VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all vw] Szeroka stal zimą https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=88914 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bibu26 [ Pon 09 Wrz, 2013 ] |
Temat postu: | [all vw] Szeroka stal zimą |
Witajcie to że zbliża się zima to postanowiłem sobie poszerzyć stalówki, aby nie katować felg aluminiowych i do tego chciał bym założyć opony zimowe profil 50 i tak dobrać szerokość aby był naciąg. Myślę nad 7j z przodu i 8j z tyłu. Nie mogłem znaleźć opinii na temat takiego rozwiązania, wyraźcie swoje opinie. |
Autor: | ElemenT [ Śro 11 Wrz, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] Szeroka stal zimą |
nie widziałem jeszcze zimówki na naciągu bo w teorii zimówki stosuję się co najmniej o rozmiar węższe od szerokości seryjnej opony letniej - mniejsza powierzchnia opony = większy nacisk na cm/2, dlatego może być ciężko z dostaniem gumy w odpowiednim rozmiarze, nie napisałeś na jaką dużą felgę chcesz to wrzucić ? |
Autor: | bibu26 [ Czw 12 Wrz, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] Szeroka stal zimą |
sorka felga ma być 15cali a opona 175 bo o takiej myślę, nie jest aż taka szeroka ![]() gumy są robione przez Hankook robił zimówki 175/55 wiec myślę o takim czymś. a zainspirowało to mnie bo firma continental opracowała oponę gdzie zmienia reguły wąskich opon, a szerokich, bo są całkiem innego zdania. Więc tak sobie pomyślałem czemu mam jeździć na seryjnych felgach pochowanych w nadkolach jak zrobię sobie szeroką stal i naciągnę oponę ![]() Oponie nie powinno się nic stać bo w końcu jest przystosowana do warunków zimowych, a prędkości aż takiej nie będzie bo mam już nauczkę na drodze hamowania w zimę. |
Autor: | turpik [ Czw 12 Wrz, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] Szeroka stal zimą |
z testow robionych przez adac nie winika wcale ze wezsza zimowka jest lepsza od szerszej a nawet jest gorsza w niektorych przypadkach takze to jest tylko stary stereotyp |
Autor: | volkswagen [ Czw 10 Paź, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] Szeroka stal zimą |
Dokładnie tak, węższa sprawdza się tylko lepiej w kopnym śniegu. A co sądzicie o teorii, która mówi żeby lepsze opony zakładać na tył i jest głoszona przez czasopisma motoryzacyjne, tłumacząc, że nie wpadniemy tak łatwo w poślizg nadsterowny... niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu ale uważam, że lepiej dać lepsze na przód bo jak już wpadać w poślizg to właśnie nadsterowny, łatwiejszy do opanowania niż podsterowny, następnie hamulce, z przodu przenoszą większe siły no i trakcja... |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |