VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
LUPO 1.2 TDi - opinie - wady i zalety silnika i napędu https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=30016 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | marian [ Pią 09 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | LUPO 1.2 TDi - opinie - wady i zalety silnika i napędu |
Witam Poszukuje informacji na temat lupo 1.2 TDi - 3L - glownie chodzi mi o trwalosc i usterkowość skrzyni biegow i sprzegla, mile widziane informacje na temat silnika, hamulcow czy zawieszenia oraz - do porównania szukam tez info o Lupo 1.4 TDi i 1.7 SDi - czyli zuzucie paliwa itd itd jakie są wady i zalety tych modeli lupo |
Autor: | ZbiF [ Pią 09 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
z tymi pytaniami to odrazu wal do Soad'a ![]() |
Autor: | Soad7 [ Sob 10 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
3L ma ta wade ze czasami psuja sie skrzynie... Wiec jak chcesz kupic takie autko to popatrz na numery nadwozia: WVW ZZZ 6E Z XW 000 001 do WVW ZZZ 6E Z XW 051 159 WVW ZZZ 6E Z YW 000 001 do WVW ZZZ 6E Z YW 007 952 WVW ZZZ 6E Z 1W 000 001 do WVW ZZZ 6E Z 1W 004 768 wymagają wymiany oprogramowania skrzyni biegów, jeśli taka wymiana była robiona, powinna znajdować się naklejka informująca w bagażniku po lewej stronie koła zapasowego z oznaczeniem 34C5, a egzemplarze z numerami nadwozia: WVW ZZZ 6E Z YW 000 001 do WVW ZZZ 6E Z YW 004 002 wymagają naprawy przewodu od pompy vacum, podobnie jak wyżej powinna być naklejka o oznaczeniu 47h2 Ja juz przechodziłem ten problem, ogólnie w salonach VW nie moga sobie poradzić z tym problemem, jedynie serwis gdzies w Opolu daje rade, ale w Przeźmierowie jest firma która zna na wylot takie auta, więc jak by co to dam namiary. Koszt poprawienia oprogramowania nie będzie mały, ja płaciłem z mała naprawa skrzynie + oprogramowanie 2500 zł ![]() Jak w skrzyni coś zgrzytnie podczas przełączania biegów to juz łozyska sa do wymiany, a koszt tez nie mały. Trzeba poprostu uwazać, a najlepiej kupic juz po naprawie ![]() Silnik, cóż moge napisac, u mnie przy 150000 miło klekocze, żadnych wycieków, turbinka ładnie pompuje ogólnie jest ok, dość żwawy wspomagany najmniejsza turbiną Garetta, dość wysoki moment obrotowy. Da rade jeździć. Hamulce: z przodu tarcze seryjnie, wentylowane o grubości 1,5 cm, z tyłu bębny wentylowane aluminiowe, ja ogólnie nie narzekam na hamulce sa dobre, ale podobno w modelach sprzed 2001 o oznaczeniu silnika AYZ miały słabsze hamulce. Zawieszenie: niepamietam ![]() ![]() ![]() Co do porównania: 3L najmniejsze spalanie dobre osiagi, cena wysoka 1,4 TDI wieksze spalanie ok 6 litrów troszke lepsze osiągi niż 3L, cena wysoka 1,7 SDI spalanie na poziomie 5 litrów, przyspieszenie?? Słabe! Troszke lepsze niz golf SDI ![]() Zobacz tu może coś wiecej sie dowiesz. viewtopic.php?t=21881 |
Autor: | marian [ Nie 11 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Dzieki bardzo Soad7 |
Autor: | simens [ Pon 02 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
jak silnik 1,2 TDI reaguje na zmiane oprogramowania(chip)??i co w takim wypadku ze spalaniem? jak macie jakies przyklady takich silnikow po tuningu bardzo prosze o linki |
Autor: | Soad7 [ Pon 02 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
simens napisał(a): jak silnik 1,2 TDI reaguje na zmiane oprogramowania(chip)??i co w takim wypadku ze spalaniem? jak macie jakies przyklady takich silnikow po tuningu bardzo prosze o linki
Przykładów nie mam, ale znam osoby które to zrobiły jedna u Mastersa i juz jeździ z bananem na twarzy od ponad roku. Skrzynia ok, spalanie wzrosło minimalnie, natomiast sprzęgło zaczęło sie troche slizgać ale to normalka. Ta osoba ma ok 85 KM i 190NM i to jest max tda tej skrzyni, były jeszcze testy z ustawieniami na 102KM i ponad 200NM auto zapierdzielało niesamowicie ale skrzynia nie wiedziała na którym biegu jechać. Lupo 3L z Compsportów które podobno łyka 130 ![]() ![]() Dla porównania Lupo 1,4TDI z Jetronica ![]() |
Autor: | Muadel [ Sob 21 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | 1.2 TDI LUPO skrzynia automatyczna |
1.Mam pytanie czy to normalne w lupo że podczas przełączania z E,R słychać dzwięki jak by coś sie ustawiało? 2.Oraz czy to normalne że zmienia mi biegi zawsze lekko powyzej 2k obrotów? 3. podczas zmiany biegów następuje chwilowe jak by przychamowanie tak, jak by przez pol sekundy jechał na luzie. POMOCY mam mały steres a dopiero co go sprowadziłem. Gdy go kupowałem byłem pod wpływem emocji i nie zwrociłem na to uwagi. |
Autor: | archie [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
a jak to jest z 1.4 TDI sport 100KM . Jaki to ma bezpieczny potencjal , ile to pali , jakie osiagi i jakie problemy ![]() |
Autor: | Soad7 [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Muadel napisał(a): 1.Mam pytanie czy to normalne w lupo że podczas przełączania z E,R słychać dzwięki jak by coś sie ustawiało? Raczej normalne, skrzynia wydaje rózne dziwieki ale delikatne bez zgrzytów Cytuj: 2.Oraz czy to normalne że zmienia mi biegi zawsze lekko powyzej 2k obrotów? Zalezy jak operujesz gazem, moze zmieniąc ponizej 2k obr a moze zmienic dopiero przy 4kobr Cytuj: 3. podczas zmiany biegów następuje chwilowe jak by przychamowanie tak, jak by przez pol sekundy jechał na luzie. Jest to normalne, w trybie ECO jak puszczas gaz to sie wysprzęgla i jedzie na luzie, a normalnie potrzebuje chwilke zeby przełączyć bieg. Poczytaj troszke w moim Projekcie ![]() archie napisał(a): a jak to jest z 1.4 TDI sport 100KM .
Jaki to ma bezpieczny potencjal , ile to pali , jakie osiagi i jakie problemy ![]() Musze napisac ze pierwsze słysze o Lupo 1,4 TDI co by miało seryjne 100KM, seryjnie takie ma zazwyczaj 75 KM a po wirusie ma ok 100 i według mnie jest to optymalna zmiana softu, a zbiera sie dosyc dobrze przy tej masie i nie jeden moze sie zdziwic na światłach ![]() ![]() Co do problemów w 1,4TDi to jest o znana jednostka więc juz dopracowana, raczej eksploatacyjne rzeczy ale w 100% nie wiem. |
Autor: | archie [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
czyli ten juz jest zaczipsowany ? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=11 albo ten http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 no chyba ze nie wiedza co maja ( bo reszta pisze ze po czipie ) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 |
Autor: | Muadel [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | dzieki |
Dzieki:) Kurcze bo samochod strasznie mi sie podoba:) miałem wczesniej golfa ale jednak ten wilczek ma coś w sobie. Może niedługo jakies zloty będą:). |
Autor: | archie [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Muadel napisał(a): miałem wczesniej golfa ale jednak ten wilczek ma coś w sobie.
dokladnie ![]() jezeli ktos "mowic angielski" to polecam to forum Club Lupo . przegladam go ostatnio namietnie i sa tam naprawde super projkety . Co prawda malo jest dieselkow 3L, bo nie byly oferowane na angielski rynek , ale mozna znalezc sporo inspiracji jak zrobic lupo http://forums.clublupo.co.uk/index.php? ... 22a2fc37e& |
Autor: | Soad7 [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jesli chodzi o diesle to gama silników była taka: 1,2 TDI PD 3L 61 KM 1,4 TDI PD 75 KM (ten sam silnik co w polówkach i fabiach) 1,7 SDI 60KM Benzyna 1,0 L (50 KM) 1,4 L (60, 75 i 100 KM) 1,4 FSI (105 KM) (Wygląd i karoseria taka sama jak w 3L, rarytas na polskim rynku, większy rarytas niż GTI ![]() 1,6 GTI (125 KM) Wiecej tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo |
Autor: | archie [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
no wlasnie dlatego te lupo 1,4 tdi sport smierdzialo mi jakims walkiem ![]() |
Autor: | Soad7 [ Nie 22 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
były zmiany wałków ale w 1,4 benzyna w wersjach 100 konnych. |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |