MODEL: polo 86c 2f
SILNIK: 1.3 AAV -> 1.1 AAU -> 1,3 PY (G40) -> 1,6 16V -> 1,8T
MOC: 55 KM -> 50 -> 113 -> 125 -> 2XX
MODY POD MASKA: Po małym czyszczeniu parę części wypolerowanych parę w chromie
ZAWIESZENIE:kit Jamex 80/80, Gwint , AirRide
UKLAD HAMULCOWY: przód zaciski 6N2 GTI tarcze 256, tył tarczowe z 6N2 GTI
KOLA: Artec S2 16, 4x9,5J / 215/35/16
NADWOZIE: Niebieskie (opis niżej)
WNETRZE: Recaro (opis niżej)
AUDIO: Radio BETA V + zmieniarka + 6 głosników
Zmiany przeprowadzone: Na zewnątrz: - Lakier z palety Fiata
- Poszerzone błotniki
- Klamki + zamki z polo 6n2
- tylna klapa na pół gładko
- przednia maska i błotniki naciągnięte na lampy
- wygładzone zderzaki z rowkami
- tylne z G40 + lewa UK
- przednie lampy bixenon + xenon 5000k
- kierunki przyciemnione
- koła Artec S2
- pomniejszone lusterka
- Szklany szyberdach z Passata B4
- Customowe progi
- Ori halogeny
- IC w zderzaku
Wewnątrz: - Recaro z mk3
- Fotele, boczki, zabudowa, deska obszyte czarną ekoskóra z pomarańczową nicią
- zmienione podświetlenie z zielonego na czerwone
- kierownica z Polo 6n2 GTI
- nowa czarna podsufitka jak w GT/g40
- skromna zabudowa bagażnika
- gałka zmiany biegów z octavi
- nakładki na pedały z octavi
- wskaźnik doładowania
- elektryczny szyberdach
- elektryczne lusterka
- elektryczne szyby
- wskaźniki do AirRide
- przełączniki w desce z passata B4
- Licznik z Passata b5
Plany:...
Historia 
Z wyposażenia było:
-Szyberdach
- zielone szyby
- ciemną tapicerke
- licznik z obrokiem
- dzielona tylnia kanapa
Silnik 1.3 i 55 osiołków

Przywiezione Polo tego samego dnia trafiło do garażu i praktycznie całe rozebrane, bo stwierdziłem że wyjadę gotowym autem
Na pierwszy ogień poszły nadkola z tyłu

:D skromnie poszerzone o 3 cm na stronę

Klameczki i zamki tak jak w poprzedniku z Golf-a Mk3

Tylnia klapa z pomarańczki
Nie miałem pomysłu co do przodu, wiedziałem tyle że nie będzie to seria i ma być inny niż wszystkie inne, przejrzanych wiele fotek i zero efektów, natknęła mnie jedna fotka, a dokładnie ta:

powstało coś takiego:

dalszy etap prac to przygotowania do lakieru

auto powędrowało na lakiernię a kolor to oczywiście znowu
POMARAŃCZOWY 
co do kółek to na wiosnę postawie go na mattig-ach, aktualnie są w piaskowaniu, puźniej malowanko na 2 kolory środek grafit a rant srebrny
Autko jak stało lakiernika, to nie ma, co siedzieć bezczynnie w domu trzeba cos działać.
Przyciemniłem sobie przednie lampiony. Na fotce porównanie oryginału z przyciemniona:

Co do tylnich lamp to będą całe czerwone
A teraz obiecane fotki Poli w lakierze:

Zderzaki


komora silnika

Przymiarka na szybko nawet nic nie spasowane

Parę fotek:

Szkoda ze nie ma śniegu, bo by się odśnieżało gdzieniegdzie Zart

no to teraz pokaże co jest pod maską rewelacji nie ma
Autko poskładane. Fotki nie za specjalnej jakości, bo słaby aparat. No to lecimy z fotkami:
Na początek wnętrze:

nowa podsufitka:

bagażnik


Na zimówkach to nie za ciekawie wygląda :ściana1:

Parę nowych fotek z niedzieli


wiem wiem auto brudne jak nie wiem co
16.03.2008: dystans z tyłu i MATTIG na aucie.
Z tyłu zawitały dystanse 40 mm z przodu będę 20 mm jeszcze nie mam założonych

I czas na koła
29.03.2008: W końcu zawitał zderzak bez miejsca na tabliczkę, nowy gril, no i w końcu skończyłem toczyć dystanse na przód (20mm)
12 Kwi, 2008:Dorobiony nowy dolot + stożek
24 Kwi, 2008: Silnik 1,3 odmówił posłuszeństwa, szybka przekładka na 1.05 na wtrysku z 1,3 :sad:

no i wkładamy go do auta
11 czerwca, 2008: Gewinde- załozone narazie tylko przód



18 sierpnia 2008: Zawieszenie gwintowane na tył

aaa no i wypełniłem te ohydne dziury dystansach poprzez stożki

23 sierpnia 2008: Pierwszy puchar za najniższe auto zlotu - Ustroniówka 2008
13 września 2008: Kolejny raz okazało sie ze polo jest najnizsze - I zlot samochodow tuningowych w Raciborzu


20 wrzesień 2008: Polo najniższym samochodem OFF zakończenia sezonu w Rajczy

04 październik 2008: zakup nowych felg - Schmidt Mx Line 7J et20 i 8J et0










prace
Prace ZIMA 2008/2009:zakup dawcy



Rozbieramy :mrgreen:


Czyszczenie komory z zbędnych dziur itp.



Ostatnia ingerencja w blachę

znikła dziura po wycieraczce

Komora w kremie 8) tzn. w podkładzie



Inne poprawki na aucie

W miedzy czasie kompletowały się graty
wskaźnik doładowania

łożyska obniżające :twisted: czyli będzie jeszcze niżej


hamulce tarczowe na tył z golfa GTI

Zregenerowana przekłądna z G40


elektryczny szyberdach

Wypolerowałem coc nieco przy silniku jeszcze dojdzie parę elementów niklowanych a reszta silnika na czarno



teraz cos do wnętrza
Zdobyłem w końcu elektryczne szybki, na tym nie koniec doszły mi oryginalne nakładki na pedały z skody octavi/fabi

"nowa" kierownica Victor F1 30cm, tak wygladała jak otwozyłem paczke

a teraz


Osłona elektrycznego szyberdachu, przerobiona w taki sposób żeby była bardziej funkcjonalna, czyli zostało dołożona lampka oświetlenia
Przed:
Teraz:

Gotowe mocowanie na wskaźnik doładowania oraz nowa Oryginalna gałka zmiany biegów razem z mieszkiem z Skody Octavia

Listonosz ostatnio bardzo często mnie odwiedza i dziś mi przyniósł kolejne paczki w jednej nowe paski klonowe oryginał VW w drugiej paczce znajdował się filtr stożkowy Raid HP

rozpórka na tył własnej produkcji


Tylnia oś z G40, czyli z stabilizatorem + tarczowe hamulce :mrgreen: wymienione tulejki gumowe w osi zaciski tez otrzymały wszystkie nowe uszczelnienia

Silnik otrzymał wszystkie nowe uszczelki, filtry itp. na koniec pomalowany na czarno, na dniach będę miał do odbiorów kilka wyniklowanych elementów


Kompresor był niby po gruntownej regeneracji, ale jak się okazało to został wymienione tylko listwy, łożyska i uszczelnienia chyba pamiętały jeszcze fabrykę :kwas: wiec musiały zostać wymienione i wszystko na nowo poskładane
Kiedyś tam zacząłem grzebać z lusterkami, są mniejsze i o wiele lepiej wyglądają. Ale doszedł jeszcze jeden bonus ni nich, czyli elektryka :twisted: ostatnio udał mi się nabyć wiązkę z lusterkami g golfa mk2 i oto efekty jedno lusterko praktycznie jest już gotowe


Dziś odebrałem z niklowania kilka elementów, do końca nie jestem zadowolony z łapy silnika, na której wisi kompresor, ale jakoś to przeżyje, reszta elementów wykonana elegancko



nowe radyjko

nowy centralny


dziś odebrałem zamówione nowe świece Bosch Platin W5DP0 do tego oczywiście nowe kable kopułka i palec

wczoraj trochę pracowity dzień, co prawda był
Rano odbiór auta z lakierni
Foto jeszcze z komory robione telefonem


Potem pakowanie na lawetę i powrót do cieplutkiego garażu

już w aucie

Na koniec dnia przykręciłem rozpórkę i założyłem z jednej strony gwint z hamulcami oczywiście z G40

układ wydechowy no i na końcowy tłumik wybrałem końcowy z mk3 TDI reszta na przelocie 2,5 cala


Za pierwszym razem zapomniałem o zawiasach i podkładce do łapy skrzyni, ale zawiozłem w poniedziałek i w czwartek już miałem gotowe do odbioru

w drzwiach przyyło troche elektryki

Kawałek wnętrza

Aa zapomniałem napisać, że z tylniego zderzaka znikneła ta ogromna klapa na hak i pojawiły się klamki bez wkładek

Z przodu pojawiły się oponki 165/55


Seria & Gleba :twisted: jeszcze zostało 25 mm gwintu :twisted:

Jeszcze parę foto



Parę beznadziejnych fotek





Komora praktycznie gotowa.

2 foty z rozpoczęcia sezonu- Ossy 2009


no cos tam dostałem hehe
09.05.2009: załozony nowy czujnik włączania wentylatora chłodnicy o obniżonych wartościach wtłaczania

do kompresora trafiło spowrotem koło 65mm ale tym razem stalowe, docelowe bedzie zeliwne, teraz doładowanie na poziomie 1 bar :mrgreen:
29.05.2009: Udało się zdobyć w końcu parę drobiazgów do wnętrza 8)
Osłonki przy rygielkach

Rączki bez dziur na sterowania lusterek


Czas na graty do silnika, które czekają na zamontowanie
Chłodnica oleju



Oryginalny intercoler u mnie jest w nie zaciekawym stanie i będzie zmieniony na taki
04.07.2009: dotarł do mnie w końcu emblemat G40 dziś wylądował na grilu ;]

xx.08.2009: Kilka fotek z VW Mani. Polówka niestety nie dojechała na miejsce o własnych siłach :sad: w drodze nad morze wytopiło mi panewkę i dlatego wracała na lawecie




i juz na lawecie

22-23.08.2009: Złomek w końcu jeździ poskładane dzień przed ustroniovwką, teraz staram się go docierać, choć czasami to nie wychodzi

W zderzaku zainstalowany "nowy" IC ;]


03.09.2009:


07.09.2009: Wczoraj mi się trochę nudziło


28.09.2009: Dziś jak przyjechałem z pracy znalazłem dwie dziwne paczki

a w nich 13x9J ;[






Przód z dystansem 20mm

7J, 8J i 9J
11.10.2009: Dziś tak ta koniec sezonu wpadł kolejny pucharek

Jakieś tam foto z MTK

15.10.2009: Złomek już spokojnie odpoczywa do przyszłego sezonu no chyba ze zrobi się lepsza pogoda to go jeszcze wyciągnę
02.11.2009: 175/50/13 na 9J ;]

07.11.2009: przymiarka
Przód idealnie może nawet będzie jakiś dystans 5mm


Tył + dystans 40mm ;[

08.11.2009: wymarzone Recaro, czekają na obszycie ;[
17.11.2009: Kolektor ssący i wałek z 3f

24.11.2009: chip SLS-a ;[

Kupiłem jeszcze manetki, bo stare już były klejone itd. i nie działały tak jak powinny
10.12.2009: Wyciąłem silnik ze złomka żeby lepiej się robiło, musze wymienić sprzęgło, przerobić napęd kompresora z 2 pasków na jeden tak jak w G60, zmienić kolektor ssący, rozwierać przepustnice, założyć kilka nowo wyniklowanych elementów




Po przerobieniu jednego mocowania szyny, recaro pasują do polo


20.12.2009: wpadł komplet lamp na tył z GT/G40 ,do tego ostatnio kupiłem lewa lampę z anglika

listonosz przyniósł w paczce ostatnio jeszcze takie coś
31.12.2009: Zacząłem dłubać z przednimi lampami
26.01.2010: został skończony nowy napęd do kompresora i alternatora, zamiast dwóch pasków będzie teraz jeden tak jak w G60

29.01.2010: poskładałem częściowo wnętrze


skończona została podkładka pod filtr olejowy do chłodnicy oleju

20.02.2010: cześci dolotu



stożki do felg
13.03.2010: lampy gotowe
27.03.2010: rozebrany gwint

:



stary amor

wkład FK


14.04.2010: -odebrałem graty z chromowania



-bixenon prawie gotowy
03.05.2010: Kilka szybkich fotek




Wnętrze

Trochę chromu


Z przodu na wyleciała dokładka i napewno już nie wróci, tyłek pójdzie niżej, ale dopiero przy zmianie amorów na koni z regulacją twardości, no i pod maską nie jest do końca ogarnięte wiec fotek narazie nie będzie
23.05.2010: W końcu zaczęło świecić słonko to przewietrzyłem połówkę przy okazji wyszło kilka drobiazgów do ogarnięcia, ale naszczęście nic poważnego, jeżdżąc odwiedziłem naszych południowych sąsiadów i zrobiłem kilka fotek








to już w PL



Komora prawie gotowa drobne szczegóły zostały do ogarnięcia

xx.06.2010: Nysa:





Jakieś tam foto z majovwki

2-4.07.2010: VAG Event 2010 - W końcu udało się dotrzeć







Z nowości to jedynie na półeczkę wpadło takie coś
24.07.2010: BRA od Sylvi
31.07-02.08.2010: VW Mania - mimo kłopotów ze sprzęgłem Polo dostało wyróżnienie w S&S



03.08.2010: Pracowity dzień po manii, walka ze sprzęgłem, które odmówiło współpracy w drodze na manie




06.08.2010: Parę fotek z pobytu nad morzem








28/29.08.2010: ustroniówka

mimo kiepskiej pogody impreza udana




Polo dostało 2 wyróżnienia w Top 5 oraz za najładniejsze wnętrze
03.10.2010: Kilka foto na koniec udanego sezonu zrobionych u naszych południowych sąsiadów w CZ






11.10.2010: No a teraz już dziękuje dobranoc

ostatnie foto w tym wcieleniu bo "trochę" się zmieni na sezon 2011
prace zimowe 2010/2011: błotniki żeby je poszerzyć, bo obecne to nie wyglądają, szklany szyber i sterownik z polotem, w przyszłym tygodniu myślę ze kolejne graty dojdą :twisted:



-końcu ruszam z pracami, jakieś graty które wymagają wymiany powoli się kompletują, nowy kolor na polo już wybrany



Trochę się już rozebrało




Z tego trzeba urwać jakieś 2-3 cm niżej

-Oryginalne halogeny (dzięki
Kas) z 2 kompletów powstał jeden w igła stanie

Kompresor do air

-akcja rozbiórka trwa na dobre




-wolnych chwilach doprowadziłem halogeny do stanu idealnego i pomalowałem środki na czarno, zawiozłem kilka elementów wnętrza do tapicera zobaczymy jak mi to wyjdzie


-Druga podłużnica gotowa w komorze znikło jeszcze kilka zbędnych otworów

-Zawsze chciałem się pozbyć tej ohydnej lotki z tylnej klapy i w końcu się za to zabrałem

- Przedni pas delikatnie zmodyfikowany

- Oryginalny szyberdach został wycięty w jego miejsce przyjdzie ori szklany z passata b4


- No i coś do air
xx.01.2011: przymiarki szybra

04.01.2011: odebrałem w wydziale komunikacji takie cuś
12.01.2011: wczoraj doszła paczuszka z elektrozaworami 1/2 cala
17.01.2011: przymiarka 16

jak dla mnie wygląda ok, ale ten sezon felgi będą jeździły w passacie dopiero w kolejnym sezonie wylądują w polo
18.01.2011: gotowe poduchy

założone w aucie





bez poszerzania się nie obejdzie

nowe progi

kolejny błotnik

tym razem w idealnym stanie

no i błotnik jeden gotowy


