VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3] SQL Car Audio,17x8 wheels and more/KOŁA str4 https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=52170 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Wto 22 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | [mk3] SQL Car Audio,17x8 wheels and more/KOŁA str4 |
Cześć wszystkim ![]() ![]() MODEL: vw golf III SILNIK: 1.8 8v AAM MOC: 78 KM MODY POD MASKA: filtr kn, dolot bonrath ZAWIESZENIE: mts technik UKLAD HAMULCOWY: przód przerobiony na wentyle, tył seria KOLA: dezent "C" 17x8 et 35 + 3mm dystans NADWOZIE: progi, lotka, grill, hokej od vr6 WNETRZE: kanapa i fotele bon jovi, kiera skórzana vr6, klamki metalowe, boczki od gti, podłokietnik obity fabrycznym materiałem vw, gałka od audi s3 AUDIO: kompletnie wygłuszony samochód, głośniki na dystansach, tweetery w trójkątach, kable dls sl 5pro, głośnikowe 2.5mm, woofer 4mm. Deck clarion 788, wzmak helix db four, przód morel tempo 6, tył u-dimension jr 1004 v2 Zmiany przeprowadzone: Na początek histioria moich golfów: Pierwszy z nich został sprowadzony z niemiec przez mojego brata. Wyposażony był w silnik 1.8 AAM, sportowe zawieszenie i 17' felgi dezent. Przez około 2 lata gdy właścicielem był brat auto przeszło kilka zmian i we wrzesniu 2007 zakupiłem je w takim stanie: ![]() ![]() niestety nie dane było mi się nim nacieszyć, bo jeszcze we wrześniu ktoś zrobił sobie z dupci mojego auta garaż i nie nadawało się już ono niestety do jazdy: ![]() zapadła decyzja: kupuję następnego golfa III i z 2 robię jeden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() auto ściągane z niemiec (podobnie jak "pierwsza edycja"). Silnik i wyposażenie takie jak w rozbitym, auta różnił kolor tapicerki oraz szyberdach, którego "pierwszy" nie miał. Rozbitek posłużył jako dawca, tak więc w "nowym" zaszły następujące zmiany: -swap silnika -swap skrzyni biegów -swap układu wydechowego -swap zawieszenia -przełożenie przedniej części (tj. zderzak, gril, lampy) ![]() i tak z 2 aut powstały 2 auta ![]() ![]() od razu zrobiłem porównanie obu ![]() ![]() ![]() ![]() jakiś miesiąc pojezdziłem takim autem, a poźniej zaczęło się to co wszyscy kochaja - nowe modyfikacje ![]() _________________________________________________________________________ OPIS WSZYSTKICH MODYFIKACJI LAKIER / BLACHARKA: - gruntowna odnowa blacharsko - lakiernicza (wiosna 2008) - kolejna blacharka wiosna 2010 - założona klapa z 3 światłem stop - pomalowanie całego auta + wymiana zderzaków na wersję po face liftingu ( z jednym rowkiem) + listwy boczne od mk4 cabrio + malowanie klamek (wiosna 2011) ![]() ![]() ![]() ![]() - kolor auta błękitny ![]() - zaklepane ranty w nadkolach - aby 17' nie obcierały (wiosna 2008) ![]() stan lakieru (maj 2010) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i to które mi się najbardziej podoba ![]() ![]() Auto po malowaniu (wiosna 2011) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() docelowo miał być highline look - i w zasadzie jest ![]() Pakiet GTI - grill GTI (maj 2009) wcześniej 2 żeberka bez znaczka, na początku GL ![]() ![]() ![]() - "szeroki hokej" - oryginał vw (wrzesień 2007) ![]() - lotka od GTI (marzec 2009) ![]() - Progi GTI (marzec 2009) ![]() LAMPY: -hella clear (a'la mk4) wraz z żarówkami (od postojówek) typu "blue crystal" (jesień 2007) ![]() ![]() - przerobiona instalacja przednich świateł na przekaźniki (wiosna 2011) -migacze i halogeny clear (jesień 2007) ![]() -tył początkowo clear dymiony (najpierw decante, później katuning), później HELLA MAGIC COLOURS BLUE, obecnie HELLA RED WHITE (od kwietnia 2009) ![]() ![]() ![]() ![]() -migacze boczne dymione - chwilowo były niebieskie, jednak wróciłem do pierwszej opcji (wrzesień 2007) ![]() SILNIK: ![]() ![]() ![]() -swap na 1.8 AAM (wrzesień 2007), który został w niemczech "zgrzebany" (niestety brak dokładnych informacji co było zrobione). Wykres z hamowni prezentuje się następująco (moc na kołach 17'): ![]() -wkładka filtru powietrza k&n (jesień 2008) http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2069 ![]() +12HP +14NM i +5 do odporności na magię ![]() -dolot Bonrath z nierdzewki - wiosna 2010 ![]() -wygłuszenie maski z gti tdi (kwiecień 2009) ![]() przyspieszenie [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lZ8OQclIx0o[/youtube] WYDECH: ogólnie kompletny układ wydechowy sygnowany przez REMUSA (wrzesień 2007) -tłumik wyliczony na ten silnik /2 końcówki "prostokątne" 92x78 mm (na jesieni 2010 założyłem fabryczny tłumik - co się będzie działo w sezonie jeszcze nie wiem sam - albo wypoleruję ori, albo wróci remus) ![]() -strumienica ZAWIESZENIE: - Gwintowane ustawione na ok. -100mm przód -80 mm tył (przód i tył 57.5 mm do błotnika od ziemi) - maj 2010 (wcześniej był H&R "Cup Kit Sport Suspension Kit" -60/-40 mm) - dołożony drążek stabilizatora z GTI, niestety w AAM seryjnie brak (wiosna 2010) - rozpórka stalowa regulowana OMP (wiosna 2010) ![]() HAMULCE: -tył seria, przód przerobiony ze zwykłych tarcz na wentylowane ![]() KOŁA: - DEZENT model C /CUP/ 17" x 8" ET 35 ,na sezon 2009 zostały wypolerowane ranty - pierwsze foto przed polerką, kolejne już po (wiosna 2008) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - dystanse 3mm ![]() ![]() ![]() - opony UNIROYAL RAIN SPORT 205*40*17 ![]() -bębny w czarnym macie (before -> wyczyszczony -> w podkładzie -> after ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() na zimę koła 13 z oponkami 175x65x13, oryginalnymi kołpakami vw i rantami plastikowymi ![]() WNĘTRZE: -było czarne welurowe wnętrze... a teraz są pół kubełki i kanapa profilowana z wersji bon jovi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Tylna kanapa przerobiona na kanapę z zagłówkami i podłokietnikiem ![]() ![]() ![]() ![]() - dywaniki welurowe grube (ok 10 mm) (maj 2009) ![]() ![]() ![]() - tapicerki drzwiowe z gti z wersji po lifcie (lato 2008) ![]() -elektryczne szyby /dodane przezemnie/ (lato 2008) ![]() -kierownica była standard z gl, teraz jest z mk3 VR6 (lato 2008) ![]() ![]() ![]() -gałka zmiany biegów od audi s3 oraz mieszek z golfa vr6 w skórze - z końca '97 (lipiec 2009) ![]() ![]() -daszki z lusterkami od xx jahre ![]() ![]() ![]() -licznik w serii był zwykłym licznikiem z zegarkiem (nie mam fotki) , zamiast niego trafił do auta licznik motometer z obrotomierzem, następnie natchnęło mnie ma MFA, i tak w aucie zagościł ostatni model licznika MOTOMETER MFA do golfa3, ostatecznie uzbrojony w tzw ringi (wiosna 2009) ![]() ![]() ![]() ![]() -elektryczny szyberdach - piszę tu, gdyż był reanimowany przezemnie i od tego czasu działa ![]() -el. sterowane i podgrzewane lusterka ![]() -elektrycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy (czerwiec 2009) ![]() ![]() - chromowane klamki (lato 2008) ![]() -stojak na telefon (ori vw :bajer: ) (zima 2008) ![]() ![]() - rygielki wolfsburg edition (wiosna 2008) ![]() -podłokietnik dedykowany (zima 2008) ![]() ![]() -obicie podłokietnika materiałem fabrycznym vw - tym samym co fotele (wiosna 2010) - lampka (świeci na biało, poświata niebieska na 3 fotce to niedoskonałość aparatu) ![]() ![]() ![]() - zaślepki z "pink floyd" (wrzesień 2007) ![]() - bagażnik (było - czarny dywanik, gumowe (podniszczone) nadkola i "osłonka (osłoneczka)" progu bagażnika z czegoś na kształt grubej folii -> jest - welurowe boczki, welurowy (popielaty) dywanik, plastikowa obudowa bagażnika nowego typu, pompka centralnego schowana pod lampą (była na wierzchu jak to w <94) i ogólnie jest dużo lepiej ![]() ![]() BAJERY: -bagażnik dachowy thule 404 + uchwyty na rower thule 530 (na foto same belki, gdzieś na górze strony zdjęcia całości) + uchwyty na narty thule snow pro 747 + owiewka thule ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Podgrzewane dysze spryskiwaczy (lato 2009) ![]() ![]() -siłowniki pod maską (zima 2008) ![]() ![]() -bra na maskę ![]() ![]() ![]() - ramka pod tablicę vwgolf.pl ![]() AUDIO: (powstawało etapami, począwszy od jesieni 2008) SCHEMAT ![]() STROJENIE takie trzy wykresy (kolor zielony - pik, nie ma znaczenia, kolor niebieski - aktualny sygnał, nie ma znaczenia, kolor czerwony - uśredniony periodogram, czyli to co ma znaczenie ![]() Parametry - nałożone okno czasowe hamminga, transformata furiera (czyli podstawowe widmo czasowo częstotliwościowe). Z racji tego, że mikrofon jest jaki jest to charakterystyka jest nachylona pod pewnym kątem. charakterystyka z liniowymi parametrami decka: ![]() Jak widać sygnał ma 2 dołki w okolicach 500 Hz oraz "górkę" w okolicy 1,6 KHz tak było ustawione na oko do tej pory (a w zasadzie na ucho ![]() ![]() czyli trochę lepiej niż czysta charakterystyka, ale dalej zniekształcona w tamtych miejscach ![]() Po strojeniu ![]() Względnie liniowo ![]() Jednostka sterująca: -CLARION DXZ788RUSB ![]() co do montażu nie ma się co rozpisywać... ![]() Wzmacniacze: -HELIX DB FOUR i HELIX DB TWO ![]() Zależało mi na tym, żeby "nie przeszkadzały"... fotki z ostatecznego wyglądu mocowań nie mam, ale tak wyglądało to z db four "w trakcie prac". Oba wzmacniacze schowane są za tylnymi boczkami. ![]() a tak się prezentuje na gotowo ![]() ![]() cel został osiągnięty - nie widać, że są i zajmują zero miejsca użytkowego ![]() Głośniki: przód - Morel Tempo 6 ![]() ![]() tył- μ-Dimension μ-Jr. 1004 v.2 w obudowie zamkniętej ![]() ![]() Przewody: - zasilanie 20mm2 + bezp 60A, rozdzielacz zasilania na 2 x 10mm2 i 2 bezpieczniki po 40 A - sygnałowe przód - DLS SL - 5PRO - sygnałowe subwoofer - NO NAME podwójnie ekranowane - głośnikowe przód - 2.5mm2 no name - skręcone w celu samoekranowania /fotka "w trakcie wymiany kabli" żeby porównać z standardowymi/ ![]() - głośnikowy subwoofer - DLS 4.0mm2 głośnikowe puszczone progami do zwrotnic schowanych w desce rozdzielczej. Sygnałowe idą prawym progiem - ale w pewnej odległosci od fabrycznej wiązki. + zasilania puszczony lewym progiem, - zasilania przymocowany do karoserii w "prowadnicy pasu bezpieczeństwa", poprawiona masa samochodu z akumulatora (dodatkowe 20 mm2) "Instalacja" wszystkiego: wytłumienie zrobione za pomoca taśmy dekarskiej + dystanse głośnikowe POWE ![]() ![]() ![]() ![]() Przewody w drzwiach dodatkowo owinięte "tasmą - gąbką" ![]() a tak wyglądają złożone do kupy drzwi ![]() ![]() tapicerki drzwiowe od wewnątrz są obłożone gąbką z materaca, nie wygląda to zbyt pięknie dlatego tylko zaznaczam, że coś takiego jest ![]() Wygłuszenie bagażnika: pierwsza fotka "przed" ![]() później odtłuszczony bagażnik ![]() oblepione lewe i prawe nadkole ![]() ![]() klapa wewnątrz (zrobiona jest też klapa na zewnątrz (za ramką na rejestrację), nawet tablicy się oberwało ![]() ![]() no i całość bagażnika ![]() ![]() ![]() ![]() Wygłuszenie dachu, podłogi itd ![]() ![]() ![]() ![]() Łącznie wygłuszone zostały: dach, podłoga od klapy bagażnika do przednich foteli (podłoga pod nogami "z przodu" jest na tyle dobrze fabrycznie wygłuszona, że nie ruszałem tego), bagażnik, drzwi, tylne boczki, nadkola tylne, klapa tylna trochę pracy a efekt :bigok: na zewnątrz cisza, nie słychać subwoofera, w środku auta zdecydowanie ciszej niż w serii, nie słychać większości odgłosów ulicy ![]() tweetery zamontowane w trójkąciki maskujące lusterka wsteczne: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bajery: -antena elektryczna, z dodatkowym wyłącznikiem (nie zawsze jest potrzeba jechania z rozłożoną anteną) ![]() -cd box w konsoli środkowej ![]() Zdjęcia & Filmy: aktualny setup: ![]() ![]() ![]() ![]() a tutaj z moją drugą "furą" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wersja zimowa (zima 2010) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ________________________________________________________________________ Kilka filmików "jak sobie radzi auto i właściciel": http://www.youtube.com/watch?v=mJbXWHILC94 http://www.youtube.com/watch?v=qX8flDbqaPU http://www.youtube.com/watch?v=4NhdW-EqCbw http://www.youtube.com/watch?v=8HJxyLBEMAE http://www.youtube.com/watch?v=WqMXW0KMMdI http://www.youtube.com/watch?v=gmz1hIaxTFo ________________________________________________________________________ PLANY w kolejności "spełniania" - montaż klimatyzacji (mam już kupioną kompletną, czekam z montażem na cieplejsze dni) - zmiana opon z 205/40 na 195/40 i zejście przodem jeszcze niżej - nowe koła w tym samym rozmiarze co stare - tarcze z tyłu i większe z przodu - ABF 16v - ? Na koniec ![]() W opisie skupiłem się na zmianach dokonanych w samochodzie, nie opisuję tutaj napraw, części zamiennych itd, bo uważam to za naturalną rzecz, że auto się naprawia i dba o nie ![]() na sezon 2011 trochę się pozmieniał samochód, jakąś lepszą sesję zrobię dopiero jak go poskładam do kupy, plan jest taki, aby był w 100% gotowy na 17 kwietnia (rozpoczęcie sezonu małopolska & śląsk) Dzięki za przebrnięcie przez temat :pub: jak coś się zmieni to dam znać, zapraszam do komentowania i dawania własnych pomysłów ![]() |
Autor: | DarekS [ Śro 23 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
Swietna historia ![]() ![]() |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Śro 23 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
Tak, chcę w okolicy września dać ABFa pod maskę, w zasadzie planuję kupić cały samochód z ABF-em jakiegoś z bitym tyłem czy po dachowaniu i przełożyć cały układ jezdny z niego |
Autor: | Kociek [ Śro 23 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
Ladny golfik wszystkie zmiany na plus, przód troche niżej bym widział. Na jednym z ostatnich zdjec widze mk3 na DKL, blachy z mojego miasta ![]() Pozdro ![]() |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Śro 23 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
Kociek napisał(a): Ladny golfik wszystkie zmiany na plus, przód troche niżej bym widział. Na jednym z ostatnich zdjec widze mk3 na DKL, blachy z mojego miasta ![]() Pozdro ![]() słuchaj na fotkach trochę krzywo auto stoi, przód i tył ustawiony jest na tą samą wysokość (tj wysokość od asfaltu do nadkola, w obu przypadkach jest to 57.5 cm - wiem że dużo, ale niżej na tych oponach z przodu się nie da... zmienię przód na 195x40 to ładnie się naciągną na 8 calach i wejdą głębiej w nadkole. Zrobię jakieś lepsze fotki, tylko znajdę chwilę czasu, bo walczę z sesją aktualnie... http://img30.imageshack.us/i/dsc04823u.jpg/ - ta fotka jest najbardziej wiarygodna a co do auta na DKL, to brat tam parę lat temu kupił swoje xx jahre i fotka była zrobiona zanim przerejestrował pewnie ![]() ![]() ![]() swoją drogą auto jest do sprzedania ![]() |
Autor: | Kociek [ Śro 23 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
No ładne to mk3 Twojego brata.. Co do opon, też mam mk3 (tyle ze GTI) i felgi 8x17 ET po dystansie będzie 30, opona tez 205/40 (wszystkie pzero nero), i myślałem ze spuszczę go troche niżej niż Twój chociaż zdjęcia tak jak mówisz nie oddają całkowitego efektu (na zdjęciu w linku który podałeś wygląda elegancko), jutro albo pojutrze montuje całość do kupy i zobaczymy jak to wyjdzie ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Kociek [ Śro 23 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
Hmm kurcze to troche mnie zmartwiłeś, do tego mam plastikowe nakladki na nadkola takze bedzie troche roboty zeby ranty zagiac. No nic bliżej weekendu bede walczył i zdjecia beda w temacie ![]() Nie zasmiecam Ci juz tematu ![]() Pozdro ![]() |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Śro 30 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
fotki na płaskim... widać co i jak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Wto 06 Lip, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
wczoraj po paru godzinach walki zamontowałem drugi wzmacniacz... oczywiście styl cicho ciemny musi być, tak że jest zakamuflowany tak jak pierwszy. Teraz db four napędza przód, a db two tył ![]() ![]() |
Autor: | arczix3 [ Śro 07 Lip, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
To teraz pozostalo mi poczekac do wrzesnia na odsluchanie sprzetu ;D |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Śro 14 Lip, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
hehe zapraszam ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ..:VoyteQ:.. [ Śro 25 Sie, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [mk3] SQL Car Audio, 17x8 wheels and more ..:VoyteQ:.. |
do audio doszedł kondensator, oczywiście jest schowany tak jak cała reszta... pomału brakuje miejsca na upychanie gratów ![]() ![]() a z innych spraw to auto zaliczyło debiut w prasie, na początek jest to 2/3 strony w GT ale zawsze coś ![]() |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |