VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw] Dystanse a moc?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=31959
Strona 1 z 3

Autor:  tomeczek [ Sob 16 Sie, 2008 ]
Temat postu:  [all vw] Dystanse a moc?

Sprawa taka:

mam rozstaw srub 4x100
felgi 5x112
dystanse - nie samoroby tylko porzadne org dystanse razem z org 36 srubami [4x100 + 5x112]
moc auta 200ps+
napęd na jedna oś - przod

auto jest w budowie - bedzie gotowe na styczen/luty. jeszcze nie jezdzilo z nowym serduszkiem.

czy to bedzie bezpieczne? do dzis bylem swiecie przekonany ze tak ale kolega KILLER zasugerował mi ze jednak moze nie...

ps. lubie jezdzic dynamicznie

pzdr

Autor:  beetle [ Sob 16 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

hmm... najlepiej byloby wymienic piaste na 5x100.
200+ i dynamiczna jazda to problem dla tych 4 srub mocujacych dystans.
zauwaz ze zwykle te sruby sa z krotkim lbem i trudno zapewnic wlasciwy moment dokrecania.
a poluzowane - moga zostac sciete i kolko cie wyprzedza.
jezeli jednak zdecydujesz sie tak skrecic kola to skontroluj stan srub i gwintu w piascie (najlepiej zeby te elementy byly nowe) a dokrecenie srub wykonaj recznie kluczem dynamometrycznym a nie pneumatycznym.
no i potem czesta kontrola dokrecenia.

jeszcze 1 uwaga: o pewnosci mocowania kola decyduje sila docisku do piasty od sprezenia srub a nie grubosc sruby. jak kolo sie poluzuje to zadne sruby nie pomoga. najwazniejsza jest sila tarcia miedzy piasta a felga/dystansem.

Autor:  tomeczek [ Sob 16 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

dzieki za wypowiedz. + leci. moze ktos jeszcze pomoze?

Autor:  Kych [ Nie 17 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

A moze poprostu zmien felgi na jakies z rostawem 4x100.....
Hardcorowao to zmina rostwau srub w feldze zaspawac i wywiercic nowy rostaw.... sa odwazni..... ale zeby przez glupie kolo zginac.... to podziekowal.
A mopzna wiedziec jakie alu masz?? moze znajdziemy jakis fajny zamiennik :D
pozdro

Autor:  tomeczek [ Pon 18 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

mercedesy oczywiście - i takie maja zostac. sa juz pomalowane w kolor. zmiany felg nie bedzie. po prostu czesta kontrola kluczem dynamometrycznym - i tyle :) jak to mowia moi zachodni przyjaciele 'Spass muss sein' ;)

Image

takie - ale nie te ;) ładniejsze :P :P :P

Autor:  archie [ Pon 18 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

mogles zaczac od dokladnego opisania tych dystansow . Jakie sa grube i jaka jest wysokosc lba sruby mocujacej dystans

Autor:  tomeczek [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

dyst 30mm
łby srub 25mm
stal hartowana

Autor:  beetle [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

stalowe dystanse 30 mm? coooo
to wazy pewnie ze 2 kg na kolo!
oj te 4 srubki trzymajace wszystko do kupy beda jeczec od obciazenia :(
dodatkowa masa nieresorowana i duza zmiana et to szybka ruina lozysk, przegubów i elementow metalowo gumowych.
te twoje felgi tez wygladaja na ciezkawe :(

no coz, poprawisz wyglad ale ciagle bedziesz na kanale :(

Autor:  patigt [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

przy takiej grubości nie byłby lepsze aluminiowe ?

Autor:  Gniewo [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

kolega mial w trojce stalowe 45 mm i sie nic nie dzialo smigal bez problemu na 16' porsche
ostro w zakrety , fakt ze nie mial 200+ ale dystans jeszcze wiekszy i nie bylo wcale problemu z zuzywaniem szybkim elementow zwieszenia

Autor:  patigt [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

no ja mam 30 aluminiowe no ale nie mam 200+ tylko mniej :(

Autor:  tomeczek [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

Panowie :)
Dystans - aluminium
Śruby - stal hartowana :)

Nie wyraziłem sie zbyt jasno :) :) :) Sorry :D

EDIT:
Nie chciałem zdradzac zadnych szczegółow dot. budowy mojego wozidła ale fotke mojego felunku skusiłem sie pokazać... Mam nadzieje ze nikt mi pomysłu nie podpier... ;) ;)

Image

lakier to nic innego jak Mexico Beige z palety VW. Podpatrzyłem go na jettcie `87 i od razu doznałem olśnienia :)

Na foto nieco 'żółto' wyszedł ale kazdy kto zna ten kolor wie jak to sie prezentuje. Jedni go kochają a inni nienawidzą...

auto bedzie mialo kilka akcentow w tym kolorze wiec razem licze ze wyjdzie z tego 'coś' dla oka ;)

7.5J 16" ET51 [bez dystansu]

Autor:  beetle [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

dystanse o tej grubosci spokojnie mozna przykrecic fabrycznymi srubami.
do wezszych np. 20 mm potrzeba specjalnych srub z krotkim lbem.
piszesz ze sruby sa hartowane tak jakby byly gdzies dorabiane.
przestrzegam przed stosowaniem takich.
sruby do kol powinny byc wykonane przez wyspecjalizowanego producenta wg norm, z odpowiedniej stali i poddane obrobce cieplnej i chemicznej (gdzie tylko wstepna faza to hartowanie), tak aby spelnialy normy klasy wytrzymalosci 10,9.
przy tym charakterze obciazen wystepujacych w kolach zbyt twarda sruba po prostu peknie a zbyt miekka (np "chinczyk") odksztalci sie i nie wytrzyma nawet momentu dokrecania.

powodzenia w projekcie, fajnie ze podchodzisz do tego z planem, kompleksowo i od poczatku masz pomysl na auto. :ok:

Autor:  archie [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

tomeczek napisał(a):
dyst 30mm
łby srub 25mm


czyli zostaje 5mm ktore trzyam kolo . Hmmm nie mam alu pod reka zeby zmierzyc ile ma scianka w kole , ale nie powinno byc wiecej ?

Autor:  Fuego [ Wto 19 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

ja mam dystanse 38mm i 35mm na dlugich śrubach i predzej piaste rozwale niz zerwe gwint na tej srubie (sprawdzalem na zrywarce) srubki kupilem na alledrogo :)

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/