VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[B2 Quantum GL5] by skopek
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=64804
Strona 1 z 1

Autor:  skopek [ Nie 03 Lip, 2011 ]
Temat postu:  [B2 Quantum GL5] by skopek

MODEL: Quantum
SILNIK: KX 5 cylindrów w rzędzie, 10 zaworów 2226cm3
MOC: 115 ps 165nm/2500
MODY POD MASKA: swap z czterech cylindrów 1,6 DT na pięć 2,3 KX
ZAWIESZENIE: Przód Koni krótki gruby trzpień, tył gwint mk2 H&R przerobiony na wymienne wkłady
UKLAD HAMULCOWY: Wentylowane przód, tył w przyszłości tarczowe
KOŁA: Le Castelet 6J przód Michelin 195/45 tył Toyo proxes 195/45
NADWOZIE: zaklepany ranty, maska przerobiona, nowy lakier
WNĘTRZE: Było ori z wersji Trophy czyli niebieskie delikatne kubełki, podłokietnik z tyłu, worek na narty.
AUDIO: było seryjne teraz brak i to na długo.

ZMIANY PRZEPROWADZONE:
-elektryczne 4 szyby
-elektryczny szyberdach
-elektryczne i grzane lusterka
-grzany fotel kierowcy + manualna reg. wysokości
-tempomat
-licznik w milach
-centralny zamek + klapka paliwa ori
-autoalarm
-klima R12 (kompletna ale nie złożona do końca jeszcze)
-wspomaganie
-mfa mk2 usa (nie podłączone)
-nadmuch dla pasażerów z tyłu na nogi
-czujnik nie zapiętych pasów
-klamki chromowane wewnętrzne
- daszek przeciwsłoneczny pasażera z klapką i lampką
-podświetlenie dla tylnich pasażerów
-sztuczna kremowa skórka z B2 84r + dodatki brązu i czarnego
-czarna podsufitka
-kierownica bertini
-listwy chromowane wewnątrz przy oknach
- i wiele innych

z zewnętrznątrz:
-Zderzaki szerokie vw passat całe w kolorze + usunięte kierunki, docelowo będą jeszcze większe zderzaki od vw quantum 87 z paskiem chrom i czarnym pasem po środku oryginalnie bez kierunków a gdy doprowadzę do ładu zderzaki wąskie czarne z paskami chrom od vw quantum 82-84 to oczywiście wrzucę na auto
-Maska przerobiona pod listwę do frontu vw quantum 82-84.
-Ranty w nadkolach podginane
-Kolor był w rzadkiej wersji Trophy potem zawitał z palety mercedesa a teraz jest od chryslera ;
-Front od vw quantum 82 z budowaną soczewką D2S Hella
-tylnie lampy z obrysówkami od Quantum
-blenda na kwadratową rejestracje + przerobiona rej. na mniejszą
-znaczek Quantum GL5 Fuel injection
-listwy chrom wokół okienne od GL
-wydech przelot z końcowym sportowym tłumikiem (nie na długo)
-tylnie 3 światło stopu USA
-dystanse po 2 cm na stronę


PLANY:
Oj jeszcze wiele. Zmienić skrzynie biegową bo już się skończyła, pogrzebać przy głowicy bo mam czasem stuki (lubią mieć 5cylindrówki), na pewno szersze koło, silnik odświeżyć i komorę silnika, listwy na drzwi, listwy maskę, inne zderzaki, także zawitają wąskie USA , w środku jeszcze troszkę zostało do zrobienia, jak by wpadł mi silnik od S2 to na pewno swapik z przyjemnością . Większe hamulce na przód, tył tarczowe, przerobienie jeszcze zawieszenia żeby można było go jeszcze niżej docisnąć do ziemi, spasować maskę błotniki przednie bo już przed weselem nie miałem czasu, zmiana wydechu od rury kolektorowej, trochę w elektryce jeszcze trzeba pogrzebać, Klimę uruchomić i wiele innych jeszcze spraw. Nie wzoruje się na nikim, poprostu realizuje marzenia z dzeciństwa :D Jak to się mówi że będę działał przy aucie do usran.....j śmierci :)

Chciałem podziękować i pozdrowić wszystkich ludzi wspierających mnie w zdobywaniu części i nie tylko.
VW foreVWer
vwsantana.pl

foto historia:

Pierwsza santana
ImageImage

ImageImageImage

Druga Santana a dokładniej Passat Trophy
ImageImageImageImageImageImage

ImageImageImageImage
ImageImageImage

ImageImage

ImageImage

ImageImageImage

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

Trzeci B2 Quantum GL5 (dawca)

ImageImageImageImage
ImageImage


Zaczęło się: styczeń 2006 rozbiórka i wyciąganie wszystkiego do surowej blachy z santany (trophy).
czyszczenie, szlifowanie, ręcznie, mechanicznie, wycinanie belki (ceownika) z pasa przedniego. Przecież 5cyl musi się zmieścić

ImageImageImageImage
ImageImageImage

Rozbiórka quantuma
wycinanie mocowań łap wzmocnień podłużnicy
obrobienie łap aby idealnie pasowały bez zniekształceń
pod prostowanie wzmocnienia podłużnicy bo jak wyżej napisałem była po dzwonie małym.
mierzenie poziomicami różnego rodzaju nawet laserowymi, miarkami kątownikami i wszystkim co się dało. Aby można było nanieść tak samo łapy w 2giej santanie. Tutaj mogę podziękować BIJUowi z sosnowca za wsparcie .
Przyspawanie łap i paska przedniego (wzmocnienie dla 5 cyl). Po wpasowaniu łap i pasa piaskowałem komorę silnika i parę innych miejsc

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImage

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImage

Następny etap to rozbiórka silnika:

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImage

No i później walka z podłączaniem i wrzuceniem silnika

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

W między czasie powpadały frykasy lampy od Quantuma przedliftowego prosto z USA
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImage

Grudzień 2007
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage

Marzec 2008
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

Czerwiec 2008

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage

Lipiec 2008 z poskładanym prawie całym wnętrzem

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

Październik 2008 pocięcie dawcy

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

Wigilia 2009

Postanowiłem powalczyć z dachem.

Szyberdach jest w czterech miejscach przyspawany i w przednich narożnikach zgrzany około 8 zgrzewami i pociągnięta klejem. W środku jest wzmocnienie poszycia dachowego. I blacha przy samym szyberdachu jest pozaginana na zakładkę. Więc całości nie ma szans.
Materiał już miałem. Od quantuma dawcy odciąłem sobie daszek :)

Image

Image

potem ponacinałem te mocowania i wyciąłem nazwijmy to np. dolna osłona szyberdachu. Otwieram a tam już coś ruda zaczęła działać.

Image

Więc dremelek i z precyzją dobrego dentysty wytępiłem każdy mm rdzy.
zdjęcie prawie na finiszu.
Image

Image


Image

Image

Najgorsze było odcinanie tej osłony w aucie. Chwila nie uwagi i dziura w dachu :P W dodatku trzeba było używać dużej flexy bo mała miała za małe tarcze.

Pierwsze cięcia a tu taka rzeź :shock:

Image

Potem dach oczyściłem

Image

Image


Image

Później poszła konserwacja wewnątrz i jest malina.

Ogólnie szyber sprawdzony działa i nie cieknie :) ruda wytępiona czyli sukces
Cała operacja trwała 2.5 dnia tak na spokojnie bo nikt tego chyba jeszcze nie rezał :

Styczeń 2010

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
Image

Po tym wszystkim jakoś nie byłem zadowolony z malowania i przygotowania więc auto ponownie rozebrałem i dałem koledze do malowania. Brałem przez jakiś czas udział w przygotowaniach dodam że auto dostało porządną konserwe także w profile zamknięte.

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImage

Czerwiec 2011

Miałem tydzień czasu na ogarnięcie całego auta + wnętrze. Chciałem złożyć auto na własny ślub i udało się :D Jest jeszcze wiele do zrobienia ale tam. Grunt, że robił robotę na ślubie :)

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImageImageImage
ImageImage

Autor:  mimik144 [ Nie 03 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Quantum GL5] by skopek

Autko znane z innych for :ok:

Jest moim faworytem w youngtimerach :ok:

Autor:  sision [ Pon 04 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

Znane znane, zastanawiałem się ostatnio, co się z nim dzieje i miło się zaskoczyłem :) powodzenia (i wszystkiego dobrego na owej drodze życia :D)

Autor:  Mathew [ Pon 04 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

Obserwuję od dawna Twoje filmiki na youtube i właśnie ostatnio oglądałem ten ze ślubu. Miły akcent jechać autem w które włożyło się tyle serca.
Szacuneczek za taką przygodę z autem i tak porządną przebudowę go :)
Tak jak piszesz przydałoby się tutaj jakieś szersze koło, które byłoby kropką nad i.
Mam sentyment do tego modelu bo u mnie w rodzinie długo był Passek B2 w kombi a wujek miał śliczną brązową Santanę z jasnym wnętrzem.
Dawaj aktualizacje na bieżąco jak tylko cos się będzie działo, będę bacznie śledził i obserwował temat.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej zabawie :)

Autor:  THOMMZN [ Pon 04 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

KOCHAM TWOJE VW :ok: coooo

Autor:  skopek [ Czw 14 Kwi, 2016 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

Troche odkopie temat :)
Wiec że coś się dzieje :)
Pozdro!

Image

Image

Image

Image

Autor:  Ciutek [ Pią 15 Kwi, 2016 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

kurcze, ja zapomniałem, że on w ogóle żyje :D świetny jest :)

Autor:  fred [ Sob 16 Kwi, 2016 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

Piekny odkop. Jest ogień :ok:

Autor:  Bulii [ Wto 19 Kwi, 2016 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

OOO bardzo fajny, ładny Volkswagen... :) :ok:

Autor:  Vw_Seba [ Wto 19 Kwi, 2016 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

To jest zloty odkop yupii widze auto dalej istnieje i ma sie dobrze sa juz jakies plany??

Autor:  skopek [ Nie 24 Kwi, 2016 ]
Temat postu:  Re: [B2 Quantum GL5] by skopek

Plany? Auto ma dożywocie więc planów jest dużo...

-zamontować nową uszczelkę przedniej szyby i nowe chromiki przedniej szyby (oem vw)
-przygotować i zamontować wąskie zderzaki od quantuma 82r. Wymienić kliny chromowane w zderzakach górne i dolne. Górne mam na sprzedaż jak by co :)
Image
-pomalować kolejna maskę i zamocować listwy na maskę do lamp quantuma 82
-wymiana tulei wahaczy na poli (trzeba zakupić) chyba że kute wahacze wahacze wpadną to w te wrzucić poli.
-przygotować 2 blotniki i pomalowac bo są pod wąskie zderzaki (leżą i czekają)
-zamocować pakiet formel e plastików na blotniki i dolną dokładkę (oem vw)
-zamocować listwy z chromikami na drzwi i blotniki (przypłynęły prosto z JUŁESEJ :) (84r.)
-mały negatyw na tył (shimsów jeszcze nie posiadam) Będę mierzył najpierw ile potrzeba żeby było dobrze. Wielki kątownik kupiony :p
-wyrezac wydech z kwasiaka cały (do kupienia materiał) i zakończyć ładną klasyczną końcówką lub dwoma.
-podsufitka jest czarna ale zmiana na cos jasnego krem - beż
-doglebić przód 3,5cm (cięcie amora lub zmiana na inny krótszy i przerobienie kolumny)
-doglebic tył jak wejdzie negatyw bo aktualnie przod jest 8j et 0 a tył 9J et11 ciasno :)
-zamontować dodatkowe zegary VDO w miejsce radia
-od razu podpiąc MFA
-kompletowanie uszczelek zgarniających z chromami tylko nowe vw. Jedna już w drodze z innego kontynentu :) jeszcze 3sztuki -poszukiwania trwają.
-przymierzyć i możliwe ze zamontować lotkę tylniej klapy z wersji formel E (szukalem jej 11lat :p )
-pochować instalacje od aira w bagaju
-wymienić tapicerkę fotele i kanapę na welur. Bo nie mogę dostać ori krem skaji tylnej kanapy i tą co mam nie pasuje za bardzo bo jest od kombi. Z czasem jak wpadnie albo zdobędę idealny materiał to wrócę do skaji bo choćby fotel ma grzane dupsko.
-od świeżyć komorę silnika bo jest zapuszczona
-zrobić przegląd ? :D hah
-rozstaw 5x112 z tarczami na tył (plany) poki co bębny
-wymienić resztę elementów z czarnego na brąz (wszystko mam kokpit, supki a,b,c, dywany jak nowe w bagaju, tylna pólka szukałem też ponad 8lat:) bez wielkich dziur na głośniki.
- i wymienić wiele innych nowych części które muszę odkopać z kartonów :)

To tak z grubsza. A kto wie czy jak sie trafi jakiś silnik AAN lub 3B czyli 5cyl turbo to może podłubie i później swapa zrobię. Ale poki co mam co robić :)
Dodatkowo mam na zapas blok o małym przebiegu max 140k i glowicę ori z Quantuma na automacie wiec swap poki co odległa sprawa.
Auto robię tak że jak kiedyś zdziadzieje :D będę mógł wrócić do praktycznie pełni oryginału :P

niedługo dorzucę trochę zdjęć...
pozdro i oby do zobaczenia na zlocie bo z czasem ciężko....

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/