Witam w moim wątku. Chciałbym tu przedstawić Wam swojego Passata B4. Auto jak każde inne... Jeździ, skręca, hamuje... Jedna życie jest zbyt nudne aby latać serią tak więc trochę się z nim działo
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Auto jest w moim posiadaniu od 2011 roku i od tego czasu przeszedł sporo modyfikacji. Mniejszych lub większych. Była to zwykła, uboga wersja CL, teraz ma prawie wszystko ;p
Dane techniczne:na dzień przejęcia auta
Wersja - CL
Silnik - 1Z
Zawieszenie - seria
Lakier - LA5E (Maritim Blue)
Rok produkcji - czerwiec 1994
Przebieg - 210 tyś km
Wyposażenie:na dzień 24.07.2011r
--> elektryczny szyberdach
--> elektryczne szyby z przodu
--> centralny zamek pneumatyczny
--> alarm fabryczny
--> ABS
--> 2x Airbag
--> wspomaganie kierownicy
--> materiałowa tapicerka
--> halogeny
--> moduł komfortu
A tutaj fotka wlepki z bagażnika
![Image](http://images43.fotosik.pl/1007/f6a384c958c901a6m.jpg)
Od tego czasu wiele się zmieniło...
Plany, zmiany, mody:--> alufelgi -
zima AEZ Dion 15" 6,5J + dystans 20mm / lato Borbet T 16" 2x7,5J + 2x9J--> zmiana oświetlenia wnętrza -
done--> lekkie przyciemnienie szyb -
done, boki 35%, tył 20%--> sterownik do centralnego zamka -
done--> kluczyki scyzoryki -
done--> smoked front & back -
done--> KIT MTS -
był--> gwint AP -
done--> malowanie zewnętrznych plastików na czarno (struktura) -
done--> zmiana podświetlenia licznika -
done--> CB radio -
in progress...--> elektryczne lusterka -
done--> elektryczne szyby z tyłu -
done--> niebieskie szkła lusterek -
done--> grzane lusterka -
done--> grzane spryskiwacze -
in progress...--> grzane fotele -
były ![:(](./images/smilies/sad.gif)
--> wywalenie katalizatora -
done--> zaślepienie EGR-u -
done--> kolektor ssący z AWX'a -
done--> kompletny przelotowy układ wydechowy 2.5" z kwasówki -
done--> większe turbo-
in progress...--> wtryski 0.205 -
były--> wtryski 0.216 -
done--> komputer 16-bit -
done--> chip -
done--> FMIC
--> car audio -
Kenwood KMM-357SD / Crunch GPX1000.4 / PowerBass S-6C / Blaupunkt GTB 1200 Mystic Series--> wygłuszenie drzwi
--> montaż wygłuszenia klapy bagażnika -
done--> hamulce wentylowane na przód 256mm -
były--> hamulce wentylowane na przód 280mm -
done--> hamulce tarczowe na tył
--> MFA -
done--> tempomat -
done--> klimatyzacja -
in progress...--> webasto
--> podłokietnik -
done--> czujniki cofania -
done--> grill bez znaczka -
done--> spryskiwacze lamp
--> lampy Angel Eyes -
done--> soczewka w lampie
--> kompletne skórzane wnętrze -
było--> fotele RECARO z Golfa 3 z przodu -
done--> zmiana materiału tapicerki (skóra + alcantara) -
50% done, pozostała kanapa--> wymiana materiału podsufitki -
done--> montaż lampek nad tylne drzwi -
done--> montaż dodatkowych uszczelek drzwi -
done--> zamykany schowek -
done--> ori lotka na klapę -
done--> lifty maski -
done--> rozpórka kielichów przednich -
done--> dystanse 20mm na tył -
done--> nowe opony zimowe z bieżnikiem ALP*A3 195/55 R15 -
done--> akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A -
done--> zmodyfikowany nastawnik pompy wtryskowej -
był--> nowe opony na lato 2x195/45 + 2x205/45 R16 Hankook Vemtus Prime2 -
done--> gumowe dywaniki Petex na zimę -
done--> pompa wtryskowa z AFN -
done--> wałek SDI
--> nastawnik HDK248
Nie będę wrzucał wszystkich fotek, z każdej pracy a mam tego bardzo dużo
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Wrzucę tylko to co działo się ostatnio, od 2014 roku
9.02.2014r.Małe podsumowanie co zostało wykonane w roku 2013:
- kompletne skórzane wnętrze
- MFA
- kolektor AWX
- tempomat
- elektryczne szyby z tyłu
- zaślepiony EGR
- przyciemnienie tylnych szyb
- hamownia
- uszczelki drzwi z VR'a
- olej, filtry, łożyska kół, tuleje wahaczy, sworznie, sprzęgło alternatora, termostat, łączniki, poduszki...
- lampki nad drzwi pasażerów z tyłu
- nowa antena w dachu
- lotka klapy
- oświetlenie wnętrza
- lampy AE
- lifty maski
- rozpórka kielichów
- dystanse z tyłu 20mm
- car audio
- akumulator Bosch
- wiele innych drobnych rzeczy...
No i jednym słowem, sezon 2013 uważam za zakończony. A na koniec kilka fotek wykonanych przez kolegę (Adrian Banach -->
https://www.facebook.com/banachfoto )
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/passio%20by%20adrian%20banach/th_1903118_683312731691935_286017583_n_zps8a24209e.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/passio%20by%20adrian%20banach/th_1615105_683346735021868_51145518_n_zpsc10b8fd7.jpg)
Jednocześnie chciałbym poinformować, że:
Sezon 2k14 dla mojego autka uważam za otwarty!Kilka "gratów" już wpadło, kilka jest w planach, są też nowe pomysły... Niektóre już się niestety pojawiły na forum od początku roku. Niebawem kolejne aktualizacje w temacie
11.02.2014r. Wpadło nowe koło, leży i czeka aż będzie ciepło.
Małe spy foto:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/spy%20foto/th_DSC_1783_zps48eacfd1.jpg)
Rozmiar 15x7J, parapet 7cm, do odświeżenia
05.04.2014r.Polerka felg oraz auta
Oto fotki z polerki rantów.
Przed:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/polerka%202014/th_SAM_2014_zps37751d8e.jpg)
Po:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/polerka%202014/th_SAM_2016_zps7a26a36d.jpg)
Ranty wyszły całkiem przyzwoicie, natomiast rotory musiałbym jeszcze poprawić. Dodam, że felgi były już polerowane, ja je jedynie odświeżyłem.
A tutaj kilka fotek po wczorajszej polerce całego autka:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/polerka%202014/th_SAM_2021_zps8cea73aa.jpg)
Do polerowania używałem maszyny z padem gąbkowym oraz pasty Meguiar's Ultimate Compound.
23.04.2014r.Zawitały wtryski ASV, 0.205 220/300
Kilka fotek z wymiany wtrysków.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/th_20140523_183540_zps8333f982.jpg)
Dodatkowo wymiana filtra kabinowego, czyszczenie sprężonym powietrzem podszybia, wymiana filtra powietrza, czyszczenie sprężonym powietrzem puchy filtra oraz przepływomierza.
Po wielodniowych poszukiwaniach auta dla siebie, które z godnością by zastąpiłem obecnego Passata, doszedłem do wniosku, że nie ma takiego auta... Albo plastikowe popierdółki, albo inne chińskie zabawki.
Postanowiłem, że Passat zostaje... bo gdzie ja znajdę drugie takie wdzięczne autko? No gdzie? Plan jest na klimę, blacharkę i jeszcze kilka innych modyfikacji.
18-19.06.2014r.Autko po ostatnim "zastrzyku" energii w postaci wtrysków 0.205 czekało na więcej. No może nie tyle autko co ja sam
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Tak więc na pokładzie zawitał zmodyfikowany nastawnik pompy wtryskowej. Ale co ja tu będę pisał, to trzeba zobaczyć...
Na dzień dobry poszła wymiana nastawnika.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nastawnik/th_SAM_2248_zpsc2fd72c4.jpg)
Prace przebiegły praktycznie bezproblemowo. Auto odpaliło i na tym temat stanął. następnie do regulacji poszła dawka paliwa. Na dzień dobry, przy ustawieniu nastawnika na oko, było prawie 12mg/R przy zimnym silniku. Po rozgrzaniu do temperatury roboczej dawka spadła do 10,5mg/R co jednak nadal było za dużo. Szybka regulacja i wskoczyło magiczne 5,2mg/R - w końcu dało się normalnie ruszać a nie z czarną chmurą za sobą i pisku nawet na trzecim biegu hehehe
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nastawnik/th_beznbsptytu1420u_zps1f1646db.jpg)
Screena z kątem wtrysku i nowym ustawieniem dawki nie zrobiłem.
Obecnie jadąc autem czuję jak bym miał inny silnik pod maską.
Spalanie lekko wzrosło. Przy spokojnej jeździe po mieście wieczorem (brak korków, czerwonych lub niebieskich świateł) MFA pokazało 6,5l/100km. Przy trochę ostrzejszej jeździe nie przekroczyło 7,5l. Zobaczymy jeszcze jak to będzie na trasie w sobotę.
A teraz przykre sprawy...
Spaliłem hamulce ;/ niestety 256mm nawet wentylowane nie dają rady... konieczna będzie zmiana. Widok dużej ilości dymu z kół i ten zapach aż zapierał dech w piersiach <lol>
Straciłem wspomaganie ;/ jadąc już do domu nagle ciężko mi się skręcało. Myślę, albo magiel, albo pompa, albo płyn albo pasek. Dotarłem na miejsce, podnoszę maskę, włączam latarkę i co widzę? Pasek pompy wspomagania leży sobie obok kół pasowych oparty o podłużnicę i osłonę silnika.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nastawnik/th_SAM_2252_zps51b02fe0.jpg)
Ząb czasu już go nadgryzł, jakoś 2 lata temu do wymieniałem z tego co pamiętam. Jutro idę kupić nowy i założę. Zastanawia mnie tylko jakim cudem on spadł, hmm...
Jeśli jutro dojdzie paczka z emulatorem do immobilizera w sobotę zostanie założony komputer 16bit, zrobiony program oraz hamownia przed i po. Jeśli paczka nie dotrze na czas, będzie sama hamownia a program w niedalekiej przyszłości.
20.06.2014r.Dziś o 8:30 zapukał kurier z takim oto wynalazkiem -->
http://www.autotronika.pl/pl/katalog/em ... da-vw.html
Dzięki niemu mogę podłączyć komputer z immo do swojego Passata, w którym immo nie ma. Tak więc jutro programik i zobaczymy ile te moje wozidełko pokarze
![:)](./images/smilies/smile.gif)
- założony nowy pasek pompy wspomagania (BOSCH)
- założony emulator immo
- założony komputer 16bit
21.06.2014r.Tak więc w sobotę w Ornecie odbyło się hamowanie i chipowanie aut. Przyjechała AGMA z Torunia i było bardzo wesoło
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Oto kilka fotek:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2260_zps7b1c7191.jpg)
Passat wjechał na hamownię, następnie została zrobiona delikatna korekta softu. Oto efekty:
Hamowanie przed korektą
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2267_zpsef94f9d7.jpg)
Hamowanie po korekcie
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2269_zpsdbfdb1c9.jpg)
Porównanie wykresów
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2271_zps185a37e9.jpg)
I takie tam sobie fotki auta
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2261_zpsf063482d.jpg)
Film z pierwszego pomiaru
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2259_zps8698274a.jpg)
Film z drugiego pomiaru
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2L5ZN24Aup4&feature=youtu.be[/youtube]
Spalanie przy normalnej jeździe z prędkościami ok 120km/h
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2265_zps629fcef3.jpg)
I na koniec, a kto to taki?
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/chip%20orneta%202014r/th_SAM_2262_zps51009f19.jpg)
Niech pochwali się wykresem
8.07.2014r.Po ostatniej kontrolnej wizycie na stacji diagnostycznej okazało się, że do wymiany mam lewy drążek kierowniczy i prawą końcówkę drążka... Aby nie bawić się w połowiczne naprawy dziś zostały wymienione oba drążki kierownicze wraz z osłonami oraz obie końcówki drążków
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Dodatkowo ustawiona zbieżność.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/koncowki%20i%20drazki%2008072014/th_Zdj1190cie0036_zpsb5c1778a.jpg)
Niestety, nie było Lemfordera więc kupiłem wszystko TRW.
Dodatkowo zakupiłem olej Motul 6100 10W-40 i filtr MANN, jednak po zdjęciu osłony silnika z deka się przeraziłem i olej wraz z filtrem będzie wymieniony po wcześniejszym naprawieniu tego...
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/koncowki%20i%20drazki%2008072014/th_Zdj1190cie0030_zps1c47d85a.jpg)
Skrzynia uwalona w oleju, blok silnika i miska tak samo... Dodatkowo cieknie z pompy wspomagania.
Do wymiany uszczelniacze wału korbowego oraz inne kwiatki, które wyjdą po zdjęciu skrzyni.
Podejrzewam, że ze skrzyni też leci się od razu zostanie zalana nowa oliwa do niej.
Pompa wspomagania... Jeśli nie da się jej rozebrać to będzie trzeba wymienić całą, tylko nie wiem czy używkę, czy nową wsadzić.
Zlokalizowałem też przy użyciu stetoskopu poranne piszczenie
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Winowajca to łożysko w alternatorze. Ewidentnie słychać jak chrobocze. Oby tylko udało się je wybić z obudowa tak aby nie pękła.
9.07.2014r.Dziś zawitały kolejne fanty.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowe%20fanty%209072014/th_SAM_2273_zps1d78b524.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowe%20fanty%209072014/th_SAM_2277_zps272fcaf1.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowe%20fanty%209072014/th_SAM_2276_zps645a12b5.jpg)
Zabawy z usprawnianiem auta ciąg dalszy...
18.07.2014r.- nowe łożyska przód (FAG)
- nowe piasty przód (BTA)
- nowe klocki hamulcowa przód (FERODO)
Komplet śrub i nakrętek dołączonych do zestawu, nowe segery itp, czyszczenie jarzm pod nowe klocki. Prowadnice w lewym jarzmie do naprawy ale to w przyszłym tygodniu już ogarnę.
Kilka fotek
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/lozyska%20przod/th_Zdj1190cie0041_zps21a77e52.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/lozyska%20przod/th_Zdj1190cie0045_zps64d63d68.jpg)
Dodatkowo kupiłem
- łożyska na tył (FAG)
- czopy na tył (BTA)
- olej Motul 6100 Synergie +
- filtr Oleju MANN
W przyszłym tygodniu wymiana.
Cóż więcej pisać, autko było na zlocie ogólnopolskim, trasa w obie strony przebiegła bardzo spokojnie. Z deka obawiałem się w drodze powrotnej o łożyska z przodu, które w połowie trasy dały o sobie znać (stąd wymiana). Spalanie auta po programie jest bardzo ok. na pełnym baku (73L w cyklu mieszanym) zrobiłem 1350km. Wynik ten bardzo mnie zadowala. Auto jest o wiele żwawsze niż w serii a i spalanie pozostało w normie
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Ogólnie z tego miejsca chciałbym wszystkim podziękować za mile spędzony czas na zlocie, za miłe rozmowy jak i dobre słowo w kierunku auta
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Ja wiem, że może nie mam mega zajebistej gleby, mega zajebistego koła ani mega zajebistego lakieru... Spokojnie, wszystko przyjdzie z czasem. Weźcie też pod uwagę to, że to auto w serii nie miało totalnie nic... Zwykły CL z szybrem i elektryką z przodu. Jednak przez te kilka lat coś uległo zmianie, nieprawda? Puki co ogarniam auto pod kątem sprawności mechanicznej. Około września będzie wizyta u blacharza-lakiernika, koło i gwint powinno pojawić się w nowym roku.
Dzięki i pozdrawiam.
23.08.2014r.W końcu zebrałem siły do kupy i wymieniłem:
- czopy z tyłu
- łożyska z tyłu
- olej
- filtr oleju
- pęknięte szkło halogenu
- okleiłem folią halogeny oraz blendy przy lampach
I jakieś tam fotki z prac.
Czopy i łożyska:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/th_SAM_2329_zps3c6a7c67.jpg)
Operacja przebiegła bez problemu. Śruby odkręciły się bez problemu, tak samo czujnik ABS. A tak mnie wszyscy straszyli, że czujniki pękają i śruby w belce się urywają i trzeba wiercić itp... O dziwo mi się to nie zdarzyło.
Nowa oliwa i filtr:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/th_SAM_2339_zps829d31f4.jpg)
Nowe szkiełko:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/th_SAM_2340_zpsc3921700.jpg)
A po oklejeniu folią świeci o wygląda to tak:
24.08.2014r.Wyjazd do Ełku na 5 Mazurski Moto Show.
Spotkanie z kolegą
Baster:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/th_SAM_2347_zpsdece6f32.jpg)
Przy okazji załapałem się na pomiar gleby... 8cm od wahacza w dół. Wynik może szału nie robi, ale zawsze to coś
![:)](./images/smilies/smile.gif)
A oto sprawczyni całego zamieszania z moim wyjazdem
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nissan Silvette 620SX V8 Supercharger:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/th_SAM_2357_zpseaf0fd9d.jpg)
LS3 6.2L 620HP@810Nm. Świetnie to lata bokiem
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Oraz właścicielka tego bolidu - Karolina Pilarczyk we własnej osobie:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/SAM_2358_zps9abb581f.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/23-24x08x2014/SAM_2359_zps82075230.jpg)
Trochę byłem zestresowany hahaha ale w brew pozorom jest to świetna kobieta
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Miła, wesoła i super się z nią rozmawia
18.10.2014r.Passat zawitał do speców od układów wydechowych. No i się stało. Dostał kompletny układ wydechowy o średnicy 2,5". DP oraz pucha końcowa wykonana została ze stali kwasoodpornej natomiast rura oraz pucha środkowa ze stali z powłoką aluminiową która zapobiega korodowaniu, wywalony katalizator.
Wszystko zostało ładnie zrobione, zamontowane, pospawane, poskręcane. Pomiar głośności wykazał 89dB. Jestem bardzo zadowolony z wykonanej pracy.
Oto kilka fotek zrobionych dziś. Jak wjadę na podnośnik lub kanał to cyknę coś więcej.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/DSC_0764_zps283305b2.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0761_zps0f2896ec.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0759_zps2b5998be.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0755_zps611c8e0b.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/DSC_0738_zps9cbfb4e3.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0720_zps04cb20f1.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0708_zps985bca71.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/DSC_0757_zps05a16dbf.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0758_zps7c95722c.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0756_zps00118a6c.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0736_zps6cb88208.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/th_DSC_0735_zpsb29789b0.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/DSC_0760_zpsa1833515.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/DSC_0741_zpsb66fab8c.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/nowy%20wydech/DSC_0742_zps5f9e57dd.jpg)
Pozostała tylko drobna kosmetyka ze zderzakiem aby to ładnie zgrać
9.11.2014rPrzyszły niskie temperatury, powróciło piszczenie pod maską... Jak mnie to codziennie rano denerwuje ;/
Zapadła diagnoza - napinacz paska alternatora.
Nie ma na co czekać, wypłata, wymiana. Wczoraj zamówione części. Dziś rano wymiana. Napinacz, ramię, tulejki, kapturki, rolka - 430zł. Operacja wymiany przebiegła bez problemu. Wszystko pięknie, ładnie. napinacz ani nie drgnie. pasek pracuje równo.
Stary napinacz się rozsypał, stare ramie wytarte na 1/3 swojej długości, w starej rolce siadło łożysko i terkotało. Ale jak jest ciepło to nie piszczało.
Wyjazd na spot do Elbląga (udało się zamknąć licznik na trasie S7
![:)](./images/smilies/smile.gif)
), kilka godzin postoju, zrobiło się chłodno. Uruchamiam auto i... NADAL PISZCZY...
Pozostało do wymiany alternator i pompa wody. Jedyne elementy, które pracują na tym samym pasku.
Dodatkowo wpadł też filtr powietrza Boscha.
15.11.2014r.Po wymianie całego zespołu napinacza paska PK nadal piszczało...
Więc przyszła pora na alternator. Koło pasowe miało bicie, winowajcą okazał się ścięty gwint na wirniku. Tak więc pod maską zawitał nowy (regenerowany) alternator Bosch 120A. Ładowanie bez obciążenia 14,2V, pod obciążeniem 13,7V
I co najważniejsze, piszczenie ustało
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
czasami jeszcze potrafi coś tam raz czy dwa pisnąć ale to jest nic w porównaniu do tego co było.
Kilka fotek:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/SAM_2527_zpse1678a84.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/SAM_2529_zpse4fbe595.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/th_SAM_2530_zps4339637b.jpg)
Podsumowanie kosztów:
Napinacz oryginał - 160zł
Ramię napinacza oryginał (występują dwa rodzaje) - 140zł
Rolka napinacza INA - 60zł
Tulejki teflonowe oryginał - 20zł/szt
Gumowe osłonki na tulejki oryginał - 15zł/szt
Alternator - 300zł
Dodatkowo filtr powietrza Bosch - 25zł
Do wymiany kwalifikuje się jeszcze pasek PK i ewentualnie pompa wody, ale to już chyba nie w tym roku
Sezon 2k15 otwarty!!!Małe podsumowanie co zostało wykonane w roku 2014:
- felgi ATS Cup
- polerka
- wtryski ASV
- nastawnik pompy
- program
- drążki kierownicze, końcówki i osłony
- łożyska przód, piasty, klocki
- łożyska tył, czopy
- olej, filtry
- przelot 2,5" z kwasówki
- alternator, napinacz, ramię, rolka, tulejki
14.02.2015r.No to mały aktualik. Kilka dni temu przyszła paczuszka od Konrada a w niej:
- gumowa wkładka w tunel środkowy
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150215_203420_zps1391194b.jpg)
- podłokietnik
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150215_203626_zpsaca1eb1e.jpg)
Prawie kompletny
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Wczoraj, aby w końcu Passat wyglądał jak należy zostały zamontowane drzwi (prawy tył) oraz błotnik (lewy przód).
Kilka tygodni temu kupiłem drzwi i błotnik, w niemalże idealnym stanie. Rdza tylko powierzchowna w kilku miejscach. Elementy zostały przygotowane do malowania, w błotniku zaklepany rant, całość zakonserwowana i zapodkładowana. Kilka dni temu pomalowane i czekało na montaż
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Oto kilka fotek z prac:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150214_132508_zps636b6653.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150214_141331_1_zpsca1cdfc3.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150214_144303_zpsb5a0997e.jpg)
A tutaj Passat poskładany i umyty:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150214_164112_3CS_zps3c471cb2.jpg)
Wieczorem, po całej zabawie został zalany M-Flush. Nie, nie zdejmowałem pokrywy zaworów ;p
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/drzwi%20i%20blotnik/th_IMG_20150214_171420_zps6057d477.jpg)
W czwartek auto wlatuje na podnośnik.
19.02.2015r.Jak mówiłem, tak zrobiłem. Passat wjechał dziś na podnośnik. Zostanie tam do soboty maksymalnie.
Co dziś zrobiłem:
- zlałem olej z silnika
- zlałem olej ze skrzyni biegów
- rozmontowałem dolot i rury IC
- rozłączyłem zwrotnice
- wyjąłem półosie
- podwiesiłem silnik
- odkręciłem rozrusznik
- odkryłem rozrząd
- odkręciłem łapy silnika
- rozłączyłem wybierak
- wyjąłem wysprzęgnik
Do wymiany doszło:
- poduszka silnika lewa
- osłona przegubu wewnętrznego
Kilka fotek z postępu prac:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2019022015/th_IMG_20150219_194419_zpse6e7c290.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2019022015/IMG_20150219_201050_zps2c3cbfc9.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2019022015/th_IMG_20150219_201108_zpsc39f4c47.jpg)
20.02.2015r.Dziś kolejny dzień walki z autkiem.
Co dziś zrobiłem:
- wyjąłem skrzynię biegów
- wymieniłem sprzęgło, docisk, łożysko oporowe i łapkę wysprzęglika
- wymieniłem poduchę pod silnikiem
- wymieniłem gumki na prowadnicach zacisków hamulcowych przednich
- umyłem silnik od spodu
- wymieniłem uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni
- umyłem skrzynię biegów
- wymieniłem uszczelkę pod kolektorem dolotowym
- sprawdziłem stan turbiny
- zdjąłem pokrywę zaworów
- umyłem rury dolotu
- umyłem wałek rozrządu oraz wszystko co jest pod pokrywą
- wymieniłem uszkodzoną osłonę przegubu wewnętrznego
- poskładałem skrzynię, półosie, zwrotnice
Chyba o niczym nie zapomniałem
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Kilka fotek:
Skrzynia
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_114018_zps08cef8e6.jpg)
Przed myciem
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_114158_zps17a161a3.jpg)
Po wstępnym myciu
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_132201_zps0d1157ec.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_132152_zpsc6e149e5.jpg)
Stare sprzęgło
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_114010_zpscf80286b.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_114224_zps86d5ae7b.jpg)
Nowe sprzęgło
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_134105_zps50258628.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_134111_zps48ef4edb.jpg)
Zamontowane
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_162354_zps40029a86.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_162435_zps7de4e4ff.jpg)
Uszkodzona łapka wysprzęglika
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_160950_zps88a350b1.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_161004_zpsbb1452a7.jpg)
Uszkodzona poducha pod silnikiem
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_114213_zps4b485b0b.jpg)
Nowa poducha, uszczelniacze, pasek PK
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_162718_zps4ab420df.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_163104_zps01914e6a.jpg)
Uszkodzony pasek PK
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_141353_zps582293f9.jpg)
Uszkodzona osłona przegubu
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_133213_zps75a263ce.jpg)
Nowa osłona
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_154237_zpsbe58c03a.jpg)
Uszczelniacz wału, jeszcze ori!!!
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_114142_zpsb14b0da6.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_114105_zpscd4ba681.jpg)
Stary uszczelniacz i pełno syfu
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_114028_zpsddd30aeb.jpg)
Nowy uszczelniacz i uszczelka pod pokrywę zaworów
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_121350_zpsb5d7990a.jpg)
Zamontowany uszczelniacz
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_154952_zps160f9fd2.jpg)
Kontrola turbiny (luz wzdłużny - brak, luz poprzeczny - bardzo minimalny)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_144344_zps8c339dd0.jpg)
Kolektor dolotowy
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_150220_zpsf875227b.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_150239_zps1e2a5bef.jpg)
A tak wyglądał wałek po zdjęciu pokrywy po zastosowaniu M-Flush'a
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Brak jakiegokolwiek nagaru!
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_142251_zps7915eb2b.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_142305_zps04a2a9bc.jpg)
A oto widok po spłukaniu oleju zmywaczem
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/IMG_20150220_143130_zps4a032130.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2020022015/th_IMG_20150220_171128_zps83a39c86.jpg)
Jutro ciąg dalszy. Pozostało:
- sprawdzenie stanu rozrządu
- wymiana uszczelniaczy od strony rozrządu
- wymiana paska PK
- może wymiana pompy wody
- poskładać dolot
- włożyć filtry
- zalać oleje
- wyregulować linki od biegów
- ustawienie rozrządu
- dawka paliwa, kąt wtrysku
- uzupełnić płyn od wspomagania
21.02.2015r.Ostatni dzień walki z autem. Wszystko zostało zrobione aż nadto...
Wpadł nowy rozrząd i nowe koło pasowe.
Uszczelniacze od strony rozrządu były jeszcze ori z numerami i znaczkami VW/AUDI... Dodam, że od 2004 roku nikt tam nie zaglądał.
Kilka fotek:
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2021022015/th_IMG_20150221_105633_zpse9f564de.jpg)
Wszystko zostało umyte i poskładane do kupy
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2021022015/IMG_20150221_133751_zps1b021527.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2021022015/th_IMG_20150221_103625_zps6862e22b.jpg)
Stare uszczelniacze
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2021022015/IMG_20150221_103618_zps777f0953.jpg)
Filtr, oliwa, rozrząd, koło pasowe (stare było rozwulkanizowane)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2021022015/IMG_20150221_123240_zps5d7aa9fd.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat%2021022015/th_IMG_20150221_123619_zps1bb4fd8f.jpg)
Na sam koniec został ustawiony kąt wtrysku oraz dawka paliwa. Wyregulowane linki wybieraka skrzyni
Małe podsumowanie:
Uszczelniacze, uszczelki - Elring
Filtry (oleju, powietrza, kabinowy) - Bosch
Oleje - Motul
Sprzęgło - LUK
Koło pasowe - Corteco
Paski - Contitech
Poducha pod silnik - Topran ;/
Osłona - nie pamiętam producenta
Rozrząd - Ruville
==========================
Całkowity koszt części - 1400zł
Robocizna - bezcenna
15.05.2015r.Tego dnia skończyłem zabawę z kompletowaniem i montażem nowych fantów w Passacie
![:)](./images/smilies/smile.gif)
A mianowicie zawitało:
- zawieszenie gwintowane AP
- koła Borbet T 16" po renowacji
- nowe opony Hankook
- ukryte wentyle
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/gwint%20ap/IMG_20150407_163254_zps8ljsxrvk.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/borbet_t/IMG_20150303_194924_zpscinicofg.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/borbet_t_zrobione/IMG_20150409_164142_zpss5npxenm.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/opony_hankook/IMG_20150410_183756_zpsnx3tb5ua.jpg)
25.05.2015r.Jeśli Freeq długo nic nie pisze w temacie to wiedz, że coś się dzieje.
W weekend deko pobawiłem się w malowanie białych elementów wnętrza na czarno
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Fotek brak bo jeszcze nie skończyłem.
Dziś natomiast pod maską zawitały wtryski 0.216
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/IMG_20150523_172559_zpsizk0g1vv.jpg)
Wtryski z Transportera T4 z silnika AXG
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Sztuk pięć, więc jeden w zapasie. Wtyk wtrysku sterującego kwadratowy więc nie musiałem nic przerabiać jak w przypadku montażu poprzednich 0.205.
Oczywiście pod wtryski wpadły nowe podkładki miedziane.
Efekt? Auto wyczuwalnie lepiej się odpycha od dołu. Kopci mocniej, wiadomo. Banan na twarzy
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Teraz pora na pompę, turbo i nowy program. Ale zanim to nastąpi to trzeba porządnie zająć się lakierem. Na razie mam dylemat... Lakiernia czy "własny styl" ;p
05.06.2015r.Długi weekend minął a w Passacie zawitały elektrycznie sterowane lusterka
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/sklepik%20nowe%20graty%20v8/IMG_20150605_144039_zps4koxtvim.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/sklepik%20nowe%20graty%20v8/IMG_20150605_144046_zpsrtojmth2.jpg)
I podczas montażu
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/sklepik%20nowe%20graty%20v8/IMG_20150605_155336_zps6czwohqs.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/sklepik%20nowe%20graty%20v8/IMG_20150605_155349_zpssq7ejogw.jpg)
Był też mały wypad na szrot. Wpadło kilka fantów na sell (zapraszam tutaj -->
http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?t=10722 ) a także pompa z AFN'a, która niebawem zostanie zamontowana w autku. Brakuje jeszcze wałka rozrządu, turbawki, nowego programu i "na razie" będzie koniec modów silnika
11.07.2015r.Auto dostało swap hamulców na przedniej osi. Było 256mm wentylowane, wpadło 280mm z G60.
Tarcze TRW
Klocki ATE
Jarzma i zaciski Lucass 54 z G60
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat11072015/th_IMG_20150711_133411_zpsgxgoalde.jpg)
Dodatkowo wpadły łączniki stabilizatora Delphi.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/warsztat11072015/th_IMG_20150702_185721_zpsf34yy3ct.jpg)
Oczywiście jak to u mnie bywa nie mogło obejść się bez niespodziewajek... Podczas odkręcania koła urwałem szpilkę (nową). Tak więc piasta wraz z łożyskiem poszła do wymiany.
Łożysko FAG
Piasta BTA
07.11.2015r.Dziś dzień był bardzo pracowity. Nazbierało się kilka fantów do auta, więc szybko organizacja dnia i do dzieła
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Na pierwszy ogień wyruszyły ciężkie działa... Mianowicie odebrałem obicia foteli od tapicera i zacząłem układać klocki.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_092916_zpsdvzcucsh.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/th_20151107_100418_zpsvwro1gqa.jpg)
Po kilku godzinach układanki nadszedł koniec (nooooo poza kilkoma detalami)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_173117_zpsna6elngx.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/th_20151107_173207_zps1azpuztb.jpg)
Długo się nie zastanawiając stare stołki wyjechały z wnętrza auta a ich miejsce zastąpiły nowe fotele Recaro
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_185033_zpshl1i5bh7.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/th_20151107_185050_zps4dsxjy8n.jpg)
Skóra musi się ułożyć. Dlatego widać nierówności. Alcantara idealnie komponuje się z sufitem (ten sam materiał). Gąbki są w bardzo dobrym stanie, nie wysiedziane ani nie dziurawe. Regulacje działają. Wyrzuciłem elementy, które odpowiadały za składanie fotela. Brakuje bocznych zaślepek przy zapięciach pasów, kieszeni oraz podgrzewania. Pozostało teraz zająć się tylną kanapą aby pasowała do przodu.
Ostatnio pytałem o gumowe dywaniki. Szybka decyzja i Petexy zostały zamówione. Komplet na przód i tył.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_180309_zps0b09epmp.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/th_20151107_180401_zpsx50bumrr.jpg)
Gumy ładnie się układają. Idealnie leżą i pasują w każde wycięcie. Nie ma mowy aby podczas odsuwania przedniego fotela dywanik się podwinął. Rynienka jest bardzo mała, nie ma mowy o wielkim wystającym kaloszu. I co najważniejsze, dywaniki nie śmierdzą chamską gumą. Miłe w dotyku, elastyczne. Zobaczymy jak będą się spisywały w zimę.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_184945_zpsdgy6bqwd.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/th_20151107_183913_zpsxqcnzlfb.jpg)
Na koniec zostawiłem sobie wymianę świec żarowych.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_185519_zpsnqx0rmgm.jpg)
Stare BOSCH vs. nowe NGK.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_190057_zpsufmnygi9.jpg)
No i prezent na zimę dla Passata - garaż
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Co prawda bez prądu, bez kanału i wynajmowany ale garaż z dodatkami ma ojciec. Jak będę chciał dłubać (a będę chciał) to szybka zamiana i można działać.
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/20151107_195541_zpsqw8kce8v.jpg)
![Image](http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/work07112015/th_20151107_195609_zps7616qth1.jpg)
Do garażu musiałem wjechać na patencie hehehe, zajęło mi to 40 minut. jak bym nie próbował, to na tym cholernym wysokim progu zawisałem podłogą ;/ Całe szczęście, że znalazłem kilka desek w środku
![:)](./images/smilies/smile.gif)
przydały się
![:)](./images/smilies/smile.gif)
I na koniec taki mały spasik na gwincie z tyłu
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
w sam raz na zimę
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
Wszystko fajnie, ale zapraszam do regulaminu, a następnie poprawy tematu według niego //Madd