VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
Tłumaczenie niem->pol https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=36838 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PR23M3K [ Pią 13 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | Tłumaczenie niem->pol |
Poprosze o jak najdokladniejsze tlumaczenie tych wypowiedzi Zahnriemen: kein Schlupf - relativ geringe Belastung der Lager beim spannen, dafür aber höhere Belastung in Bezug auf das ruckartige einsetzen - (unerträgliche) Geräuschkulisse, die das typische G-Lader-Brummen überdeckt. Eher ungeeignet wenn man ordentlich Leistung besitzt, weil durch das ruckartige einsetzen der Riemen gerne mal ein paar Zähne verliert. Doppelkeilriemen: merklicher Schlupf bei Verwendung kleiner Laderräder (Riemenharz & höhere Spannkraft bringen teilweise Abhilfe, belasten aber die Lager stärker) - reisst ein Riemen, geht's trotzdem noch vorran. 5PK/6PK-Riemenantrieb: geringerer Schlupf, als beim Doppelkeilriemen, dafür sind die Spannkräfte höher (schlecht für die Lager/WDR). Im Grunde nur dann zu empfehlen, wenn man eine zusätzliche Umlenk-/Spannrolle verwendet, um die Auflagefläche am LR zu vergrößern - Lader-brummen bleibt erhalten. |
Autor: | krupi [ Pią 13 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
Wrzuć tekst do "narzędzi językowych" w Google'u, a słowa błędnie przetłumaczone do bardziej szczegółowego słownika. Jednak już po tym widać, że to o naciągu i paskach w "G" ![]() |
Autor: | lucek [ Pią 13 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
Tak na szybko, nie wiem kto to pisał, jakieś dziwne terminy stosuje... Pasek zębaty: brak poślizgu, relatywnie niewielkie obciazenie łożysk podczas napinania, odgłosy pracy głośniejsze od normalnego buczenia g-ladera. Jeśli dobrze zrozumiałem, niewłaściwe założenie paska zwiększa obciążenie łożysk, niepolecane rozwiązanie bo obrywają się zęby paska w przypadku posiadania większej mocy. Podwójny pasek klinowy zauważalny poślizg przy użyciu małego kółka ladera, co prawda większe napięcie paska temu zaradza, ale bardziej obciąża łożyska. Co dobre, gdy jeden pasek się zerwie, wszystko śmiga na drugim. Pasek wielorowkowy (5 lub 6 rowków) mniejszy poślizg niż w przypadku paska klinowego, ale napięcie paska jest większe przez co oddziaływuje źle na łożyska. Poleceny w przypadku, gdy stosuje się rolkę prowadzącą/odwracającą, żeby zapewnić większe opasanie kółka paskiem, odgłosy pracy g-ladera pozostają bez zmian. |
Autor: | Speed [ Pią 13 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
podsumowując: każdy pasek źle oddziałowuje na łożyska! ![]() |
Autor: | PR23M3K [ Pią 13 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
Wielkie dzieki, tekst znaleziony na forum polotreff.de, dotyczy roznych sposobow napedzania kompresora |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |