Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 2 z 3 [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 19 Sie, 2008 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Mar, 2006
Posty: 3453
Skąd: tychy
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi 100 C4 & Chevrolet Camaro 3gen
tomeczek napisał(a):
Śruby - stal hartowana



zdecydowanie odradzam , sruby hartowane pękną ( sa twarde ale kruche ) - ojciec mial kiedys dorabiane i zahartowane , dokrecone byly jak zwykle i same z siebie łepki im odlecialy , dobrze ze na postoju to sie stalo , z jednej strony byly wymienione i podczas podnoszenia drugiej przyszlo troche sily i wtedy po prostu sie pourywaly



_________________
Image

Audi C4 --- viewtopic.php?f=98&t=16705&start=1410
Jetta II --- viewtopic.php?f=112&t=44729&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 19 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 11 Sie, 2008
Posty: 38
Skąd: Szczecin / ZPL
beetle, wiesz co gadasz :) śruby do kol sa jednej firmy co dystans - czyt. fabryczne made in germany ;)

[ Dodano: Wto 19 Sie, 2008 ]
archie napisał(a):
tomeczek napisał(a):
dyst 30mm
łby srub 25mm


czyli zostaje 5mm ktore trzyam kolo . Hmmm nie mam alu pod reka zeby zmierzyc ile ma scianka w kole , ale nie powinno byc wiecej ?


5 mm? ja opisuje sruby ktore skrecaja dystans do piasty... jakie wiec 5 mm trzyma kolo? kolo trzyma gwint z tej sruby a nie roznica miedzy wysokoscia łba sruby trzymajaca dystans a gruboscia dystansu :)

pozdrawiam


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 1010
Skąd: Rzeszów - Kraków
Gadu-Gadu: 1826453
Skype: dbbest
tomeczek napisał(a):
czyt. fabryczne made in germany


ale z stali hartowanej czy stali poddanej obróbce cieplnej ? bo to róznica a samo hartowanie do dopiero początek góry



_________________
Automation & Robotics engineering

Image
Offline
 Profil    1826453 dbbest
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
tomeczek napisał(a):
5 mm? ja opisuje sruby ktore skrecaja dystans do piasty... jakie wiec 5 mm trzyma kolo? kolo trzyma gwint z tej sruby a nie roznica miedzy wysokoscia łba sruby trzymajaca dystans a gruboscia dystansu


te sruby przychodza na dystans czy sa wpuszczone do srodka ?



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lip, 2004
Posty: 192
Skąd: TG
Gadu-Gadu: 6626948
Auto: Golf 2, Polo 9n
Panowie przekombinowaliście.
Każda śruba jest hartowana - bo jak inaczej uzyskać twardość?
Następnie poddaje się ją procesowi odpuszczania (temperatura zależna od klasy śruby) w celu uzyskania odpowiedniej twardości oraz zredukowania naprężeń jakie powstają podczas hartowania. I na tym obróbka cieplna się kończy.
Jeśli ktoś oczywiście sobie "hartował" w garażu to inna sprawa tylko że wtedy też nie można mówić o hartowaniu (odpowiednia temperatura+czas+olej).
Klasy twardości z jakimi możemy się spotkać to:
8.8 (22-32HRC)
10.9 (32-39HRC)
12.9 (nie pamiętam:)
Poza tym z doświadczenia wiem że może nam się przytrafić miększa śruba gdyż obrabia się je masowo a sprawdza parę sztuk z partii (twardość wymagana to twardość w rdzeniu więc 3ba zniszczyć śrubę).. więc nie wiem o co całe zamieszanie :ok:


Offline
 Profil    6626948
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 1010
Skąd: Rzeszów - Kraków
Gadu-Gadu: 1826453
Skype: dbbest
foxy82 napisał(a):
Każda śruba jest hartowana - bo jak inaczej uzyskać twardość?


sam sobie odpowiedziałeś poprzez hartowanie i odpuszczanie bo samo hartowanie nic nie daje. I proces jest bardzije złozóny ponieważ najpierw hartowanie ( 2 fazy - pierwsza nagrzewanie 30' - 50' powyzej przemiany austenitu) i wygrzewanie (tak długo w zależności jak dużą chcemy uzyskać grubość powłoki zahartowanej) druga faza do chłodzenie (woda,olej,powietrze) w celu uzyskania struktury martenzytycznej (to ta struktura odpowiadająca za twardośc) i po tym procesie stal nazywa sie stalą martenzytyczną lub hartowaną. Czyli jeżeli mówimy o stali hartowanej do przeszła ona taki proces (przedstawił w bardzo uproszczony sposób) obróbki (czy tak jak w przypadku tych śrub). Hartowanie zapewnia odpowiednią twardosć ale nie wytrzymałość. Stal jest krucha i mało odporna na zmienne obciążenia. Dlatego powinno stosować sie kolejne procesy obróbki cieplnej:

W ciagu godziny poddajemy materiał odpuszczaniu. Proces zmienijszenia naprezen hartowniczych sie tylko dodatkiem bo wazna sprawą jest zmniejszenie twardości a zwiększenie udarności i granicy plastyczności. I teraz w zalezności od tego w jakich warunkach pracować będzie materiałstosujemy odpuszczanie niskie średnie wysokie.

Obróbka cieplna to również azotowanie naweglanie wyżazanie przesycanie... no ale ok nie bede sie juz rozpisywał.

I co nam z twardości w takim przypadku jeżeli chodzi o śruby albo dystanse. Materiał taki powinno klasyfokować sie poprzez - granice plastycznosci i Udarność. (Udarnośc nawet jestem w wrzśniu/pździerniku sam sprawdzićna młocie charpy'ego i możemy sprawdzić ile te śruby po hartowaniu są warte)

Własnoći mechaniczne zależą od zawartości węgla, temp. odpuszczania i zawartości pierwiastków stopowych. Im niższa temp odpuszczania tym materiałbardziej wytrzymały ale mniej plastyczny. zresztą nie wazne...

... z jakiego kolwiek materiału by to nie było po hartowaniu uzyskujemy tylko i wyłącznie twardość.. tylko po co nam twardość przy tgo typu elementach?? więc stal tylko i wyąłcznie hartowana nie wystarczy nam na takie elementy....



_________________
Automation & Robotics engineering

Image
Offline
 Profil    1826453 dbbest
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 06 Wrz, 2006
Posty: 131
Skąd: Lublin
Gadu-Gadu: 230123
dla dociekliwych info co oznaczaja te cyferki w oznaczeniu klasy wytrzymalosci srub:
Śruby o klasie wytrzymałości 10.9 mają wartość wytrzymałości na rozciąganie równą 1000 MPa (10*100 MPa), oraz granicę plastyczności o wartości 900 MPa (1000 MPa *(9/10)).
i to sa parametry decydujace.
twardosc (uzupelnie ze dla klasy 12,9 to 39-44 HRC) to tylko jedna z cech majaca owszem wplyw na wytrzymalosc ale... nie zawsze to co twarde (kruche) jest mocne.
zwlaszcza jak pracuje w warunkach zmiennego obciazenia, niekorzystnym srodowisku i na dodatek jest wielokrotnie rozlaczane.

tomeczek, ma dobre sruby i dobre dystanse i to jest wlasciwie dobry moment by zakonczyc. :)



_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i '99
http://newbeetle.pl
Offline
 Profil    230123
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 11 Sie, 2008
Posty: 38
Skąd: Szczecin / ZPL
archie napisał(a):
tomeczek napisał(a):
5 mm? ja opisuje sruby ktore skrecaja dystans do piasty... jakie wiec 5 mm trzyma kolo? kolo trzyma gwint z tej sruby a nie roznica miedzy wysokoscia łba sruby trzymajaca dystans a gruboscia dystansu


te sruby przychodza na dystans czy sa wpuszczone do srodka ?



do środka oczywiscie


tak ogolnie to dziekuje za wypowiedzi. sa bardzo dokształcajace.

wiem juz ze jak nie bedzie zbytnio strzelane ze sprzegła przy ruszaniu to kola nie powinny poodpadac ;) heh

pozdr


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 1010
Skąd: Rzeszów - Kraków
Gadu-Gadu: 1826453
Skype: dbbest
beetle napisał(a):
Śruby o klasie wytrzymałości 10.9 mają wartość wytrzymałości na rozciąganie równą 1000 MPa (10*100 MPa), oraz granicę plastyczności o wartości 900 MPa (1000 MPa *(9/10)).

i Twoim zdaniem śruby po hartowaniu będą przedstawiać się takimi parametrami... według mnie wątpiliwe



_________________
Automation & Robotics engineering

Image
Offline
 Profil    1826453 dbbest
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 20 Sie, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 06 Wrz, 2006
Posty: 131
Skąd: Lublin
Gadu-Gadu: 230123
Daro, ????
klasy wytrzymalosci, znormmalizowane wymiary, tabele wytrzymalosci wymyslono aby projektant wiedzial czego moze uzyc w konstrukcji a producent wiedzial co ma wyprodukowac, jego glowa z jakiego materialu i jaka obrobke zastosowac aby wyrob spelnial normy.
jak projektant vw policzy obciazenia, sprawdzi w tabelach i stwierdzi ze w kole ma byc 5 srub M14 z gwintem o skoku 1,5 i po skreceniu momentem 110 Nm kolo nigdy nie odpadnie pod warunkiem ze sruby beda klasy 10.9 to zaopatrzeniowiec zamowi w fabryce srub dokladnie takie.
nikt nie bedzie sie zastanawial jak byly hartowane bo skoro maja na lbie wybite 10.9 to wiadomo ze przeniosa wymagane obciazenia a to ze ich twardosc jest nie mniejsza niz 32 stopnie rockwella to malo istotne info.
tak samo ty idac do sklepu nie pytasz jak twarde maja sruby tylko podajesz wymiary i klase wytrzymalosci (oczywiscie mowimy o srubach samochodowych a nie do mebli kuchennych).



_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i '99
http://newbeetle.pl
Offline
 Profil    230123
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 21 Sie, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
tomeczek napisał(a):
do środka oczywiscie


no wlasnie do srodka . I piszac ze 5 mm bedzie trzymalo kolo mialem na mysli grubosc dystansu 30mm - 25mm wysokosc lba wpuszczonego do srodka dystansu czyli zostaje 5mm dystansu ktore trzyma kolo . Jezeli tak jak piszesz sa to oryginalne niemieckie ( czyt dobre ) dystanse to chyba raczej nie ma sie czym martwic



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 22 Sie, 2008 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Cze, 2006
Posty: 1951
Skąd: Hönigsberg
Gadu-Gadu: 4393273
Auto: Leon 5F ST FR
temat o dystansach... a ja mam nawet te same fele, tyle ze w polerce... ale mniejsza z tym. Teraz stoi przede mna dylemat! Dystans ALUMINIOWY czy STALOWY. alu lzejsze, stal twardsza... ale ktore lepsze? Jezeli ma to znaczenie to dodam ze bedzie przejscie z rozstawu 4x100 na 5x112... wiec kolo bedzie na 4 sruby przykrecone...


Offline
 Profil    4393273
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 22 Sie, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 1010
Skąd: Rzeszów - Kraków
Gadu-Gadu: 1826453
Skype: dbbest
fredi88 napisał(a):
Dystans ALUMINIOWY


duraluminium PA6



_________________
Automation & Robotics engineering

Image
Offline
 Profil    1826453 dbbest
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Sie, 2008 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Cze, 2006
Posty: 1951
Skąd: Hönigsberg
Gadu-Gadu: 4393273
Auto: Leon 5F ST FR
Daro napisał(a):
fredi88 napisał/a:
Dystans ALUMINIOWY


duraluminium PA6

z tym ze prosilem o porade, a nie jakies poprawki. Wiadomo chyba ze dystans nie jest zrobiony z alu po puszkach od piwa no nie?


Offline
 Profil    4393273
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 11 Sie, 2008
Posty: 38
Skąd: Szczecin / ZPL
aluminium bedzie lepsze - lżejsze. a peknac i tak nie peknie - to na srubach sa najwieksze obciazenia


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 2 z 3 [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe