VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=66019
Strona 1 z 3

Autor:  Apsik [ Nie 14 Sie, 2011 ]
Temat postu:  [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Auto naszego klienta ze Śląska.

MODEL: MK2 1.6 TD (1V) 3d

SILNIK: 1.8 20V AGN

MOC: >125KM

MODY POD MASKA:
- 1.8 20V AGN
- gaźniki z Hondy CBR 900 z dyszami 160
- aparat zapłonowy (Pro-Tune)
- chłodnica oleju 19" rzędowa (Pro-Tune)
- chłodnica wody 625mm z korkiem (Pro-tune)
- zmodyfikowany kolektor wydechowy
- skrzynia 02O 5 biegowa
- sprzęglo 210mm
- przerobione wspomaganie
- wygładzenie komory i biały lakier
- redukcja okablowania do minimum
- brak zbiorniczka wyrównawczego
- brak zbiorniczka spryskiwaczy
- brak zbiorniczka płynu wspomagania

ZAWIESZENIE: amortyzatory Koni i sprężyny KW

UKLAD HAMULCOWY: Seria

KOLA: 15" póki co ostatecznej decyzji brak

NADWOZIE:
- szerokie zderzaki w kolorze auta
- grill bez znaczka
- lampy crystal black

WNETRZE: w trakcie prac

AUDIO: w trakcie prac

Auto mamy od 3 tygodni. Do zrobienia jest komora i silnik. Temat ogarniamy od A do Z.
Paweł (właściciel) zdecydował się na białą komorę, czarny silnik z polerowana pokrywą i mało kabli.
Ekonomiczny i działający bez zarzutu 1V wyleciał z komory. Komora została w dużej mierze wygładzona i w chwili obecnej jest już malowana na biało.
Nowy silnik jest już prawie gotowy. Jest to jednostka z potestowego Audi A3 całkowicie pozbawiona oryginalnej elektryki. Dołożyliśmy zrobiony pod ten silnik aparat zapłonowy i moduł z 1.6 na gaźniku. Gaźniki z Hondy CBR są już wyczyszczone i czekaja na nowe dysze. Dołożyliśmy też chłodnicę oleju (zestaw naszej produkcji na podstawce Mocal). Z racji tego że dajemy pompę wspomagania z A3, zmodyfikowaliśmy węże wspomagania. Dość poważne modyfikacje przechodzi również układ chłodzenia - najszersza chłodnica z dostępnych do MK2 GTD zostala uzbrojona w korek, a sam układ węży zostal tak zmodyfikowany by pasował do MK2.

Image
Image
Image
Image

Juz niedługo wiecej zdjęć ;)

Autor:  norbi [ Nie 14 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Czekam na więcej, już mi się podoba :) Szacujecie kiedy koniec prac (kiedy na drogę wyjedzie :))?

Autor:  Classic [ Nie 14 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

bedzie dobrze gadal na gaznikach,podoba mi sie.
jestem ciekaw jaka moc osiagnie po modach

jaka planujecie zalozyc pompe paliwa i czemu wybraliscie gazniki z motoru? ;)

Autor:  litKins [ Nie 14 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

jestem bardzo ciekaw efektu :) :ok:

Autor:  _małyTM_ [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

czekam na fotki albo info jak to rozwiązaliście

Apsik napisał(a):
- brak zbiorniczka wyrównawczego
- brak zbiorniczka spryskiwaczy
- brak zbiorniczka płynu wspomagania

Autor:  Apsik [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

norbi napisał(a):
Szacujecie kiedy koniec prac (kiedy na drogę wyjedzie :))?

Koniec miesiąca i musi jeździć :)

Classic napisał(a):
jestem ciekaw jaka moc osiagnie po modach
jaka planujecie zalozyc pompe paliwa i czemu wybraliscie gazniki z motoru? ;)

Mamy nadzieje na więcej niż seryjne 125KM
Pompa paliwa jest z Golfa 2 1.6 z gaźnikami daje 0,24bar
Gaźniki z moto nie wymagają wiele elektryki, dają bardzo dobre osiągi, są łatwo dostępne, dobrze wyglądają i tego silnika z gaźnikami nie ma jeszcze w PL :ok:

_małyTM_ napisał(a):
czekam na fotki albo info jak to rozwiązaliście
Apsik napisał(a):
- brak zbiorniczka wyrównawczego
- brak zbiorniczka spryskiwaczy
- brak zbiorniczka płynu wspomagania

zbiorniczek wyrównawczy - jest duża chłodnica z korkiem :) naszej produkcji
zbiorniczek spryskiwaczy - jest z tyłu w bagażniku - całe 2l ;)
zbiorniczek wspomy - jest pod akumulatorem, dostęp do niego jest nieco utrudniony, ale nic nie widać :ok:

Autor:  Classic [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

czekam na ciag dalszy i bardzo dobrze ze wlasciciel auta zdecydowal sie na gazniki bo ostatnio tylko widac turbo burbo

moze pompe paliwa Mitsuba z membrana byscie zastosowali?0.24bar i okolo 120l/h wydajnosci. mam taka u siebie zamontowana i jest bardzo dobrze :)

pozdro

Autor:  drrudykn46 [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Jestem ciekaw jak będzie brzmiał ten silnik na Gaźnikach :-D
Powodzenia piwko

Autor:  _małyTM_ [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Apsik

a to mnie zasmuciłeś ;)
już myślałeś że w ogóle nie będzie tych zbiorniczków hehe

to jeszcze zapytam, jak będzie taki "wolny" dolot to część wydechowa...?

Autor:  pczerniej [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

wow ale będzie projekcik coooo

regulacje gaźników też przeprowadzasz czy gdzie indziej będzie robiona ?

Autor:  cocoloco [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

a nie lepiej było zrobic ITB?

Autor:  Apsik [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Classic napisał(a):
czekam na ciag dalszy i bardzo dobrze ze wlasciciel auta zdecydowal sie na gazniki bo ostatnio tylko widac turbo burbo
moze pompe paliwa Mitsuba z membrana byscie zastosowali?0.24bar i okolo 120l/h wydajnosci. mam taka u siebie zamontowana i jest bardzo dobrze :)

Właściciel chciał by komora z silnikiem wyglądała czysto, kompaktowo, ale nie minimalistycznie i nie jak rury w wodociągach, więc trzeba było coś wymyślić :)
Pompa z 1.6 zdaje egzamin - u "ojca" w 16v na tych samych gaźnikach wszystko śmiga.

drrudykn46 napisał(a):
Jestem ciekaw jak będzie brzmiał ten silnik na Gaźnikach :-D

Oby dobrze gadał ;)

_małyTM_ napisał(a):
a to mnie zasmuciłeś ;)
już myślałeś że w ogóle nie będzie tych zbiorniczków hehe
to jeszcze zapytam, jak będzie taki "wolny" dolot to część wydechowa...?

Bardzo Cie przepraszam :$
Długo myślałem nad likwidacją niektórych zbiorniczków, ale...
- wyrównawczy - może być ewentualnie rurka z korkiem na przewodzie, ale pozostaje kwestia ciśnienia w układzie chłodzenia :lipa:
- wspomagania - wspoma bez zbiorniczka nie działa :lipa:
- spryskiwaczy - bez tego można jeździć :D
Wydech - ...nie uwierzysz, ale tymczasowo robimy flansz by połączyć kolektor z wydechem z TD :o
Właściciel koniecznie chce wydech od MG :o ...chociaż my też byśmy sobie z tym poradzili.

pczerniej napisał(a):
wow ale będzie projekcik coooo
regulacje gaźników też przeprowadzasz czy gdzie indziej będzie robiona ?

Regulację też zrobimy.

cocoloco napisał(a):
a nie lepiej było zrobic ITB?

wiele powodów - budżet, ma być mało kabli, ma być prosto

Autor:  turpik [ Pon 15 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

bardzo ciekawy pomysl czekamy na odpalenie i jakies wrazenia z jazdy :-D a jak bedzie rozwiazany filtr powietrza do gaznikow??

Autor:  Thao [ Śro 17 Sie, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Hehe, no prosze, slyszalem, ze Pawel oddal auto do roboty, ale nie wiedzialem komu :P
Chodzi o Pawla z Toncaru? :)

Autor:  Apsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [MK2 1.8 20V + gaźniki CBR 900] by Pro-Tune

Cytuj:
Hehe, no prosze, slyszalem, ze Pawel oddal auto do roboty, ale nie wiedzialem komu :P
Chodzi o Pawla z Toncaru? :)

Tak. Niestety mamy małe (4tyg) opóźnienie. 2 tyg dodał sobie lakiernik, a ja kolejne 2, ale to tylko z powodów bezpieczeństwa. Silnik już działa jak powinien, tylko muszę limiter obrotów dołożyć, bo niedawno jedna 16v na gaźnikach się przekręciła i nie chciałbym z aby z tym silnikiem stało się tak samo.

Cytuj:
a jak bedzie rozwiazany filtr powietrza do gaznikow??

Są 4 pojedyncze filtry - takie małe stożki.

Fotki już niedługo.
...
W końcu udało mi się BT przerzucić foty :)
Image
Image
Image

Odpala i działa :)
Jeszcze tylko dorzucimy sterowanie zapłonem :) i cyfrową odcinkę obrotów.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/