VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

Passat
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=41001
Strona 1 z 1

Autor:  sopel85 [ Sob 27 Cze, 2009 ]
Temat postu:  Passat

Witam moze mi ktos napisac jakkiego passata najlepiej wybrac chodzi mi o B5 ale szukam dobrej opcji , pytanie jak wyglada z wadliwoscia tych samochodow , na co zwrocic uwage przy zakupie , jaki silnik sie tam najlepiej sprawdza itp itd , jezeli ktos moze mi pomoc byl bym szczesliwy

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-2-5 ... 70821.html

w zasadzie taka perelka mi w oko wpadla ale nie wiem jak 2.5 sie sprawdza i jak te auta chodza w automacie ,
ogolnie rzecz biorac chcialbym diesla i to najlepiej 1.9 TDI 150 KM ale to jest ciezki temat wiec mysle nad 2.5.

ale jezeli ktos moze to i tak prosil bym o jakies informacje na temat tych modeli tj. B5 moze jakas benzynka zagazowana sie dobrze spisuje

Autor:  krupi [ Sob 27 Cze, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Oczywiście, że 1,9TDI 150KM w B5 to ciężki temat, bo komu chciałoby zmieniać silnik hah. Domyślam się, że przy tym 2,5l sugerowałeś się mocą, którą chciałbyś mieć. Lepiej jednak wybrać silnik 1,9 TDI 110 lub 130 KM (i np. dać chip), choć już same w sobie silniki są ok.
Reasumując to zależy czego oczekujesz: czy osiągów, czy ekonomiczności, ale to już musisz sam sobie odpowiedzieć. Ogólnie to jak każdy VW - solidne auto ;)
P.S.
150 KM możesz mieć też w słynnym 1,8T, ale to już inne spalanie.

Autor:  CICHY G60 [ Nie 28 Cze, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

krupi ale kolega pisze o B5 wiec tam nie było tdi 130ps tylko 90/110/pd115 i moim zdaniem z diesli tylko te dwa ostatnie są warte zainteresowania . 2.5 Tdi to dla mnie droga w utrzymaniu i serwisowaniu kupa w dodatku awaryjna dużo bardziej niż 1,9.

Autor:  krupi [ Nie 28 Cze, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Racja, ale jeśli chciałby już mieć większą moc to można rozejrzeć się za 3BG. Jeśli chodzi o B5 to rzeczywiście 110 / 115.
A propos 2,5 TDI to każdy wie jak z nimi bywa :lipa:

Autor:  sopel85 [ Pon 29 Cze, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

dzieki za opinie ;D tylko kurde znow ciezko strasznie znalesc dobra opcje w tych slabszych tdi-kach mianowicie na czym bardzo mi zalezy 4motion i navi ;] chociaz z tego drugiego jestem w stanie zrezygnowac tak z 4 motion ... jednak nie , jak to wogole przestawia sie sytuacja z tymi napedami 4x4 w VW ?

Autor:  B_O_N_K [ Czw 09 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Od niedawna posiadam 2.8 V6 4Motion więc coś tam mogę napisać z tego co zdążyłem zaobserwować. Jeśli chodzi o spalanie, nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10/100, nawet w trasie. Z ciekawostek dodam że silnik jest to jednostka z Audi. Podobnie jak napęd - jest to typowy Torsen tez z Audi a więc stały napęd na cztery łapy. Praktycznie bezproblemowy w użytkowaniu i dający sporo frajdy zimą i latem na... np piaskowych dróżkach gdzie tyłem można fajnie zamiatać - trzeba tylko trochę odwagi i opanowania :) Na mokrym asfalcie, nawet w płynących koleinach przyśpiesza jak na suchym :) Z tym że ten silnik godny jest uwagi tylko i wyłącznie z manualem - w Tiptronic jest porażka jeśli chodzi o przyśpiech (coś w okolicach 10sek do setki, gdzie manual ma 7,5 ;) ). Ciekawą sprawą że B5 z tym silnikiem przeważnie wychodził z niezłym wypasem (skóra, klima, pełna elektryka to praktycznie standard w tej wersji). No i cena... z racji tego że ludzie boją się tak dużych benzynowych silników, są one dość tanie. Na polskich blachach można wyłapać go już od 17-18tys w zależności od stanu. Dla mnie udało się znaleźć zadbaną sztukę ze zdrowym silnikiem na 18 calach i glebie Eibacha.

Jeśli chodzi o 2,5 TDI to powiem Ci szczerze że nawet się na tym nie zastanawiaj bo nie warto - będziesz miał więcej problemów z tym silnikiem niż radości. Ogólnie 2,5 TDI sprzed 2001r to ostra kupa... i to taka z włosem :]

Pozdrówka :)

Autor:  WHT [ Czw 09 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Cytuj:
jest to typowy Torsen tez z Audi

A nie Haldex?Caly czas bylem przekonany, ze to dolaczany tyl a nie stale cztery lapy. ooops

Autor:  darek-vw [ Pią 10 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Też mi się wydaje że koledze się pomyliło ;) w modelach na bazie golfa był Haldex, jedyny model VW który miał torsena to był passat W8



Jeśli chodzi o passata TDI to moge polecic 130KM, mój ma już dużo nalatane i jest bezawaryjny i przyspieszenie jest wystarczające jak dla mnie.
Tiptronic z tym silnikiem też jest ok poza jedna wada, no psują się :smutny: zakłada się że przy ostrym użytkowaniu pada co około 170kkm, ja mogę to przebolec bo jezdzi sie bardzo dobrze na automacie po mieście a jak chce się szybciej to zmienia na manual :-D

Autor:  B_O_N_K [ Pią 10 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Nie pomyliło mi się - w Passatach B5 (zarówno przed i po facelifcie) siedzi Torsen ;)

Autor:  WHT [ Pią 10 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

A w Golfach czwartej generacji?

Autor:  B_O_N_K [ Pią 10 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Ogólnie Torsen występował tylko w Passatach B5. B6 na przykład już ma Haldex'a drugiej generacji bodajże. Tak więc moim zdaniem mk4 ma na 99% Haldex :)

Autor:  norbi [ Pią 10 Lip, 2009 ]
Temat postu:  Re: Passat

Jak masz wzdluznie silnik to masz torsena, jak poprzecznie to haldexa :P

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/