VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
No to pogadajmy w koncu o tych stylach https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=32623 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | krzyh [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | No to pogadajmy w koncu o tych stylach |
siema jako ze jest wiele opini i sporow o to w jakim stylu jest auto zrobione postanowilem otworzyc temat w ktorym podyskutujemy o stylach , motywach , projektach bo roznie to sie nazywa w ciekawostkach bedzie temat odnosnie wlasnie roznych styli w jakich jest robiony samochod , jako ze zajmie sporo czasu opisanie kazdego stylu z osobna to chcial bym poznac Wasze opinie na temat pieciu stylow na poczatek Cult Niemiec Klasyk Retro US zeby nie bylo mieszania to za baze wezmy golfa/jette mk2 jako ze sa to bardzo podobne style i czesto sa rozne opinie wiec prosze o wypowiedzi obeznanych w temat , powiazalem te style ze wzgledu na to ze czesto sa mieszane ,,detale,, z roznych stylow a nazywane jako jeden przykladem niech bedzie chrom w typowym niemcu , male kolo w US-ie , aluminiowe flegi w klasyku , szerokie zderzaki w Culcie ..... itp,itd takich rzezcy (pomylek) w projektach jest bardzo wiele wiec prosze o Wasze poglady na poszczegolne style czekam na opinie i pozdrawiam ![]() |
Autor: | Cieluś [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cult - felga kultowa, dużo chromu, bagażnik dachowy, elementy auta pochodzące z jego epoki no i duża gleba. Niemiec - nisko, gładko, szeroko, twardo, brak listw, oznaczeń auta, przeważnie duży parapet i silnik Klasyk - to dla mnie seria dopieszczona w detalach z ładnym kołem z epoki auta Retro - tez chrom, elementy z epoki auta, polerka felg i innych elementów nadwozia US - obrys, zderzaki us + np mk2 klapa na małą rejestracje w stylu US wnętrze najbardziej przypominające to z USA Tak to w moim przekonaniu wygląda ![]() |
Autor: | MeS [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
zapomnieliscie o PLASTIXIE- duzo szpachli dodatkow z biedronki i innych super marketow słynacych z akcesoriow do tjuningu, troche siatki i duza pucha szpachli do tego kaseta np. ze star warsa i mamy plasti-X ![]() |
Autor: | krzyh [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cult 100% to : golf 1 i to tylko wersja GTI , garbus , stare busy VW , peugot 205 gti , fiat uno turbo , lancia dleta integrale , cobra , mustang schelby , stare corvetty ...... krotko mowiac rodzynki w mocnych wersjach styl Cultowy - tylko i wyłącznie kultowa felga , pastelowy lakier , chrom , dodatki do auta max wyprodukowane do 80 roku , obnizenie nie obowiazkowe , wąskie zderzaki z chromem Niemiec - kolo 13 max 14 cali jak najszersze z obowiązkowym rantem , jak najnizsze i twardsze zawieszenie , szerokie zderzaki , brak oznaczen , gril bez znaczka , tylnia klapa naciagnieta na rejestracje , spora moc poz tym wszystko w nienagannej serii Klasyk - w 100% odrestaurowany samochod , tylko i wyłącznie oryginalne części , oryginalny lakier ( chodzi o kolor ) brak jakich kolwiek modyfikacji , oryginalne felgi Retro - auto zrobione na jakąś epoke , tylko i wyłącznie detale z danej epoki , waskie zderzaki , mile widziany chrom , felgi nie rzucajace sie w oczy i najlepiej cos w stali , koniecznie wnetrze pasujace do epoki , na zlotach ubior mile widziany do lat w ktorych zrobione jest auto US - sporej wielkosci koła najlepiej nie wystajace poza obrys , wskazane by jak najwiecej chowaly sie w nadkolach koniecznie ociekajace chromem lub polerka min to 16 cali , wygładzone nadwozie-zderzaki , dopieszczone pod wzgledem jakosci , lakier wysokiej jakosci ze wskazaniem na roznego rozaju grafiki,pasy,pic striping .... ( w tym amerykanie sie kochają ) , zawieszenie air ride lub low rider , w wiekszosci wypadkow auta wypasione w najnowsze nowinki techniczne nie pisze tu o obrysach , lampach , bry , licznikach , pasach .... bo to jest robienie wersji usa co nie wiele ma wspolnego ze stylem [ Dodano: Pią 12 Wrz, 2008 ] MeS napisał(a): zapomnieliscie o PLASTIXIE- duzo szpachli dodatkow z biedronki i innych super marketow słynacych z akcesoriow do tjuningu, troche siatki i duza pucha szpachli do tego kaseta np. ze star warsa i mamy plasti-X
MeS widac jaki reprezentujesz poziom - mowa tu o czym innym a tak wogole to jest temat zeby wypowiadac sie konkretnie a nie zeby wyzywac , ponizac tych co maja odmienne zdanie i lubia co innego,przyjdzie czas na Japan,francuzow,szybkich i wscieklych ..... to sie wypowiesz,jesli bedziesz ich wyzywal to posty zostaja usuniete przez moda naucz sie odpowiadac zgodnie z tym co jest wyzej , poczytaj regulaminy a potem dopiero zabieraj glos - jesli Ci to nie pasuje to na forum www.v......... tam jest sporo dzieci z ktorymi nawiazesz odpowiednio dziecinny temat |
Autor: | szymoneck [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
To skoro rozmawiamy już o stylach to ja zadam głupie pytanie ![]() ![]() |
Autor: | cocoloco [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
plastix to IMPORT ![]() |
Autor: | krzyh [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
szymoneck ale to powinienes wiedziec sam ![]() w ostatnich latach namnozylo sie tego sporo i latwo sie w tym pomieszac,pewnie robisz auto dla siebie a nie na pokaz i nie istotne co osiagniesz modyfikacjami ale z doswiadczen zdobytych na zlotach/spotach,wyczytanych w czasopismach,uslyszanych w dokumentalnych programach ........ a scene tuningu obserwuje bacznie od 1994 roku wnioskuje ze jesli ktos robi auto na pokaz a tym samym dla slawy i wygranych nagrod trzyma sie scisle aby auto bylo konkretnie zrobione w danym stylu,czasami zle dobrane felgi lub nie odpowiedni lakier potrafia zniszczyc całą knoncepcje stylu a tym samym skreslic na niepowodzenie na jakims tam powaznym zlocie sami robimy auta tak jak nam sie beda podobac i nie wazne ze ma szeroki zderzak , kupe chromu i do tego poszerzane stalowki a wlasciciel wmawia wszystkim ze to super clutwoy przyklad tuningu i wlasnie takimi błędnymi opiniami jestesmy otoczeni zobaczcie sobie relacje ( dokumentalne programy ) z powaznych imprez tuningowych gdzie to ci wielcy wyznaczaja style i trendy jak to sie wszystko odbywa , tam nie ma marginesu na błedy i cult to jest cult , japan style to japan a hot rod to hot rod i jesli do culta wsadzisz flege z niemca to juz klient jest spalony [ Dodano: Pią 12 Wrz, 2008 ] cocoloco napisał(a): plastix to IMPORT
![]() import to import a plastix to jego odmienna nazwa jak wies tuning , szpachlex , wiejski tuning ale o tych stylach pogadamy w pozniejszym czasie bo jak wiadomo IMPORT ma tez swoje pochodne jak w przypadku Cultu ( retro,klasyk ) , niby bardzo podobne a jednak inne |
Autor: | Soad7 [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
szymoneck napisał(a): To skoro rozmawiamy już o stylach to ja zadam głupie pytanie ![]() ![]() Dobre pytanie, tez chciałbym je sobie zadac ![]() Jak juz o stylach to może ktoś napisze jak te style powstały. Bardzo ciekawy temat. krzyh napisał(a): styl Cultowy - tylko i wyłącznie kultowa felga
Ale kultowa felge można założyc tez do niemca i jak będzie sie nazywać ten styl? ![]() |
Autor: | KadareK [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
cooltowym niemcem ![]() |
Autor: | swIP [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zapozyczone z ratlook.pl Definicje Stylu Rat 1. Rat-Rod (Classic Rat-Rod) Są to auta tworzone według klasycznej idei Rat Rodding’u. Bazą do tego typu aut powinno być auto produkowane w latach ’20-’40, produkcji praktycznie dowolnej (chociaż najczęściej są to pojazdy amerykańskie), lub jego imitacją/repliką. Auto powinno charakteryzować się: • Dużym i mocnym silnikiem (często przerobionym, lecz w granicach „tuningu z epoki”). • Napędem na tylną oś • Utwardzonymi i obniżonymi zawieszeniami • Szerszymi i często większymi kołami z tyłu. • Przelotowym wydechem (często osobnym dla każdego cylindra) • Stylizacją z epoki – Urwane osłony silnika, brak szyb, urwane błotniki, odcięty dach, zdemolowane wnętrze. 2. Custom Rat-Rod (Dull / Matt Rod) Pojazd stworzony według tych samych standardów co Rat-Rod’y w epoce Hot-Rod’ów (1945-1965). Bazą powinno być auto z lat ’20-’40 (najczęściej używa się, tak jak w przypadku współczesnych Hot-Rod’ów replik Ford’ów T i Ford’ów A), profesjonalnie przerobione/odbudowane z dużą ilością chromowanych i nowych detali oraz matowym lakierem. Auto to powinno charakteryzować: • Duży i mocnym silnikiem (koniecznie z dużą ilością chromowanych/lakierowanych elementów, oraz wszelkimi nowocześniejszymi przeróbkami takimi jak wtrysk paliwa, czy turbosprężarka) • Napędem na tylną oś • Utwardzonymi i obniżonymi zawieszeniami • Szerszymi i często większymi kołami z tyłu. • Wydechem przelotowym wygłuszonym (często z chromowanymi rurami, puszczony po progach, ze specjalnymi tłumikami) • Dopracowaniem stylistycznym – Dużo chromowanych i nowych elementów, dopracowane wnętrze, oraz dużo nowoczesnego osprzętu. • Matowy Lakier (najczęściej Czarny, Biały, Szary oraz Tlenkowa Czerwień) 3. Vintage Rat (Junkyard Rat, Wreck On Wheels) Są to pojazdy stworzone w bardzo specyficzny sposób. Najczęściej są to pojazdy dwudziesto, trzydziesto, czterdziesto i pięćdziesięcio letnie, które są w sposób naturalny „ugryzione zębem czasu”. Zaniedbane przez poprzednich właścicieli, zdemolowane, wiele razy odmalowywane, ze skrajnie zmęczonymi silnikami, liczną korozją, wgnieceniami i dziurami. Auta takie powinna charakteryzować, przede wszystkim, możliwie jak najmniejsza ingerencja w wygląd auta, ale za to bardzo dobre utrzymanie stanu podzespołów mechanicznych. Auto w takim stylu powinno: • Być wyprodukowane w latach ’50 – ’70 (względnie do połowy lat ’80) – UWAGA! Ta zasada, nie jest regułą! Jeżeli auto wyprodukowane jest w okresie późniejszym, a reprezentuje sobą skrajny stopień zniszczenia, to można go uznać za Vintage Rat’a • Być „nadgryzione zębem czasu” – pogniecione, z odpadającymi i brakującymi elementami, przemalowywane, posiadające liczną korozję i dziury • Być niewiele (bądź praktycznie wogóle!) zmodyfikowane pod względem stylistycznym • Posiadać podzespoły mechaniczne w stanie co najmniej przyzwoitym (wiele elementów mechanicznych powinno być wręcz nowych) • Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia. Pada zapewne pytanie „skąd brać takie auta?” Otóż przydaje się odrobina podróży, samozaparcia, no i dużo szczęścia. Auta tego typu można znaleźć praktycznie wszędzie! W starych garażach, lasach, opuszczonych gospodarstwach rolniczych, na auto-złomach, zapuszczonych wsiach, czy nawet na osiedlowych parkingach. Sam pod-styl Vintage Rat można podzielić również na dwa odłamy. Mam tutaj na myśli auta klasy Show-Room i auta do jazdy normalnej. Wszystko zależy od intencji właściciela, czy auto ma dojeżdżać o własnych siłach na zlot (i jednocześnie być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu), czy ma przyjeżdżać na zlot na lawecie. Oczywiście i ten i ten nurt mają swoje wady i zalety. Show-Room’owe auto może mieć bardzo wiele odchyłów jeśli chodzi o stan techniczny (co bardzo często polepsza jego prezencję), np. bardzo duże dziury w podłodze, czy części wręcz odpadające od całości. Wadą takiej konstrukcji są jej koszta przywożenia na zlot, oraz kłopot związany z drugim autem i przyczepą, którą się auto wystawowe przywiozło. Zaletą pojazdów przeznaczonych do jazdy o własnych siłach jest ich mobilność, oraz możliwość używania nawet jako codzienne auto. Wadą tego jest ograniczenie przepisami o stanie technicznym pojazdu, jakie narzuca nasze „kochane” państwo. Warto też wspomnieć, że Policja niezbyt przepada za autami, które w czasie jazdy gubią lakier… 4. Rost-Style (Rust-Style) Jest to najczęściej auto w dobrym/bardzo dobrym stanie technicznym, pokryte w całości rdzą, bądź w większość, sztucznie wytworzoną rdzą. Auto w stylu Rost powinno wyróżniać się: • Nadwoziem pokrytym w większości lub w całości sztucznie wytworzoną rdzą • Kultowymi elementami takimi jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ’60, ’70 i ‘80 • Często naklejkami i emblematami kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip. • Posiadać wnętrze wystylizowane pod szczurzy styl, bądź pod styl kultowy. • Posiadać wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ’60, ’70 i ‘80 • Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia. Rok produkcji aut przeznaczonych na styl Rost jest praktycznie nieograniczony. Mogą to być zarówno pojazdy z lat ’70 takie jak VW Golf mk. I, czy VW Jetta mk. I, jak i pojazdy czysto współczesne, jak np. Opel Vectra, czy Opel Astra, jak i wręcz auta całkowicie nowe! Rost-Style jest ściśle powiązany ze stylem Cult-Style. 5. Half-Rost (Rost-Macha, Rost-Dodatki) Są to samochody, na których w rdza została sztucznie wytworzona na niektórych elementach (najczęściej maska, pokrywa bagażnika lub drzwi). Half-Rost powinien charakteryzować się: • Elementami nadwozia pokrytymi sztucznie wytworzoną rdzą (np. maska, klapa bagażnika, drzwi) • Lakier matowy, bądź zmatowiony naturalnie, ze starości (nie jest to konieczne) • Kultowymi elementami takimi jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ’60, ’70 i ‘80 • Często naklejkami i emblematami kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip. • Posiadać wnętrze wystylizowane pod styl kultowy • Posiadać wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ’60, ’70 i ‘80 • Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia. Również w tym przypadku rok produkcji bazowego pojazdu nie ma dużego znaczenia, chociaż najbardziej mile widziane są kultowe pojazdy z lat ’70 – ’80. 6. Demolished Rost (Disaster, Demolka, Trash-Rost) Pojazdy te są najczęściej mocno zdemolowanymi samochodami w stylu Rost, lecz ze zniszczeniami zachodzącymi na bardzo dużą skalę. Pojazdy ten powinny mieć: • Nadwoziem pokrytym w większości lub w całości sztucznie wytworzoną rdzą, oraz wiele wgnieceń, przetarć, pęknięć i sztucznie wybitych dziur • Kultowymi elementami takimi jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ’60, ’70 i ‘80 • Często naklejkami i emblematami kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip. • Posiadać wnętrze wystylizowane pod szczurzy styl, bądź pod styl kultowy. • Posiadać wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ’60, ’70 i ‘80 • Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia. 7. Hood Ride Jest to termin odnoszący się do praktycznie wszystkich stylów Rat, lecz ograniczony do jednej marki – starych, chłodzonych powietrzem Volkswagen’ów. Są to Volkswagen’y: • Garbusy (Split, Oval, oraz klasyki do lat ’70, aczkolwiek często Hood Ride’y robione są z późniejszych Garbusów) • Typ 3 oraz Typ 4 • Karman Ghia • Transporterów (Bullików, Ogórków i T3) • Kubelwagen, Shwimmwagen, Typ 181 • Innych bazujących na osprzęcie VW Garbusa Hood Ride’y możemy swobodnie podzielić na: • Rat Volksrod – pojazdy wzorowane na Rat Rod’ach • Custom Rat – pojazdy wzorowane na Custom Rat-Rod’ach • Vintage Hood Ride – pojazdy wzorowane na Vintage Rat’ach • Rost i Half-Rost – wzorowane na Rostach i Half-Rost’ach 8. Custom Rat Jest to styl oparty na matowych Rat-Rodach, lecz reprezentowany przez pojazdy nieco młodszych roczników i ściśle powiązany ze stylem Cult. Bazą do tworzenia takiego auta powinno być auto z lat ’70 lub początku ’80, które powinno być wyposażone w: • Nadwozie pokryte lakierem matowym, często powstałym w wyniku przetarcia, bądź pomalowania podkładem. • Kultowymi elementy takie jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ’60, ’70 i ‘80 • Naklejki i emblematy kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip. • Wnętrze wystylizowane pod szczurzy styl, bądź pod styl kultowy. • Wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ’60, ’70 i ‘80 • Obniżone i utwardzone zawieszenia (choć nie jest to obowiązkiem) |
Autor: | krupi [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zdaje się, że był juz podobny temat na forum, ale niewiele z niego wynikało hah. Każdy robi auto dla siebie i to czy jest "encyklopedyczna" definicja jego stylu, czy też nie, nie ma nic do rzeczy. Teraz granice są płynne i czasami ciężko określić, w jakim stylu auto jest zrobione. Poza tym wciąż powstają nowe style: raty, graty itp hah. |
Autor: | krzyh [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Soad7 napisał(a): Ale kultowa felge można założyc tez do niemca i jak będzie sie nazywać ten styl? wtedy to juz nie bedzie styl , bedzie to auto zrobione pod wlasciciela niestety w polsce jest tak ze ludzie potyrafia zalozyc bbsy do nowej omegi i dumnie nazywac to auto rasowym cultem - paranoja i smiech swIP dostajesz punkt za pomoc - dzieki za zainteresowanie sam chcialem rozwinac to w pozniejszym czasie zeby nie mieszac za wiele na raz ale skoro juz pojawilo sie to niech bedzie wiekszosc ludzi na forum zna tylko pojecie RAT lub ROST ( a i tych dwoch wiele nie potrafi odroznic ) i wszystko wrzuca do jednego worka tak jak w przypadku Cultu i jego pochodnych , moge sie zalozyc ze zrobili wielkie oczy ze zdziwienia ile jest pochodnych tego stylu i jak scisle sa wytyczne co do samochodow , zdzieraja lakier z maski i juz krzycza ze maja 100% rosta i kaleczą to co ktos kiedys ustalił jak i same slowo tuning jak sami widzicie sa scisle wytyczne do kazdego stylu i jak latwo zejsc z dobrej drogi w drodze modyfikacji krupi napisał(a): Zdaje się, że był juz podobny temat na forum, ale niewiele z niego wynikało hah. bo uzytkownicy nie maja pojecia co z czym sie je , zyja w niewiedzy kalecząc kazdy styl po kolei , zakladajac ten temat mialem nadzieje ze Ci uzytkownicy co najwiecej krzycza wypowiedza sie a tu cisza z ich strony , czyzby nie mieli nic do powiedzenia ![]() krupi napisał(a): Każdy robi auto dla siebie dokladnie pod siebie ale po co wciskac kit innym , mam tu na mysli tych mlodych co wkraczaja w swiat tuningu krupi napisał(a): Teraz granice są płynne i czasami ciężko określić, w jakim stylu auto jest zrobione
ciezko i to bardzo ale skoro sam wlasciciel nie wie co robi to wtedy jest cos nie halo , po co dumnie krzyczec ze jest czyms czym nie jest poczekamy co powiedza ( o ile wogole sie wypowiedzą ) na temat styli Ci znani i lubiani znaczy slawy z polskiesj sceny tuningowej , jestem bardzo ciekaw ich opini , wkoncu wiele ludzi na nich sie wzoruje |
Autor: | swIP [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
krzyh, dzieks za punkta...wg mnie dzisiaj malo kto robi auto by pasowalo pod konkretny dzial... krupi, masz racje raty graty bo na 1 rzut oka wydaje sie ze auta tej klasy powinny dawno byc juz na zlomie...i widze codziennie spojrzenia innych kierowcow na moj zlom 99% to raczej ironia z ich strony ![]() i masz racje tez ze granice sie zacieraja miedzy stylami...no bo jest przeciez tak ze zani8m zaczniesz grzebac w aucie szukasz fotek na google i pozniej idziesz do garazu i robisz tuning ![]() |
Autor: | Cieluś [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
A mi sie wydaje że teraz większość stara się zrobić auto tak aby było oryginalne i nie powtarzalne. Oczywiście starają się trzymać definicji stylu jaki ich interesuje, ale wkładają coś nowego od siebie, coś czego jeszcze nie było, a w cale nie szpeci to auta. Dlatego moim zdaniem coraz ciężej określić jednoznacznie jaki styl ma dane auto. Bo co by było jak każdy by trzymał się konkretnego stylu i nic z poza niego nie znalazło by się w aucie?! W końcu wszystkie auta były by bardzo podobne i żadne nie wybijało się z tłumu... [ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 ] krzyh napisał(a): nie pisze tu o obrysach , lampach , bry , licznikach , pasach .... bo to jest robienie wersji usa co nie wiele ma wspolnego ze stylem
Myślę że trzeba o tym pisać bo nie każdy kupuje oryginalnego US-a, a z EU wersji stara się zrobić US więc to wszystko czego brakuje do amerykańskiej wersji trzeba mu włożyć. |
Autor: | krzyh [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cieluś napisał(a): wkładają coś nowego od siebie, coś czego jeszcze nie było, a w cale nie szpeci to auta tutaj sie zgadzam z Tobą w 100% - w końcu na tym opiera sie cały tuning a tuning to sztuka upiększania samochodu,ja sam preferuje i szukam rozwiązań jakich jeszcze nie było ( dla tego moj golf tak dlugo stoi w garazu ) a ktore nie zepsuja dobrego smaku i stylu Cieluś napisał(a): Myślę że trzeba o tym pisać bo nie każdy kupuje oryginalnego US-a, a z EU wersji stara się zrobić US więc to wszystko czego brakuje do amerykańskiej wersji trzeba mu włożyć.
ja sam kupilem jette w wersju EU i wsadziłem dodatki z US-a ale sam styl jakim sie kierowałem to był German , chialem miec wersje US ale zrobioną w Niemieckim stylu i to udało mi sie po cześci osiągnąć - same auto w wersji US nie robi z niego stylu US mam nadzieje ze odszyfrowałeś co chcialem powiedzieć) |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |