VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=79578 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Sonic_bartek [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
Zdaża się tak, jak po nocy odpalam auto to trzeba czasami trochę dłużej kręcić rozrusznikiem zanim zapali. Coś z dawkami paliwa? Czy gdzie indziej szukać przyczyny? |
Autor: | radzio_hzr [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [1.9 awx] długo kręci zanim zapali |
Ja bym sprawdzil swiece zarowe:) |
Autor: | turpik [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
jak swiece beda dobre to trzeba sprawdzic czy dochodzi do nich prad bo moze przekaznik ulegl uszkodzeniu albo przewody |
Autor: | Kamel [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
Sonic_bartek zanim zaczniesz wydawać niepotrzebnie kasę na nietrafne diagnozy i napawy spróbuj sam posprawdzać. Przyczyn może być wiele (w kolejności kosztowej): 1) czujnik temperatury cieczy (nie mylić z termostatem), 2) świece żarowe 3) uszczelniacze na pompowtryskach, 4) Vacum Pompa, 5) pompowtryski. Jeśli masz kompa to: Ad.1 podepnij samochód rano przed odpaleniem i sprawdź wskazania czujnika temperatury cieczy. Wskazania powinny być porównywalne z temperaturą otoczenia. Jeśli jest między tymi temperaturami różnica to znaczy, że masz walnięty czujnik temperatury cieczy. Wychodzi mi, że w AWX jest czujnik 059 919 501A - 4 styki zielony, do tego oring N 903 168 02 i sprężyna mocująca 032 121 142 + wymiana we własnym zakresie. Ad.2 podepnij samochód pod kompa i sprawdź wskazania dla świec żarowych. Ad.5 podepnij samochód pod kompa i sprawdź wskazania dla pompowtrysków: a) grupa 013 - analiza dawek paliwa - im bliżej 0 tym lepiej (wart. wymagane od -2mg/skok do 2mg/skok) b) grupa 018 - tu sprawdź błędy - prawidłowe to 0, Kody błędów: - 000 - prawidłowa regulacja - 002 - sterowanie podczas rozruchu - 004 - małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty - 008 - osiągnięto maksymalną wartość prądu - 016 - BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us) - 032 - liczba próbkowania zbyt mała - 064 - błąd przetwarzania - 128 - rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe c) grupa 023 - opóźnienie reakcji wtrysków - wartości dopuszczalne dla 1,9 powinny zawierać się w przedziale od -30 do +30. Jeśli wskazania dla pompek są prawidłowe to raczej wykluczyłbym również uszczelniacze na pompowtryskach (w razie co zestaw naprawczy 038 198 073 / BA / FX - w zależności od numeru nadwozia, przy czym należy też zastosować nowe śruby regulacyjne WHT 000 530 i jeśli nie wchodzą w skład zestawu naprawczego sworznie kuliste 038 130 335A). Zestaw naprawczy w ASO to dość spory wydatek, ale można znaleźć tańsze zestawy Bosch-a. Ad. 4 Przy Vacum Pompie może puszczać Ci uszczelka, ale wtedy będziesz mógł sam stwierdzić podciekanie. Jeśli nie ma wycieków to w środku jest zaworek zwrotny, który potrafi się przypchać (zdiagnozować można to trochę mocno chałupniczo, tj. poprzez wdmuchiwanie powietrza w rurkę dolotową i wylotową - jeśli wdmuchujesz w dolot i jest przejście to oki, ale jeśli wdmuchujesz w wylot i jest przejście tzn., że nie trzyma, przez co paliwo się cofa). Vacum Pompa dla AWX 038 145 209N, komplet uszczelek 038 198 293 - przy czym uszczelki są w zestawie z pompą. U siebie w 2.0 TDI miałem podobnie. Po dłuższym postoju zdarzało się, że musiałem dłużej kręcić, jak już odpalił to lekko zakopcił i przez 2-3 sekundy trochę wachlował jakby chodził na 3 garach. Diagnozy były różne, od uszczelniaczy pompek po same pompki. Ktoś mi podpowiedział, że winny może być czujnik temperatury cieczy, a jako, że nie miałem rano dostępu do kompa, a sam nowy ori czujnik kupiłem za ok. 20zł, do tego oring i sprężynę mocującą w ASO za niecałe 7zł to na pałę go wymieniłem i problem z odpalaniem zniknął. Stary czujnik miał inną oporność niż nowy, co już wskazywało, że jest coś nie tak. A przy jego walnięciu komp dostawał błędne wskazania temperatury, przez co zapodawał głupi sygnał dalej. Jeśli natomiast chodzi o powyższe numery OEM, to zapodałem wg ETKA, więc może się zdarzyć, że będą się różnić. W moim przypadku Vacum na samochodzie miała inną końcówkę literową niż podawała ETKA. |
Autor: | ector [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
Ja bym obstawiał podgrzewacze świec żarowych ![]() |
Autor: | Kuman [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
Przy obecnych temperaturach świece raczej bym wykluczył. Jak motor zdrowy to powinien na dotyk i bez świec zapalić. |
Autor: | Rumak [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
Dokładnie przy takich temperaturach w pd nawet swiec nie załączy. Zreszta jak zdrowy to bez grzania swiec odpali nawet w kilku stopniach mrozu bez większego problemu. Tez kiedys sie z tym borykałem może to Ci pomoże: viewtopic.php?f=36&t=49464 |
Autor: | Sonic_bartek [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
wychodziło by na to, że to czujnik temperatury cieczy bo w czasie jazdy nie trzyma 90stopni tylko coś w granicach 70? |
Autor: | Kuman [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
Sonic_bartek napisał(a): wychodziło by na to, że to czujnik temperatury cieczy bo w czasie jazdy nie trzyma 90stopni tylko coś w granicach 70? Może termostat też masz uszkodzony, sprawdź temperatury na VAG jeszcze. |
Autor: | Rumak [ Sob 13 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
To raczej wina termostatu że nie trzyma 90 a 70 stopni. Ale nie bedzie to miało znaczenia przy odpalaniu auta bo jak Ci wyżej napisaliśmy przy obecnej temp na dworze bez grzania świec powinien palić normalnie . Jest tez prosty sposób by sprawdzic ten czujnik jak tak Ci zalezy odpinasz od niego wtyczke tym samym oszukujesz kompa i siwece grzeja Ci automatycznie jak przy -20stopni czyli czas grzania jest maksymalny długi |
Autor: | turpik [ Nie 14 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
swiece w pd wlaczaja sie cos kolo 6 stopni jak dobrze pamietam i jak masz slaby aku albo rozrusznik nie daje rady to przy niesprawnych swiecach moga byc problemy z odpaleniem |
Autor: | Kevin [ Wto 16 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
jesli dlugo kreci moze byc problem z pompą wstępną w baku ktora podaje paliwo do pompek |
Autor: | bobek86c [ Śro 17 Paź, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] długo kręci zanim zapali 1.9 TDI AWX |
sprawdź kompa , kumpel ma walniety komputer i ciezko pali na cieplym silniku tu moze byc na odwrót ze na zimnym ciezko pali |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |