VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Passat b5] Problem z turbiną. https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=75197 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | StaniooL [ Wto 08 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | [Passat b5] Problem z turbiną. |
Witam. Ostatnio jeździłem passatem B5 115km, (kod silnika ajm), 0 mocy, przyśpieszał jak goły diesel, okazało się że turbina odmówiła posłuszeństwa ( poobcinane łopatki i luz na wirniku ). Kiedyś już była regenerowana ponieważ zassała olej. Teraz padł wybór żeby kupić jakąś ze szrotu. Czy Turbina będzie pasowała od golfa 115km? Bądź też wersji 130km? Mało tego, dodam że to już będzie teraz 4 turbina przez 60tyś km. Olej wymieniany co 12tyś. ( pół syntetyk ) Nie wiem od czego to się ciągle robi. Może coś poradzicie na to? |
Autor: | Marchles [ Wto 08 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
Turbo pasuje od/do: ALH / AHF / AJM / AUY / ATD Nr: 038253019A VNT15 Dokładna lektura: http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idcodice=038253019A |
Autor: | niebieskarakieta [ Wto 08 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
a jaki masz styl jazdy? Miałem znajomego pracujący w aso KII, i mówił że nie ma dnia by nie przyjechała policyjna kijanka na lawecie - powód? Padające turbiny bądź całe silniki. Mówił że co około 20-30 tys turbina wymieniana conajmniej raz a do 50-60 dojeżdzały silniki. A wszystko spowodowane stylem jazdy. Jak dostają wezwanie, odpalają swoje CRDi i rura, przyjeżdzają na miejsce kluczyk przekręcają i koniec. I tak ciągle. Może masz podobny styl jazdy, co by wyjaśniało taką ilość turbin |
Autor: | StaniooL [ Wto 08 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
Styl jazdy spokojny, nigdy nie deptane poniżej 70-80stopni, po tych przygodach z pierwszą turbiną odpuściłem jazdę i deptanie ostre diesla. Na trasie też raczej nie ma pałowania. Nie raz zmiana biegu przy wyprzedzaniu koło 4tyś, ale to tylko przy sporadycznych dynamicznych wyprzedzaniach. |
Autor: | turpik [ Śro 09 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
turbo nie podjedzie od golfa i pochodnych bo tam turbo jest zintegrowane zarem z kolektorem wydechowych a ty masz osobno. kupno turbiny od mocniejszej wersji mija sie z celem jezeli nie chcesz zmieniac programu w silniku bo i tak turbo nie bedzie wiecej pompowac. to ze padlo turbo nie musi byc przyczyna zlego stylu jazdy czasami turbiny regenerowane tak maja |
Autor: | damian_GTI [ Śro 09 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
moze tez tak sie dziac ze jezdzisz caly czas powoli ekonomicnie itp. nie wkrecasz w obroty. wtedy zapiekaja sie lopatki w turbinie. zdrowo jest od czasu do czasu wyleciec w trase i przycisnac. |
Autor: | turpik [ Śro 09 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
tylko od zapieczonych lopatek w turbinie raczej nie zrobi sie luz na wirniku tylko moze przeladowywac przy wyzszych obrotach |
Autor: | Rumak [ Śro 09 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
turpik napisał(a): tylko od zapieczonych lopatek w turbinie raczej nie zrobi sie luz na wirniku tylko moze przeladowywac przy wyzszych obrotach A ja zapytam jak wyczuć że tubo przeładowuje ![]() Wielu poleca do AJM trubo z AWX-a podobno dobrze sie sprawuje . |
Autor: | turpik [ Śro 09 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
najlepiej widac to po logach ile ma byc a ile jest w rzeczywistosci ale jak lopatki sa zapieczone to na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania powyzej 2tys auto dostaje mula i nie chce przyspieszac lub przyspiesza bardzo powoli |
Autor: | Wlodi [ Śro 09 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
u mnie w mk4 zawiesila mi sie turbina,zgasilem silnik i sporwotem w droge ale w poniedzialek lecac do krk A4 dolozylem gazu auto zaczelo przyspieszac do 160km/h po czym obroty i predkosc zaczely spadac czy to moze byc zawieszone turbo??czy moze przeplywka albo zawor n75? |
Autor: | turpik [ Czw 10 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Passat b5] Problem z turbiną. |
moglo sie stac ze przez zapieczone lopatki auto przy tej predkosci zwolnilo bo zeby jechac te 160 to trzeba juz troche energi a jak sie zawiesilo turbo i komp przeszedl w tryb awaryjny to silnik traci moc i juz moze nie miec tyle mocy zeby jechac te 160 ale najlpeiej jest zrobic logi bo tak to mozna tylko przypuszczac |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |