Witam. W końcu nastał czas abym i ja pokazał swój dorobek życia
MODEL: Passat 32b wersja CL SILNIK: 1.6 TD (CY) MOC: 70 kucy rzekomo MODY POD MASKA: - mały remoncik (nowa głowica, pierścienie, uszczelki, uszczelniacze etc.; - trochę odmalowane i wyczyszczone; - boost pin przestawiony na ostrzejszą stronę; ZAWIESZENIE: - gwint H&R z audi 80; UKLAD HAMULCOWY: - przód tarcze 253 mm z audi 80; - tył bęben seryjny; - większa pompka z Audi quattro; KOLA: - lato Borbet "abarth" 15/7; pełna polerka; śrubki, wentylki - chrom; kapselki bbs; opony 165/50; - przód dystans 15 mm, tył 30 mm; - zima standard 13" 175/70+ ori kołpaki; NADWOZIE: - lakier LP7Y, flashsilber metalic; - grill ze znaczkiem Turbo Diesel; - oryginalne halogeny; - nowa chromowana antenka FM; WNETRZE: - kubły Recaro el. podnoszone; - kierownica vw motorsport 33 cm z drobną polerką, plus na wymianę Raid HP 30 cm; - dodatkowe zegary z Audi 80; - licznik z obrotomierzem; - manetka mfa podpięta pod klakson; - oryginalne el. szyby i lusterka; - czarne welurowe dywaniki; - gałka zmiany biegów z golfa gti; - skórzany czarny mieszek; - czarna lampka w suficie, oryginał golf gti; - chrom klamki i rączki; - szeroki tunel środkowy; AUDIO: - radio Alpine 7284 kaseciak 88' rok, na miękkiej mechanice, - standardowe głośniki 6x9 Blaupunkt;
Plany: Mnóstwo, ogólnie to dążenie do jak najlepszego stanu auta, plus delikatne zmiany, taki mały cult
Trochę historii. Sama fascynacja vwejami zaczęła się od passka b4, pierwszy vw w rodzinie kupiony ponad 3 lata temu. Wtedy to już wiedziałem, że jako swoje pierwsze auto też chcę volkswagena, rok temu, jako że musiałem mieć coś do dojazdów do szkoły, nadarzyła się w końcu okazja do zakupu własnego wozidła, w grę wchodziły golfy mk1, jetty itp. jednakże po przejażdżce kumpla b2 1.6 td skierowałem swoje poszukiwania w kierunku szczupaka. No i oto pewnego razu pojawia się B2 we Wrocku, takie jak chciałem, td w kombiaku, pojechaliśmy z kolegą na oględziny. Jako że byłem nieźle podjarany samym faktem zakupu pierwszego w życiu auta, jakoś nie zrobiły na mnie wrażenia olej na silniku i dziwne ślady wylanych płynów. Możliwe że przyczynił się do tego niezły stan budy, lakieru, kubełki i "bajer" w postaci oryginalnej książki serwisowej. Właściciel "pomógł" mi w podjęciu decyzji o zakupie obniżając cenę z 2200 na 1500 zł. No i tak stałem się posiadaczem passata B2, nie do końca szczęśliwym, w tydzień po zakupie zaczęły się problemy, wybiło mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka, odpalanie rano- masakra, dymu po odpaleniu kupa, ogólnie minę miałem nie tęgą Przeczuwałem już co się dzieje, mniej więcej dwa miesiące po zakupie wszystko stało się jasne gdy passat zaczął dymić jak lokomotywa. No ale nie ma tego złego... Passat poszedł w garaż, okazało się że głowica popękana cała, skończyło się na nowej głowicy +remont, nowych pierścieniach, uszczelniaczach i całej reszcie dupereli, wszystko robione samemu w garażu. Po dwóch miechach passat wyjechał na drogę znowu, tym razem pełny sił W końcu można było trochę pomodzić i o tym teraz. 
Po jakiś tam mniejszych zmianach wpadły mi w oko któregoś dnia felgi coś na styl bbs, cena była wporzo, do tego blisko, no i wiedziałem że do auta ładnie podpasują. No więc kasę zebrałem, zadłużyłem się ale pojechałem i kupiłem. Zaraz potem postanowiłem że całe wypoleruje, trwało to łącznie prawie pół roku, w między czasie zbierałem graty takie jak dekielki, śrubki, szpilki i opony. Po drodze też stwierdziłem że bez gleby się nie obejdzie i tak wymodziłem też jakieś springi z golfa. Koniec końców po pół roku wszystko siadło na aucie i szał 8-)
Następnie jakiś rok później wyczaiłem gwint do audi 80 ori H&R, po zbadaniu sprawy stwierdziłem że da radę zmontować go w passacie, znowu "kup teraz" i ładne kilka miesięcy zbierania gratów żeby to wszystko spasować. No ale w końcu udało się i efekt był ok. Tylko Ok dlatego że w prawdzie jeździ się na nim pięknie, ale za to przodu nie da się opuścić niżej niż to co aktualnie widać. Co przy oponie 175/55, która jest mniej więcej na wysokości nadkola nie jest do końca zadowalające (w końcu gwint jest po to żeby nim kręcić :lol:). Tym o to sposobem kombinuję aktualnie jak tu urwać jeszcze kilka cm z tego co jest, nie chce całkiem rzucać go na ziemię, jeżdżę nim cały czas na codzień, ale deko niżej jeszcze dodało by uroku.
Jeśli chodzi o wnętrze, kupiłem okazyjnie fotele Recaro z Opla Omegi, raz że fajnie wyglądają, dwa lepiej mi się w nich siedzi (wzrost 195 cm). Żeby je wpasować do VW musiałem pospawać nowe konsole po siedzenia, z tego względu udałem się na złom, po jakieś stare stołki z vw. Zaszedłem, stał akurat golf II, super pasuje. Zaglądam do niego i szok, wszystko w elektryce, lustra szyby, do tego mfa, centralny zamek. Oczy mi się zaświeciły, od razu poleciałem po narzędzia i przystąpiłem do demontażu. Tak oto w aucie pojawiły się fotele i trochę elektryki, uzupełniłem to wszystko o welurowe dywaniki, gałkę od golfa gti i skórzany mieszek.
To takie ważniejsze akcje, reszta poniżej
Auto zaraz po zakupie:

EDIT: Zmiany: Po kupnie: - okładziny hamulcowe tył; - klocki przód; - łożysko koło prawe przód; - świece żarowe; - przegub zewnętrzny lewy; - uszczelka pod pokrywą zaworów; - uszczelka pod miską olejową; - olej silnikowy; - filtr oleju; - płyn chłodniczy; - zmieniona przednia lewa lampa; - naprawione klameczki; - naprawiony zamek klapy tylnej; - zniwelowane wgniecenie na prawym tylnym nadkolu; 29/08/2009: Zmieniona kierownica na mniejszą, trój-ramienną oryginalną VW motor sports.
 02/09/2009: Założone głośniki w przednie drzwi, bezfirmowe ale grają :p 24/10/2009: - naprawiona połamana deska rozdzielcza; - nowe włączniki od świateł przeciwmgłowych; - wymienione żaróweczki w zegarach i przełącznikach; - wymieniony jeden cylinderek hamulcowy; - wymieniony filtr paliwa; - dokupione nowe oryginalne kołpaczki VW;
9/12/2009:
Koniec remontu silnika trwającego ponad 2 miesiące; - "nowa" głowica po regeneracji; - nowe pierścienie tłokowe; - komplet nowych uszczelek i uszczelniaczy; - nowy olej, płyn chłodniczy; - zregenerowany alternator, sprawdzony rozrusznik; - nowe podkładki pod wtryskami, wężyki przelewowe; - nowy lakier na silnik i ogólne czyszczenie ; - wyregulowana pompa wtryskowa;
20/03/2010: - nowy termostat, pasek od pompy wody; - nowa antenka fm, teleskopowa; - komplet felg na lato Borbet 15/7;

18/05/2010: - polerka kierownicy; - lifting frontu (nowy zderzak, znaczek VW, znaczek TurboDiesel i oryginalne halogeny); - naklejka oldpassats.com;
11/08/2010: - felgi zagościły na aucie, wraz z oponami 175/55/15; - doszły sprężyny fk -60/-40; - nowy hamulcowy wężyk gumowy przód; - nowe jarzma z modelu przedliftowego;

17/08/2010: - usunięty hak i ramka pod tablicę rejestracyjną; - dokupiony nowy znaczek "passat_CL"; - przeszlifowana końcówka rury wydechowej; - odmalowane progi;
28/10/2010: - mały remont podwozia, blach, komory silnikowej; - nowy przegub wewnętrzny, filtr oleju;

28/01/2011: - dodatkowe zegary vdo z czujnikami z audi 80; - oryginalna szeroka konsola środkowa, z boxem na kasety;

09/03/2011: - oryginalny licznik z obrotomierzem do diesla; - masa gratów wyrwanych z innego passata, dwoje drzwi, maska, turbina, nagrzewnica, chłodnica, alternator, rozrusznik i cała masa innych gratów, co lepsze powędrowało do auta, reszta jest "na zaś";

25/07/2011: - fotele Recaro z omegi, z el. podnoszeniem; - dystanse na tył 15 mm; - gałka zmiany biegów golf GTI; - komplet el. szyb i lusterek, wszystko oryginał; - czarne welurowe dywaniki; - nowy oryginalny kluczyk;

7/08/2011: - gwint H&R z audi 80; - tarcze 253 mm + pół zawieszenia z audi; - radio Alpine 7284 na kasety, rocznik 88';

3/02/2012: - kolejny remont silnika, głowica zregenerowana, nowe uszczelki etc.; - kompletne oryginalne wspomaganie kierownicy, plus kierownica Raid 30 cm; - skórzany mieszek zmiany biegów, skrócona i wypolerowana gałka zmiany biegów; - nowy przedni zderzak już bez wycięć na kierunki;

9/06/2012: - komplet opon Bridgestone 165/50/15; - felgi odnowione, kompletna polerka, odmalowane wnęki, nowe dekielki; - dystanse przód 15 mm, tył 30 mm; - odnowiona końcówka wydechu, zaspawana dziura po haku;

17/08/2012: - kolejny passat ze złomu ograbiony z części; - wymieniona pompa wtryskowa; - wleciały chrom klamki do środka, plus rączki z chromowanymi wstawkami; - dodatkowy tunel środkowy osłaniający ręczny; I co lepsze foty z sezonu 2010 (przed zagwintowaniem):

Po zagwintowaniu, sezon 2011:

Sezon 2012:

cdn.
Pozdro maniaki !
|