VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk2 16vT] MK2 2.0 16vT by Apsik https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=30353 |
Strona 1 z 15 |
Autor: | Apsik [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | [mk2 16vT] MK2 2.0 16vT by Apsik |
TAK BYŁO Cytuj: VW Golf MK2 G60 by Apsik
żeby wszystko było jasne: "to jest auto na weekend itp." MODEL: MK2 G60 SILNIK: VW R4 1.8 PG G60 MOC: 234KM i 285,6Nm [wynik już trochę nieaktualny, ze względu na modyfikacje wprowadzone w tym roku - wtryski i G-Lader] MODY POD MASKA: VW R4 1.8 PG G60 z dodatkami: - hybrydowy G-Lader (własny rozwiert), - wtryski 346ccm (od Audi RS2), - chłodnica oleju Racimex, - chłodnica płynu robiona na zamówienie, - IC od Golf'a II GTI G60 (bez klimy) - aluminiowa miska olejowa SCHRICK, - głowica po mod'ach by Chojnacki M.S., - zestaw Bar-Tek Stage 4: -- asymetryczny wałek rozrządu SCHRICK, -- świece BOSCH Platin W4DP0, -- kółko G-Ladera 65mm, -- bypass zwrotu powietrza, -- chip RS3, -- regulator ciśnienia paliwa Weber i wskaźnik ciśnienia paliwa, -poszczególne elementy silnika pomalowane na czarno lub wypolerowane; ZAWIESZENIE: - gwint KW Variant 2, - rozporki przód i tył własnej konstrukcji, - kompletny zestaw PowerFlex'a; UKLAD HAMULCOWY: - hamulce przód Audi S2 (280mm) - hamulce tył MK4 GTI (226mm), - klocki EBC RedStuffCeramic, - tarcze Nordmann nawiercane i nacinane (przód o podwyższonej wytrzymałości na temp.); KOLA: - felgi na codzień BBS RA 7Jx15" z oponami 195/45 (Nankang NS-2) - felgi na zloty BBS RS 001 8&8,5Jx15" z oponami 195/45 NADWOZIE: - brak bocznych kierunków, - brak anteny, - klapa na pół-gładko, - klamki z Audi 80 - lampy przednie FK Angel Eyes, - kierunki i przeciwmgielne FK Clear, - z tyłu czarne lampy Hella, - grill bez znaczka i bleda na reflektorach; WNETRZE: - miękka deska, - boczki na nowo obszyte i wygładzone czarnym welurem, - brak tylnej kanapy, - klatka bezpieczeństwa do sportu od C.K. Motorsport (malowana proszkowo, kolor: czarny pół-mat), - siedzenia "Bimarco C" na konsolach własnego projektu, - 4-punktowe 3" pasy SPARCO z homologacją FIA, - siatka na szybie kierowcy SPARCO z homologacją FIA, - Short-Shifter własnej konstrukcji (a'la VW Motorsport), - dodatkowe wskaźniki AFR, BOOST, OIL PRESS (Auto Meter - USA) AUDIO: - kolektor wydechowy Supersprint 4-2-1, - rura 2,5" (też z kwasówki) aż do tłumika końcowego - tłumik końcowy oryginalny VW GTI Zmiany przeprowadzone: Praktycznie to co w opisie to zostało zmodyfikowane, dodane, zamienione; Wiele rzeczy poza malowaniem, klatką bezpieczeństwa i modyfikacją głowicy wykonałem własnoręcznie, czasami z pomocą ojca lub brata (za co jestem im bardzo wdzięczny). Specjalne podziękowania dla DaroS'a za nieocenioną pomoc!!! Plany: Budowa samochodu oficjalnie jest zakończona. Osiągnięcia: - 2gie miejsce w Show&Shine w kategorii Golf 2 @ DUB05 meeting Oploo (NL); - fotka w VW Performance 08/06 w relacji z Worthersee 2006 (UK) Opisu już starczy ... filmik i fotki: -wykres ![]() -filmik z jazdy na hamownię...: http://www.youtube.com/watch?v=gKntLUXqglg - sesja zdjęciowa do kalendarza vwforum.nl - Breda 2006 (NL) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - zlot DUB '05 Meeting - Oploo 2006 (NL) ![]() - zlot 25. GTI Treffen - Worthersee 2006 (A) ![]() ![]() - wnętrze auta ![]() ![]() Jak tylko uruchomię mojego kompa to wrzucę najświeższe fotki. Perspektywy (tzw. STAGE 2)... ...długo by pisać, ale na chwilę obecną SILNIK JEST JUż SPRZEDANY razem z Digi1; do Worthersee 2009 planuje: - wstawić nowy motor, - zmodyfikować sprzęgło i skrzynię (w końcu), - wyciągnąć delikatnie błotniki (1,5cm na stronę), - zmienić wskaźnik AFR na EGT, - zmienić wydech na 3" przelot (końcówki GTI muszą zostać), - zmienić siedzenia na SPARCO Pro2000, - zamontować podstopnicę SPARCO Naviga. |
