VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk4] 1.9TDI ARL-Specyficzne zachowanie turbo https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=91967 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | krzychGTD [ Pią 27 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | [golf mk4] 1.9TDI ARL-Specyficzne zachowanie turbo |
Wstęp: Wiem, że to kolejny temat o turbo, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem przeszukując forum. Po kolei: Golf 1.9 TDI ARL. Był w nim zrobiony chip, potem turbo padło. Zrobiono: - regeneracja Turbo (w firmie która się tym zajmuje) + gruszka też sprawdzona przez nich, - wymiana intercoolera, - WYMIANA SILNIKA!!! - słupek (bo przy okazji okazało się, że wałek rozrządu wyjechany, tłok nadpęknięty a na innym cylindrze porysowana gładź...) + pompowtryski ledwo zipią... osprzęt cały ten sam, - wgrany seryjny program do komputera, Efekt: W czasie jazdy ze stałą prędkością na 3-6 biegu poniżej 2000 obrotów nagłe wciśnięcie gazu powoduje przyśpieszanie (ale słabsze niż powinno) do ok. 3000 obrotów i tu włącza się tryb awaryjny lub powolne przyśpieszanie trwa do ok 3800-4000 obrotów i samochód dostaje momentalnego kopa (jak by się VTEC włączył ![]() Jeśli poniżej 2000 obrotów na minutę wcisnę gaz do końca i samochód będzie powoli przyśpieszał, a następnie przy około 2300 (lub więcej) obrotów dosłownie na ułamek sekundy odpuszczę gaz (nawet nie do końca) i ponownie go wcisnę, to samochód przyśpiesza prawidłowo aż do końca obrotomierza i zmiana na kolejny (wyższy) bieg powoduje dalsze prawidłowe przyśpieszanie. Jeśli poniżej 2000 obrotów na minutę lekko będę wciskał gaz powodując powolne rozpędzanie się, to po dojściu do ok. min 2300rpm mogę wcisnąć gaz do końca i samochód będzie przyśpieszał prawidłowo. Jeśli gaz wcisnę do końca poniżej 2300rpm - efektem będzie tryb awaryjny przy ok. 3000rpm lub nagłe przyśpieszenie od 3800-4000rpm (jak opisane powyżej). W trakcie gdy samochód przyśpiesza wolniej niż powinien z tyłu widoczne lekkie dymienie, tak jak by za mało powietrza dostawał. Komputer: Generalnie brak błędów, po włączeniu się trybu awaryjnego - informacja o nieprawidłowym ciśnieniu doładowania (wydaje mi się, że info mówi o zbyt niskim ciśnieniu, ale nie jestem na 100% pewny). Nie posiadam logów, ale diagnostykę dynamiczną robił mi kolega, który się na tym zna i stwierdził że wszystko wygląda w normie (np. przepływka, dawki paliwa). sprawdzono N75 testem z VAGCOMa i teoretycznie działał prawidłowo. Jeśli będą potrzebne jakieś logi - to mogę je wykonać, proszę tylko o informację co dokładnie muszę zlogować (konkretnie jaką grupę ![]() No i na koniec standardowo proszę o pomoc ![]() |
Autor: | Dyziowaty [ Sob 28 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
zrób logi 3 , 8 i 10 kanał wtedy kiedy ma ten brak mocy ![]() |
Autor: | norbi [ Sob 28 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
ponadto statycznie 13 i 23 na rozgrzanym. jak masz egr to zamień zaworki i zobacz czy dalej tak będzie. |
Autor: | hanys997 [ Sob 28 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
Przepływka |
Autor: | krzychGTD [ Sob 28 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
Logi sprzed chwili - jeszcze ciepłe ![]() Statyczne: Log (013) Log (023) Dynamiczne: Log (003) Log (008) Log (010) Logowanie kanałów 3 i 10 wyglądało tak, że samochód powoli przyśpieszał aż do 4-4,2 tyś obrotów, następnie puszczany był gaz, samochód zwalniał do ok 3,5 tyś obrotów i gaz był wciskany ponownie, wtedy samochód wyrywał do przodu prawidłowo. Podczas logowania kanału 8 na złość przy ok. 3,0 tyś obrotów włączał się tryb awaryjny - 3-krotnie, więcej prób nie robiłem. Stąd log kończy się na ok. 3800rpm, bo dalej już miejsce na drodze mi się kończyło... i jeszcze błąd z komputera po włączeniu trybu awaryjnego: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 019 FE Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0440SG 1468 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01317 Additional Info: WVWZZZ1JZ2W367789 VWZ6Z0A3806577 1 Fault Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent innych błędów nie ma edit: norbi - chodzi Ci o zamianę całego EGRu na "nowy"? czy tam jest jakaś demontowalna część? hanys997 - jesteś pewny? - czy gdyby przepływka nie działała prawidłowo to nie powinien raczej cały czas źle przyśpieszać? (u mnie wybiórczo w zależności od stylu jazdy) |
Autor: | turpik [ Nie 29 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
trzeba zamienic zawor n75 sterujacy lopatkami w turbosprezarce na zawor n18 sterujacy egr-em i zobaczyc jak sie wtedy bedzie zachowywac auto |
Autor: | Wlodi [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
u mnie przy padnietej przeplywce dzialo sie tak ze jak jechalem spokojnie i np chcialem wyprzedzic moc byla a jak jechalem szybciej i wtedy chcialem cos wyprzedzic to zero reakcji na gaz/przejechalem kawalek spokojnie moc wracala |
Autor: | Dyziowaty [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
podmien przepływke i auto powinno zacząc jechac ![]() |
Autor: | krzychGTD [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
turpik - jestem po zamianie miejscami N75 z N18 - brak efektów - auto jedzie dokładnie tak jak opisane powyżej, Wlodi - ale u mnie jest zupełnie odwrotnie - ze spokojnej jazdy nie mogę dynamicznie przyśpieszyć, a jak już"uruchomię" turbo to ładnie ciągnie aż do czerwonego. Chwila spokojnej jazdy i... znowu nie przyśpiesza... Wlodi, Dyziowaty - nie znam się na temacie ale to bardziej wygląda właśnie na jakiś przycinający się zawór (N75 i N18 wyeliminowane) lub np. gruszkę która zbyt ciężko chodzi i takie "bujnięcie" na wyższych obrotach powoduje, że jest wystarczająca moc, żeby ją ruszyć, a jak się przyśpiesza od wolnych obrotów to podciśnienie rośnie/maleje powoli i gruszka nie chce się ruszyć... ![]() ![]() ...mimo wszystko szukać przepływki? (do testu na podmianę musi być jakaś specjalna od PD czy od VP też się nada, byle od 1.9tdi?) |
Autor: | hanys997 [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
Musi być od PD 80mm ASZ,ARL,BLT, od VP ma inną charakterystykę i będzie lipa . btw. a weź odepnij wtyczkę z przepływki i zobacz jak auto będzie się zachowywać ![]() pozdro |
Autor: | norbi [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
a no faktycznie przepływka ![]() ![]() |
Autor: | krzychGTD [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
Więc tak, właśnie wróciłem z jazdy z odpiętą przepływką. Efekt jest taki, że auto jedzie jeszcze gorzej niż SDI, nie podpinałem kompa, ale jedzie tak, jak by w ogóle nie było doładowania - nawet turbo nie słychać. Kompletny muł w całym zakresie obrotów. Przy przyśpieszaniu w okolicach 100km/h na 4-tym biegu na blacie pokazuje spalanie chwilowe na poziomie 8-9 litrów czyli zdecydowanie mniej niż powinno być. Nie da się "uaktywnić" szybszego przyśpieszania trickami opisanymi powyżej. Po ponownym podpięciu przepływki - samochód działa jak opisano na początku... Co to oznacza? - nie wiem ![]() |
Autor: | turpik [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
po odpieciu przeplywki auto bedzie zmulone. zrob loga grupy 11 doladowania bo chyba nie robiles i zobaczmy jakie jest doladowanie w zakresie obrotow |
Autor: | Dyziowaty [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
turpik na logach widać ze jak przepływka "tnie" to doładowanie jest 1.1-1.2b a jak wstanie (rzuca 1000mg/r) to pompuje prawie 1.5b ![]() |
Autor: | hanys997 [ Pon 30 Gru, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo |
Oznacza to że praktycznie już się potwierdziła teza z przeplywką. ![]() |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |