VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[corrado 2.0 16V] by mustang877 <9A on DIGIFANT>
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=40686
Strona 1 z 3

Autor:  mustang877 [ Pon 15 Cze, 2009 ]
Temat postu:  [corrado 2.0 16V] by mustang877 <9A on DIGIFANT>

MODEL:Corrado
SILNIK:2,0 16v 9A
MOC:136HP
MODY POD MASKA:full seria
ZAWIESZENIE:seria
UKLAD HAMULCOWY:256mm
KOLA:15'' viper
NADWOZIE:
WNETRZE:seria
AUDIO: tył-Magnat 16,5'' 2x120W
Zmiany przeprowadzone: wtrysk digifant II, przerobiony dolot i układ wydechowy
Plany:ostre wałki rozrządu, głowica 1,8 16v, lekkie koło zamachowe, układ wydechowy Supersprint, strojenie komputera

Witam wszystkich Kolegów i Koleżanki.
Od najmłodszych lat interesowały mnie przeróbki aut, silników i samochody sportowe, wiec postanowiłem ze przedstawię cała historie od czego to sie wszystko zaczęło. Jak wiekszość polskich obywateli tak też i ja swoją przygode zacząłem od poczciwego maluszka po dziadku.Po dwoch latach zmagań z maluchem rozstałem sie z nim i poszedłem na głeboką wode kupując Audi Coupe 2,8 Quattro 94r. Na Corrado trafiłem dawno temu na początku szkoły średniej zupełnie przypadkiem przeglądając któregoś razu czasopismo samochodowe GT. Wtedy zobaczyłem je po raz pierwszy i dalej potoczyło sie to jak miłość od pierwszego wejrzenia- to było najwspanialsze auto jakie kiedykolwiek widziałem. po sprzedaży awaryjnej Audicy postanowiłem w końcu spełnic marzenie i zaczałęm szukać upragnionego Corrado. Po obejrzeniu kilku szpachlowozów w Polsce zrozumiałem ze nie tędy droga i zacząlem szukać w Niemczech. Poszukiwania nie były łatwe i trwały około pół roku gdyż w grę wchodził bezwypadkowy model, az w końcu 25 maja 2007roku sie udało mi sie kupić taki w miejscowości Chemnitz.

silnik 2,0 16v 1992r wyposarzenie: el. szyberdach podgrzewane el. lusterka wspaomaganie ABS centralny zamek. Cieszył mnie fakt ze auto było w 100% sprawne w momencie kupna. Jedyną rzeczą ktorą nie działała był szyberdach (co jest jak najbardziej normalne w corrado) i lekkie draśniecie na drzwiach od pasażera(chyba drugimi drzwiami na parkingu). Tak wyglądał powrót do domu z nowym zakupem:
Image
Jako że lakier miał 15 lat nie był pierwszej jakości wiec potrzebna była polerka.
tak auto wyglądało przez pierwszy rok użytkowania:
Image Image Image Image
Kiedy emocje opadły przyszedł czas na dopieszczenie auta. Sprawą numer jeden było doprowadzenie go do idealnego stanu i pozbycie się wszelkich mankamentów. Na początek wymiana rozrządu, pozbyłem się tż katalizatora , nastepnie poszła do wymiany uszczelka pokrywy zaworów, zaraz po wymianie oleju puścił simmering wału, jak się poźniej okazało zalali mi go ponad normę. (od tego czasu wymieniam olej sam). Tłumik końcowy był jeszcze oryginalny wiec też nadawał się do wyrzucenia ale nie zdążyłem go wymienić bo rozleciał się sam podczas jazdy. Na jego miejsce pospawałem przelotową dwururkę własnej konstrukcji 2 x Ø42mm ale to tylko do czasu zakupu dedykowanego układu wydechowego.
Image ]Image
rok 2008:
Któregos razu przeglądając allegro udało mi sie nabyc w bardzo atrakcyjnej cenie grill FK Carbon i wygląda całkiem przyzwoicie.
jak sądzicie?
Image

Gdy auto było juz doprowadzone do idealnego stanu technicznego mozna było przystąpic do modyfikacji silnika. I tak zimą 2008 zacząłem poszukiwania Układu wtryskowego Digifant. Szukałem w sumie Digi I ale Udało mi sie nabyc w bardzo atrakcyjnej cenie cały komplet do swapu na Digifant II:
-wiązka
-ECU
-wtryski mk2 gti 197cc/min
-stabilizator biegu jałowego
-czujnik temperatury
-przepustnica ze switchami
-puszka filtra z przepływomierzem
W międzyczasie wtryski 197cc/min sprzedałem dla Borysa do Scirocco a do Corra pod Digi poszły o wiekszej pojemności z 1,8T 289cc/min (czarne)
Image
Od razu na początku stycznia 2009 auto z wszystkimi potrzebnymi gratami trafiło na warsztat do Borysa i tak to wyglądało w trakcie prac:
Image
i po założeniu:
Image Image
Dla poprawy prowadzenia samochodu w maju nabyłem zestaw sprężyn sprężyn APEX -45mm od kolegi Dawid gti i 2 godziny później ja i Mendrek uopralismy sie z ich wstawieniem w miedzy czasie doszła jeszcze wymiana tylnych amortyzatorów i o to efekt:
Image Image
Trzeba było też zadbać od lekkie modyfikacje dolotu poprzez nawiercenie puszki. Polecam ta modyfikacje to 16v gdyż dzwięk slinika przypomina do złudzenia VR6.
Image Image
Wtryskiwacze od 1,8T ktore miałem zamontowane były zdecydowanie za duże i auto mi przylewało, wiec musiałem poszukać tych od PG g60 o pojemności 245cc/min(zielone) i tu z pomocą przyszedł kolega paw3ł mk2 GTI ktory potrzebował mmoich wtrysków od 1,8T a ja potrzebowałem jego wtrysków z g60. :) po wymianie jest o wiele lepiej.
Na początku czerwca przyszedł czas na zmierzenie osiągów auta na hamowni. wynik mnie bardzo zadowolił ponieważ auto po 17 latach użytkowania i przejechanych 204tys.km. ma 139,6KM i 178,3NM:
Image
Modyfikacje bedą trwały dalej, wszystko jak zawsze zalezy tylko od pieniędzy.Wszystkie naprawy i przeróbki staram sie zapisywać w swojego rodzaju "książce serwisowej" ktorą sam prowadze:)
Image
Planuje zrobić silnik w N/A:
-wałki rozrządu z ABF
-lekkie koło zamachowe
-porting głowicy
-modyfikacja przepustnicy
-kompletny sportowy układ wydechowy
-modyfikacja programu komputera lub chip
wygląd zewnętrzny zostanie bez większych zmian
Za pomoc w realizacji projektu chciałem podziękować dla:
-Borysa
-Mendrek
-paw3ł mk2 GTI
-Dawid gti
-Pawelsky

Autor:  archie [ Śro 29 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

cos sie ruszylo w projecie ?

Autor:  mustang877 [ Nie 02 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

tak niebawem bede spawał kompletny wydech z kwasówki, teraz robie wymiary i niedługo bede przystepował do dzieła. po za tym szukam alufelg i tak rozglądam sie za RH ZW1, KESKIN KT1, lub ARTEC S1. i jak czas pozwoli to pospawam rozpórki rownież z kwasówki. na początek dla przymiarki zastąpiłem ostatni tłumik oto taką dwururką:
Image

Autor:  Praks [ Wto 04 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

paciu z forum corrado ma na sprzedaz artec s1 :)

oglaszal sie tez na tym forum :)

Autor:  MichuFS [ Wto 04 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

miło zobaczyć corrado bez przeróbek typu wieśniackie zderzaki :) fajny wozik :]

Autor:  qbejs [ Wto 04 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

Na Digi II cudów Panie nie zrobisz :) To już lepiej było zostać na mechaniku, porobić głowice, wałki, wydech i polecieć do kolesia który Leonowi od nas z forum klubowego stroił mechanika. Poza tym fajna seria :) Kupuj koła od Pacia będą idealne.

Autor:  mustang877 [ Czw 06 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

wiem ze na digi 2 za wiele nie zdziałam dlatego postanowiłem troszke zmienic swoje plany i załozyć digi 1 bo chciałbym pojść w dalsze modyfikacje N/A typu kolektor KR,porting głowicy, wałki ABF, kolektor 4-2-1 i obowiązkowo strojenie u GTO. :) nie wykluczam też posunąc sie dalej i siegnąć po jakiegos EATONA. ale to juz dalekie plany. Widziałem fele Pacia, chetnie bym wziął jednak skupię sie na poszukiwaniach RH ZW1 ze względu na nizsze koszta :) Jak by ktos miał na sprzedaż to zabieram od razu :)
dziś pospawałem prototyp rozpórki tylnej,(jednak ze zwykłej stali) jutro zajmę sie jej montażem a tak to wyglądało podczas prac:
Image Image

Autor:  qbejs [ Czw 06 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

Jeżeli chcesz pójść z tematem profi, to polecam przejście na Megasquirt'a. Czemu ? Po pierwsze, daje on możliwość swobodnego wyboru algorytmu ktorym pracuje ECU. Inny sie stosuje do modow n/a a inny do doładowania ( ECU kieruje sie albo po czujniku polozenia przepustnicy albo po MAP sensorze ). Po drugie, ten standalone jest mocno rozwijany i ma potezne wsparcie. GTO ogarania go pierwszorzednie z tego co wiem, takze to raczej bedzie najbardziej uniwersalne rozwiaznaie. Co do eatona - temat przerabialem i albo zrobić 16VG60 z wiadomych powodow albo isc w turbo jak sie chce konkretne moce. JA u siebie ten drugi temat przerabiam i troche kasy trzeba wrzucic ale duzo fajniej buduje sie taki silnik. Porting robie teraz u siebie, takze jakbys chcial info to zapraszam.

Autor:  mustang877 [ Pią 07 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

qbejs napisał(a):
Jeżeli chcesz pójść z tematem profi, to polecam przejście na Megasquirt'a. Czemu ? Po pierwsze, daje on możliwość swobodnego wyboru algorytmu ktorym pracuje ECU. Inny sie stosuje do modow n/a a inny do doładowania ( ECU kieruje sie albo po czujniku polozenia przepustnicy albo po MAP sensorze ). Po drugie, ten standalone jest mocno rozwijany i ma potezne wsparcie. GTO ogarania go pierwszorzednie z tego co wiem, takze to raczej bedzie najbardziej uniwersalne rozwiaznaie. Co do eatona - temat przerabialem i albo zrobić 16VG60 z wiadomych powodow albo isc w turbo jak sie chce konkretne moce. JA u siebie ten drugi temat przerabiam i troche kasy trzeba wrzucic ale duzo fajniej buduje sie taki silnik. Porting robie teraz u siebie, takze jakbys chcial info to zapraszam.

no właśnie ja bym chciał zrobic na kompresorze ze względu na to zeby miec moc na pełnym zakresie obrotowym i druga sprawa to ze pochłania to troche mniej gotówki niż konwersja na turbo. chetnie skorzystam Z Twojej pomocy jak zaczne dłubac w silniku na jesień.zawsze info sie przyda. :)

Autor:  mustang877 [ Pią 07 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

dzis zamontowałem rozpórke. poszło bez wiekszych problemów, w wolnej chwili musze ja tylko pomalować.od poniedziałku zajmę sie przednią. chociaz bedzie to bardziej skomplikowane niz z tylną.
i kilka fotek z montażu :)
Image Image

Autor:  mustang877 [ Nie 16 Sie, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

korzystając z długiego weekendu wziąłem sie za polerke silnika co zajeło piątek do baardzo poźnych godzin nocnych i kawałek soboty. mysle ze nie wyszło tak źle, ale najważniejszą opinie zostawiam dla Was :)
P.S sorry za "telefonową" jakość zdjęc:)
kilka fot podczas polerki:

Image
Image Image
Image

a to juz efekt końcowy:
Image Image
Image Image

Autor:  mustang877 [ Śro 09 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

Tydzien temu przyszły wyczekane alusy RH ZW1 17"x8j z oponami 205/40 zakuione na forum. fele od razu poszly na warsztat w celu wypolerowania rantów i pomalowania środkow na czarny polysk. aktualne koła w trakcie polerki rantów:
Image Image Image

A dziś zająłem sie dokładką zderzaka gdyz po obniżeniu samochodu ma ona cieżki żywot a ostatnio także potąciłem kota (ale przeżył :)
Image Image

Autor:  mustang877 [ Pon 14 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

4 warstwy lakieru :)
Image

Autor:  mustang877 [ Czw 17 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

efekt końcowy:
Image Image

Autor:  Leetveen [ Pią 18 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [corrado 2.0 16V] by mustang877

ladnie sie robi ;) szczegolnie w takim czerwonym jak na ostatnich 2 fotach ;) poza tym podoba mi sie to, ze niczego sie nie boisz :ok:

dzialaj, dzialaj, bo widze ze potencjal jest :]

pozdro

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/