VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Derby 86c] by Gilot https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=81368 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Gilot [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | [Derby 86c] by Gilot |
Witam! MODEL: Derby GL SILNIK: 1.3 MOC: 75 MODY POD MASKA: brak ZAWIESZENIE: fabryczne UKLAD HAMULCOWY: fabryczny KOLA: Ronal Kleeblatt 14' NADWOZIE: 2 drzwiowy sedan WNETRZE: fabryczne Zmiany przeprowadzone: Kompletny remont blacharsko lakierniczy, zmiana felg, nowa gąbka foteli Plany: utrzymać w jak najlepszej kondycji, zostawić na zawsze ![]() Moja historia z klasycznym VW zaczęła się parę miesięcy po zdaniu prawa jazdy czyli w wieku 18lat. Jako, że byłem jeszcze uczniem szkoły średniej mój budżet był baaardzo ograniczony, szukałem samochodu do 3tys. Nie miałem w planach kupna niczego konkretnego więc przeglądałem wszelakie oferty escortów, astr itp. Jednak wpadłem na ogłoszenie z okolic mojego miasta "Volkswagen inny Derby" - nigdy wcześniej nie słyszałem o czymś podobnym ale wyglądał bardzo ciekawie a do tego kosztował 1/3 tego co chciałem wydać więc już na drugi dzień byłem w drodze do oglądnięcia owego znaleziska, musiałem się jednak bardzo spieszyć bo sprzedawca uprzedził mnie, że do oglądania jedzie już 4 kupców a sprzeda temu kto będzie po prostu pierwszy ![]() Razem z ojcem dojechałem jednak jako pierwszy. Samochód stał za stodołą pod drzewkiem jeżdżony ostatni raz podobno pół roku temu przez szwagra (hehe), wyglądał dość nieciekawie tj. odpadający lakier, wszechobecne gniecenia, liczne ogniska korozji na drzwiach klapie i tylnich błotnikach, do tego dowiedziałem się że miał lekkie spotkanie z sarną (w rezultacie założony grill od golfa 2 i pogięta maska razem z wgnieconym pasem przednim) + ohydny spoiler i bardzo ciekawa końcówka wydechu (szerokiej na 10cm rury przykręconej śrubą do właściwego tłumika końcowego)... - to z zewnątrz. Jeśli chodzi o mechanikę: silnik z 1.1 podobno zmieniany na 1.3, hamulce były raczej spowalniaczami, palił jedynie na gazie, luzy na kierownicy i zepsuty wybierak biegów - Po prostu perełka! ![]() ![]() ![]() Nie posiadam zdjęć z tamtego okresu (a szkoda) ale mam po zmianie grilla i odkręceniu dodatków agrotuningowych : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ______________________ W pierwszym miesiącu na naprawę usterek wydałem więcej niż na kupno samochodu: - wymiana macpersonów razem z ciut większymi hamulcami z Polo 86c - wymiana wybieraka biegów - wymiana gaźnika + pompy paliwa - usunięcie luzów na kierownicy - regulacja gazu Jednak po wielu próbach regulacji i wizytacie u mechanika niestety w dalszym ciągu nadal nie chciał palić na benzynie. Podejrzenia padły na brudy w baku, które zebrały się po nieużytkowaniu na paliwie i zapychały odpływ. Wina była jednak o wiele bardziej prosta ![]() ____________________________ Następne w kolejce było wypatroszenie wnętrza i sprawdzenie stanu podłogi, gdzie czekało mnie bardzo miłe zaskoczenie! poza jedną malutką dziurką od strony kierowcy podłoga od spodu jak i wnętrza była zdrowiutka. Pod względem zabezpieczenia i konserwacji samochód był naprawdę niezły! ___________________________ Samochód nadawał się już mechanicznie do jazdy, przyszedł więc czas na smaczki wizualne ![]() No i oczywiście pozbycie się okropnych felg ![]() początkowo myślałem o stalowych Oplowskich koniczynach 13' ale wpadłem na ciekawszą ofetę Ronali Kleeblatt 14' ![]() ![]() ____________________________ Po zdaniu matury mogłem zabrać się za samochód na poważnie i tak też się stało: Zabrałem się za blacharkę i lakier I tutaj zaczęło się robić ciekawie i to bardzo, ponieważ okazało się iż mój samochód jest nosicielem niezwykłego odkrycia archeologicznego! Mianowicie szacuje, że miliony lat temu w lakierze mojego Volkswagena została wtopiona prehistoryczna istota przypominająca wyglądem ćmę! Zdjęcie poniżej! ![]() A tu widzimy zbliżenie! ![]() Niestety testy DNA wykazały jednak, że to "Edek" spieprzył robotę i jak przypuszczam lakierował samochód za stodołą :shock: Bał się widocznie zatrucia lakierem, to też postanowił wykonać pracę na świeżym podkarpackim powietrzu ![]() W związku z tym o lakierze na Derby jedynie co można było powiedzieć to to że był... Nie pozostało więc nic innego jak ponowne lakierowanie... Jednak postanowiłem zrobić to w innym stylu niż preferował to wcześniejszy właściciel ![]() W ruch poszła szlifierka oscylacyjna i tu dobrze widać wszystkie miejsca w których były ogniska korozji: ![]() (Prawdopodobnie brał on udział w jednych z ćwiczeń wojskowych na poligonie jako ruchomy cel ![]() ![]() __________________________ Długie wakacje 2012 się zaczęły więc prace szły szybko ![]() ![]() ![]() ![]() ___________________________ Aktualnie w październiku samochód został odebrany od lakiernika ![]() ![]() ahhh! Teraz wielkie składanie! :roll: :mrgreen: ![]() ____________________________ Samochód został złożony i czas ogarnąć pod maską, a jest tam co robić ! Pokrywa była w opłakanym stanie... 2 ruchy szczotką drucianą i cała farba odeszła odsłaniając rdze... ![]() Podobnie sprawa wygląda z "ufo" (puszka na filtr powietrza) ![]() A tu po wyczyszczeniu ![]() ![]() Teraz tylko ogarnąc wszystkie kable i przewody i jakoś to zacznie wyglądać Ruda zaatakowała również pod kanapą ! ![]() Powstrzymana! : ) ![]() Następny w kolejce jest bagażnik i jego tapicerka ![]() _______________________ Pierwsze zdjęcia po złożeniu w całość z wizyty rzeczoznawcy ![]() ![]() ![]() ![]() Poprawiłem tylko nazwę tematu //Madd |
Autor: | kerst [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
fajny derbiak i fajnie ze trafil widze w dobre rece ![]() zostaje ori czy idziesz w culta ![]() bede zagladal czesciej ![]() ![]() |
Autor: | jerry. [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
Jesteś pewny, że grill jest od mk2? ![]() Ogólnie fajne Derby, kolorek taki sam jak ma Loniek ![]() ![]() |
Autor: | Gilot [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
Zostaje oryginalny ![]() ![]() ![]() Front jest od mk2 tyle że polo ale ja wolę ten od kwadratowego ![]() PS Loniek dzięki za kod lakieru ![]() |
Autor: | jerry. [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
Czyli do Polo 86c też by front od mk2 pasował nie? ![]() |
Autor: | Gilot [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
no to już w sprawie frontu chyba wszystko wiesz:P hehe |
Autor: | sebcio [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
A gdzie zderzak ze spryskami? |
Autor: | Gilot [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
W kiepskim stanie jest także może kiedyś go poratuje, zresztą bardziej podoba mi się bez ale za to z chrom listwą ![]() |
Autor: | fred [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
Dobrze ogarnięte derby i nawet ciekawe koło. Czekam na więcej ![]() |
Autor: | adrrider [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
a spryskow nie chcesz pogonic ? ![]() dobrze ogarniete ![]() |
Autor: | Gilot [ Nie 16 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: VW Derby by Gilot |
Dzięki, muszę w końcu jakąś porządną sesje foto mu zorganizować. Spryski nie na sprzedaż ![]() |
Autor: | Madd [ Pon 17 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Derby 86c] by Gilot |
Gilot, też myślałem ostatnio o Derby na żółtych numerach ![]() Fajnie, że seryjka. Chętnie obejrzę jakąś pfori sesje z klimatem dawnych lat ![]() |
Autor: | Gilot [ Pon 17 Gru, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Derby 86c] by Gilot |
Madd i czego zrezygnowałeś ? Trzeba je ratować, a było ostatnio pare do ratowania na alledrogo ![]() Sesji to i ja się nie moge doczekać : ) |
Autor: | Gilot [ Śro 23 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Derby 86c] by Gilot |
Co prawda Derby aktualnie zimuje ale to nie znaczy, że nic się w okół niego nie dzieje - wręcz przeciwnie! zbierane są graty przygotowujące go na nowy sezon! ![]() Ostatnio nabyłem nowe amortyzatory, a jeśli wnętrze które znalazłem okaże się ładne to już niedługo tapicerka bardzo się rozjaśni! ![]() |
Autor: | Gilot [ Nie 24 Lut, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [Derby 86c] by Gilot |
Pierwsza impreza otwierająca sezon w kwietniu więc trzeba się ze wszystkim spieszyć! : ) W kolejce czekało zawieszenie i nareszcie oryginalny tłumik! Chyba nie muszę mówić który to ten właściwy ![]() ![]() ![]() W końcu się jakoś prezentuje! : ) ![]() Następnie zabrałem się za tylne zawieszenie... spodziewałem się że może być ciężko z wyjęciem śruby mocującej ale że aż tak! Śruba stała się jednością z amortyzatorem (dosłownie). Męczyłem się cały dzień aż w ruch poszły ciężkie narzędzia! : D ![]() ![]() Nawet po zdemontowaniu tj. odcięciu śruby, nie dało się jej wybić z tulei w amortyzatorze! : ) Obie sprężyny były pęknięte w dwóch miejscach stąd tył samochodu był na równym poziomie. Ciekawe tylko jak dawno to się stało ? I ile ktoś tak jeździł? po wyglądzie pęknietych miejsc stwierdzam że bardzo długo... ![]() Jeden z kompletów był jeszcze fabryczny, więc miał około 30 lat ;O ![]() Na szczęście wszystko już wymienione wymalowane i odrdzewione ! : ) Przy okazji tej wymiany zrobiłem listę rzeczy następnych do wymiany tzn. bębnów i przewodów hamulcowych. Teraz czas zabrać się za przód. Później ogarnąć bagażnik, kable pod maską i można zaczynać sezon! : ) |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |