Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 5 [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Wrz, 2007
Posty: 1701
Skąd: Nowy Staw
Gadu-Gadu: 0
Auto: Porsche 951
Auto z zewnątrz dużo nie będzie odbiegać oryginałowi ale, że coś się jednak dzieję to założę temat dla potomnych;)

Żeby było zgodnie z regulaminem ;)

MODEL: PORSCHE 951
SILNIK: 2.5 TURBO
MOC: 220KM
MODY POD MASKA: brak
ZAWIESZENIE: seria
UKLAD HAMULCOWY: 4 Tłoczkowe BREMBO przód i tył tarcze 300mm
KOLA: Porsche fuchs 7j i 8j
WNETRZE: Skórzane fotele z środkiem w materiale z napisami porsche
AUDIO: CD porsche becker
Zmiany przeprowadzone: poniżej --->
Plany: ;)
_________________

Marzeniem od zawsze było dla mnie 964 choć puki co jest nie osiągalne... Zawsze też chciałem mieć porsche 944 w wersji S2 a najbardziej TURBO czyli tytułowe 951. Od około roku czasu przeglądałem ogłoszenia w całej Europie, głównie Niemcy i Szwecja, czytałem o tym modelu o wersjach, jakie koszty utrzymania, budowa zawieszenia silnik itp itd Niektórzy twierdzą, że model ten jest tzw "porsche dla ubogich" bo niby dużo części pasuje z VW otóż jak w 924 jeszcze coś można dobrać to w 951 nie da się nic dobrać od golfów audi itp

Na forum porsche ukazała się całkiem ładna sztuka w wersji turbo, nie miałem siana i byłem bardzo zły, po kilku tyg sprzedawca całkiem rozmyślił się ze sprzedaży, wiec poszukiwania trwały nadal... Po kilku PW ugadałem się na spotkanie aby zobaczyć czy w ogóle ten model będzie "mi leżał" czy to jest to co szukam, wsiadłem w auto ponad 400km w jedną stronę, obejrzałem (auto okazało sie w bardzo dobrym stanie, rzekłbym w kolekcjonerskim!) pogadałem i do domu. Cały wieczór rozmyślań kombinowania szybki telefon "przyjeżdżam zabieram" i tak po 1dniu znów w auto i kolejne 850km w trasie coooo

Droga do domu, ponad 400km trasy, jechało się bezproblemowo, wrażenia z jazdy nie do opisania, auto świetnie się prowadziło, cicho w środku, przyśpieszenie znakomite, z bananem na twarzy dotarłem do domu ;)
Image

troszkę o aucie:
Porsche 944 typ 951 rózni sie od zwykłych 944 zderzakami, błotnikami, dokładka tył, listwami na karoserii no i oczywiście mechanicznie.
silnik 2,5 turbo 220ps
napęd na tył (z ciekawostek: silnik z przodu skrzynia z tyłu rozkład mas 50/50)
rok 1986
elektryczne lusterka, elektryczne szyby, elektryczny fotel kierowcy, czujniki zużycia klocków, elektrycznie otwierana tylna klapa, radio cd Becker, spryskiwacze lamp to chyba tyle jeśli chodzi o wyposażenie ;)


na drugi dzień prosto do garażu. właściciel dbał o auto ale niestety chyba porządnego mycia nigdy nie miało wiec, kosmetyki poszły w ruch

Image

Najpierw dokładne mycie z aktywną pianą, wyszorowany i odtłuszczony szamponem, ogarnięte felgi specjalnym preparatem.
Image

następnie glinkowanie.
ImageImage

Pędzelki w ruch i jazda z uszczelkami (masakrycznie wchłonięte brudem) zamki i ciężko dostępne miejsca
Image Image Image Image

kolejny etap bagażnik:
Image Image Image Image

zakamarki:
ImageImage

maszyna poszła w ruch:
ImageImage

polerka końcówki tłumika:
Image

trochę porządków pod maską [wstępnie bo będą większe zmiany wizualne]
Image Image Image


po 14h pracy dzień zakończony na tym etapie ;)

next day, kolejne zakamarki i polerka zmatowiałych kierunków:
Image Image Image

następnie clener i wosk SWISSVAX ;)

ImageImage

po polerce i aplikacji:
Image Image Image


Image Image Image

Image


następne podejście do przywrócenia mu świetności ;) auto w środku było zadbane, oczywiście użytkowane wiec było się do czego przyczepić, choć chciałem aby zniwelować to do minimalnego rozmiaru ;)

Image Image Image

bagażnik
Image

pranie foteli, dywaników
Image Image Image Image

troche kosmetyków do skór i jazda:
Image Image Image

ImageImage Image

50/50 ;) widać efekt
Image

ImageImage

zabrałem się także za naprawę tylnej rolety bo się nie zwijała ;) już działa.
Image

kupiłem nowa surówkę i dorobiłem sobie kluczyk zapasowy ;)
Image

udało sie przed rozebraniem wyjechać zrobić foto
Image


Z racji tego, że wcześniej nie rozbierałem takich aut często korzystałem z neta w poszukiwaniu tutoriali/relacji itp i ciągle latałem z garażu do domu.. z pomocą przyszedł kumpel oddał mi swojego starego laptowa zainstalowałem PET podłączyłem monitor na ścianie i internet do tego dostałem także na garaż głośniki 5.1 bo spędzałem tam całe wieczory i jakaś muzyczka musiała umilać rozkręcaniu :D w ten sposób powstało "centrum dowodzenia" :D
Image

auto postawiłem na kobyłki i zacząłem rozkręcać ;) po co? hymmm, sam się zastanawiałem ale jak już zacząłem, to ni było odwrotu.

ogarnąłem i wypolerowałem cały tłumik końcowy DANSK
Image Image

jeden z gorszych etapów to wyjęcie tylnej belki, zrobiłem błąd bo wyjąłem ją w całości z wahaczami tarczami itp, trzeba było rozkręcać na aucie, bo był mega problem ją wyjąć bo sie kosiła i nie chciała zejść :( człowiek uczy sie na błędach tym bardziej jak robi coś pierwszy raz ;)
Image Image Image

Image Image


next level: rozkręcanie jej na części pierwsze
Image Image

nie ukrywam, że czasami trzeba było się rozgrzać przy robocie :D zarówno piecykiem kozą jak i czymś mocniejszym % ;)
Image

Image Image
Image Image


jak widać wyżej, elementy po tylu latach są skorodowane czy zaolejone, ale to już nie długo ;) Patrząc na podwozie auta jest w mega dobrym stanie, 2 małe ogniska korozji ale to tylko nalot, który już zabezpieczyłem ;)

Czasami nie było lekko i w ruch szła szlifierka :D jedno co mnie cieszy, to wszystkie śruby od nowości były nie ruszane ;) był problem z ich odkręcaniem, ale jestem pewny, że nikt przede mną tam nie grzebał :)
Image Image

demontaż osłon i mocowań baku(w tle widać w jakim stanie była jedna z nich, sypała sie w ręku od korozji :/) przewodów hamulcowych, zabezpieczeń, blaszek, gum itp
Image Image Image

następny etap to renowacja zacisków

tak wyglądały po zdjęciu z auta

Image Image Image


straty jakieś musza być :D
Image


następnie rozkręcone(nie obyło się bez palnika), wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarny połysk, poskładane na nowych śrubach, , gumkach, odpowietrznikach, tłoczki, wyczyszczonych blaszkach.

Image

z racji tego że pomalowane zostały całościowo, a chciałem żeby napis był w polerce to dziś aby nie tracić dnia (bo po wczorajszym -10* w garażu, dziś już zrezygnowałem ;P ) zabrałem sie za wyszlifowanie farby z frontów napisów PORSCHE, pilniczki do paznokci, papierki wodne, pasta, filc i jazda! jest lustro;)
ImageImage

no i finalnie wyszły tak:
ImageImage

ImageImage

przednie przewody po tylu latach były średnie, do tego obrobiła sie końcówka, wiec metalowy przód został zastąpiony miedzianym.
Image

a gumowe zamienione na sportowe w oplocie GOODRIDGE. Dzięki BARAN!
Image Image
ImageImage
Image

w planach zapakować koła z golfa ETA BETA KRONE 18" ale na "normalnych oponach" naciągi w takim aucie po prostu nie pasują rzyga
Image Image Image

po ciężkiej walce z wyjęciem belki, poczytałem jak sie zabrac za wyjęcie skrzyni żeby nie robić sobie problemów, poszło sprawnie czas operacyjny 35min ;) i skrzynia na zewnątrz ;)

Image Image Image

jak widać powyżej skrzynia zapaćkana zaolejona i mega brudna, choć widać że to był jakiś stary syf, no ale mając ją na zewnątrz zamówiłem w ASO oringi do uszczelnienia chłodnicy oleju oraz uszczelniacze flansz, kupiłem także olej do skrzyni, wybór padł na MOTUL'a

Image

Zabrałem sie za czyszczenie, kilka litrów mocnej chemii, myjka ciśnieniowa, szczota druciana papiery, wiertarka ze szczotkami i jazda, zajeło mi prawie 2 dni :O (niestety fotki osrtatecznie czystej zapomniałem zrobić.
Image Image

zdemontowałem wszystkie osłony aby je wyczyścić/pomalować.
Image Image


skrzynia odtłuszczona i pomalowana podkładem:
Image

między czasie odnowiłem i pomalowałem flansze oraz zaślepki gumowe odzyskały swój blask ;)
Image Image

no i finalnie skrzynia pomalowana na czarny połysk, uszczelniona i poskręcana.
Image Image

Z GÓRY UPRZEDZAM. żadnych airów, naciągów i szurania podwoziem po glebie nie będzie, auto pójdzie na glebę ale nie będzie stĘsowe i mega uglebione, celuje bardziej w zadbany oryginał na lekkiej glebie i kole.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW User
VW User

Rejestracja: Pon 17 Lis, 2008
Posty: 165
Skąd: WB / WZ
Gadu-Gadu: 4852163
Auto: Jetta A5 2.0 TDI
No w końcu jest temacik :-)
Gratuluję zakupu, bo autko fajne i do tego w dość dobrym stanie :-)

A widzę, że jechałeś po niego aż na Mazowsze (Łosice)

Działaj, działaj, zobaczymy co z tego wyjdzie :ok:


Offline
 Profil    4852163
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz, 2013
Posty: 52
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo 9n 1.4 TDI
Wkład pracy (domyślam sie że głównie samodzielnej) powala coooo
Wielki szacunek za chęci i samozaparcie, efekty w detalach powalające ;)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Maj, 2009
Posty: 354
Skąd: Jarocin
Gadu-Gadu: 1056131
Auto: Jetta A2 Coupe TDI+
Będzie kwintesencja .. Uwielbiam jak ktoś tak pieszczotliwie podchodzi do auta ;)
Powodzenia i niekończących się funduszy :ok:
Nie mogę się doczekać finalnego efektu na szpuli i uziemieniu :)



_________________
Moja Jetta Coupe
Offline
 Profil    1056131
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Master
VW Master

Rejestracja: Pon 25 Kwi, 2011
Posty: 270
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 28212855
Auto: MK2 1.3 CL
Coś pięknego auto wyczyszczone praktycznie w każdym miejscu, to się nazywa podejście do tematu;) Nic tylko czekać na efekt końcowy;), gdzie kupowałeś kosmetyki do auta jeśli można wiedzieć.



_________________
Moje MK2 viewtopic.php?f=98&t=96391&view=unread#unread
Offline
 Profil    28212855
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 26 Lis, 2006
Posty: 1532
Skąd: Koszalin/Słupsk/Darłowo
Gadu-Gadu: 4612031
Auto: MKI,MK III,MK IV,Octavia II,MB124, VWT2
Ajjj piękny jest :oo !! plany fajnie ukierunkowane , podoba mi się że nie patrzysz na innych i robisz po swojemu :ok:

Sporo pracy za tobą, ale jeszcze więcej przed także życzę powodzenia i już nie mogę się doczekać aby zobaczyć to cacko przy najbliższym spotkaniu piwko



_________________
Nord-Vag.pl
Odzież Nord-Vag stuff
MK I '78 turboburbo power in progres
Offline
 Profil    4612031
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 19 Lis, 2004
Posty: 3539
Skąd: Wsee 04,06,07,08,10,11,12, 14 MIVW 10', 11'
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf GLS 77' Automatic
grubo. czekałem na ten temat.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Wrz, 2004
Posty: 4665
Skąd: West Coast
Porsche to jedna z niewielu marek gdzie właściwie wystarczą felgi OEM i ewentualnie lekka gleba, więc i w tym przypadku będzie dobrze.

P.S.
Na zasadzie przeciwieństwa marek, skoro Golf miał felgi Porsche, to tu powinny być Vw :P



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 13 Mar, 2009
Posty: 2384
Skąd: Jaworzno
Gadu-Gadu: 4141986
Auto: mk1 3.2 V6
Super ;) Coś innego, coś ciekawego. Będę śledził ;)



_________________
Kto nie ryzykuje nie pije szampana..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
My mk1 - viewtopic.php?f=98&t=71998
Offline
 Profil    4141986
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 26 Lut, 2009
Posty: 698
Skąd: Bielsko Biała - okolice
Gadu-Gadu: 0
Auto: MK2 GTI G60 AGU++
Czekałem aż zobaczę temat tego samochodu ponieważ jest niesamowity i nietuzinkowy. Gratuluję zakupu i podziwiam Twoją wytrwałość w zimnym garażu.



_________________
MK2 ABF Open Air: viewtopic.php?f=112&t=77443&view=unread#unread

Kupię klamki porsche 944.

Kupię szerokie zderzaki MK2, grill GTI.
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Śro 12 Lut, 2014 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Cze, 2010
Posty: 92
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 0
Auto: Stilo
...jak zwykle bardzo profesjonalne podejście do tematu. Też marzę o 964, ale jeszcze długo albo na zawsze pozostanie marzeniem :) Będę śledził temat mimo, że nie będzie air-a, stęsu itp :P
A jeśli chodzi o koło 18", przymiarkę już robiłeś? Nie będzie za duże?
Powodzenia w dalszych pracach.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Czw 13 Lut, 2014 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 29 Lip, 2008
Posty: 1589
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 4950188
Auto: VW Garbus 1200 66'
noname_conek widać, że się zakochałeś :-D Pozytywne autko :ok:



_________________
viewtopic.php?f=98&t=92337 - Garbus 66' by Kari
Offline
 Profil    4950188
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Czw 13 Lut, 2014 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 19 Paź, 2007
Posty: 186
Skąd: Witten/Radzionków
Gadu-Gadu: 1495415
Auto: Golf drugi oak grün jeden osiem turbo, Golf siódmy dwa zero tedei deesgie
Ogien, tylko nie strzel focha jak na cs ;)



_________________
Do wszystkiego trzeba dorosnąć ...
Offline
 Profil    1495415
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Czw 13 Lut, 2014 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 27 Sty, 2011
Posty: 344
Skąd: Rzeszów
Gadu-Gadu: 16069165
Auto: Audi Coupe quattro
Jestem w szoku coooo Takiego rodzynka to tylko zreanimować i trzymać w garażu na ładną pogodę ;)

Dużo wytrwałości życzę :)



_________________
Coupe Quattro V8
Offline
 Profil    16069165
 
 Temat postu: Re: [951] PORSCHE 944 Turbo - conek
PostWysłany: Czw 13 Lut, 2014 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Wrz, 2007
Posty: 1701
Skąd: Nowy Staw
Gadu-Gadu: 0
Auto: Porsche 951
Shouphas napisał(a):
Ogien, tylko nie strzel focha jak na cs ;)

Kolego, jako admin cs to powinienem tym bardziej przestrzegac regulaminu, auto na dzien dzisiejszy "nie nadawalo sie" jeszcze na tamto forum :) zaden foch, bo z jakiego powodu? :)


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 5 [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 75 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe