VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
Turbo vs. N/A https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=30730 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Mioo [ Pią 13 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | Turbo vs. N/A |
panowie, jako, że u nas na forum jest wielu fanów mocy wiec zainspirowany jednym z postow Archiego postanowilem zalorzyc temacik zeby bylo gdzie sie wygadac. Zapraszam do dzielenia sie przemysleniami i nie robienia OT dane mi było poprowadzić kilka ciekawych aut i w innych postanowiłem się podzielić kilkoma wrazeniami: po pierwsze jesli chodzi o moc to doładowane bezyny nie maja sobie rownych i trudno z tym dyskutowac. jednak maja tez kilka wad. po pierwsze koszty uturbienia a potem eksploatacji ktore moga byc duzo wyzsze niz w przypadku N/A wydaje mi sie ze do codziennego uzytku (latanie po miescie i od czasu do czasu spontaniczny sprint z pod swiatel doladowanie auta mija sie z celem) tutaj N/A wydaje sie zdecydowanie bardziej praktyczne. ostatnio wszyscy w temacie da(vw)ida pojechali Glinka ktory zamienil g40 na Honde z N/A/ moje spostrzezenie w temacie Honda vs. VW wyglada nastepujaco... bez turbo nie mamy szans biorac pod uwage pojemnosci. N/A Hondy jedzie co prawda z gory ale jak sie wkreci to nie ma co mierzyc sie z VW... wystarczy porownac seryjny silnik VW o pojemnosci 1.6 i silnik Hondy z podobnego rocznika o tej samej pojemnosci... Jako, że jestem milosnikiem JDM i uwazam ze Hondy to calkiem przyjemne auta wkrecam sie raczej w N/A niz w turbo jadac b16a2 w CRX kumpl powiem szczeze ze uczucie predkoscie jest duzo wieksze niz przy jednostkach VW o podobnych mocach.... na See gadalismy z chlopakami ktorzy lataja mk2 VR6 (Bestia i BaranMC) i twierdzili ze VR w budzie mk2 robi niezle zamieszanie i musze sie z nimi zgdzic... ktos powie jeszcze cos ciekawego bo nie chce pisac posta na 2 strony ktorego potem nikt nie przeczyta.... |
Autor: | lookazv6 [ Pią 13 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Ja tam lubie superchargery ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Daro [ Pią 13 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
największy problem w turbo VW to właśnie tylko jedna oska ;/ |
Autor: | norbi [ Pią 13 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Oooo dobry temacik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A teraz wracajac do watku... Turbo vs NA temat rzeka, co kto lubi... Ja osobiscie wole uturbione jednostki ![]() ![]() No i jeszcze Mk2 VR... Chodzil mi ostatio po glowie, po rozmowach z Poolgerem, ktory mnie uswiadomil ze PG po modach nie daje mu rady, heh. Ale poki co musze sobie wybic taki pojazd z banki, chyba ze znajde gotowego w przystepnej cenie ![]() |
Autor: | Mioo [ Sob 14 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
norbi napisał(a): B18C4 vs VR6.
nie porównujmy marnego 1.8 przeciwko blisko 3 litra, 6 cylindrów przeciwko 4... układ rzedowy przeciwko widlastemu... to 2 bajki. jesli chodzo o dzwiek VR to z pewnoscia fan 9 litrowego Hemi powiedzial by ze ten przypomina mu kosiarke do trawy.... poza tym o gustach sie nie dyskutuje. ja zawsze jestem pełen podziwu właśnie dla N/A bo nie sztuka wyciągnąc 250ps z 1.8 turbo sztuka zrobić to bez turbo... a teraz teoretyczny pojedynek corrado G60 (seryne parametry) vs. honda civic 5gen b16a2 (seryjna) kto pierwszy na mecie po 400m ![]() |
Autor: | archie [ Sob 14 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
No jasne jeszcze wy mi tu mieszajcie w glowach . I tak juz nie mam latwo . Spora czesc znajomych pokupowala japonce turbo i N/A . Silvia turbo 300KM , subaru legacy biturbo 330KM ( fajnie smazy ![]() Z drugiej strony lezy sobie silnik ktory ma potencjal na 200KM bez turbinki i zbytniego grzebania . |
Autor: | mateo006 [ Sob 14 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Ja wolę duże wolnossące jednostki, zawsze by mi było głupio męczyć takiego małego silniczka (np. 1.8 T ) w ciężarówce prawie dwutonowej, gdzie jest potrzebny duży moment obrotowy( mieć go w każdym zakresie obrotów) A spalanie jest wcale nie takie duże jak na dobre V8(chodzi o wowszy silnik a nie o BIGBLOCKA na gaźniku ![]() ![]() |
Autor: | norbi [ Sob 14 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Mioo napisał(a): norbi napisał/a: B18C4 vs VR6. nie porównujmy marnego 1.8 przeciwko blisko 3 litra, 6 cylindrów przeciwko 4... układ rzedowy przeciwko widlastemu... to 2 bajki. norbi napisał(a): VW nigdy nie stworzylo mocnego NA z malej pojemnosci, Honda nigdy nie stworzyla VR'a czy tak rozwojowego TDI ![]() Norbi napisał(a): Dlatego sie roznimy, wybieramy co nam sie bardziej podoba Mioo napisał(a): poza tym o gustach sie nie dyskutuje. Ro po co w ogole zaczales temat Hond jakie one sa wspaniale? ![]() Mioo napisał(a): a teraz teoretyczny pojedynek
corrado G60 (seryne parametry) vs. honda civic 5gen b16a2 (seryjna) kto pierwszy na mecie po 400m ![]() Teraz taki pojedynek... Siakies tam ichniejsze turbodoładowane dieslowskie gowno kontra np. nasz ARL w MK4... Ktory bedzie pierwszy na mecie?? Mioo, no ja Cie prosze... |
Autor: | cocoloco [ Sob 14 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
ja jestem zwolennikiem NA.......sam wkoncu składam 1.3 na gaznikach inie powiem ...... jest to kosztowne ........ ale doładowanie jest to jakas szybka alternatywa na duzy przyrost mocy. A w tej chwili szacuje przyrost mocy z 75 km do okolo 130 jezeli uda nam sie dobrze gazniki wystroic .... a w skład tego w chodzi : modyfikacja głowicy , wzmacniane tłoki , lekkie kolo zamachowe , inne popychacze , inne zawory , wałek w granicy 296 ' , dolot (do gaziorów) , cały wydech razem z kolektorem. ale auto bedzie sie kreciło pod 9 tys obortów co przy tym idzie mając bardzo ostry wałek moc bedzie dopiero odczuwalna w granicy 5 - 6 tys obrotów w góre ![]() |
Autor: | Mioo [ Sob 14 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
norbi napisał(a): Mioo napisał(a): norbi napisał/a: B18C4 vs VR6. nie porównujmy marnego 1.8 przeciwko blisko 3 litra, 6 cylindrów przeciwko 4... układ rzedowy przeciwko widlastemu... to 2 bajki. norbi napisał(a): VW nigdy nie stworzylo mocnego NA z malej pojemnosci, Honda nigdy nie stworzyla VR'a czy tak rozwojowego TDI ![]() Norbi napisał(a): Dlatego sie roznimy, wybieramy co nam sie bardziej podoba Mioo napisał(a): poza tym o gustach sie nie dyskutuje. Ro po co w ogole zaczales temat Hond jakie one sa wspaniale? ![]() Mioo napisał(a): a teraz teoretyczny pojedynek corrado G60 (seryne parametry) vs. honda civic 5gen b16a2 (seryjna) kto pierwszy na mecie po 400m ![]() Teraz taki pojedynek... Siakies tam ichniejsze turbodoładowane dieslowskie gowno kontra np. nasz ARL w MK4... Ktory bedzie pierwszy na mecie?? Mioo, no ja Cie prosze... oj pane Norbi nie mieszajmy myślowo 2 różnych systemów walutowych jak mawiał ochudzki ryszard.... diesle odstawmy na bok... to może z innej strony... jaki potencjał ma N/A 1.8 16V KR a jaki potencjał ma 1.8 16V B18 wiadomo, ze ochodzi sprawa wagi. PG w golfie mk1 zamiata wszystko, podobnie jak twierdzi 2 wymienionych wyzej właścicieli VR6 w budzie mk2, golf mk2 vr6 pozamiata R32 (podobno udowodnił to niejaki borys o ile dobrze pamietam) jak wiec widac moc mocy nie równa, bez napedu na 4 koła duza moc to sztuka dla sztuki, w tym przypadku moim zdaniem wygrywa kompresor który być może ma mniejszy potencjał od turbo ale przyjemniejsza charakterystyke. mateo, jak mawiaja amerykanie there is no replacement for displacement, ale wszystko kosztem paliwa... |
Autor: | Lakier [ Nie 15 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Mi sie w hondzie podobo jedno. Honda S2000, moc 240 koni ![]() To nowe silniki vw 2.0 TSI maja 200 koni, w porywach 240 w cuprze. No, ale tez fakt, ze z tsi da sie jeszcze sporo wyciagnac, a w s2000 raczej juz nie. Co nie zmienia stanu rzeczy, ze chcialbym pojezdzic samochodem z obrotami powyzej 8 tys |
Autor: | Mioo [ Nie 15 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
co do S200 mozna z łatwością podniesc jej moc do 400ps (kmpresor Alosa lub uturbic uzyskujac podobny wynik (np. Garrett t3/t4) |
Autor: | rolek [ Nie 15 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
No i po co Wam te wszystkie konie mechaniczne i momenty obrotowe jak do 120 wszystkie podobnie przyspieszaja, a wiecej jezdzic nie wolno ![]() |
Autor: | Bilu. [ Nie 15 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
niech mi ktos rozwinie N/A?? |
Autor: | Bilu. [ Nie 15 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
moze nie kumam... turbo kontra nie osiagalne?? ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |