VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

Svag udsugning i køkkenet
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=106980
Strona 1 z 1

Autor:  MoltiChris [ Pon 22 Cze, 2026 ]
Temat postu:  Svag udsugning i køkkenet

Efter den nye emhætte kom op, regnede jeg med, at madlavningen ville lugte meget mindre i resten af lejligheden. Lyset virker, motoren kører, og den larmer også som forventet, men når jeg steger noget, bliver dampen stadig hængende, og lugten spreder sig ud i gangen. Kan det være forkert montering, filteret eller noget med aftrækket?

Autor:  KieleBroflovski [ Pon 22 Cze, 2026 ]
Temat postu:  Re: Svag udsugning i køkkenet

Jeg ville starte med at tjekke, om den faktisk er sat op til den type brug, du har: aftræk ud af huset eller recirkulation med filter. Hvis den kører med recirkulation, betyder filteret meget, og hvis den er koblet til aftræk, kan en klemt slange eller for lang kanal gøre suget svagere. Højden over kogepladen og rene fedtfiltre spiller også ind. Jeg ville kigge i manualen her https://da.manual.ly/falmec/falmec-luce ... ood/manual, især for at dobbelttjekke installation, betjening, filtre og vedligeholdelse. Det er bedre end bare at skrue op for hastigheden og håbe, det løser alt.

Autor:  SatochiNamoto [ Pon 22 Cze, 2026 ]
Temat postu:  Re: Svag udsugning i køkkenet

I køkkener kan luftflow være lidt drilsk. En åben dør, et vindue det forkerte sted eller filtre, der ikke sidder helt rigtigt, kan ændre effekten meget. Det giver ofte mening at teste den med én gryde eller pande først og se, hvor dampen faktisk bevæger sig.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/