VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[passat 32b 1.6 td] szczupak od moto
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=53461
Strona 1 z 5

Autor:  motomaniak [ Śro 11 Sie, 2010 ]
Temat postu:  [passat 32b 1.6 td] szczupak od moto

Witam. W końcu nastał czas abym i ja pokazał swój dorobek życia :P

MODEL: Passat 32b wersja CL
SILNIK:
1.6 TD (CY)
MOC:
70 kucy rzekomo
MODY POD MASKA:
- mały remoncik (nowa głowica, pierścienie, uszczelki, uszczelniacze etc.;
- trochę odmalowane i wyczyszczone;
- boost pin przestawiony na ostrzejszą stronę;
ZAWIESZENIE:
- gwint H&R z audi 80;
UKLAD HAMULCOWY:
- przód tarcze 253 mm z audi 80;
- tył bęben seryjny;
- większa pompka z Audi quattro;
KOLA:
- lato Borbet "abarth" 15/7; pełna polerka; śrubki, wentylki - chrom; kapselki bbs; opony 165/50;
- przód dystans 15 mm, tył 30 mm;
- zima standard 13" 175/70+ ori kołpaki;
NADWOZIE:
- lakier LP7Y, flashsilber metalic;
- grill ze znaczkiem Turbo Diesel;
- oryginalne halogeny;
- nowa chromowana antenka FM;
WNETRZE:
- kubły Recaro el. podnoszone;
- kierownica vw motorsport 33 cm z drobną polerką, plus na wymianę Raid HP 30 cm;
- dodatkowe zegary z Audi 80;
- licznik z obrotomierzem;
- manetka mfa podpięta pod klakson;
- oryginalne el. szyby i lusterka;
- czarne welurowe dywaniki;
- gałka zmiany biegów z golfa gti;
- skórzany czarny mieszek;
- czarna lampka w suficie, oryginał golf gti;
- chrom klamki i rączki;
- szeroki tunel środkowy;
AUDIO:
- radio Alpine 7284 kaseciak 88' rok, na miękkiej mechanice,
- standardowe głośniki 6x9 Blaupunkt;

Plany:
Mnóstwo, ogólnie to dążenie do jak najlepszego stanu auta, plus delikatne zmiany, taki mały cult ;)


Trochę historii.
Sama fascynacja vwejami zaczęła się od passka b4, pierwszy vw w rodzinie kupiony ponad 3 lata temu. Wtedy to już wiedziałem, że jako swoje pierwsze auto też chcę volkswagena, rok temu, jako że musiałem mieć coś do dojazdów do szkoły, nadarzyła się w końcu okazja do zakupu własnego wozidła, w grę wchodziły golfy mk1, jetty itp. jednakże po przejażdżce kumpla b2 1.6 td skierowałem swoje poszukiwania w kierunku szczupaka. No i oto pewnego razu pojawia się B2 we Wrocku, takie jak chciałem, td w kombiaku, pojechaliśmy z kolegą na oględziny. Jako że byłem nieźle podjarany samym faktem zakupu pierwszego w życiu auta, jakoś nie zrobiły na mnie wrażenia olej na silniku i dziwne ślady wylanych płynów. Możliwe że przyczynił się do tego niezły stan budy, lakieru, kubełki i "bajer" w postaci oryginalnej książki serwisowej. Właściciel "pomógł" mi w podjęciu decyzji o zakupie obniżając cenę z 2200 na 1500 zł. No i tak stałem się posiadaczem passata B2, nie do końca szczęśliwym, w tydzień po zakupie zaczęły się problemy, wybiło mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka, odpalanie rano- masakra, dymu po odpaleniu kupa, ogólnie minę miałem nie tęgą :$ Przeczuwałem już co się dzieje, mniej więcej dwa miesiące po zakupie wszystko stało się jasne gdy passat zaczął dymić jak lokomotywa. No ale nie ma tego złego... ;) Passat poszedł w garaż, okazało się że głowica popękana cała, skończyło się na nowej głowicy +remont, nowych pierścieniach, uszczelniaczach i całej reszcie dupereli, wszystko robione samemu w garażu. Po dwóch miechach passat wyjechał na drogę znowu, tym razem pełny sił :) W końcu można było trochę pomodzić i o tym teraz. ;)

Po jakiś tam mniejszych zmianach wpadły mi w oko któregoś dnia felgi coś na styl bbs, cena była wporzo, do tego blisko, no i wiedziałem że do auta ładnie podpasują. No więc kasę zebrałem, zadłużyłem się ale pojechałem i kupiłem. Zaraz potem postanowiłem że całe wypoleruje, trwało to łącznie prawie pół roku, w między czasie zbierałem graty takie jak dekielki, śrubki, szpilki i opony. Po drodze też stwierdziłem że bez gleby się nie obejdzie i tak wymodziłem też jakieś springi z golfa. Koniec końców po pół roku wszystko siadło na aucie i szał 8-)

Następnie jakiś rok później wyczaiłem gwint do audi 80 ori H&R, po zbadaniu sprawy stwierdziłem że da radę zmontować go w passacie, znowu "kup teraz" i ładne kilka miesięcy zbierania gratów żeby to wszystko spasować. No ale w końcu udało się i efekt był ok. Tylko Ok dlatego że w prawdzie jeździ się na nim pięknie, ale za to przodu nie da się opuścić niżej niż to co aktualnie widać. Co przy oponie 175/55, która jest mniej więcej na wysokości nadkola nie jest do końca zadowalające (w końcu gwint jest po to żeby nim kręcić :lol:). Tym o to sposobem kombinuję aktualnie jak tu urwać jeszcze kilka cm z tego co jest, nie chce całkiem rzucać go na ziemię, jeżdżę nim cały czas na codzień, ale deko niżej jeszcze dodało by uroku.

Jeśli chodzi o wnętrze, kupiłem okazyjnie fotele Recaro z Opla Omegi, raz że fajnie wyglądają, dwa lepiej mi się w nich siedzi (wzrost 195 cm). Żeby je wpasować do VW musiałem pospawać nowe konsole po siedzenia, z tego względu udałem się na złom, po jakieś stare stołki z vw. Zaszedłem, stał akurat golf II, super pasuje. Zaglądam do niego i szok, wszystko w elektryce, lustra szyby, do tego mfa, centralny zamek. Oczy mi się zaświeciły, od razu poleciałem po narzędzia i przystąpiłem do demontażu. Tak oto w aucie pojawiły się fotele i trochę elektryki, uzupełniłem to wszystko o welurowe dywaniki, gałkę od golfa gti i skórzany mieszek.

To takie ważniejsze akcje, reszta poniżej ;)

Auto zaraz po zakupie:
Image

EDIT:

Zmiany:

Po kupnie:
- okładziny hamulcowe tył;
- klocki przód;
- łożysko koło prawe przód;
- świece żarowe;
- przegub zewnętrzny lewy;
- uszczelka pod pokrywą zaworów;
- uszczelka pod miską olejową;
- olej silnikowy;
- filtr oleju;
- płyn chłodniczy;

- zmieniona przednia lewa lampa;
- naprawione klameczki;
- naprawiony zamek klapy tylnej;
- zniwelowane wgniecenie na prawym tylnym nadkolu;

29/08/2009:
Zmieniona kierownica na mniejszą, trój-ramienną oryginalną VW motor sports.

Image

02/09/2009:
Założone głośniki w przednie drzwi, bezfirmowe ale grają :p

24/10/2009:
- naprawiona połamana deska rozdzielcza;
- nowe włączniki od świateł przeciwmgłowych;
- wymienione żaróweczki w zegarach i przełącznikach;
- wymieniony jeden cylinderek hamulcowy;
- wymieniony filtr paliwa;
- dokupione nowe oryginalne kołpaczki VW;

Image Image

9/12/2009:

Koniec remontu silnika trwającego ponad 2 miesiące;
- "nowa" głowica po regeneracji;
- nowe pierścienie tłokowe;
- komplet nowych uszczelek i uszczelniaczy;
- nowy olej, płyn chłodniczy;
- zregenerowany alternator, sprawdzony rozrusznik;
- nowe podkładki pod wtryskami, wężyki przelewowe;
- nowy lakier na silnik i ogólne czyszczenie :);
- wyregulowana pompa wtryskowa;

Image Image Image

20/03/2010:
- nowy termostat, pasek od pompy wody;
- nowa antenka fm, teleskopowa;
- komplet felg na lato Borbet 15/7;

Image

18/05/2010:
- polerka kierownicy;
- lifting frontu (nowy zderzak, znaczek VW, znaczek TurboDiesel i oryginalne halogeny);
- naklejka oldpassats.com;

Image Image Image

11/08/2010:
- felgi zagościły na aucie, wraz z oponami 175/55/15;
- doszły sprężyny fk -60/-40;
- nowy hamulcowy wężyk gumowy przód;
- nowe jarzma z modelu przedliftowego;

Image Image Image Image

17/08/2010:
- usunięty hak i ramka pod tablicę rejestracyjną;
- dokupiony nowy znaczek "passat_CL";
- przeszlifowana końcówka rury wydechowej;
- odmalowane progi;

28/10/2010:
- mały remont podwozia, blach, komory silnikowej;
- nowy przegub wewnętrzny, filtr oleju;

Image Image

28/01/2011:
- dodatkowe zegary vdo z czujnikami z audi 80;
- oryginalna szeroka konsola środkowa, z boxem na kasety;

Image Image

09/03/2011:
- oryginalny licznik z obrotomierzem do diesla;
- masa gratów wyrwanych z innego passata, dwoje drzwi, maska, turbina, nagrzewnica, chłodnica, alternator, rozrusznik i cała masa innych gratów, co lepsze powędrowało do auta, reszta jest "na zaś";

Image Image

25/07/2011:
- fotele Recaro z omegi, z el. podnoszeniem;
- dystanse na tył 15 mm;
- gałka zmiany biegów golf GTI;
- komplet el. szyb i lusterek, wszystko oryginał;
- czarne welurowe dywaniki;
- nowy oryginalny kluczyk;

Image Image Image Image Image

7/08/2011:
- gwint H&R z audi 80;
- tarcze 253 mm + pół zawieszenia z audi;
- radio Alpine 7284 na kasety, rocznik 88';

Image Image Image

3/02/2012:
- kolejny remont silnika, głowica zregenerowana, nowe uszczelki etc.;
- kompletne oryginalne wspomaganie kierownicy, plus kierownica Raid 30 cm;
- skórzany mieszek zmiany biegów, skrócona i wypolerowana gałka zmiany biegów;
- nowy przedni zderzak już bez wycięć na kierunki;

Image Image Image

9/06/2012:
- komplet opon Bridgestone 165/50/15;
- felgi odnowione, kompletna polerka, odmalowane wnęki, nowe dekielki;
- dystanse przód 15 mm, tył 30 mm;
- odnowiona końcówka wydechu, zaspawana dziura po haku;

Image Image Image

17/08/2012:
- kolejny passat ze złomu ograbiony z części;
- wymieniona pompa wtryskowa;
- wleciały chrom klamki do środka, plus rączki z chromowanymi wstawkami;
- dodatkowy tunel środkowy osłaniający ręczny;

I co lepsze foty z sezonu 2010 (przed zagwintowaniem):

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Po zagwintowaniu, sezon 2011:


Image Image Image Image Image Image

Sezon 2012:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

cdn.

Pozdro maniaki !

Autor:  HAWAJ [ Śro 11 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [32b 1.6 td] szczupak by moto

to jest to co lubie,czyli coś innego niż mk III :P które opanowalo to forum:P,egzeplarz zadbany widać,teraz dbałość o detale,czyli polikwidować wszystkie wgnioty,pucuj go i dopieszczaj a bedzie służył jeszcze raz tyle .Pozdo

Autor:  Karolik [ Śro 11 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [32b 1.6 td] szczupak by moto

Fajna baza :) zawsze podobały mi się stare kwadratowe passki :$ mocniejsza gleba, szerokie koła i będzie malina. Coraz mniej ich na naszych drogach o zlotach nie wspomnę, działaj :ok:

Autor:  matash [ Czw 12 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [32b 1.6 td] szczupak by moto

juz jest dobry, kola fajne, daj go bardziej na glebe koniecznie!

Autor:  Russek [ Czw 12 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [32b 1.6 td] szczupak by moto

Passek ma wielki potencjał :) poVWodzenia w dalszych modach :D

Autor:  tuley [ Czw 12 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [32b 1.6 td] szczupak by moto

jest świetny :ok: widac ze zadbany i brak oznak rudej a to przedewszystkim ;)
jak go zrobisz na culta to bedzie kozak yupii

Autor:  choopster [ Czw 12 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

fajnie, że coś innego :) działaj, a będzie to na pewno jeden z bardziej oryginalnych aut na scenie :ok: a na pierwszy rzut, tak jak koledzy napisali, gleba i jeszcze raz większa gleba :-D

Autor:  motomaniak [ Czw 12 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [32b 1.6 td] szczupak by moto

Jeśli chodzi o glebę to zapasy są jeszcze przeogromne i na pewno zostaną kiedyś wykorzystane ;)

tuley napisał(a):
brak oznak rudej a to przedewszystkim


Oj są są :P z tym że to rocznik 88, najmłodsze B2 jakie można mieć, więc aż tak źle nie jest ;)

Pozdro!

Autor:  chochLa [ Czw 12 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

fajny pasek :) dbaj o niego :)

Autor:  sision [ Pią 13 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

Piękny jest, uwielbiam B2 w kombi. Napatrzeć się nie mogę, a ta felga zajebiście tu pasuje... ehhh, jak ja bym chciał ładne B2... Może kiedyś. Będę śledził temat i trzymał kciuki za Ciebie i autko ;)

Autor:  kaka1987r [ Pią 13 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

Jest Super!! Moj tata ma B2 w kombiaku i niedlugo bedzie go czekala kompletna odbudowa, pozbycie sie bodykitu itp itd :cfaniak:
Koła super pasuja. gleba jest choc moglaby byc wieksza ;)
Swoja droga zdradzisz w jaki sposob go obnizyles?? Pasowalo wszystko P&P z MK2??
Pozdro!!

Autor:  motomaniak [ Pią 13 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

Dzięki za opinie :)

kaka1987r napisał(a):
Swoja droga zdradzisz w jaki sposob go obnizyles?? Pasowalo wszystko P&P z MK2??
Pozdro!!


Sprężyny przód/tył pasują niemalże P&P, amory tył też, ale przód już zupełnie inny, osobno jest kolumna a osobno amortyzator (wkład), ale amortyzatory pasują od audi 80 więc problemu nima, ja właśnie muszę takie kupić bo na razie siedzi oryginał :<

Ogólnie to zobacz sobie stronkę z mojego podpisu ;) Tam już z chłopakami mamy cały temat ogarnięty, łącznie z montażem gwintu :cfaniak:

Pozdro!

Autor:  kuba2506 [ Pią 13 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

Przyjemnie wygląda :)

Autor:  CineK_JawoR [ Nie 15 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

Na żywo jak sie toczą te kółka to miodziunio :D

Autor:  Mewa [ Nie 15 Sie, 2010 ]
Temat postu:  Re: [passat 32b 1.6 td] szczupak by moto

bardzo fajny-zadbany passek koła klasa a silniczek no wiadomo :ok:

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/