VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[polo 86c2f] Silnik 1.4 lub 1.6 16V https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=78265 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | p0L4r [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | [polo 86c2f] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
Siemanko. Jak to się ma z tymi silnikami. Widziałem kolegę, który do 86c i 86c2f wsadził oba te silniki. Ile jest kombinacji? Czy osprzęt wystarczy ori, czy jednak potrzebny jest ten od silnika? Jak to jest z zapłonem, bo 1.6 ma chyba elektroniczny. O koszta się nie pytam, bo ceny się zmieniają, a i nie jest to projekt na 5 minut. Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam Adrian ![]() |
Autor: | radzio_hzr [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
jesli chodzi o osprzet to zalezy jak chcesz rozwiazac uklad paliwowo powietrzny. Jesli chodzi o alternator to moze zostac ten co masz bo i tak musisz dorobic plyte pod lape silnika z przodu. W silnikach 1.3 masz lape na 3 sruby do bloku . w silnikach 1.4 masz duza lape na 4 sruby ktora trzymie altek i wspome. Jesli chodzi o zaplon mozesz go przerobic na twoj aparat tylko w walku trzeba nawiercic otwor i dorobic adapter pod aparat. Skrzynia z 1,3 pasuje do tych silnikow wiec zostaje twoja. |
Autor: | p0L4r [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
Z tego co widziałem to 1.4 AFH ma chyba zwykły aparat. Łatwiej jest wtedy o ustawienie zapłonu. Druga sprawa jest taka, że moje polo jest na gaźniku i chyba łatwiej byłoby mi pozostać, bo niby do wtrysku trzeba zakładać inny zbiornik paliwa. Pytanie jest czy tzw. trąbki ITB mogłyby rozwiać ten problem? Oczywiście mocowanie gaźników na zamówienie. |
Autor: | radzio_hzr [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
z tego wynika co tu piszesz ze do silnika chcesz zalozyc gazniki z motoru? |
Autor: | p0L4r [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
Dobrze celujesz. Adamos miał chyba z CBR600 jak pamiętam. |
Autor: | radzio_hzr [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
Ogolnie to jesli zabawa w gazniki to jedynie co musisz dorobic to kolektor dolotowy. i przerobic troche elektryke. Sam to ostatnio robilem i sie tego obawialem ale po rozmowie z Apsikem i jego schematem poszlo jak po masle. Jesli masz silnik na gazniku to domyslam sie ze pompe paliwa masz w glowicy? |
Autor: | p0L4r [ Nie 26 Sie, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
No właśnie mam przy zbiorniku razem z pierwszym filtrem paliwa. |
Autor: | Adamos_20 [ Sob 15 Wrz, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [86C 2F] Silnik 1.4 lub 1.6 16V |
wszystko zalezy ile chcesz $$$ przeznaczyc na moda 1. Jesli masz auto na gazniku to najprosciej bedzie wsadzic nowy motor i zasilac go gaznikami np z CBRki (praktychnie nie przerabiasz wiazki) 2. co do wyboru 1.4 16v czy 1.6 16v to wszystko zalezy od czasu, umiejetnosci i $$$$ 1.4 16v jest dosyc prosty, na mechanicznym zaplonie wiec przykrecasz twoj stary aparat zaplonowy + gazniki i bedzie chodzil 1.6 16v z racji elektronicznego zaplonu to juz wieksza zezba bo musisz nawiercic walek i dorobic adapter zeby zamontowac zwykly aparat zaplonowy, no i tam masz juz VVT czyli zmienne fazy rozrzadu co do pompy to wystarczy pompa z regulatorem cisnienia (dobrze jak by byla w miare nisko w komorze zamontowana i spoko zaciagnie wache z baku) polecam zalozyc bezwladnosciowe odciecie paliwa bo jak podlaczysz zasilanie pod cewke to w razie wypadku jak zaplon bedzie wlaczony to pompa zapoda tyle wachy ze przeleje sie az trabkami w gaznikach ![]() z moich doswiadczen to najleprsza opcja to: blok z 1.6 16v AVY (z polo 6n2 GTI) glowica z 1.4 16v AFH kolektor 4-2-1 gazniki z motocykla 750cc do 900cc i 150KM peknie osprzet ori, skrzynia 5ka z 86c kod 8P, sprzeglo i docisk polecam z 1.6 16v 200mm a no i przy takiej mocy raczej zapomnij o ekonomi ![]() pozdro |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |