VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk1] 8j 13" et 12 vw golf mk I cabrio
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=30831
Strona 1 z 1

Autor:  Domier [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu:  [golf mk1] 8j 13" et 12 vw golf mk I cabrio

jak w temacie. np ats classic jak i rsl 13" 7j et20 nie wchodzi z przodu gdyz opiera sie o zacisk. czy ktos probowal zalozyc 8j et12? zastanawiam sie czy wejdzie na przod bez dystansu. ktos moze ma jakies doswiadczenie z takim et?

Autor:  lucek [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

Domier napisał(a):
ats classic jak i rsl 13" 7j et20 nie wchodzi z przodu gdyz opiera sie o zacisk


Tu nie chodzi o ET, tylko o konstrukcję tych felg.

Jeśli w wewnętrznej części koła odległość od miejsca przylegania do tarczy hamulcowej do wewnętrznych powierzchni ramion felgi będzie mała, to tarcza koła nie będzie dostatecznie odsadzona od piasty i ramiona będa kolidować z zaciskiem.

Zmiana ET nic Ci nie pomoże, bo to tylko tarcza koła się przesuwa do wnętrza auta, nie zmienia się odległość od powierzchni przylegania koła do tarczy hamulcowej do powierzchni wewnętrznej ramion felgi.

O to mi chodzi, sorry że na szaro, ale coś mi nie chce kolorowo w paincie rysowac niee
Image

No chyba że wraz ze zmianą ET w danym modelu felgi zmienia się ta zaznaczona odległosć.

Autor:  squoka [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

wystarczy zeszlifowac minimalnie zaciski i wchodzi 7 et20 bez problemu, to jest 5min roboty...
ats classic nie ma et12, sa tylko et1 w 8j i et -12, 8et1 idzie zalozyc bez niczego, ale beda mocno wylazic poza nadkole...
co do RSL to w 8x13 jest et20 i powinno byc bardzo ok na szerokosc i zalozyc tez idzie bez problemow bo mialem takie kola w mk1 przez jakis czas

Autor:  Speed [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

falge też możesz szlifnąć troszku jak i zacisk i smiało wejdzie. Ja w cabrio zeszlifowałem prawie 3/4 obejmy jarzma.

i nie ukrywam że TH też potraktowałem szlifierką delikatnie jak na rysunku który skopiowałem od LuciussSnow
Image

Autor:  Domier [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

wow dzieki chlopaki za tak konkretne objasnienia

znalazlem nowki ats classic wlasnei z et12 co dziwne ale tutaj wiele dziwactw, z tym szlifowaniem zacisku to jak trzeba bedzie nie problem. skoro Tobie Squoka et20 na przodzie siedzialo przy 8j ( a rsl tak jak ats w 7" opieraja sie o zacisk ) to moge podejrzewac ze 8j z et12 powinno siedziec no ale nic zostaje mi czekac narazie.


PS Lucius za rysunki masz mistrza yupii

Autor:  squoka [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

rsl maja troche inna konstrukcje mi sie wydaje...
a te 8j et12 to bajka rozmiar, jaka cena czegos takiego?

Autor:  Domier [ Śro 18 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

330$ za 8ke, 7ka chyba 300$

Autor:  squoka [ Czw 19 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

myslalem, ze moze troche taniej, ale widze ze maja drozej niz w PL :)
bo tak moznaby cos takiego zaryzykowac i sprowadzic do PL

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/