VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Jetta mk II 5d 16V] by Denzo
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=67727
Strona 1 z 6

Autor:  Denzo [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Witam.

MODEL: Jetta II 5d 1991r. wersja CL
SILNIK: 1.6 PN swap na 2.0 16V ABF
MOC: nie mierzona
MODY POD MASKA: Mody podstawowe nie specjalnego mianowicie:odelżone koło zamachowe,porting głowicy,wałki schrick 268,dolot 3" z nierdzewki (home made),rozwiercona przepustnica,tymczasowy wydech 2.5",chłodnica Oleju VW od Apsika(i paliwo shell V-Power Racing haha:D)
ZAWIESZENIE: zostało wypiaskowane pokryte warstwą ocynku a następnie pokryte Epoxydem i przemysłowym akrylem 9005, tuleje wahaczy i tylnej belki made in Praks + kit Prothane,
sworznie,drążki z końcówkami zostały wymienione na nowe firmy Lemforder,zwrotnice zostały również wypiaskowane pokryte warstwą ocynku i polakierowane akrylem 3002,zostały również wymienione łożyska na nowe firmy SKF,zawitał gwint Raceland (tymczasowo) i śruby do ustawiania kątów,całe zawieszenie zostało skręcone na nowych oryginalnych śrubach VW
UKŁAD HAMULCOWY: Dwie pompy hamulcowe Willwood 0,625",korektor ciśnienia Willwood,elastyczne przewody w stalowym oplocie Goodridge,nowe przewody miedziane
KOLA: Do końca nie wiadomo był już Keskin kt1,jest jakiś BBS a w planach jest jeszcze coś innego
NADWOZIE: seria
WNĘTRZE: jeszcze seria
AUDIO: również jeszcze seria :D

Zmiany przeprowadzone:
Tj. wyżej
Plany:Jest sporo,ale nie chcę rzucać słów na wiatr więc,wszystko będzie w temacie

Po namowie kolegów z VW ZONE postanowiłem że pokaże swój projekt.Projekt się ciągnie dosyć długo głownie go traktuje jako hobby odskocznie od rzeczywistości.Zawsze w głowie był plan żeby mieć coś nietuzinkowego czego się nie spotka na pierwszej lepszej ulicy.Na początku były w planie tylko minimalne zmiany jak koło zawias wydech ale po czasie jak zacząłem się bardziej wciągać i zaczęły dochodzić poważniejsze zmiany jak swap na 2.0 16V ABF czy remont całego zawieszenia aż zaprzestało na odbudowie całego auta.W miarę możliwości prawię wszystko robię sam.

Wszystko zaczęło się w 2008:
Jako młody świeżo upieczony kierowca zapoczątkowałem pierwsze czadowe zmiany :-D z których się dzisiaj śmieje niee założenie kołą 17" i cleary z przodu :-D
Image
Później za jakiś czas wpadł Extra Cool niee grill bez znaczka:
Image
Rok 2009:
Wpadłem na pomysł żeby zrobić swap początkowo były wahania czy vr6 a może 1.8t czy jednak 2.0 16v z Golfa GTI wertując słynny portal aukcyjny znalazłem napatoczyłem się na ABF-a który miał już zrobiony porting głowicy,silnik miał być zakładany do golfa II ale właściciel się rozmyślił i postanowił sprzedać nie daleko mnie około 70 km złapałem za telefon krótka rozmowa zdecydowałem biorę kliknąłem kup teraz :-D (całe wakacje pracowałem myśląc o jakimś grubszym modzie do auta i się udało) na drugi wpłaciłem zaliczkę w ogóle nie widząc tego silnika i o to po trzech dniach od rozmowy telefonicznej silnik razem ze skrzynią był u mnie :
Image
i sterta rupieci które zabrałem ze sobą,które musiałem przechowywać u siebie w pokoju:
Image
I tak silnik przeleżał w stodole prawie rok
Rok 2010:ja jako osoba nie pracująca jeszcze wtedy gromadziłem środki na pozostałe części jakie trzeba było do kupić do Swapa oleje,filtry,rozrząd,czujnik położenia wału ,halla,sonda lambda, kolektor wydechowy oczywiście nie wchodził inny jak 4-2-1 Friendrich motor sport ,nowe przewody zapłonu BERU,świece BERU,cewka BERU.trzeba było zrobić dolot to od razu do głowy wpadł pomysł ze będzie w nierdzewki,a że w 2010 roku kończyłem szkołę więc siły wyższe wymusiły na mnie zastopowanie z autem,więc dałem sobie spokój na jakiś czas chęć odpalenia i testów była zbyt silna więc w między czasie udało się odpalić silnik i zrobić kilka tras testowych ,po pierwszej jeździe testowej z kuzynem wyszliśmy o miękkich nogach i pierwsze co powiedział do nmie to k.... ale to ciągnie niee stwierdziłem że jest wart swojej ceny.Jako ze skończyłem szkołę udało mi się znaleźć pracę i zaczęły się zakupy ;)
Więc nasuwała się jedna myśl robimy od podstaw:
Na pierwszy ogień poszły hamulce:
Image
Tarcze mikody no_coment klocki Ferodo DS performance
elastyczne przewody w stalowym oplocie Goodridge wersja G60
Nowe rurki miedziane:
Image
kolejnym fantem był korektor płynu hamulcowego Wilwood
Image
Następnie był czas na zawieszenie:
Przed wyciągnięciem silnika rozplanowałem mniej więcej jak pościć wiązki tak żeby było czysto i schludnie:
Image
Tutaj już w zawieszenia podkładzie Epoxydowym:
Image
w miedzy czasie kupiłem od Praksa poli
Image
i też wpadła od Apsika chłodnica oleju
Image
Postanowiłem ściągnąć konserwację z podwozia i nadkoli
Image
i tutaj napotkałem zonka
Image
ale ogólnie podłoga zdrowa :ok:
Image
Po długich namysłach co do konserwacji kupiłem Noxudol Um 1600
Image
Od Leetveena wpadła uszczelka termo:
Image
Przyszedł gwint Raceland i śruby ingals (dzięki Apsik)
Rok 2011:
Zawieszenie już polakierowane akrylem przemysłowym 9005 i nabite tuleje od Praksa
Image
Trochę mnie poniosło:
Image
po jakimś tam czasie przyszedł kit Prothane
Image
Chłodnica którą dostałem ze swapem nie grzeszyła stanem technicznym,więc zleciłem za pośrednictwem sundecade (dzięki masz u mnie browara :super: ) wykonana wg własnego projektu:
Prawie wszystkie wymiary są OEM prócz grubości rdzenia i osadzenia korka wyrównawczego.
Image
jest jeszcze trochę przy niej pracy ale to tylko kosmetyka jak wygładzenie spawów,jakość wykonania bardzo dobra :ok:
Zawieszenie poskładane:
Image
Image
Image
Przez prawie pół roku,nie działo nic gdyż brak czasu nie pozwalał przesiadywać w garażu aż do ubiegłego tygodnia kiedy buda stanęła na koła:
Image
Image
Image
Image
Image

Autor:  sundecade [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Widze, że niezle auto sie zapowiada.
Podoba mi sie zaczynasz robić auto od tej strony :) :ok: bede sledził

Autor:  Madd [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Coś czuje, że będzie kosmos coooo

Dobrze, że sedan!
Cytuj:
bede sledził
:ok:

Autor:  krzyh [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Madd napisał(a):
Cytuj:
bede sledził



ja śledzę już od dawna :P :ok:

Autor:  Denzo [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

krzyh napisał(a):
ja śledzę już od dawna :P :ok:

i vice versa :ok: mam nadzieję że nie będę się wstydził postawić na zlocie obok Twojej ;)

Autor:  Rogii [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

dobrze dobrze śledzik załączony czekam na więcej ;) :ok:

Autor:  MarasRetro [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Profesjonalne podejście do tematu, to lubię :ok: powodzenia w dalszym składaniu ;)

Autor:  AutistA [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

kolejna lektura wpada do czytania :ok: Teraz rób to o czym gadaliśmy w dawnych czasach hehe ;)

P.S. Te lampki z tyłu na jednym foto to corrado?

Autor:  MORFEUSZ_21 [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Tak te lamki do z corrado, wedzony front z corrado :-D

Autor:  Denzo [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

MarasRetro napisał(a):
Profesjonalne podejście do tematu, to lubię :ok: powodzenia w dalszym składaniu ;)

Raczej chałupnicza amatorka:) po prostu lubię to,szału nie ma i nie będzie ;)
AutistA napisał(a):
kolejna lektura wpada do czytania :ok: Teraz rób to o czym gadaliśmy w dawnych czasach hehe ;)

P.S. Te lampki z tyłu na jednym foto to corrado?

Staram się synek jak mogę :-D teraz sprawy nieco przyspieszyły bo w pracy zbliża się koniec sezonu,mam więcej czasu i terminy gonią....
Tak lampy z corrado,mam kilka wizji frontu więc będziemy sztukować....
A tym czasem:
komora przed
Image
w trakcie
Image
Image
Image
kilka chwil później ;)
Image
Image
Image
Image
i na koniec dzisiejszego dnia została umyta,odtłuszczona(komora nieskończona zostało jeszcze pracy przy niej na 2,3 godziny) ale ze względu na dużą wilgotność powietrza bo non stop pada deszcz została zabezpieczona podkładem cynkowym w sprayu.
Image
Image

Autor:  sundecade [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Bawiłem się swego czasu z frontem od Corrado, problem jest tego typu że pas jest krótszy o kilka cm :/ trzeba rzeźbić pas i grill.
albo.. wpasować to do frontu od Jetty ;)
I dobrze jest mieć brewke z Golfa bo lampki nie pasują idealnie do zderzaków.
Na slasku jest podobno mk2 z corrado frontem

Autor:  Denzo [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Dzięki za cenne informacje :ok: jest też opcja że można włożyć lampy z corrado do pasa od Rallye frontu, będziemy przerabiać kilka opcji frontu tak samo jak i tyłu może na tył wpadną FAW'y

Autor:  sundecade [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

To chyba najlepsze opcja, tylko cholernie ciężko o pas i grill z Rally'e :/

Autor:  Denzo [ Wto 11 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

Można znaleźć,fakt ze cena kolosalna

Autor:  kkkacper [ Śro 12 Paź, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk II 5d 16V] by Denzo

mialbym sama dolna kratka od grilla do rallye jakbys byl zainteresowany ;)


a tak poza tym to widze odpowiednie podejscie do tematu, gratki za to i na pewno bede tu zagladal :]

Strona 1 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/