Autor: | DarekS [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jest dobrze, bedzie lepiej ![]() |
Autor: | krzyh [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Apsik wygladowo jest pieknie , nie rob nic z nadkolami bo tak jest dobrze |
Autor: | Apsik [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
krzyh napisał(a): Apsik wygladowo jest pieknie , nie rob nic z nadkolami bo tak jest dobrze
musze te pionowa krawedz blotnika chociaż delikatnie wypuścic, na scislosc 1cm starczy, bo moze i przod nie ociera, ale tyl na RSie 8,5" przyciera delikatnie... ..no chyba zeby ranty pozmieniac i miec 8" z przodu i z tyłu ... hmmm W odpowiedzi na pewne pytanie jednego kolegi: "Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść Niepokonanym Wśród tandety lśniąc jak diament Być zagadką, której nikt Nie zdąży zgadnąć nim minie czas" Przecież G60 nie można robić cały czas, trzeba podnosić poprzeczkę ... w miarę możliwości. |
Autor: | pitblade [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
pikny ale z checia bym ogladna sobie projekt od momentu zakupu ![]() powodzenia APSIK p.s. kocham ten lakier na mk2 (czy mi sie wydawalo czy gdzies pisales ze mk2 idzie na sprzedasz) |
Autor: | Apsik [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
pitblade napisał(a): pikny ale z checia bym ogladna sobie projekt od momentu zakupu
![]() Mówisz i masz ... ![]() http://mk2g60.republika.pl - Od 1szego tygodnia zakupu, do Wsee 2007 (jak tylko mój komp ożyje to uaktualnię o przygotowania do sezonu 2008) |
Autor: | pitblade [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Apsik napisał(a): pitblade napisał(a): pikny ale z checia bym ogladna sobie projekt od momentu zakupu ![]() Mówisz i masz ... ![]() http://mk2g60.republika.pl - Od 1szego tygodnia zakupu, do Wsee 2007 (jak tylko mój komp ożyje to uaktualnię o przygotowania do sezonu 2008) wiem widzialem stronke mialem na mysli zebys na forum go tak opisal |
Autor: | Apsik [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
pitblade napisał(a): mialem na mysli zebys na forum go tak opisal
No to coś skrobnę: We wrześniu 2004 roku w Berlinie po 6 miesiącach poszukiwań, kupiłem VW z silnikiem G60 ![]() ![]() Szybkie sprawdzenie braków w komorze i okazało sie ze brak jest IC i G-Lader nie domaga... IC od MB Sprintera i nowy (używka po regenie) G-Lader skutecznie poprawiły moje samopoczucie ![]() Kubły Bimarco i pasy Sparco + jakas kanapa i boczki w czarnym welurze ... to była raczej konieczność ![]() Hamownia wypluła 200KM, a pierwsze jazdy po przesiadce z 90KM RP'ka powodowały drżenie nóg ![]() Jeszcze w 2005 jeździłem na zacnej feldze BBS RA 7x15 ![]() "Porozumienie" okazało na tyle owocne, że silnik w wersji Stage 4+, zaopatrzony w właściwy IC, bo od MK2 GTI G60 bez klimy i po modach głowicy u Chojnackiego i paru moich i GTO regulacjach wypluł znany do dziś wynik 234KM i 285,6Nm. Ale to było od strony mocy... jeżeli chodzi o stylistyke to komore silnika na szmacie jechałem 2 tyg, bo jakiś Helmut mial ten wspanialy pomysl żeby go konserwacją prysnąć ![]() Tak czy inaczej nowy wydech i short-shifter to były początki dążenia do rajdowego stylu... W sezonie 2005 jeszcze udało się ustrzelić BBS RS001, ale że rant tam w serii kiepski to je z deka podmieniłem ![]() ![]() Na sezon 2006 wpadła klatka bezpieczeństwa zrobiona w Opolu przez C.K. Motorsport z homologacja na rajdy PZM'u ![]() ...i z Drake'iem lansowaliśmy się po Worthersee ![]() W wakacje postanowiłem ugryźć temat hebli i zainwestowałem w zaciski od S2 na przód i MK4 na tył z tarczami Nordmann'a + Klocki EBC Semi-Ceramic i to był strzał w dziesiątkę, bo nie dość ze nie można tego zgrzać to hamuje to to bardzo sprawnie. W sezonie 2006 udało sie jeszcze pokazać na germańskich i holenderskich zlotach, przywieźć parę pucharków i trafić do niderlandzkiego kalendarza vwforum.nl ![]() Sezon 2007 zacząłem standardowo od czyszczenia wozu bo Wsee zaplanowane i wszystko byłoby perfekcyjnie, bo i trafiły się 4punktowe 3" pasy SPARCO z homologacją, ale w drodze powrotnej lekko wysypał się kompresor i chyba ogólnie jakieś fatum na niego padło, bo praktycznie problemy były, aż do maja 2008 ![]() Lader laderem, ale "coś" trzeba było dłubnąć żeby w tym roku to lepiej jechało i ... zawitały nowe wtryski od RS2 oraz hybrydowy kompresor, którego historia jest bardziej rozbudowana niż instrukcja obsługi F16. Na poprawienie humoru, zainwestowałem w siatkę na boczną szybę - w końcu "Rajdowy German" ![]() Po wielu głębokich przemyśleniach i jazdach na nowym setupie, doszedłem do wniosku, ze w końcu problemów z silnikiem nie ma, ale jego skrzydła są już rozwinięte i bardziej ich nie naciągnę budżetem jakim dysponuję ... szybka decyzja i poszło info o sprzedaży. Niektórym może to wydawać się dziwne, że przygotowałem silnik do sezonu i na samym początku go sprzedałem... no cóż jak sie ma plan, to i tak można. Swoją drogą to silnik trafi w dobre ręce i tego jestem pewien ![]() Projekt "MK2 G60" dobiegł końca i nieskromnie wracając do piosenki Perfectu, R4 [PG] 1.8 G60 8v dnia 22.05.2008 roku zostało sprzedane. |
Autor: | zuko [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zostaw te nadkola w spokoju! ![]() ![]() ![]() Chwalisz sie co tam teraz sie bedzie dzialo? Boje sie, ze moze byc za groobo! |
Autor: | _małyTM_ [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
zacny sprzęt...może masz jakiś film jak to dźwięczało;) w ile teraz km chcesz trafić z nowym motorem? |
Autor: | Apsik [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
zuko napisał(a): Chwalisz sie co tam teraz sie bedzie dzialo? nie zuko napisał(a): Boje sie, ze moze byc za groobo! nie zuko napisał(a): Takie rzeczy to trzeba kupic samemu, bo nikt z ekipy nie mialby tyle odwagi zeby zakupic tyle siatki i szpachli do frontu z Audi w zestawie do mk2 A miałeś nie mówić ![]() [ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 ] Cytuj: w ile teraz km chcesz trafić z nowym motorem? nie powiem - chcę uniknąć zbędnych spekulacji i debaty [ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 ] _małyTM_ napisał(a): może masz jakiś film jak to dźwięczało;)
Ty są 2 filmiki ![]() http://www.youtube.com/profile_videos?user=mk2g60&p=r |
Autor: | pitblade [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Apsik napisał(a): No to coś skrobnę: ![]() teraz tylko czekam co tu bedzie sie dzialo ![]() jeszcze raz powodzenia ![]() |
Autor: | zuko [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Apsik napisał(a): zuko napisał(a): Takie rzeczy to trzeba kupic samemu, bo nikt z ekipy nie mialby tyle odwagi zeby zakupic tyle siatki i szpachli do frontu z Audi w zestawie do mk2 A miałeś nie mówić ![]() Za pozno! Obdzwonilem wszystkich specow w promieniu 300km... chyba do Gdanska musisz leciec to ulepic ![]() Kiedy motor odjezdza? Ostatnia rundke jeszcze sobie chyba cykniesz co? |
Autor: | Apsik [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
zuko napisał(a): Kiedy motor odjezdza?
Okolice sierpnia, wiec nie jedna rundka bedzie |
Autor: | Mioo [ Pon 26 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
oj kolego aspik mam nadzieje, ze spotkamy sie na see w przyszlym roku i jakas mala jazde testowa odbedziemy, bo motorek bedzie dobry. mamy takich 2 kolegow z cultstyle.pl co lataja mk2 vr6 i cos tez wspominali o groobych projektach... zobaczywmy co z tego wyniknie ale znajac twoje podejscie to sadze ze i tak nic z tego nie zrozumiem a auto bedzie zapierd.... ja 3mam kciuki i lucze na jakas skromno relacje z przebiegu prac. a i musisz utrzec nosa temu cwanaczkowi z wielkopolski co wziol silnik od ciebie ![]() |
Strona 1 z 15 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |