Witam.
MODEL: Jetta II 5d 1991r. wersja CL SILNIK: 1.6 PN swap na 2.0 16V ABF MOC: nie mierzona MODY POD MASKA: Mody podstawowe nie specjalnego mianowicie:odelżone koło zamachowe,porting głowicy,wałki schrick 268,dolot 3" z nierdzewki (home made),rozwiercona przepustnica,tymczasowy wydech 2.5",chłodnica Oleju VW od Apsika(i paliwo shell V-Power Racing haha:D) ZAWIESZENIE: zostało wypiaskowane pokryte warstwą ocynku a następnie pokryte Epoxydem i przemysłowym akrylem 9005, tuleje wahaczy i tylnej belki made in Praks + kit Prothane, sworznie,drążki z końcówkami zostały wymienione na nowe firmy Lemforder,zwrotnice zostały również wypiaskowane pokryte warstwą ocynku i polakierowane akrylem 3002,zostały również wymienione łożyska na nowe firmy SKF,zawitał gwint Raceland (tymczasowo) i śruby do ustawiania kątów,całe zawieszenie zostało skręcone na nowych oryginalnych śrubach VW UKŁAD HAMULCOWY: Dwie pompy hamulcowe Willwood 0,625",korektor ciśnienia Willwood,elastyczne przewody w stalowym oplocie Goodridge,nowe przewody miedziane KOLA: Do końca nie wiadomo był już Keskin kt1,jest jakiś BBS a w planach jest jeszcze coś innego NADWOZIE: seria WNĘTRZE: jeszcze seria AUDIO: również jeszcze seria 
Zmiany przeprowadzone: Tj. wyżej Plany:Jest sporo,ale nie chcę rzucać słów na wiatr więc,wszystko będzie w temacie
Po namowie kolegów z VW ZONE postanowiłem że pokaże swój projekt.Projekt się ciągnie dosyć długo głownie go traktuje jako hobby odskocznie od rzeczywistości.Zawsze w głowie był plan żeby mieć coś nietuzinkowego czego się nie spotka na pierwszej lepszej ulicy.Na początku były w planie tylko minimalne zmiany jak koło zawias wydech ale po czasie jak zacząłem się bardziej wciągać i zaczęły dochodzić poważniejsze zmiany jak swap na 2.0 16V ABF czy remont całego zawieszenia aż zaprzestało na odbudowie całego auta.W miarę możliwości prawię wszystko robię sam.
Wszystko zaczęło się w 2008: Jako młody świeżo upieczony kierowca zapoczątkowałem pierwsze czadowe zmiany z których się dzisiaj śmieje założenie kołą 17" i cleary z przodu
 Później za jakiś czas wpadł Extra Cool grill bez znaczka:
 Rok 2009: Wpadłem na pomysł żeby zrobić swap początkowo były wahania czy vr6 a może 1.8t czy jednak 2.0 16v z Golfa GTI wertując słynny portal aukcyjny znalazłem napatoczyłem się na ABF-a który miał już zrobiony porting głowicy,silnik miał być zakładany do golfa II ale właściciel się rozmyślił i postanowił sprzedać nie daleko mnie około 70 km złapałem za telefon krótka rozmowa zdecydowałem biorę kliknąłem kup teraz (całe wakacje pracowałem myśląc o jakimś grubszym modzie do auta i się udało) na drugi wpłaciłem zaliczkę w ogóle nie widząc tego silnika i o to po trzech dniach od rozmowy telefonicznej silnik razem ze skrzynią był u mnie :
 i sterta rupieci które zabrałem ze sobą,które musiałem przechowywać u siebie w pokoju:
I tak silnik przeleżał w stodole prawie rok Rok 2010:ja jako osoba nie pracująca jeszcze wtedy gromadziłem środki na pozostałe części jakie trzeba było do kupić do Swapa oleje,filtry,rozrząd,czujnik położenia wału ,halla,sonda lambda, kolektor wydechowy oczywiście nie wchodził inny jak 4-2-1 Friendrich motor sport ,nowe przewody zapłonu BERU,świece BERU,cewka BERU.trzeba było zrobić dolot to od razu do głowy wpadł pomysł ze będzie w nierdzewki,a że w 2010 roku kończyłem szkołę więc siły wyższe wymusiły na mnie zastopowanie z autem,więc dałem sobie spokój na jakiś czas chęć odpalenia i testów była zbyt silna więc w między czasie udało się odpalić silnik i zrobić kilka tras testowych ,po pierwszej jeździe testowej z kuzynem wyszliśmy o miękkich nogach i pierwsze co powiedział do nmie to k.... ale to ciągnie stwierdziłem że jest wart swojej ceny.Jako ze skończyłem szkołę udało mi się znaleźć pracę i zaczęły się zakupy Więc nasuwała się jedna myśl robimy od podstaw: Na pierwszy ogień poszły hamulce:
 Tarcze mikody klocki Ferodo DS performance elastyczne przewody w stalowym oplocie Goodridge wersja G60 Nowe rurki miedziane:
 kolejnym fantem był korektor płynu hamulcowego Wilwood
 Następnie był czas na zawieszenie: Przed wyciągnięciem silnika rozplanowałem mniej więcej jak pościć wiązki tak żeby było czysto i schludnie:
 Tutaj już w zawieszenia podkładzie Epoxydowym:  w miedzy czasie kupiłem od Praksa poli
 i też wpadła od Apsika chłodnica oleju
 Postanowiłem ściągnąć konserwację z podwozia i nadkoli
 i tutaj napotkałem zonka
 ale ogólnie podłoga zdrowa
 Po długich namysłach co do konserwacji kupiłem Noxudol Um 1600
 Od Leetveena wpadła uszczelka termo:
 Przyszedł gwint Raceland i śruby ingals (dzięki Apsik) Rok 2011: Zawieszenie już polakierowane akrylem przemysłowym 9005 i nabite tuleje od Praksa
 Trochę mnie poniosło:
 po jakimś tam czasie przyszedł kit Prothane
 Chłodnica którą dostałem ze swapem nie grzeszyła stanem technicznym,więc zleciłem za pośrednictwem sundecade (dzięki masz u mnie browara ) wykonana wg własnego projektu: Prawie wszystkie wymiary są OEM prócz grubości rdzenia i osadzenia korka wyrównawczego.
 jest jeszcze trochę przy niej pracy ale to tylko kosmetyka jak wygładzenie spawów,jakość wykonania bardzo dobra Zawieszenie poskładane:


 Przez prawie pół roku,nie działo nic gdyż brak czasu nie pozwalał przesiadywać w garażu aż do ubiegłego tygodnia kiedy buda stanęła na koła:




|