VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf mk3] ABF USA by killah https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=84592 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | killah [ Nie 24 Mar, 2013 ] |
Temat postu: | [Golf mk3] ABF USA by killah |
Witam Posiadam golfa od początku roku 2009 i przez ten okres auto przeszło wiele mniej lub bardziej trafionych modyfikacji. Na początku było trochę wiejsko ale tak to jest jak człowiek młody i głupi i słabo obeznany w tematyce. Jednak z czasem po odwiedzeniu kilku zlotów i spotów i radom kolegów z forum auto zaczęło przywierać obecny wygląd. Tak więc zapraszam do obejrzenia golfika: Golf III WERSJA SAVOY Wyposażenie oraz dokonane modyfikacje: SILNIK: Na początku autko posiadało skromny, niebiorący oleju silnik 1.8 AAM. Po pewnym czasie kucy zaczęło brakować więc zdecydowałem się na swapa na 2.0 AGG 115 km. Jeździłem z tym silniczkiem prawie bezawaryjnie przez 2 lata po czym znowu zaczęło brakować mocy ![]() ![]() MODY POD MASKĄ: Większość modów zrobiona jeszcze za czasów poprzedniego właściciela silnika. Przed swapem komora została dokładnie wykarcherowana. Silnik + skrzynia pomalowane cynkiem oraz niektóre detale poszły w czarny mat. Customowy dolot Fi 77 + porting przepustnicy. Lekkie koło zamachowe. Miska olejowa została zmieniona na stalową. Po odkuciu po swapie zostanie wstawiony przelot 2.5'' ZAWIECHA: Gwint Ta-Technix. W planach jest przerobienie przedniego zawieszenia na gwint + air zamiast ![]() HAMULCE: Seryjne hamulce na początku auta nie bardzo dawały radę. Zmiana przedniego zestawu na brembo + ferodo trochę poprawiła jakość hamowania ale nadal to nie było to. Jeździłem tak do czasu pierwszego swapa. Wtedy hamulce były już średnio bezpieczne dla większej mocy dlatego wybór padł na hamulce od GT. Na przodzie wylądowały hamulce 280 mm 4x100 (g60) a na tył trafił hamulce tarczowe. Podczas drugiego swapa obecny zestaw został znowu zmodyfikowany. Została dołożona wiązka ABS oraz pompa hamulcowa z ABS. Dołożony został kolektor hamowania w celu obniżenia mocy hamowania tylnej osi oraz zmienione zostały zaciski na tyle na lepsze. Obecnie ABS jest w trakcie kończenia i docelowo pod koniec sezonu zacznie już działać. KOŁO: Jako osobie, której podoba się tylko kilka kółek mam problem z doborem właściwej felgi. Na razie auto jeździ na szerokiej stali (P: 7,75 T:8) pomalowanej na różowo. Taki zestaw będzie do końca sezonu 2013 a potem będę szukać prawdopodobnie OZ TURBO. NADWOZIE: Auto na początku wywoływało co najwyżej uśmiech zażenowania i nie ma się co dziwić jak poprzedni właściciel, tuner z allegro z zamiłowania pakował w auto wszystko co się świeci jak jakaś sroka. Po pewnym czasie priorytetem stało się dal mnie ogarnięcie tego dziadostwa. Na początek wymieniłem potrzaskaną przednią szybę, usunąłem neony z lusterek zastępując je dodatkowymi kierunkowskazami, wstawiłem ori lusterka a przód zmieniłem na vento. Doszedł smoked front. Wtedy też doszły halogeny + silniczki lamp przednich. Tłumik z dziurami wielkości czarnych dziur został zamieniony oryginalną 2rurką w polerce. Auto nabrało jako takiego wyglądu. W roku 2012 auto przeszło kompletne malowanie żeby to wszystko ładnie wyglądało. Zostały zaklepane ranty z tyłu a progi powymieniane. Obecnie pracuję nad zmianą zderzaków i klapy nad USA. WNĘTRZE: Na początku auto posiadało klimę, obrotomierz, regulowane położenie kiery, wspomaganie, 2 xAIR. Z czasem dołożyłem elektryczne lusterka oraz elektryczne szyby. Doszło też MFA. W aucie wylądowały kubełki Recaro czerwona krata oraz boczki. Dołożone zostały zagłówki do tylnej kanapy. Dorzuciłem też central na pilota. AUDIO: Audio aż do roku 2013 było lekko mówiąc kiepskie. W sezonie 2k13 został wygłuszony przód oraz przednie głośniki zostały zamontowane na dystansach. Zostały zakupione graty do łupania na przodzie tj Głośniki DLS R6A, wzmacniacz Rockford Fosgate 300x 4 kanałowy do zasilania tylko samego przodu (180W RMS na stronę). Na okablowaniu również nie oszczędzałem. Prąd doprowadza 35mm kabelek, RCA potrójnie ekranowane a przewody głośnikowe to wysokiej jakości kabelki 2,5 mm2 z miedzi OFC. Całość zasila radio ALPINE CDA-9851r. W planach jest całkowite wygłuszenie podłogi + bagażnika matami + filcem. Plany na tył to coś jakaś zamknięta skrzynia 600 RMS dobrej firmy + jakiś dobrej firmy monoblok. Żeby w aucie nie brakło prądu to przy swapie na silnik ABF doszedł alternator 120A. PLANY NA CHWILĘ OBECNĄ: Dokończyć zbieranie gratów USA. Na razie jest tylko klapa w BDB stanie. Brak jeszcze zdesi. W sezonie chcę jeszcze dokończyć Car Audio tj wstawić porządnego suba do tyłu oraz wygłuszyć całkowicie auto. Co do modów technicznych to chcę wstawić przelot 2.5'' z kwasu oraz wstawienie mini AIR na przód. Trzeba również dokończyć wstawianie ABS Z felgi to zdobyć i odnowić OZ TURBO. Z planów bardzo dalekich to uturbienie ABFA Będzie oczywiście jeszcze mnóstwo modów robionych na spontanie. Więc nie ma co pisać. Generalnie uważam, że nie ma co za dużo myśleć tylko trzeba działać i brnąć do przodu. Poniżej przestawiam przeprowadzone zmiany w kolejności chronologicznej. START: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 sierpnia 2009 Nowe kierunki ![]() ![]() 5 września 2009 Nowe Radyjko: ALPINE CDA-9851r ![]() 14 października 2009 Maska w rost ![]() ![]() 15 października 2009 Fanty do VF, zimówki ![]() ![]() 1 listopada 2009 Parę fotków ![]() ![]() ![]() ![]() 6 listopada 2009 Klubowa wlepka ![]() 12 grudnia 2009 Nowe lusterka ![]() 13 grudnia 2009 Lusterka już w aucie ![]() 19 grudnia 2009 Grill vento ![]() 10 stycznia 2010 Smoked lamp przednich ![]() ![]() ![]() 24 stycznia 2010 Vento front, halogeny, smoked, belka przednia, auto odebrane od lakiernika ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 17 marca 2010 Usunięta folia z szyb ![]() ![]() ![]() 10 lipca 2010 2rurka na tył ![]() ![]() 9 sierpnia 2010 Ta gewinde ![]() ![]() 18 sierpnia 2010 Gwint na golfie ![]() ![]() ![]() ![]() 5 września 2010 Naklejka z nickiem oraz szeroka dokładka ![]() ![]() ![]() ![]() 17 września 2010 Zakup silnika 2.0 AGG na swap ![]() 4 listopad 2010 AGG przeszczepiony ![]() ![]() 5 listopad 2010 Zawias zabezpieczony na zimę, 8 cm w górę ![]() 10 grudnia 2010 Stal 7,5 przód i 8 tył 15'' ![]() 31 marca 2011 Koła założone. Golf w oczekiwaniu na lakiernika (była mała przycierka...) ![]() ![]() ![]() 11 kwietnia 2011 Przygotowania do zmiany hebli na większe przy zachowaniu rozstawu. ![]() ![]() ![]() 17 kwietnia 2011 Smoked halogenów ![]() 25 kwietnia 2011 Heble przód w czarny mat ![]() 2 maja 2011 Zaciski i jarzma tył u mnie. Przed odnową ![]() ![]() ![]() 9 maja 2011 MFA ![]() 20 maja 2011 Auto odebrane od lakiernika. ![]() ![]() ![]() ![]() 25 maja 2011 Osłony tarcz hamulcowych odnowione ![]() ![]() 27 czerwca 2011 Nowe hamulce w aucie ![]() ![]() ![]() 5 sierpnia 2011 Recaro ![]() ![]() 28 sierpnia 2011 Zagłówki przeszczepione do Recaro ![]() ![]() 16 września 2011 Świece ngk, kable beru, filtry itp wymienione ![]() 15 grudnia 2011 Felgi na zimę ![]() ![]() ![]() 31 marca 2012 Stare felgi w nowym kolorze ![]() 21 kwietnia 2012 Felgi na aucie, auto gotowe na nowy sezon ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 22 kwietnia 2012 1 miejsce w konkursie na najniższe auto zlotu VWLifeStyle w Płocku (36mm) ![]() ![]() ![]() 14 maja 2012 Kompletne malowanie samochodu. Kolor pozostał ten sam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 16 czerwca 2012 Malowania auta zakończone, pierwsze woskowanie ![]() ![]() ![]() 17 czerwca 2012 Zakup el. szyb ![]() 24 czerwca 2012 Prund już w szybach płynie ![]() 26 czerwca 2012 Boczki recaro zamontowane ![]() ![]() ![]() ![]() 29 listopada 2012 Wygłuszone zostały drzwi przednie ![]() ![]() ![]() ![]() 23 stycznia 2013 Zakup DLS R6A ![]() 26 stycznia 2013 Zamontowany został zbiornik 7 L USA ![]() ![]() 1 luty 2013 Zakup wzmacniacza Rockford Fosgate 300x ![]() ![]() 2 luty 2013 Udało się upolować klapę tył USA w bdb stanie. Zbieranie gratów USA w toku. ![]() 13 luty 2013 Doszły ładniejsze boczki recaro na przód. ![]() 26 luty 2013 2.0 16 v ABF ![]() ![]() 10 marca 2013 Stalowa micha do ABF ![]() 13 marca 2013 Kabelki do CA. Zasilające 35mm2. Rca podwójny (do suba) i potrójny oplot (przód). Kable głośnikowe miedź OFC 2,5mm2. ![]() 14 marca 2013 ABF pojechał na swapa ![]() 18 marca 2013 Doszedł nowy grill Vento. Stary rozwaliła kuropatwa. ![]() 3 kwietnia 2013 Foty z postępu prac nad swapem ABF ![]() ![]() ![]() 4 kwietnia 2013 Doszedł zderzak USA ![]() 10 kwietnia 2013 Nowe oponki do stali na przód (185/45) ![]() 13 kwietnia 2013 ABF siadł ![]() ![]() ![]() ![]() 14 kwietnia 2013 Prace nad montażem CA ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 9 maja 2013 Takie tam ![]() ![]() ![]() 11 maja 2013 Zlot w Zdworzu ![]() 22 maja 2013 Ktoś tu nie ogarnął mocy ![]() ![]() ![]() 27 maja 2013 Upolowany zderzak USA ![]() 15 czerwca 2013 Taki tam harlequin! ![]() 17 lipca 2013 I już pomalowany ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 26 lipca 2013 Hamerykańskie dodatki ![]() ![]() ![]() 23 sierpnia 2013 Gratów usa nigdy za wiele ![]() 5 września 2013 Doszedł hokej USA ![]() 8 września 2013 Zlot w Skierniewicach ![]() ![]() ![]() 10 września 2013 Lampionki się robiły ![]() ![]() 12 września 2013 Ostatnia brakujące część zderzaka USA ![]() 13 września 2013 Smoked chłodnicy, lampy już na aucie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 18 września 2013 HBM ![]() 19 września 2013 Lapmy siadły, zostały spolerowane ![]() ![]() ![]() 6 października 2013 Powolne kompletowanie części do swapu na rozstaw 5x100 ![]() ![]() ![]() 11 października 2013 Pierwsze czyszczenie z rdzy itp ![]() ![]() 11 października 2013 Zaciski z mk4 ![]() 15 października 2013 Stabek GTI ![]() 24 października 2013 Wahacze GTI ![]() 28 października 2013 Wkładna K&N ![]() 12 listopada 2013 Nowe kółka ![]() 16 listopada 2013 Doszedł mocniejszy AKU ![]() 12 grudnia 2013 Złom po malowaniu proszkowym ![]() ![]() 23 grudnia 2013 Udało się skompletować przewody do zacisków MK4 ![]() 25 grudnia 2013 Zaciski siadły ![]() 25 grudnia 2013 9J na dupę (sprzedane) ![]() 8 luty 2014 Początek zbieraniny gratów pod 5x100 ![]() 13 luty 2014 Kuku ![]() ![]() 27 luty 2014 9J wyleciało. Wpadło 9,5 na płaskim rancie ![]() 16 marca 2014 Zakup dupowozu. Jakby nie patrzeć to też element projektu więc wrzucam tutaj ![]() ![]() 29 kwietnia 2014 Śrubki w chrom ![]() 20 maja 2014 Dystanse RH ![]() 24 maja 2014 Pierwsze mody dupowozu ![]() 27 maja 2014 Nowa belka tył ![]() 27 maja 2014 Pierwsze foty felg ![]() 7 czerwca 2014 Więcej gratów do 5x100 ![]() 12 czerwca 2014 Belka po renowacji ![]() 14 czerwca 2014 Zalążek kolejnego projektu ![]() |
Autor: | sucj [ Sob 30 Mar, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
O widze kolega z Kutna ![]() Widziałem cie kiedyś jak leciałeś przez miasto fajnie sie prezentuje ale kolor stalówek ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Adash [ Śro 03 Kwi, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
Przy tym kolorze auta to akurat różowe felgi pasują. Graty za swap. Czy to jest sławkowy ABF czy mi się tylko wydaje? |
Autor: | Adash [ Sob 06 Kwi, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
No to masz bardzo dobry egzemplarz silnika. Z tego co pamiętam w sławkowym MK3 robił robotę. Był na prawdę szybki. Jak był w MK2 niestety nie miałem okazji przejechać się ze Sławkiem. Z jaką skrzynią masz go spiętego? Szkoda by było go zmulić jakimiś długimi przełożeniami. Pozdrawiam i kibicuje. |
Autor: | dzikiii92 [ Sob 06 Kwi, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
Dobrze jest ![]() ![]() |
Autor: | herbiasty [ Sob 06 Kwi, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
hehe. podobnie jak moje byłe MKIII: lakier LC3P, VF, 3d.. Zajmij sie porządnie lakierem bo ma w sobie potencjał ![]() http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4ef14e51dd http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b215fe7d70 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b215fe7d70 Fajnie lezy! Nie kombinował bym z tym airem na wzor HLS bo nie lezy az tak nisko aby sie nie dało jezdzic ![]() Tę kasę mozna na dobre koło odłożyć ![]() |
Autor: | mafia85 [ Sob 13 Kwi, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
fajny golfik,dużo pracy ale będzie kozak ![]() |
Autor: | killah [ Nie 28 Lip, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trochę się pozmieniało. Auto dostało pełen pakiet USA oraz przeszło całkowite malowanie. Wyciągnięte zostały ranty, zaspawana wycieraczka oraz zamek tylnej klapy oraz kierunki boczne i antena. A co do tego co widać na fotach. Na kostce brukowej jest tak samo nisko jak zawsze... także na tej feldzie na upartego mogę już startować w konkursach gleb. Tył i przód schowają się że hoho ![]() ![]() Potem zszedłem prawie 3 cm niżej jeszcze na tyle http://imageshack.us/a/img607/3248/yrc3.jpg http://imageshack.us/a/img594/9659/jbrb.jpg http://imageshack.us/a/img692/4677/aojs.jpg http://imageshack.us/a/img189/7041/i5is.jpg http://imageshack.us/a/img534/3236/obcf.jpg Doszedł też tunel usa i cupholder. Kabelki wszystkie sobie z zapalniczki pociągnąłem. Jest tam wszystko co potrzeba. Stały plus, masa i plus po włączeniu oświetlenia. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jak mi admin zespoli ten post z resztą po tak długiej przerwie to zaznaczam że kasuję temat na forum. pzdr. |
Autor: | Przemo66 [ Sob 14 Wrz, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Golf mk3] swap ABF by killah |
Ryjek kozak ;D zajebiscie calosc wyglada ![]() |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |