VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=100551
Strona 1 z 1

Autor:  eReMeN [ Czw 21 Maj, 2015 ]
Temat postu:  [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

MODEL: VOLKSWAGEN JETTA A2 CL COUPE (1991 ROK)
SILNIK: 1.6 TD --> SWAP 2.0 16V ABF
MOC: 147,4 KM (wykres z hamowni)
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Seryjna (2.0 16V ABF), manualna skrzynia biegów CDA
- Zwrotnice VW GOLF MK3
- Piasty z łożyskami 5x100 VW GOLF MK3 VR6
- Przeguby zewnętrzne VW GOLF MK3 VR6
- Wspomaganie kierownicy SEAT TOLEDO I
UKŁAD HAMULCOWY:
a) PRZÓD:
- Zaciski hamulcowe AUDI A4 B5
- Tarcze 312 MM ATE POWER DISC
- Klocki hamulcowe ATE
b) TYŁ:
- Belka zawieszenia tył VW GOLF MK2 GTI (wzmacniania stabilizatorem)
- Piasty 5x100
- Zaciski VW PHAETON 3.0 TDI ( + customowe adaptery)
- Tarcze 280 MM ATE POWER DISC
- Klocki hamulcowe ATE
ZAWIESZENIE: Gwintowane firmy JOM
UKŁAD DOLOTOWY: seryjna obudowa filtra powietrza 2.0 16V ABF
UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor seryjny 4w2w1 2.0 16V ABF
- usunięty środkowy tłumik + podwójna końcówka z nierdzewki
KOŁA:
- BBS RK504 (skręcane dwu-częściowe) 17" 7.5J ET35 5x100
- Opony Federal SS-595 Evo 195/40R17
- Sportowe (ukryte) wentyle
NADWOZIE:
- Szerokie zderzaki
- Pakiet GTI
- Gumowa Lotka Jetta GT
- Atrapa szerokie żeberko
- Blenda EU
- Szyberdach
WNĘTRZE:
- granatowy welur VW GOLF MK2 MADISON (obszyta kanapa od JETTY COUPE)
- miękka czarna deska rozdzielcza
- drewniana kierownica MOMO TYP 35VL + naba na szeroki wieloklin
- Konsola VOTEX
AUDIO: Radio GAMMA

PLANY: Co do planów - jest ich masa i zawszę mogą się zmienić, sukcesywnie na ile pozwala domowy budżet jest coś działane. Priorytetem jest wymiana przedniego lewego błotnika, gdyż nie da on się idealnie spasować. W tym sezonie powinny wlecieć elektryczne szyby i lusterka.

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym przedstawić moją Jettę, która jest w rodzinie od października 2008 roku. Auto zakupione zaraz po zdaniu przez zemnie prawa jazdy - wtedy traktowane jeszcze jako zwykłe daily, na dojazdy do szkoły. Po pójściu na studia, gdzie samochód nie był mi potrzebny, pałeczkę jako auto do nauki przejęła siostra. Po zdobyciu pierwszej jak i aktualnej pracy czerwone coupe wróciło w moje ręce. Praca (w auto-kasacji) zaraziła mnie zamiłowaniem do starych VAG'ów i od tego wszystko się zaczęło. Z początku Jetta przechodziła niewielkie, skromne modyfikacje. Dopiero pod koniec 2014 roku postanowiliśmy nieco bardziej się nią zaopiekować. Miłej lektury:

Rok 2012/2013:
Image Image
Tego roku padła decyzja na remont blacharsko lakierniczy Jetty. Przy okazji została przemalowana na nowy kolor z palety VW - LA3X. Wygładzona karoseria, wąskie zderzaki.
Jedno zdjęcie w dzień odebrania od lakiernika:
Image
Zaraz po tym przyszedł czas na zawieszenie gwintowane:
Image Image
Następnie pojawiały się: Nowe koła - BORBET RTS 15' 7J 4X100 (zdjęcie jeszcze przed regeneracją), Opony Bridgestone Potenza 165/50/15, swap hamulców z VW GOLFA MK3 na wentylowaną tarcze 256 MM, dystanse przód 20mm, tył 30mm, konsola VOTEX, kierownica VR6:
Image Image Image Image Image Image
Tak prezentowała się po złożeniu całości:
Image Image
Image Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image
Image Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image
Image Image Image Image Image
Image Image Image Image
Pierwszy zlot jaki odwiedziła Jetta - I piknik motoryzacyjny w Brodnicy 2013 rok:
Image Image
Image Image
Image Image
Rok 2014:
Zmiany: Brązowe wnętrze z Golfa MK2 GL 3-drzwi, kierownica G40, lampy tesko-edyszyn (długo nie pobyły na aucie), gumowa lotka Jetta GT, atrapa wąskie żeberko:
Image Image Image
Image Image Image Image Image Image
Felgi Carbonado R9901 15' 7J 4x100:
Image Image
Mała sesja zdjęciowa:
Image Image Image Image Image Image

Rozpoczęcie sezonu VAGFAMILIA I Iława 2014 rok:
Image Image Image Image
II Piknik motoryzacyjny Brodnica 2014 rok:
Image Image
Zakończenie sezonu VAGFAMILIA Chełmno 2014 rok:
Image Image
Ostatnie zdjęcie Jetty w 2014 roku, po którym nastąpił przełom w projekcie:
Image
Pod koniec 2014 roku kupiłem kompletny swap z SEATA TOLEDO I 2.0 16V ABF:
Image Image
Ostatnie chwile poczciwego, niezawodnego 1.6 TD:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Na pierwszy ogień poszła komora silnika. Założenie: bez clear'ów - oryginał, wszystko na swoim miejscu.
Po umyciu, naprawach blacharskich i matowaniu:
Image Image
Image Image

Image Image Image Image Image Image Image
Przyszedł czas na podkład epoksydowy:
Image Image
Image Image
W międzyczasie wymyte, wyczyszczone i zakonserwowane zostały nadkola:
Image Image Image Image Image Image
Baza:
Image Image Image
Klar:
Image Image Image
Uzbrajanie komory silnika:
Image Image Image
Podczas całej walki z komorą, elementy, które wymagały odświeżenia zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarny połysk.
Głowica silnika splanowana, po szlifie zaworów, kanałów i wymianie gumek - całkowicie zregenerowana. Wszystkie możliwe uszczelki, paski, łożyska, zimmeringi itd. wymienione na nowe (gdzieś posiałem zdjęcia wszystkiego, więc wrzucam część... ):
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Wraz z niezastąpionym Czerwą wzięliśmy się za serducho:
Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image
Image Image
Gdy silnik siedział już na swoim miejscu można było zająć się układem chłodzenia i układem paliwowym:
Image Image Image
Image Image Image
Image Image
Z pobliskiego szrotu uratowałem przed kontenerem jeszcze jedno serducho:
Image Image Image
Nowe Koła: BBS RK504 (skręcane dwu-częściowe) 17" 7.5J ET35 5x100
Image Image
Image Image Image Image
Nowe opony: Federal SS-595 Evo 195/40R17
Image Image
Image Image Image Image
Sportowe - ukryte wentyle, dekielki BBS:
Image Image
Złożone koła:
Image Image
Image Image Image Image
Gwint po 3 latach wymagał odświeżenia (przed i po):
Image Image
Image Image Image Image
Hamulce:
Przód:
- Zaciski hamulcowe AUDI A4 B5
- Tarcze 312 MM ATE POWER DISC
- Klocki hamulcowe ATE
Tył:
- Belka zawieszenia tył VW GOLF MK2 GTI (wzmacniania stabilizatorem)
- Piasty z łożyskami 5x100
- Zaciski VW PHAETON 3.0 TDI ( + customowe adaptery)
- Tarcze 280 MM ATE POWER DISC
- Klocki hamulcowe ATE
Image Image Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Pierwsze wytoczenie po dłuższym czasie, w nowym obuwiu:
Image
Dalej już z górki, sukcesywnie wpadały kolejne graty:
Miękka czarna deska
Image Image
Atrapa szerokie żeberko
Image
Pakiet GTI
Image
Ramka licznika z zegarami
Image Image
Nowy gumowy mieszek
Image
Tapicer odświeżył mi granatowy welur z Golfa mk2 MADISON (z dwóch kompletów powstał jeden cały w fajnym stanie), wróciły też czarne plastiki z wnętrza:
Image Image Image Image Image Image
Konsola VOTEX dostała Radio GAMMA
Image Image Image
Zdjęcia przed i po założeniu Pakietu GTI:
Image Image Image Image Image Image

Image Image Image
Kolega Czerwa walczy z podłączeniem świateł - po tym pierwsza jazda próbna:
Image Image Image
Walka z szerokimi zderzakami:
Szpachlowanie, podkład
Image Image
Baza:
Image Image
Klar:
Image Image
Po wizycie u tłumikarza wyleciał środkowy wydech i pojawiła się podwójna końcówka z nierdzewki:
Image
Pierwsze po ponad półrocznej przerwie wstępne mycie przed przeglądem:
Image Image
Jetta przeszła przegląd bez jakichkolwiek problemów, zmieniona pojemność w dowodzie także wszystko na legalu.
Mała sesja zdjęciowa przez domem:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Przyszedł czas na zloty:
VAGVILLAGE IŁAWA 2015:
Image
Rozpoczęcie sezonu motoryzacyjnego z ATG Zabytek Wart Zadbania w Grudziądzu:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Podczas zlotu postanowiłem wjechać na hamownie i sprawdzić czy swap był wart zachodu:D
Image Image
Image Image
Mała sesja z CORRADO Czerwy na błoniach nadwiślańskich w Grudziądzu:
Image Image Image Image Image Image Image Image
NOWY STAW 2015:
Image Image Image Image
Metamorfoza w skrócie (akurat zdjęcia robione równo po 3 latach:
Image Image Image Image

Autor:  Marcin87 [ Czw 21 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

kawal porządnej roboty!
pieknie! :)

Autor:  Banita95 [ Pią 22 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

Widziałem i na nowym stawie i na iławie metamorfoza konkretna !

Autor:  tedevip [ Pią 22 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

Konkretna Jetta. Na wąskim też była dobra, chociaż teraz koło średnio mi tutaj pasuje

Autor:  crayzol [ Pią 22 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

fajna jetta dużo pracy w nią włożyłeś. Podoba mi się, ale koło w przyszłości do zmiany jak dla mnie ;)

Autor:  Chęcik [ Pią 22 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

o widzę moj abf dobrze trafił , mam nadzieje ze jesteś zadowolony , fajna jetta pozdrawiam

Autor:  michumoto [ Pią 22 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

to już teraz wiem dlaczego tak długo Jadzi nie widziałem, konkretna robota :ok:

Autor:  Damian19955444 [ Sob 23 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

3 lata działa jak najbardziej na korzyść ;)

Autor:  eReMeN [ Sob 23 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

Chęcik napisał(a):
o widzę moj abf dobrze trafił , mam nadzieje ze jesteś zadowolony , fajna jetta pozdrawiam


Ubiegłeś mnie bo chciałem napisać Ci podziękowania za zdrowy swap piwko
Zadowolony jak najbardziej! Dzięki za wszystko - silnik jak i pomocne rady :)

Autor:  kwachu18 [ Sob 23 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

sliczna jetta :ok:

Autor:  Czerwa [ Nie 24 Maj, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

Co do koła to te opony nie są specjalnie stworzone do naciągów. Założenie było takie, żeby auto było do popier...lania, stąd i wyścigowy wzór felgi. W przyszłości to i owszem kolega eReMeN na pewno jakiś inny komplet dla odmiany zarzuci. Póki co powody do radości są, biorąc pod uwagę całokształt wykonanych prac i oby tak dalej :ok:

Autor:  Czerwa [ Pon 15 Cze, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

A Ty co się nic nie chwalisz?

Autor:  eReMeN [ Pią 26 Cze, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

Mały UP po małej przerwie.

Jako, że pozbyłem się statusu kawalera i potrzebna była karoca do ślubu, wiadomo, że nic innego nie wchodziło w grę...

Image Image

Po całym tym "weselnym" zamieszaniu powoli można wracać do projektu.

Wraz z Czerwą odwiedziliśmy MEETING & BBQ 2015 w Chojnicach, niestety ze względu na pracę w niedzielę. Za dużo się nie naoglądaliśmy bo było już po zlocie. Trudno. Pozdrawiamy tych, których jeszcze zastaliśmy!
Image

Nabyłem kilka fantów, które wpadną do Jetty na dniach:

Zdrowy, oryginalny błotnik czeka na pomalowanie w kolor:
Image
Rozpórka przód + tył od Benson Pro (profi robota, polecam serdecznie)
Image
Kolektor ssący 2.0 16V ABF z Volkswagena (prawdopodobnie pójdzie w kolor nadwozia):
Image Image
Licznik MFA z manetką, wiązką i czujnikami z MK2 GTI:
Image

27.06.2015 (jutro :D) widzimy się w na ZLOCIE AUT TUNINGOWANYCH w Brodnicy!

Autor:  eReMeN [ Śro 12 Sie, 2015 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] 2.0 16V ABF by eReMeN

Siema! W końcu znalazło się trochę czasu żeby co nieco porobić w Jettcie.
Licznik + manetka MFA na swoim miejscu:
Image Image
Rozpórka przód + tył również zamontowane:
Image Image
Po długim poszukiwaniu upolowałem tylne lampy HELLA GT w naprawdę fajnym stanie! :yes2:
Image Image
Image Image

Kilka strzałów ze Zlotu Aut Tuningowanych w Brodnicy:
Image Image
Image Image

Póki co to tyle. Pozdrawiam :piwko:

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/