VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=73423
Strona 1 z 2

Autor:  remekremek [ Nie 18 Mar, 2012 ]
Temat postu:  [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

witam

Pytanie po obróbce głowicy [ful planowanie, zawory itd ] po złożeniu i po lekkim podgrzaniu silnika mam prawie 13 atm na garze

Czy nie za dużo ?


prosze zapoznać sie z regulaminem i UŻYWAĆ PRZEDROSTKÓW !!
turpik

Autor:  Docenty [ Nie 18 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: ABD 13 atm

nie duzo, ok 14 byloby w miare ok

Autor:  mk1turbo [ Nie 18 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

kolego to nie był remont całego silnika tylko góry jakbyś zrobił szlif i nowe tłoki i pierścienie to by była większa kompresja ale i tak jest dobrze takie minimum do benzyny to 8 bar

Autor:  remekremek [ Pon 19 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

mk1turbo napisał(a):
kolego to nie był remont całego silnika tylko góry jakbyś zrobił szlif i nowe tłoki i pierścienie to by była większa kompresja ale i tak jest dobrze takie minimum do benzyny to 8 bar


tak to była obróbka tylko głowicy pytam bo katalogowa kompresja jest troszke mniejsza bodaj 9.2
Ciekawe ile na planowaniu mozna podniesc kompresje

Autor:  turpik [ Pon 19 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

zalezy ile splanuje sie glowice ale zeby to zrownowazyc to daje sie grubsza uszczelke pod glowice

Autor:  mk1turbo [ Wto 20 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

kolego można go trochę do prężyć jak się splanuje na maxsa firma co robią planowania i remonty głowic wiedzą jaki jest minimalny wymiar grubości głowicy bo nie można przesadzić bo zawory się spotkają z tłokami ale zawsze do odprężenia można dać grubszą uszczelkę lub gniazda zaworowe po głębić

Autor:  marian [ Wto 20 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

remekremek napisał(a):
Ciekawe ile na planowaniu mozna podniesc kompresje



nic..
W tych silnikach głowica jest płaska a tłoki są wklęsłe :-D

Autor:  Docenty [ Wto 20 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

marian napisał(a):
remekremek napisał(a):
Ciekawe ile na planowaniu mozna podniesc kompresje



nic..
W tych silnikach głowica jest płaska a tłoki są wklęsłe :-D



chyba nie zrozumialem ironi bo jaka ma być głowica i jakie maja byc tłoki?... ja w polo mialem abu doprezony do 16b

Autor:  marian [ Wto 20 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

komora spalania zamiast byc w głowicy (wiekszoś aut) jest w tłokach - czyli są tam specjalne wyżłobienia jak na foto:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 72860491e5

a głowica jest płaska czyli planując nie zwiększysz stopnia sprężania


foto:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b2fdd7ea58

czyli jak chcesz zwiekszyc kompresję w tym silniku to musisz zmienić tłoki

Autor:  mk1turbo [ Wto 20 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

to fakt że w tym motorze to więcej do pręży się tłokami a głowicom w okolicy 1 bara więcej

Autor:  remekremek [ Śro 21 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

to skad sie bierze katalogowo 9.2 a po planowaniu głowicy 13 ?

Autor:  ewertas [ Śro 21 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

remekremek mylisz stopień sprężania z ciśnieniem sprężania.
Silnik ABD ma stopień sprężania 9,2:1 a ciśnienie sprężania wynosi nominalnie od 10 do 15 atm.

Autor:  mk1turbo [ Śro 21 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

tak jak ci ewertas napisał

Autor:  remekremek [ Czw 22 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

ok dzieki

Autor:  remekremek [ Sob 24 Mar, 2012 ]
Temat postu:  Re: [all vw] silnik ABD po remoncie 13 atm

dalszy ciag problemu

PO 1.05 aau jest w budzie 1.4 Abd z golfa

Problem ciezko zapala i szybko gasnie nie wkreca sie na wysokie
zdejme waz podcisnienia z wtrysku zapala elegancko po 1min gasnie i tez nie wchodzi na wysokie obr

I tak wtrysk od ABD komp został z AAU nr 030 906 926 A
zmieniałem wtrysk od AAU takie same objawy

Wczesniej robiona była uszczelka pod głowica i sama głowica z zaworami

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/