VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=57560 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | KadareK [ Pią 24 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
Witam, chciałem się dowiedzieć jakie są wasze opinie na temat tego silnika. Chciałem zakupić auto z takim motorem ale po przeczytaniu wielu opinii w sieci nabrałem poważnych obaw, które spowodowały, że odechciało mi się tego auta a dokładniej jednostki napędowej.... Podobno większe usterki usunięto w 2 połowie 2006 roku, lecz nadal do częstych awarii zalicza się usterki EGR, turbiny oraz pękające głowice, że nie wspomnę o zjechanych zębach napędu pompy oleju... Może ktoś z was ma doświadczenie z tym silnikiem, może ktoś pracuje w ASO i chce się podzielić opinią w tym temacie. Powoli zastanawiam się czy nie warto sięgnąć po starsze auto z silnikiem 1.9 ale czyżby VW skazał wszystkich użytkowników jednostek 2.0 TDI na takie ogromne problemy oraz wydatki? Czekam na Wasze opinie w tej kwestii |
Autor: | Lakier [ Pią 24 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
co do zajechanych zebow, to juz nie te czasy, poniewaz zostalo to wymienione na inne rozwiazanie i obecnie jest tam precik taki jak imbus, ktory z szesciokata robi sie w kolko i trzeba go wymieniac co 200 tys km i spojrzec na stan gniazda w ktorym sie go montuje. Byla akcja serwisowa i we wszystkich 2.0 tdi wymieniono juz naped lancuchowy na wlasnie takiego imbusa. Egr to pikus, kazdy diesel ma z tym problem, zaslepiasz go i po problemie. Ogolnie, to egr, turbiny, kolo dwumasowe to problemy kazdego nowszego diesla, wiec trzeba to wziazc pod uwage. Glowice rzeczywiscie pekaly. W silnikach 2.0 tdi 170 koni nie pekaly. Pompowtryski za to padaja, nie mechanicznie, ale elektrycznie. |
Autor: | CICHY G60 [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
generalnie ruletka , jesli kupujesz np. audi z BLB to raczej nie unikniesz awarii, passaty z pierwszych wypustow tego silnika tez hitem nie są, mniej awaryjne sa poprzeczne BKD. |
Autor: | turpik [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
wymienialem juz jeden silnik w b7 wlasnie 2.0 tdi blb w ktorym zatarla sie pompa oleju i wiadomo czym to sie konczy jak wlasciciel jeszcze przejechal na tym kilkanascie km. ogolnie silnik porazka bo w tym egzemplarzu padl jeszcze EGR i N75. problem z zebatka na [pompie oleju w silnikach wzdloznych (audi b7, c6) i pekajaca glowica w silnikach poprzeczych (passat b6) byly juz poprawione w 2007r takze auta z tymi silnikami mozna kupowac. znajomemu w mk5 2005r 2,0 tdi przy ponad 200tys padly pompki takze typowe awarie. ja z 2.0tdi polecam albo jednostki od 2007r albo jeszcze te 8V ktore byly zakladane w b5, b6, turanach z poczatku produkcji ktore mialy 136 albo 140 ps i 335Nm |
Autor: | Luki [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
jeżdże 2.oTDI z końca 2oo6 (bez DPF)- dwumas odzywa się już z rok, ale narazie nie pierdnął do końca największe problemy to pompki, głowice, dwumas, turbo i DPF małe OT ostatnio przyciągneli do mnie Sprintera z 2009 - 46oookm - wyszła korba bokiem a 2 dni później ściągneli do Gdyni do BMG Sprintera z korbą na wierzchu - 9ookm ![]() w obu przypadkach rozkręcają się stopy korbowodowe |
Autor: | j4rek [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
U szefa z pracy touran 140ps - głowica miała mikropęknięcia. |
Autor: | CICHY G60 [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
warto poczytac ![]() |
Autor: | Artur [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
golf V 2004 rok 2.0 tdi, nowa głowiczka przy 130tys km |
Autor: | GREEN [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
VW PASSAT 2007 140KM -sprzegło się skończyło po 42tyś całe -za 2tyś to samo części oryginalne dla serwisu to normalne ![]() sąsiad ma nówkę -światła się same wyłączają włanczają -problemy z silnikiem Moje zdanie zależy jak trafisz jedni jeżdżą i nic inni cały czas stoją po mechanikach Ostatni dobry passat to był B5FL |
Autor: | KadareK [ Sob 25 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
"Są 3 sposoby: 1 - Wymiana silnika na taki bez tych wszystkich fabrycznych wad. Wbrew pozorom takie silniki istnieją i jeżdżą sobie np. w Golfie V, VW Turanie, Jettcie, nawet w Caddym. Jest to silnik o oznaczeniu BKD (mogą być też inne ale ten występuje najczęściej). Nie ma on ani wałków wyrównoważających, ani imbusa, ani felernej zębatki z której wycierają się zęby. " i to: "Kultura pracy zupełnie inna. Jeśli ktoś chciałby tego doświadczyć to niech postawi swoje 2.0 TDI obok Golfa 5, odpali, wsiądzie do środka, posłucha obu silników - to jest właśnie ta różnica. " Stąd można wywnioskować, że silniki w golfach V są pozbawione tych wad? Poprawcie mnie jeżeli źle rozumuję... |
Autor: | sheriffg [ Śro 29 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
czyli może lepiej kupić 1.9 TDi 105ps i zrobić program będzie ze 140-150ps i dużo mniej awaryjnie niż 2.0 |
Autor: | darek-vw [ Śro 29 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
sheriffg zdecydowanie, jak swego czasu szukałem takiego auta to od razu postawiłem, że musi to być stare sprawdzone 1.9TDI, może trochę mało mocy ale pewne. |
Autor: | CICHY G60 [ Śro 29 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
dlatego moj brat mial passka 1.9 a nie 2.0 ![]() 1.9 105ps wcale nie jest az takie wolne, z dołu te silniki jadą w miare porownywalnie. Jezdzilismy niedawno b6 2.0 170ps i z dolu wielkiej roznicy nie ma, 2.0 nie puchnie tak szybko na wyzszych obr. |
Autor: | sheriffg [ Śro 29 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
CICHY G60 napisał(a): warto poczytac ![]() czytając te forum mam wrażenie że te 2.0 TDi to gorszy syf niż 2.5 tdi ![]() dobry temat teraz to już napewno nie kupie passata 2.0 TDI |
Autor: | CICHY G60 [ Śro 29 Gru, 2010 ] |
Temat postu: | Re: 2.0 TDI 140PS, 2004 rok- mity i fakty |
mozna kupowac ale auta z pewna historia serwisową albo nowsze roczniki wiekszosc jest upalana przez krawaciarzy jako sluzbówki i wiadomo jak sa traktowane, wiec awarie się mnożą i opinia sie wyrabia taka nie inna. |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |