VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[passat b3] VR6 AAA mały remont
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=81297
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek6804 [ Czw 13 Gru, 2012 ]
Temat postu:  [passat b3] VR6 AAA mały remont

Witam, jestem tu nowy, kupiłem sobie passata b3 vr6 (na blacie 230k km ale wątpie w to bo w 96r miał 86k km a ejst to rocznik 92r) aby zeswapować silnik do mojego toledo 1l tdi. Ale mniejsza z tym.
Problem jest taki ze ppo przejechaniu ok 500km paskiem padł rozrząd. Mianowicie, wszystkie prowadnice łańcuchów rozsypane w mak i napinacze, wykrzywiony zawór ssący. Więc wyjołem cały silnik i go rozebrałem, I przy okazji ze silnik wyjety to chciałbym go zrobić na "cacy", oczywiście nie jestem milionerem, ale jak cos trzeba wymienić no to trzeba.
I tu główne pytania:
Jaki maxymalny luz może być na pierścieniach cisnieniowych i olejowych?
Jeśli wał nie ma zadnych rysek i swieci sie jak lustro, a panewki są tak jak by "wytarte" (po przejechaniu palcem czuc minimalne zaglebienie, oraz te zagłębienie ma ciemniejszy kolor, tak jak by wytarta ta jasniejsza powłoka) to czy wystarczy wymienić same panewki bez szlifu wału?

Image
Image

0,85mm
Image
Czy wytarte prowadnice i napinacze mogą być spowodowane za wysokim cisnieniem oleju? jak sprawdzić czy pompa jest ok?

dodam że przed rozsypaniem sie rozrządu silnik pracował cichutko.
Z góry dzieki za odp.

Pozdrawiam.

Autor:  mlody_mk2 [ Czw 13 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

Pomierz ten wał, a jeśli chodzi o panewki i pierścienie to w gdańsku jest firma co handluje pierścieniami PRIMA i panewkami , każdy je poleca i są 100 razy lepsze od Goetze i tańsze chyba.

Autor:  turpik [ Czw 13 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

pierscienie tez do wymiany. rozrzad sie rozsypal bo sie wytraly slizgi i napinacze ale nie z powodu wysokiego cisnienia tylko ten typ tak ma i do 150tys nalezy wymienic kompletny rozrzad zeby sie nie rozsypal. podczas grubszego remontu mozna tez wymienic pompe oleju na nowa oraz ruszyc glowice bo pewnie tez nie jest pierwszej swiezosci

Autor:  Jacek6804 [ Czw 13 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

turpik napisał(a):
oraz ruszyc glowice bo pewnie tez nie jest pierwszej swiezosci


jeden zawór ssący skrzywił się i kupiłem już uszczelniacze zaworów oraz zamówiłem zawór. I po niedzieli wioze głowice do zakłądu i maja planować, wymieniać uszczelniacze i zawory docierać, ewentualnie frezować jeszcze gniazda.

Przed rozsypaniem tego wszystkiego auto miało takie dziwne zachowanie czasami, mianowicie gdy odpaliłem zimny silnik i nie pochodził na wolnych obrotach z minute, a po odpaleniu dałem mu wiecej gazu to albo zgasł albo tak zaczoł chodzic jak by nie na wszystkie gary i trząsło całą budą aż, obiawy te ustawały jesli zgasiłem silniku i poczekałem kilka minut, lub jak pochodził ze 2 min na obrotach 2 tys przytrzymując pedałem(jak bym puscił homoseksualista to by zgasł) i pózniej chodził już normalnie. Może ktoś miał taki przypadek z was?

Autor:  Ice1991 [ Czw 20 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

miałem tak samo, jak dałem mu więcej gazu na zimnym to też chodził jakby nie na wszystkie gary..., po chwili wszystko wracało do normy... niestety przyczyny nie zdiagnozowałem... :( (kiedyś Kuman mi mówił że pompa oleju może być przytarta...np. od zagiętej miski, a ja tak właśnie miałem)

Autor:  Jacek6804 [ Czw 20 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

U mnie misa prosta jest, jedynie wytarta, pewnie od trawy itp.

Panewki kupiłem główne i korbowe kolbenschmidt
prowadnice rozrządu SWAG i RUVILLE
uszczelki i simeringi elringa

filtr itp.

głowice odebrałem z zakładu (wymiana zaworu, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie)

pierscienie zostają te co są bo po spr przerw na reszcie cylindrów dokładnie wyszło w normie.

więc powoli trzeba będzie zacząć skłądać silnik.

Autor:  mk1turbo [ Czw 20 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

kolego jak masz tyle rozebrane to wymień te pierścienie bo to nie taki duży koszt a jak będzie brał olej to będziesz rozbierać jeszcze raz a te szpary duże wyglądały zmierz szczelinomieżem powiny być 0.20

Autor:  Jacek6804 [ Czw 20 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

mk1turbo napisał(a):
kolego jak masz tyle rozebrane to wymień te pierścienie bo to nie taki duży koszt a jak będzie brał olej to będziesz rozbierać jeszcze raz a te szpary duże wyglądały zmierz szczelinomieżem powiny być 0.20


pobrałem srewisówke tego silnika i pisze ze w ori jest 0,20-0,40 cisnieniowe a olejowe 0,25-0,50mm a u mnie cisnieniowe mają 0,40-0,80 a olejowe 0,40-0,75 a limit jest do 1,00
wydałem juz 1300zł na czesci a budżet ograniczony jest, bo jeszcze kasa pójdzie na swapa i to sporo, a pierscienie 400zł to wole złożyć tak a z czasem jak by brał olej albo mocy brak to się wtedy kasy uzbiera i szlif odrazu pójdzie.

"End Gap
Standard .008-.016 (.20-.40)
Service Limit .0039 (.100)
Side Clearance
Standard .001-.003 (.02-.07)
Service Limit .006 (.15)
No. 2
End Gap
Standard .008-.016 (.20-.40)
Service Limit .0039 (.100)
Side Clearance
Standard .001-.003 (.02-.07)
Service Limit .006 (.15)
No. 3 (Oil)
End Gap
Standard .010-.020 (.25-.50)
Service Limit .0039 (.100)
Side Clearance .001-.002 (.02-.05)"

Autor:  Jacek6804 [ Czw 20 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

pytanko mam co do oleju. jaki zalać?
Słyszałem że na dotarciu zeby jexdzić na minerale a potem zmienić razem z filtrem na cos lepszego.

Doradzcie mi jak mozecie :)

oraz ile trwa proces docierania panewek?

Autor:  Jacek6804 [ Pon 31 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

Wymienione wszystkie panewki, pierscienie, kapitalny remont głowicy, uszczelki simeringi uszczelniacze itp.

No i silnik wylondował już w toledo 1L 1,9 TDi

Pompa paliwa w zbiorniku już założona, elektryka rozprowadzona tylko nie wiem gdzie się podłączyć częścią wtyczek do skrzybnki bezpieczników.
wiem że te 3 kostki białe napewno, ze czerwona wtyczka pojedyncza z kablem zółto-czerwonym do gniazda Z1, że 2 kable zółty i siwy w kostce brązowej służą do diagnostyki ale nie wiem gdzie reszta kabli, idą jeszcze w pojedyńczych ksotkach niebiesko-biały, czerwono-biały.

Mógł by mnie ktoś naprowadzić jak to podłączyc?

Autor:  mk1turbo [ Wto 01 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont

kolego olej wlej 10w40 może być lotos zrób 2000tyśioce i zmień ca castrola lub motula a filtr to podstawa wymiany bo on jest po to żeby wychwytywał wszystkie zanieczyszczenia co do elektryki nie pomogę

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/