VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
Audi 80 B4 limo - zderzak s2 - s.6 https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=48750 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | bastek [ Czw 11 Mar, 2010 ] |
Temat postu: | Audi 80 B4 limo - zderzak s2 - s.6 |
Witam wszystkich maniaków! Mam na imię Sebastian. W sierpniu 2007 r. zaczęła się moja przygoda z marką Audi. Zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 1992 r. Silnik jaki jest zamontowany w tym samochodzie, to 2.0 ABT 8V 90 KM + LPG. Z racji tego, iż poprzedni właściciel jeździł tym samochodem na taksówce, to autko ma przejechane grubo ponad 300 tyś km. Demonem prędkości na pewno nie jest, jednak do lansu w zupełności wystarcza. MODEL: A80 B4 SILNIK: 2.0 ABT MOC: 90 KM MODY POD MASKA: seria + podtlenek LPG ![]() ZAWIESZENIE: sprężyny JAMEX progresive -40mm UKLAD HAMULCOWY: seria KOLA: AZEV 17"/7.5" NADWOZIE: Sedan typ 8C WNETRZE: - kierownica audi coupe - dodatkowe zegary (ładowanie, ciśnienie oleju, temp. oleju) - wyświetlacz temp. zewnętrznej - fotele półkubełki z wersji sport (nowa tapicerka) - boczki drzwiowe (nowa tapicerka) AUDIO: - Głośniki Helix DB 5.1 - zestaw odseparowany - taschki - radio CLARION CZ209 ER - wzmacniacz CARPOWER 1502 - subwoofer skrzynia zamknięta + głośnik HERZ ES250 Do wyposażenia seryjnego należy tu zaliczyć: - korbotronic; - wspomaganie kierownicy; - szyberdach; Dokonane naprawy mechaniczne: - wymieniony czujnik temperatury (niebieski); - wymienione świece; - wymienione przewody WN; - wymieniona kopułka rozdzielacza; - wymieniony palec rozdzielacza; - wymieniona sonda lambda; - wymieniona uszczelka pod głowicą; - wymieniona uszczelka pod "klawiaturą"; - wymienione pierścienie; - docierane gniazda zaworowe; - wymienione płyny i oleje; - wymienione całe przednie zawieszenie + wszystkie tuleje gumowe; - wymieniony termostat; - wymieniony tłumik środkowy - wymienione plastiki dolotu powietrza; - wymienione przeguby (obie strony); - wymieniony czujnik TPS; - wymieniony silniczek krokowy; - wymienione przednie i tylne amortyzatory; - wymieniona antena radiowa; - ... Planowane mody: 1. Użytkowe - mechaniczne :arrow: wycięty katalizator √ :arrow: centralny zamek √ :arrow: elektryczne szyby - w planach; :arrow: elektryczne lusterka - w planach; :arrow: obrotomierz √ :arrow: dodatkowe zegary (ciśnienie i temperatura oleju, ładowanie) √ :arrow: wyświetlacz temp. zewnętrznej √ 2. Wizualne - optyczne :arrow: alufelgi były - R16" H7,5" Allesio √ / są - AZEV A R17" H7,5" √ :arrow: grill czarny mat √; :arrow: przyciemnione przednie lampy √ - były :arrow: dymione przednie kierunkowskazy √ - były :arrow: reflektory soczewkowe √ :arrow: zderzak od audi coupe √ :arrow: zderzak tylny competition - w planach :arrow: halogeny + kierunkowskazy do zderzaka √ :arrow: tylne lampy Hella Treser (dymione) √ :arrow: kierownica od s2 √ :arrow: ringi na zegary √ :arrow: sprężyny JAMEX -40mm √ 3. Car audio :arrow: taschki √ :arrow: głośniki Helix Dark Blue DB 62.1 √ :arrow: radio Clarion CZ 209 √ :arrow: subwoofer HERZ ES250 √ :arrow: wzmacniacz CARPOWER 1502 √ :arrow: kable zasilające 20mm + kable RCA potrójnie ekranowane √ Zapału pewnie mi wystarczy, ale czy pieniędzy...? Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen: [center]Październik 2007[/center] [center]Pierwsza prezentacja ![]() ![]() ![]() ![]() [/URL] ![]() ![]() ![]() [center]Pierwsze mody, to centralny zamek :mrgreen: ![]() ![]() [center]Listopad 2007[/center] [center]Obrotomierz i ringi na zegary ![]() ![]() [center]Luty 2008[/center] [center]Alufelgi ALESSIO 16" i opony Michelin 205/55/16 + pierścienie centrujące ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Daszek ![]() ![]() [center]Marzec 2008[/center] [center]Dodatkowe zegary od wersji coupe ![]() ![]() ![]() [center]Pierwsza wiosenna sesja na aluskach :mrgreen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Nocna sesja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Kwiecień 2008[/center] [center]Dekielki do felg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Maj 2008[/center] [center]Czarny grill ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Czarne, odświeżone bębny ![]() ![]() ![]() [center]Delikatny makijaż :mrgreen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Wrzesień 2008[/center] [center]Walka z zawieszeniem... Jak powszechnie wiadomo zawieszenie w naszych niuniach nie należy do ich najmocniejszych punktów. Kryska przyszła również na przednie zawieszenie w moim samochodzie. Jakiś czas temu coś zaczęło pukać, stukać i ogólnie bardzo mnie drażnić. Postanowiłem odkręcić koło i zobaczyć co się dzieje... I zobaczyłem jak prawy amortyzator dogorywa wydalając z siebie ostatki oleju :-/ Przy okazji ściągniętego koła spojrzałem sobie na tuleje wahacza... luz jaki tam zobaczyłem przewyższył moje najczarniejsze sny :-/ Chcąc nie chcąc trzeba było udać się do sklepu i zakupić taki oto zestawik: - wkłady amortyzatorów Kyaba; - poduszki amortyzatorów wraz z łożyskiem - Lemforder; - osłony i odboje amortyzatorów - Sachs; - tuleje wahaczy - Febi. ![]() ![]() Teraz "tylko" czeka mnie wyprawa do machera, który to wszystko sprawnie poskłada do kupy...[/center] [center]Październik 2008[/center] [center]Rezanie taschek - Całą zabawę zaczynamy od wymontowania naszego boczka z drzwi oraz pozbycia się kieszonki, która znajduje się na dole boczka – w jej miejsce docelowo zostanie zamontowana nasza Taszka. ![]() ![]() Do usunięcia owej kieszonki użyłem lutownicy, którą roztopiłem kołki mocujące kieszonkę do boczka (zamiast lutownicy można użyć wiertarki i te kołki rozwiercić). - Kolejnym etapem jest stworzenie kartonowego szablonu naszej Taszki ![]() ![]() - Mając już wycięty szablon, odrysowujemy jego kształt na płycie mdf (ja użyłem płyty o grubości 18 mm) i wycinamy Taszki z mdf-u ![]() ![]() W tym momencie konieczne są przymiarki naszej Taszki do boczka w celu usunięcia ewentualnych niedociągnięć przy wycinaniu jej z mdf-u i właściwym jej spasowaniu. ![]() ![]() - Po wycięciu Taszek wyciąłem w nich otwory na głośniki, nafrezowałem powierzchnię wokół otworu głośnikowego, aby głośnik brzydko nie odstawał i zaokrągliłem zewnętrzne krawędzie paneli. ![]() ![]() - Teraz przyszła kolej na zamknięcie komory głośnikowej. W związku z tym, iż powierzchnia boczka w tym miejscu nie jest prosta, tylko zaokrąglona, ciężko było znaleźć formę tego zamknięcia. Postanowiłem zrobić gipsowy odlew, uzyskując w ten sposób pożądany kształt zamknięcia komory głośnika. ![]() ![]() ![]() ![]() - Po kilku godzinach schnięcia gipsu odrysowałem kształt na płycie mdf i wyciąłem go ![]() ![]() - Mając już wycięte wszystkie części konieczne były kolejne przymiarki i użycie pilnika, w celu spasowania całego zestawu. ![]() ![]() - Po dokładnym spasowaniu zamknięcia przykleiłem je klejem vikol do panela. Aby cała konstrukcja była solidniejsza dodatkowo skręciłem obie części wkrętami do płyt gipsowych. ![]() ![]() ![]() ![]() Taszki w tym stanie powinny schnąć kilka godzin, aby klej dobrze związał. - Następną czynnością było oklejenie Taszki gąbką jaką używa się pod panele podłogowe (patent zapożyczyłem od kolegi Oofol). ![]() ![]() ![]() ![]() Gdy klej wysechł obciąłem nadmiar gąbki po wewnętrznej stronie panela. ![]() ![]() - Ostatni etap był dla mnie najtrudniejszy. Oklejenie i obicie Taszek skórą. Nad jednym panelem spędziłem ładnych kilka godzin aby tak naciągnąć skórę aby nigdzie się brzydko nie marszczyła. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skórę od wewnętrznej strony panela mocowałem zszywaczem tapicerskim. - Na koniec mała przymiarka głośnika ![]() A taki oto zestaw będzie grał w mojej audiczce, jak tylko blacharz skończy przy niej pracę. ![]() ![]() PS. Dziękuję koledze AUDI_A6 i koledze Oofol za pomoc przy wyborze głośników.[/center] [center]Jak to mówią - dobry dzwon podstawą tuningu[/center] [center]Tak więc przyszedł czas na małe zmiany w wyglądzie zewnętrznym mojej niuni ;-) Dzięki uprzejmości oraz fachowemu doradztwu kolegi duo, nabyłem zderzak od coupe w komplecie z pomarańczowymi kierunkami oraz halogeny ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Listopad 2008[/center] [center]Zderzak już na miejscu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Jesienna sesja Korzystając z ostatnich słonecznych dni i chwili wolnego postanowiłem zrobić kilka ujęć. Za plener wybrałem parking niedaleko jednego z krośnieńskich banków. Podczas robienia zdjęć włączył się któryś z bankowych alarmów. Alarm wył, a ja pstrykałem fotki, dopóki nie przyjechała policja :mrgreen: Najpierw stali trochę na uboczu i patrzyli jak jakiś czubek robi zdjęcia swojemu samochodowi. Po chwili, gdy zorientowali się, że ten czubek jest niegroźny postanowili zainterweniować <ok> Skończyło się na wylegitymowaniu mojej skromnej osoby i sprawdzeniu dokumentów mojej niuni :-> ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Przeguby SPIDAN ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Kierownica od coupe ![]() ![]() ![]() ![]() Tak wyglądała moja stara kierownica: ![]() ![]() Tak wygląda moja nowa kierowniczka od coupe już na swoim miejscu :mrgreen: ![]() ![]() [center]Styczeń 2009 Dziurawy dolot Jeżdżę tym samochodem od półtora roku i dopiero niedawno zorientowałem się, że pod maską mi czegoś brakuje (oprócz mocy silnika) :-/ Niedawno uzupełniałem płyny i moją uwagę zwrócił brak kilku plastików od dolotu powietrza do filtra - wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Dolot w ogóle nie był osłonięty od strony silnika i ciepłe powietrze wędrowało gdzie chciało. Niby głupie plastiki a nigdzie nie mogłem ich dostać. Na żadnym szrocie tego nie mieli. Zlokalizowałem więc szukane części przy pomocy strony http://www.vagcat.com, poszedłem do ASO i zamówiłem takie oto rupieci: ![]() ![]() ![]() Ten plastik skleiłem jakimś klejem dwuskładnikowym z wiórkami włókna szklanego. Później pomalowałem czarnym matem, żeby wioski nie było ;-) ![]() ![]() [center]Luty 2010 Kierunki w zderzaku ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Marzec 2010[/center] [center]Halogeny podłączone ![]() ![]() ![]() [center]Radio CLARION CZ209 ER ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Marzec 2010 Wycieraczki typu aero ![]() ![]() [center]Kwiecień 2010 Tylne amortyzatory KAYABA ![]() ![]() [center]Dywaniki welurowe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Boczki w alcantarze ![]() ![]() ![]() ![]() Fotostory z rezania boczków: http://www.audi80.pl/rezanie-boczkow-w- ... t41865.htm [center]Maj 2010 Tylne lampy TRESER ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Sierpień 2010 Mała letnia sesja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Październik 2010 Jesienna sesja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Listopad 2010 Felgi AZEV 7,5"/17" ![]() ![]() [center]Grudzień 2010 AZEVy w kolorze ![]() ![]() Dekielki PORSCHE edition ![]() ![]() [center]Styczeń 2011 Wyświetlacz temperatury zewnętrznej+czujnik ![]() ![]() ![]() [center]Marzec 2011 Reflektory soczewkowe ![]() ![]() ![]() ![]() Letni setup - stage 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Maj 2011 Sprężyny JAMEX -40mm ![]() ![]() ![]() ![]() Sesja z Metalem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Czerwiec 2011 Car audio: Subwoofer HERZ ES250+wzmacniacz CARPOWER 1502 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [center]Lipiec 2011 Nowe stare fotele półkubły przed renowacją ![]() ![]() |
Autor: | turpik [ Czw 11 Mar, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
bedzie tutaj jakas gleba i dobre kolo ![]() |
Autor: | bastek [ Czw 11 Mar, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
turpik napisał(a): bedzie tutaj jakas gleba i dobre kolo ![]() To jest auto do użytku codziennego więc hardcore na pewno nie będzie. Będzie niżej -40/-40. Co do koła to allesio nie jest złą felgą. Moim ulubionym wzorem do audi jest Brock B1 z ET 25 16" i szerokości 9" tył i 7,5" przód. Jeżeli trafię gdzieś takie fele to na pewno je przygarnę ![]() |
Autor: | Pawlak [ Czw 11 Mar, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
Mała gleba nie zaszkodzi + do tego 17'' choćby od s4 B5 ![]() I schowaj ten korek od lpg strasznie daje po oczach na białym lakierze ![]() |
Autor: | bastek [ Czw 11 Mar, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
Pawlak napisał(a): Mała gleba nie zaszkodzi + do tego 17'' choćby od s4 B5 ![]() Z felgami od S4 mogą być problemy, bo ja mam rozstaw szpilek 4x108 a w tej feldze o której mówisz jest 5x112. W grę wchodziłaby wymiana piast albo jakąś przejściówkę na ten rozstaw śrub. Jeżeli dorwałbym ori felgi np od RS-a 2 to bez mrugnięcia okiem bym to zrobił, a dla takiej przeciętnej felgi musiałbym się mocno zastanawiać czy jest sens ![]() Pawlak napisał(a): I schowaj ten korek od lpg strasznie daje po oczach na białym lakierze ![]() Docelowo na tyle ma być zderzak od competition i korek od podtlenku LPG na pewno zniknie ludziom z oczu |
Autor: | archie [ Sob 01 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
jezeli na zywo wyglada tak dobrze jak na fotach to gratki . dobra robota ![]() Z listy planowanych modow cos poszlo do przodu ? Moze zaznacz co i kiedy zostalo zrobione ![]() |
Autor: | Luq@sz [ Wto 04 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
białe jest piękne ![]() |
Autor: | bastek [ Śro 05 Maj, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
Luq@sz napisał(a): pogratulować pomysłu na zmiany bo b4 zwieśniaczone to dość częsty widok niestety ;/ Dlatego właśnie modzenie tego samochodu idzie tak wolno. Nie sztuka jest dołożyć jakieś śmieszne nakładki itp. Wszystko musi pasować do ogólnej koncepcji. Takową mam już w głowie od dawna i usiłuję ją w miarę możliwości realizować. |
Autor: | Luq@sz [ Czw 03 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
sam miałem kiedyś do swojego białasa wkładać czarne tresery, ale jakoś mi się to nie widziało za czarno z tyłu, ale u Ciebie wygląda to całkiem nie głupio. Teraz coś trzeba wykminić z pomarańczami na przodzie bo słabo wyglądają przy czarnej "dupie" ![]() PS maskownice głośników bym jednak założył zbliżone do fabrycznej siatki |
Autor: | bastek [ Pią 04 Cze, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
Luq@sz napisał(a): Teraz coś trzeba wykminić z pomarańczami na przodzie bo słabo wyglądają przy czarnej "dupie" ![]() No właśnie muszę coś wykombinować, ale nie mam pomysłu ![]() Luq@sz napisał(a): maskownice głośników bym jednak założył zbliżone do fabrycznej siatki Też mi się nie widzą od tych helixów. Jak znajdę jakąś ładną siatkę to je zmienię ![]() |
Autor: | bastek [ Wto 09 Lis, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
Oto mój najnowszy zakup 8-) AZEV 7,5"/17" :-P ![]() ![]() Rant w polerkę, a gwiazda w grafit z brokatem :mrgreen: |
Autor: | matys9 [ Wto 09 Lis, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 B4 2.0 ABT] biała perełka by Bastek |
hmmmm mam watpliwosci co do sensu robienia przez ciebie tych "komór" pod woofery. tam jest moze z 0.4litra na glosnik co wg. mnie jest totalną lipą żeby 16-stka zagrała coś to musi miec minimum 4 litry wtedy coś już bedzie słychać a u ciebie to tak naprawdę tylko "wygląda" jesli juz to robiles trzeba bylo zakmnac komore tak zeby wykorzystac cala dlugosc boczka, wiem ze nie bedzie schowka w drzwiach ale cos za cos.. |
Strona 1 z 6 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |