VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=76351
Strona 1 z 1

Autor:  bc30se [ Sob 16 Cze, 2012 ]
Temat postu:  [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

Witam

Panowie, zdecydowałem się u was napisać, może ktoś będzie potrafił pomóc. Przerobiłem swojego 1.6TD na pasek PK, w tym momencie wygląda to tak...

Image


Trzeba mi do tego chlodnice która nie będzie miała wyjść po stronie sprężarki klimatyzacji, jaką konfiguracje proponujecie. Nadmieniam że muszę zmieścić, chłodnice, skraplacz, i jeszcze FIC. Czy ktoś się mocował z takimi setupem i mógłby pomóc??

Wentylatory już znalazłem na allegro dość cienkie więc tu nie będzie raczej problemów...

Autor:  turpik [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

jak chcesz wyjscia na druga strone to trzeba szukac od g60 bo one mialy po stronie kierowcy wyjscia. jak chcesz wrzucic IC przed chlodnice i do tego chlodnice klimy to musi byc w miare cienki bo miejsca nie ma za duzo i najlepiej gril na 2 lampy bo w tym na 4 beda przeszkadzaly odblysniki lamp zeby zalozyc wiekszy IC

Autor:  bc30se [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

w planach są tylko 2 lampy, jeśli chodzi o IC masz może jakąś sugestie?

Autor:  turpik [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

jest duzo mozliwosci w zaleznosci jaki IC na jaka moc

Autor:  bc30se [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

no właśnie z tymi możłiwościami....

nie za bardzo ich dużo bo np chłodnica g60 już odpada ze względu na to że sama chłodnica kosztuje nowa 600 zł a w stare rupiecie nie będę się bawił. Do tego do chodzi jeszcze kolano do chłodnicy które kosztuje 40 funtów no i przewody.... - bliźniaczą ma SEAT TOLEDO AFN

A jest np chłodnica z seata INCA ma takie same wymiary i ma normalne wyjśćia po stronie która mnie interesuje, z tymże nie wiem czy ona nie jest za długo i czy znajde przy niej jeszce miejsce żeby dogodnie rury wyprowadzić od IC
http://allegro.pl/chlodnica-wody-seat-c ... 91273.html

Zas.. co do IC.... nie mam jeszcze tego poskładanego to wiadomo, ale boję się że jak założe chlodnice to nie znajde w wzocmnieniu miejsca żeby rozsądnie wypuścić orurowanie, i tu jest jeszcze wymóg... jak je wypuścić żeby połowy silnika mi nie zajęło... i jeszcze przy tym ta nieszczęsna klimatyzacja....

Dlatego właśnie pytam jakie orurowania kto ma u siebie.. czy ktoś w TDI jeździ na chłodnicach o długość 550mm?

Moc... ~110koni, zaś.... tu bym się mocą nie sugerował aż tak mocno, bo ze względu na miejsce - "jak się nie ma co się lubi......"

Autor:  turpik [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

hmm u mnie to tak wyglada
[url]img36.imageshack.us/img36/3174/20120606549.jpg[/url]
silnik AFN, ori chlodnica z mk2 TD, IC z sprintera/lt z alu boczkami fi50

Autor:  bc30se [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

kurde ładnie to ogarnąłeś, możesz podesłać dokłądne foto z allegro IC o którym mówisz? on ma wyjścia prostopadłe czy równoległe?

Jak z miejscem pod grilem? jeszcze trzeba okołó 4 cm wygospodarować na klime...

Autor:  turpik [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

to jest takiego typu IC
http://allegro.pl/intercooler-mercedes- ... 47111.html

tylko ja wziąlem z niego sam rdzen i przerabialem boczki na alu z wyjsciami w miejscu ktore mi najbardziej pasowaly. z miejscem za grilem nie jest za duzo i moze byc problem zeby wlozyc tam jeszcze chlodnice klimy. kolega wlozyl natomiast taki IC http://allegro.pl/chlodnica-powietrza-i ... 35913.html
i miejsca jest wiecej bo jest troche nizszy i mozna go bardziej wysunac niz IC z sprintera

Autor:  bc30se [ Pon 18 Cze, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

cholender ale nie mam TIGa.. a dorobienie boczków + spawanie to wyjdzie nawet na droższy nowy IC...

założe to na dniach, chłodnice ori i zobaczy co tam brak, pomierze dokłądnie miejsce.... będzie walka...

Autor:  bc30se [ Nie 22 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

Witam...

Odgrzewam kotleta bo chce napisać jak temat ogarnąłem w swoim przypadku...

Po kolei

1. Chłodnica z SEAT INCA o nr 6K0121253T

Ta chłodniczka ma wyjścia po stronie aku i wchodzi na mocowania w belce dolnej na pierwsze od strony sprężarki i drugie od strony akumulatora - jest miejsce na rury IC.

Będzie pasować każda chłodnica z SEAT INCA tylko inne numery mają szerszy rozstaw mocowań dolnych i trzeba będzie przespawywać mocowanie na belce. Przy chłodnicy T nie ma takich numerów. Ja zakupiłem odpowiednik chłodnice THERMOTEC D7W041TT, macie do wyboru jeszcze POLCARa i ze swojego doświadczenia widze że POLCAR ma solidniejsz chłodnice.

Przy tej konfiguracji stosujemy rury chłodnicze z GOLFA 3 SDI, albo z seat INCA o nr

wąż górny 6K0121101G
wąż dolny 6K0121051H

Nadmieniam że wyjście z obudowy termostatu trzeba przerobić na takie jak ma TDI - czyli łącznik + kolanko.


2. Chłodnica klimy mi podpasowała z mk3 ale musialem dokonać przeróbki - mianowicie dolne wyjście trzeba wygiąc 90stopni w dół, oraz wyciąć wyjście na rurke klimy w pasie górnym
Image Image Image Image Image Image Image Image

Przewody klimy pasują oryginalne z mk3, należy jedynie wyrzeźbić sobie uchwyt na osuszacz - ja zrobiłem to tak
Image Image Image Image

3. Wentylatory - ja wziąłem wentylatory z silnikiem 3 biegowym od seata toledo GT
Image


4. Intercooler - jest bardzo mało miejsca ze względu na skraplacz ale pozostaje kilka opcji. Każda z tych opcji będzie wymagać ciecia wzmocnienia czołowego żeby zmieścić IC

opcja nr 1 "mega tuning"
Rdzeń intercoolera z BMW 330D - następnie dospawanie boczków oraz zrobienie mocowań.
Rdzeń z tego IC ma rozmiar 540x129x50.

Ten rdzeń wejdzie bo ja próbowałem bliźniaczy (572x130x55) z fiata grande punto i wyglądało to tak
Image Image Image Image Image

Na siłę upcha i ten z fiata ale jest długi i robi się tam ciasno na milimetry. Jego zaletą jest to że ma wyjścia proste (idealny IC bez klimy - i tani nowy). Ten z BMW zaś ma krótszy rdzeń i jest cieńszy o 5 mm więc będzie więcej miejsca pod warunkiem że wspawa się cienkie wyjścia na orurowanie. A spawać trzeba bo on ma wyjścia na L i nie podpasują....

(PS. co ważne... rozwiązanie to będzie działać tylko w przypadku zastosowania tych konkretnych chłodnic. ponieważ oryginalny skraplacz MK2 jest po pierwsze grubszy; po drugie ma doczepiony osuszacz po prawej stronie; po trzecie, odległość między chłodnicą wody a skraplaczem jest większa bo chłodnica ma inny kształt i mocowana jest do łap wystających z belki dolnej a nie do chłodnicy wody jak w przypadku mk3)

Ja nie poszedłem tą drogą opcji nr 1 z kilku powodów... powód główny to taki że moje auto to ma być toczydło niedzielne i nie osiągnie zawrotnych mocy, dobije do 100 koni i styka. Po drugie, na dany moment musze składać auto a mieszkam w ciemniej d... i nie mam dostępu pod ręką do alu żeby obspawywać rdzeń. Spawarka jest ale umiejętności na razie brak.
Dlatego stwierdziłem, że spróbuje pójść w coś mniejszego szukając miejsca, a ze względu na umieszczenie pod grilem powinno się spisywać lepiej niż np ori IC.

Więc opcja nr2, biedny tuning... :((
Intercooler z fiata ALBEA, wymiary rdzenia to 410x115x40

Jest jeszcze możliwość upchania odrobinę większego z Fiata Punto bądź Opla Corsy o wymiarach 450x100x52 (bliźniaczy IC), ale znowuż dłuższy i grubszy i się bałem co wyjdzie, a już ze sklepu brałem dwa IC na wymówienie korzystając z grzeczności sprzedawcy i nie chciałem już im głowy zawracać więc wziąłem ten co wziąłem, jeśli się okaże że będzie za mały to wtedy będę myślał dalej.

Cały zespół chłodnic po dorobieniu uchwytów wygląda tak:
Image Image Image

Image Image


5. Mocowanie chłodnic.... do całości dorobiłem blache montażową z kwasiaka, pełni ona też ozdobną rolę i wszystko po zamknięciu wygląda tak
Image Image Image

Z rurkami od klimy
Image Image Image Image Image Image


Tyle z wywodu, mam nadzieje że ktoś skorzysta zaś... gdyby były pytania o wspomaganie to.... Pompe mam z wyjśćiem równoległym w kierunku skrzyni - przewód zasilający passat B3, przewód zwrotny passat B3, zbiorniczek wyrównawczy wspomagania - Passat B3, zwrót ze zbiorniczka do pompy - przewód ori golf 2 plus kombinowana przejściówka pod belką i pocięte przewody (dwa w kształcie L)

Autor:  sundecade [ Śro 12 Gru, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

bc30se napisał(a):
Ja zakupiłem odpowiednik chłodnice THERMOTEC D7W041TT, macie do wyboru jeszcze POLCARa i ze swojego doświadczenia widze że POLCAR ma solidniejsz chłodnice.



Tak dla sprostowania - Polcar jest tylko i wyłącznie hurtownikiem a nie producentem.
W swej ofercie mają chłodnice takich producentów jak Behr Hella, Koyorad, SRL lub typowe Chiny.

Autor:  mskostek [ Wto 07 Paź, 2014 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

Są jakieś postępy w pracach ?

Autor:  bc30se [ Pią 05 Gru, 2014 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

No trochę spóźnione, ale tak widzę to piszę...więc...... wszystko skończone, pompa jest 10 mm, lane jest bardzo dużo paliwa, doładowanie 1.7. Klima chodzi nic się nie poci w największe upały. Wentyle są 3 biegowe, ciężko o zapięcie 3 biegu nawet w upały, muszę ostro upalać. IC działa doskonale, w upały zbija powietrze do temperatury otoczenia mierzone pirometrem. Z 70/80 stopni na wyjśćiu turba robi 30/35 stopni na wyjściu IC.

Tu masz fotki:
Image

puszka powietrza jest ori..

Autor:  mskostek [ Wto 16 Gru, 2014 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Jakie chłodnice i wentylatory do silnika TDI

Wyszło mega dobrze :ok:

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/