MODEL: VOLKSWAGEN JETTA A2 CL COUPE (1991 ROK) SILNIK: 1.6 TD --> SWAP 2.0 16V ABF MOC: 147,4 KM (wykres z hamowni) UKŁAD NAPĘDOWY: - Seryjna (2.0 16V ABF), manualna skrzynia biegów CDA - Zwrotnice VW GOLF MK3 - Piasty z łożyskami 5x100 VW GOLF MK3 VR6 - Przeguby zewnętrzne VW GOLF MK3 VR6 - Wspomaganie kierownicy SEAT TOLEDO I UKŁAD HAMULCOWY: a) PRZÓD: - Zaciski hamulcowe AUDI A4 B5 - Tarcze 312 MM ATE POWER DISC - Klocki hamulcowe ATE b) TYŁ: - Belka zawieszenia tył VW GOLF MK2 GTI (wzmacniania stabilizatorem) - Piasty 5x100 - Zaciski VW PHAETON 3.0 TDI ( + customowe adaptery) - Tarcze 280 MM ATE POWER DISC - Klocki hamulcowe ATE ZAWIESZENIE: Gwintowane firmy JOM UKŁAD DOLOTOWY: seryjna obudowa filtra powietrza 2.0 16V ABF UKŁAD WYDECHOWY: - kolektor seryjny 4w2w1 2.0 16V ABF - usunięty środkowy tłumik + podwójna końcówka z nierdzewki KOŁA: - BBS RK504 (skręcane dwu-częściowe) 17" 7.5J ET35 5x100 - Opony Federal SS-595 Evo 195/40R17 - Sportowe (ukryte) wentyle NADWOZIE: - Szerokie zderzaki - Pakiet GTI - Gumowa Lotka Jetta GT - Atrapa szerokie żeberko - Blenda EU - Szyberdach WNĘTRZE: - granatowy welur VW GOLF MK2 MADISON (obszyta kanapa od JETTY COUPE) - miękka czarna deska rozdzielcza - drewniana kierownica MOMO TYP 35VL + naba na szeroki wieloklin - Konsola VOTEX AUDIO: Radio GAMMA
PLANY: Co do planów - jest ich masa i zawszę mogą się zmienić, sukcesywnie na ile pozwala domowy budżet jest coś działane. Priorytetem jest wymiana przedniego lewego błotnika, gdyż nie da on się idealnie spasować. W tym sezonie powinny wlecieć elektryczne szyby i lusterka.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym przedstawić moją Jettę, która jest w rodzinie od października 2008 roku. Auto zakupione zaraz po zdaniu przez zemnie prawa jazdy - wtedy traktowane jeszcze jako zwykłe daily, na dojazdy do szkoły. Po pójściu na studia, gdzie samochód nie był mi potrzebny, pałeczkę jako auto do nauki przejęła siostra. Po zdobyciu pierwszej jak i aktualnej pracy czerwone coupe wróciło w moje ręce. Praca (w auto-kasacji) zaraziła mnie zamiłowaniem do starych VAG'ów i od tego wszystko się zaczęło. Z początku Jetta przechodziła niewielkie, skromne modyfikacje. Dopiero pod koniec 2014 roku postanowiliśmy nieco bardziej się nią zaopiekować. Miłej lektury:
Rok 2012/2013:
 Tego roku padła decyzja na remont blacharsko lakierniczy Jetty. Przy okazji została przemalowana na nowy kolor z palety VW - LA3X. Wygładzona karoseria, wąskie zderzaki. Jedno zdjęcie w dzień odebrania od lakiernika:
 Zaraz po tym przyszedł czas na zawieszenie gwintowane:
 Następnie pojawiały się: Nowe koła - BORBET RTS 15' 7J 4X100 (zdjęcie jeszcze przed regeneracją), Opony Bridgestone Potenza 165/50/15, swap hamulców z VW GOLFA MK3 na wentylowaną tarcze 256 MM, dystanse przód 20mm, tył 30mm, konsola VOTEX, kierownica VR6:
 Tak prezentowała się po złożeniu całości:





 Pierwszy zlot jaki odwiedziła Jetta - I piknik motoryzacyjny w Brodnicy 2013 rok:

 Rok 2014: Zmiany: Brązowe wnętrze z Golfa MK2 GL 3-drzwi, kierownica G40, lampy tesko-edyszyn (długo nie pobyły na aucie), gumowa lotka Jetta GT, atrapa wąskie żeberko:

 Felgi Carbonado R9901 15' 7J 4x100:
 Mała sesja zdjęciowa:

Rozpoczęcie sezonu VAGFAMILIA I Iława 2014 rok:
 II Piknik motoryzacyjny Brodnica 2014 rok:
 Zakończenie sezonu VAGFAMILIA Chełmno 2014 rok:
 Ostatnie zdjęcie Jetty w 2014 roku, po którym nastąpił przełom w projekcie:
 Pod koniec 2014 roku kupiłem kompletny swap z SEATA TOLEDO I 2.0 16V ABF:
 Ostatnie chwile poczciwego, niezawodnego 1.6 TD:
 Na pierwszy ogień poszła komora silnika. Założenie: bez clear'ów - oryginał, wszystko na swoim miejscu. Po umyciu, naprawach blacharskich i matowaniu:
 
 Przyszedł czas na podkład epoksydowy:
  W międzyczasie wymyte, wyczyszczone i zakonserwowane zostały nadkola:
 Baza:
 Klar:
 Uzbrajanie komory silnika:
 Podczas całej walki z komorą, elementy, które wymagały odświeżenia zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarny połysk. Głowica silnika splanowana, po szlifie zaworów, kanałów i wymianie gumek - całkowicie zregenerowana. Wszystkie możliwe uszczelki, paski, łożyska, zimmeringi itd. wymienione na nowe (gdzieś posiałem zdjęcia wszystkiego, więc wrzucam część... ):
 Wraz z niezastąpionym Czerwą wzięliśmy się za serducho:




 Gdy silnik siedział już na swoim miejscu można było zająć się układem chłodzenia i układem paliwowym:

 Z pobliskiego szrotu uratowałem przed kontenerem jeszcze jedno serducho:
 Nowe Koła: BBS RK504 (skręcane dwu-częściowe) 17" 7.5J ET35 5x100
  Nowe opony: Federal SS-595 Evo 195/40R17
  Sportowe - ukryte wentyle, dekielki BBS:
 Złożone koła:

 Gwint po 3 latach wymagał odświeżenia (przed i po):

 Hamulce: Przód: - Zaciski hamulcowe AUDI A4 B5 - Tarcze 312 MM ATE POWER DISC - Klocki hamulcowe ATE Tył: - Belka zawieszenia tył VW GOLF MK2 GTI (wzmacniania stabilizatorem) - Piasty z łożyskami 5x100 - Zaciski VW PHAETON 3.0 TDI ( + customowe adaptery) - Tarcze 280 MM ATE POWER DISC - Klocki hamulcowe ATE

 


 Pierwsze wytoczenie po dłuższym czasie, w nowym obuwiu:
 Dalej już z górki, sukcesywnie wpadały kolejne graty: Miękka czarna deska
 Atrapa szerokie żeberko
 Pakiet GTI
 Ramka licznika z zegarami
Nowy gumowy mieszek
 Tapicer odświeżył mi granatowy welur z Golfa mk2 MADISON (z dwóch kompletów powstał jeden cały w fajnym stanie), wróciły też czarne plastiki z wnętrza:
 Konsola VOTEX dostała Radio GAMMA
 Zdjęcia przed i po założeniu Pakietu GTI:
 Kolega Czerwa walczy z podłączeniem świateł - po tym pierwsza jazda próbna:
 Walka z szerokimi zderzakami: Szpachlowanie, podkład
 Baza:
 Klar:
 Po wizycie u tłumikarza wyleciał środkowy wydech i pojawiła się podwójna końcówka z nierdzewki:
 Pierwsze po ponad półrocznej przerwie wstępne mycie przed przeglądem:
 Jetta przeszła przegląd bez jakichkolwiek problemów, zmieniona pojemność w dowodzie także wszystko na legalu. Mała sesja zdjęciowa przez domem:
 Przyszedł czas na zloty: VAGVILLAGE IŁAWA 2015:
 Rozpoczęcie sezonu motoryzacyjnego z ATG Zabytek Wart Zadbania w Grudziądzu:
 Podczas zlotu postanowiłem wjechać na hamownie i sprawdzić czy swap był wart zachodu:D

 Mała sesja z CORRADO Czerwy na błoniach nadwiślańskich w Grudziądzu:
NOWY STAW 2015:
 Metamorfoza w skrócie (akurat zdjęcia robione równo po 3 latach:
|