AUTO: VW GOLF MK3 - org. Anglik GTI 16V
NADWOZIE: 5D, kolor LC6P, pakiet GTI, waska dokladka, ori felgi z GTI, delikatna stluczka (uszkodzony reflektor, blotnik, zderzak i maska)
ZAWIESZENIE: seria
WNĘTRZE: angielska seria, polkubelki
WYPOSAZENIE: 4x elektryczne szyby, wspomaganie, elektryczny szyber, ABS/EDS, AIRBAG kierowcy, centralny zamek, el. lustra
AUDIO: brak
SILNIK: ABF
HAMULCE: seria GTI
Moja historia z VW zaczyna sie od pierwszego golfa mk2 F&I.
/viewtopic.php?p=223624#223624W aucie pozostalo tylko zrobic swap na cos mocnego i jezdzic. Niestety poszedlem na latwizne i kupilem mk2 z ABFem juz gotowe.
/viewtopic.php?t=31108F&I sie sprzedal i zostal mi szary niepozorny golfik. Z czasem polubilem go za niepozornosc i za to ze mial 5 drzwi

Idac za tropem postanowilem kierowac sie "cichociemnym stylem". Jednak auto (a konkretniej silnik) odmowilo wspolpracy. ABF zakonczyl zywot z urwanym zaworem, przemielonym tlokiem i dziurka w tulei (ma sie ten talent

) Zakupilem Slupek ABFa z toledo i zaczalem dzialac

w silniku wymienilem pare rzeczy prewencyjnie bo reszta byla w bdb stanie.
Tak przygotowany silnik lezal z mysla o mk2 i brakowalo mi jednego dnia zeby to wsadzic w bude bo ciagle praca i praca. Az tu pewnego dnia dzwoni do mnie YAHOO i mowi ze jest do kupienia mk3 GTI EDITION z 2E pod maska za nieduze pieniadze. Tak sobie mysle "po co mi mk3? ". No ale pomyslalem ze zawsze bedzie mozna to na graty sprzedac

No wiec laweta i ogien po kupke zlomu

Po drodze Jasiek nakrecal mnie na mk3 fotkami itp. Nie do konca przekonany zajechalem z mysla ze jak bedzie ladne auto to mozna sprobowac z mk3, bo mk2 mialem juz dwa

Wjezdzamy na podworko a moim oczom ukazal sie... zlom

podloga zgnita, szpachla na szpachli i szpachla pogania. Za to wnetrze i silnik malinka. Dodatkowo w remont zawieszenia wsadzone ponad 2tys zl. Jaśkowi udalo sie mnie przekonac zeby wziac to auto na czesci. No to zaladunek na lawete i wracamy. Cene udalo sie sporo zbic

W drodze powrotnej zaczely nachodzic mnie czarne mysli. Co ja wlasciwie zrobilem? Po co mi taki rupiec?

Yahoo nie dal za wygrana i zaczal mi oferowac swoja bude z anglika. Nie udalo mu sie mnie do konca przekonac. Czarnuch po zdjeciu z lawety prezentowal sie tak:

Szybkie giecie i ciecie i na pola upalac auto. Okazalo sie ze silnik jest po prostu miodny, idzie jak szatan. Wiadomo ze to nie ABF ale daje rade. Szybka decyzja: ABF do mk2, 2e do budy z anglika i mk3 na codzien z LPG a mk2 do upalania. Przeliczenie kosztow: nie da rady

No i bol - 2e szkoda sprzedawac bo super silnik bez gazu itp, a ABF to wiadomo co... dwoch silnikow w jedna bude nie wsadze, a mk2 tez nie chcialem sprzedawac ze wzgledu na jego stan i bezwypadkowosc. Zlozylo sie tak ze kolega moj i Jaska szukal auta, bo mial dosc pozyczania poloneza od ojca. No i znowu Jasiek wkroczyl do akcji i zaczal nakrecac mnie na sprzedaz mk2, a Krzysia na jego kupno. Krzystof dal sie przekonac niemal od razu, a ja dopiero po paru dniach. Tak wiec po solennych zapewnieniach i uroczystej przysiedze ze o mk2 bedzie dbane podpisalem umowe. Zostalem znowu bez auta. To znaczy zostalem z kupka zlomu, angielska buda i ABFem w kawalkach. Bylbym zapomnial o 2E. Finalnie trafilo do mk2 przez co cena byla atrakcyjniejsza. SWAP zajal mi 12h roboczych

Teraz mk2 jedzie rowno z seryjnym mk3 z ABFem. Czyli jest wystarczajaco szybkie

Zaczely sie powolne prace. Przede wszystkim musialem rozebrac do golego czarna bude. Troche z tym zeszlo, bo chcialem mniej wiecej zapamietac co i jak. Pozniej wkroczylem w strefe angielska

Jednak na moje szczescie okazalo sie ze w mk3 jest odkrecana sciana grodziowa. Przekladka blach poszla sprawnie. No i zaczelo sie mozolne skladanie. Chwilami bylo ciezko, bo to byla pierwsza moja taka robota i juz mialem to rzucic wszystko i kupic jakies zwykle auto (seicento

). Nie mam duzo zdjec z tego etapu bo bylem ciagle brudny i nie chcialo mi sie babrac telefonu:

Mody zaczalem od zalozenia klamki pasazera bez zamka

W tzw miedzyczasie zaczalem kompletowac rozne graty do podniesienia visuala i performance'u

Wszystko zaczelo sie od gwintu WEITEC'a:

Do tego dystanse DW 20mm na tylna os. A tak stala gola buda bez silnika, wnetrza, a nawet sciany grodziowej

12cm od szerokiej dokladki do ziemi na oponach 205/50/15


Przegladajac net trafilem na mk3 z zaspawanymi miejscami na rejestracje. Kolejna spontaniczna decyzja i zderzak lezy u plastikarza. Przyznam ze bylem bardziej niz zadowolony z jego pracy. Zostal nawet ori rowek na pasek a'la 20jahre (oczywiscie u mnie go nie bedzie bo nie pasuje do zielonego

) Zderzaczek dostal lakier i jest super wg mnie.

W miedzyczasie kolega dorwal passata B5 na czesci. Tak myslalem co z niego wyciagnac. Kumpel namowil mnie na kierownice, ale nie bylem pewny czy bedzie pasowac. Szybka wizyta na necie. Podobno pasuje ale odstaje itp. No to wzialem kierownice zeby zobaczyc czy cos da sie z tego zrobic

Troche myslenia, troche wiercenia i wszystko dziala i nic nie odstaje


Jako, iz w okolicy kilku znajomych golfiarzy za moja namowa zrobilo sobie szachownice na klapce (ja w mk2 bylem hardcorem bo mialem tez na dachu

), wiec ja nie moglem byc gorszy

Na maske wleciala jeszcze BRA. Zapomialbym ze w miedzyczasie udalo mi sie tez dorwac HBM na dupcie... jedna co prawda peknieta ale za 40zl to co tu wybrzydzac. Z czasem kupie jedna lampe i bedzie ok. Przy okazji wyleciala tez tylna wycieraczka. Wylecialy tez nakladki i listwy z GTI oraz wszystkie znaczki, ktore swiadczyly o tym ze to auto to GTI czy jakakolwiek inna wersja odrozniajaca to auto od 1,4

Nastepnie wpadl w rece tlumik koncowy. Jakis no name przyjechal na aucie z Niemcowni. Patrze ze pucha cala z kwasiaka tylko strasznie glosno... Tyle, ze w aucie z ktorego go wyjalem byla jedna rura od kolektora do tego tlumika. U siebie mialem puszke z ABFa, wiec zamontowalem i jest calkiem przyzwoicie

Koncowka owalna zagieta do gory, taki "german style"

Zastanawiam sie nad przespawaniem na jedna okragla, ale ta fajnie komponuje sie w wyciecie w zderzaku... zobaczymy.

No i jakas fotka wydechu od spodu:

Wracajac do wnetrza to w sprowadzonym GTIku bylo czerowne recaro w iedalnym stanie, wiec wlecialo do srodka razem ze skorzanym recznym. Nie mialem europejskiego schowka, wiec wrzucilem airbag pasazera, a w miedzyczasie udalo sie zdobyc schowek pod poduszke i juz mam gdzie trzymac kieliszki

Oczywiscie fotele wymagaly przeprania

tutaj juz po praniu:

Podsufitce tez sie dostalo


Tu jakies fotki w miare chronologicznie ze skladania srodka:

decha siedzi:

Tutaj podloga wyczyszczona i zabezpieczona takim mazidlem. Jedna jedyna dziurka pod odplywie zaspawana ocynkowana blacha z audi


Tutaj juz zabarankowane elegancko i polozone wygluszenia. Pod dywan poszla jeszcze cienka gabka akustyczna:

Taram! Jest dywan. (lipa fota bo ciemno juz bylo)

No a tu juz posprzatane wnetrze


Z silnikiem wyszlo tak ze miala byc nagla poprawa stanu finansowego i mial byc VR a z czasem 24v, a w koncu wyszlo tak, ze po sprzedazy ABFa sytuacja sie pogorszyla i musialem wrzucic poczciwego ABSa

porazka, ale przynajmniej prosty i niezawodny silnik. zamiar jest taki zeby posluzyl mi do konca sezonu, a pozniej wrzuci sie cos ciekawszego


Tak to wyglada na dzien dzisiejszy:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------Przez jakis czas byla wizja na pomaranczowe kola


Byl tez licznik od mk4, ale jakos ten od mk3 mi bardziej spasowal:
[


Taka tam fotka gleby:

Doszedl tez bixenon na soczewce z passata B6. Kilka fotek z tej okazji


Na tyle wyladowaly tarcze zimmermana i klocki ferodo:

Podloga w bagazniku:

Doszedl pakiet GTI. Na felgi wskoczyl mniej kontrowersyjny kolor tj. czarny polmat. Zderzakowi tez sie dostalo:

Nowe kratki do zderzaka:

No i ruszyl swap
Dawca:

Mycie silnika:

I silnik na gotowo:
PODSUMOWUJAC:
AUTO: VW GOLF MK3 - wersja LEGO
NADWOZIE: 5D, kolor LC6P, zaspawana wneka na rejestracje w przednim zderzaku, Hella Black Magic, pakiet GTI, klamka pasazera bez zamka, szachownica na klapce, poki co ori fela z GTI, usunieta tylna wycieraczka i zamek z klapy, bixenon w ori H1+H1, grill GTI, dymione ZKW
ZAWIESZENIE: wszystko co mozliwe wymienione na nowe i do tego zamontowany gwint WEITEC z regulacja twardosci, dystanse DW 20mm na tylnej osi
WNETRZE: kierownica z mk4 w skorce, recaro gti edition z czerwonym motywem, skorzany reczny, podloga bagaznika
WYPOSAZENIE: 2x AIRBAG, 4 elektryczne szyby, el. szyber, ABS, wspoma, centralny zamek, el. lustra
AUDIO: przod ELEMENT by U-dimension napedzane radiem ALPINE
SILNIK: ABS ->
ABFHAMULCE: z przodu 280mm, klocki ferodo, tyl tarcza nawiercana i nacinana zimmerman + klocki ferodo
PLANY:-są