzałem dokładnie. I co najważniejsze auto zdrowe bez rudej
 
wnętrze:
  
 
inne:
  
Przebieg 172383 km chyba oryginalny. Podobno auto ostatnie dwa lata przed moim kupnem stało w garażu a odziedziczyła je córka po zmarłej matce trochę jeździła i odstawiła do garażu Czy to prawda czy mit turka handlarza a auto miało dzwona po czym dziesięciu właścicieli nie wiem ale z zakupu jestem zadowolony do dziś
Żeby nie było tak pięknie lakier wymaga korekty a klima niestety nie działała. Sprężarka nie była szczelna ale wsio to ogarnąłem od razu po czym auto odstawiłem do garażu i tak przestało do marca od czasu do czasu tylko wyprowadzałem na spacer po wiosce
Auto miało być tylko i wyłącznie na sezon wiosenno/letni ale życie szybko zweryfikowało moje plany i auto jest/będzie używane na co dzień 
W marcu tego roku dopiero auto zostało zarejestrowane, a od czerwca zaczęło jeździć normalnie a nie stać w garażu w związku z czym został zrobiony serwis, oleje, filtry, rozrząd i inne pierdoły.
Wpadło też zawieszenie pneumatyczne na przełącznikach AVS, manometrach viair, kompresorze viair 380 z butlą 20 litrów, zestaw SIMPLE od airride-system:

tak się auto położyło na BBS RS 4x16x9,5 z oponami 195/40R16 pożyczonych od rejdena:
 
air miał być jak najtańszy, funkcjonalny, bezawaryjny i jest, jestem mega zadowolony 
  
 
Koła na dzień dzisiejszy, i do końca sezonu to BBS RF 17x8,5 ET 26 z oponami 195/40R17 Z przodu negatyw około 3,5 stopnia ustawiony przez diagnostę z tyłu negatyw 1,5 stopnia na camber shims'ach
Zmienił się też front, lampy zostały wymienione na nowe i przyciemnione, kierunki zostały wymienione na nowe pomarańczowe, tak samo jak zaślepki w zderzak, halogeny są stare ale przyciemnione no i grill z ostatniego wypustu został zmieniony na ten z pierwszej wersji. Wąski hokej ustąpił miejsca średniemu i kierunki w błotnikach pojawiły się pomarańczowe.
Auto na dzień dzisiejszy wygląda tak:
  
 
w tym roku udało się odwiedzić 7 edycję vag eventu, dwie fotki ściągnięte z sieci:
 
w ostatni weekend odwiedziłem 4 event szanuj-się.pl:
 
jutro wylatuje już na the best of a jak Bozia da to na style'd we wrześniu 
Jak widać na zdjęciu ze srebrnym vento kolegi z Niemiec, mój to koza dlatego pierwsze co zostanie wykonane to skrócenie przednich amortyzatorów o 3 cm co mam nadziej sprawi, że vento położy się na cyckach
pozdrawiam id
|