Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009
Posty: 131
Skąd: DWR-Wrocław
Gadu-Gadu: 6110835
Auto: VW Vento
Witam Pany
Potrzebuje trochę opinii na temat silnika R32 i skrzyni DSG. Jakie wady i zalety?
Trafiłem na takie ogłoszenie i się zastanawiam http://allegro.pl/audi-a3-3-2-dsg-2005r ... 07284.html
czytałem trochę na necie, ale ile ludzi tyle opinii (same amatorskie wypowiedzi) a teraz pytam się fachowców
Z góry dziękuję za odpowiedzi :ok: piwko piwko



_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=65136
Offline
 Profil    6110835
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
Co do silnika R32. Jest to poczciwe 3.2 VR6 bez jakiś często wychodzących wad konstrukcyjnych. Erki mają raczej małe przebiegi, przy przebiegach rzędu 200 tys możnaby zajrzeć do rozrządu czyli ślizgów i łańcuchów. Czasem lubią padać cewki zapłonowe ale one są tanie w wymianie. Na zimnym silniku lubią sobie głośno chodzić popychacze zaworowe.
Na duże przyrosty mocy w N/A raczej nie ma co liczyć.

Ten silnik można łatwo zaaplikować do starszych VW, jeśli chciałbyś zostać przy DSG jest to do zrobienia. W PL było sporo swapów na tą jednostkę także szlaki są mocno przetarte.

Spalanie jak na tą pojemność nie jest jakieś mega duże, pali tyle co VR6 12V, no jeśli auto jest ciężkie i ma haldexa (4x4) to wypije trochę więcej.

A co do skrzyni to nawet najlepszy/najszybszy kierowca nie jest w stanie zmienić biegów szybciej jak skrzynia DSG.

W sumie tyle tak ogólnie, jak masz konkretniejsze pytania to pisz.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009
Posty: 131
Skąd: DWR-Wrocław
Gadu-Gadu: 6110835
Auto: VW Vento
To chyba dobra ta skrzynia DSG :)
R'ke chyba już szkoda gazować ?
a jak z awaryjnością poza cewkami?



_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=65136
Offline
 Profil    6110835
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
Arcaj napisał(a):
To chyba dobra ta skrzynia DSG :)

Dobra, szybka jest i w sumie ciężko ją zajechać.
Arcaj napisał(a):
R'ke chyba już szkoda gazować ?

No z zasady szkoda, ale nic nie stoi na przeszkodzie bo to prosty silnik.
Arcaj napisał(a):
a jak z awaryjnością poza cewkami?

Jakiś innych często zdarzających się usterek nie ma. To raczej mało awaryjne silniki.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009
Posty: 131
Skąd: DWR-Wrocław
Gadu-Gadu: 6110835
Auto: VW Vento
Kuman
Jakie Ty miałeś spalania? Na internecie wyczytałem ze max 16L gdzie to mnie trochę szokuje, ze przy takiej mocy(mało) pali.
I czy nie narzekasz na ten silnik?



_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=65136
Offline
 Profil    6110835
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
Ja nie jeździłem jeszcze eRką. Ale można spalić od min 7.5 trasa na zamulatora poprzez 10-14 średnie i 20 przy katowaniu.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW User
VW User

Rejestracja: Pon 17 Lis, 2008
Posty: 150
Skąd: EBE
Gadu-Gadu: 0
Auto: .:R32
+1 Kuman
Co do silnika to bdb jednostka ,jedyną bolączką tego silnika są wyciągające się łańcuchy rozrz. Choć tutaj zdania są podzielone .Nie znam nikogo kto z tym walczył w Pl.Objawem tego jest hałas z okolic rozrz. diagnostyka - test na vagu. tutaj masz cos na ten temat
http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... stid=54739
http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... eadID=4299
Koszt naprawy jednak nie jest mega duzy i mozna zamknąć się w 1500 zł /bez kół nastawczych/
seria .:R - miasto 13-14 ,trasa 10-11, upalanie można i 2 zobaczyć na przodzie ...
DSG w N/A jest nie do zaje....wymiana oleju i fitra jedynie ,choć są i przypadki probl. z mechatroniką.Jak doładujesz 3.2 możesz myśleć o modach DSG, które są mega kosztowne .


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2008
Posty: 943
Skąd: RadzionkóVW
Gadu-Gadu: 1222454
Auto: VW Golf MK3 ABV SYNCRO, AUDI A4 B6 AVANT AVF QUATTRO
Oprócz naciągających się łańcuchów, to jeszcze wycierają się łyżwy przy łancuchach, jak w 12v, ale to trzeba sporo przelotu do tego (albo g*wniany olej) gazować R? można... ale... szkoda, gaz jak gaz jest jeszcze bardziej suchym paliwem niż bęzyna, ma trochę inna temperaturę spalania itd... moim zdaniem jednak szkoda silnika :)

spalanie jest dość porównywalne z v12 jak koledzy pisali powyżej :) od ok 8litrów bardzo ślimaczej jazdy przez średnie 11 - 13 litrów po 25 i trochę więcej litrów przy zabawie na śniegu (haldex/syncro) :D



_________________
MK3 Black vr6 ABV syncro USA - 4 fun ???KM/???Nm
Audi A4 B6 Avant Quattro AVF - new daily 165KM/350Nm
MK3 White Vento Variant ARL+- daily driven... 230KM/420Nm -> was alot of fun//sold
MK3 Dark AFN - suspended and scrapped 140 KM/300Nm
Offline
 Profil    1222454
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
nie wiem czy na naszym forum jest kolega zlos ale na forum vwgolf czy streetracing ma opisanego swojego golfa R dorze pomodzonego (ok 360ps) na skrzyni DSG i jak narazie 0 problemow szybciej zajechal tylny most z haldexem niz skrzynie oczywiscie trzeba bylo zrobic mala zmiane w oprogramowaniu skrzyni ale mechanicznie nie bylo nic robione. inny przypadek to kolega PiSi ma mk5 R32 z dolozonym turbo ok 550ps i jak narazie DSG tez zyje. tutaj trzeba bylo wymienic sprzeglo na mocniejsze oraz zrobic modyfikacje oprogramowania ale tez wszystko funkcjonuj jak nalezy

o skrzyni DSG z naszego forum

/viewtopic.php?f=36&t=41398&hilit=dsg
viewtopic.php?f=36&t=42311&p=475066#p475066

a co do silnika R32 tak tak jak kuman pisal dobre jednostki o wiele lepszy niz jego poprzednicy tylko brak i swapowac hehe tylko jest maly problem z dostepnoscia tych silnikow po przyzwoitych cenach bo niby jest komplet na swap ale zawsze czgos brakuje a jak sie pozniej okazuje sa to czesci ciezkie do zdobycia ale jak ktos naprawde chce to wszystko znajdzie wszystko kwestia czasu ;)


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2008
Posty: 943
Skąd: RadzionkóVW
Gadu-Gadu: 1222454
Auto: VW Golf MK3 ABV SYNCRO, AUDI A4 B6 AVANT AVF QUATTRO
turpik napisał(a):
bo niby jest komplet na swap ale zawsze czgos brakuje a jak sie pozniej okazuje sa to czesci ciezkie do zdobycia ale jak ktos naprawde chce to wszystko znajdzie wszystko kwestia czasu ;)


hehe, tak jest zawsze przy swapach, zawsze jakiejś pierdoły zabraknie - większej bądź mniejszej ;)



_________________
MK3 Black vr6 ABV syncro USA - 4 fun ???KM/???Nm
Audi A4 B6 Avant Quattro AVF - new daily 165KM/350Nm
MK3 White Vento Variant ARL+- daily driven... 230KM/420Nm -> was alot of fun//sold
MK3 Dark AFN - suspended and scrapped 140 KM/300Nm
Offline
 Profil    1222454
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW User
VW User

Rejestracja: Pon 17 Lis, 2008
Posty: 150
Skąd: EBE
Gadu-Gadu: 0
Auto: .:R32
słyszałem że koszt modyfikacji skrzyni u kol. PiSi to coś koło 20 tyś. seria daje rade do 450 Nm.
Ogólnie mało osób ogarania modyfikację tych skrzyń w PL i ze swapem będzie bardzo podobnie /Compsport jest w temacie ale $$$$$$/
U złosia modyfikowane jest oprogramanie w DSG i powiem że daje radę ,fajnie jedzie ta bateryjnka R20 ]:->


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009
Posty: 131
Skąd: DWR-Wrocław
Gadu-Gadu: 6110835
Auto: VW Vento
Teraz to dostałem mnóstwo wiadomości. Chyba się przekonam właśnie do tego swapu tej jednostki i skrzyni. R32 i DSG to chyba jest najlepsze połączenie. Czy istnieje lepsza skrzynia od DSG?



_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=65136
Offline
 Profil    6110835
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
jezeli chodzi o automatyczne skrzynie to na chwile obecna nie ma lepszych od DSG


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Śro 07 Gru, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
Cytuj:
słyszałem że koszt modyfikacji skrzyni u kol. PiSi to coś koło 20 tyś. seria daje rade do 450 Nm.
Ogólnie mało osób ogarania modyfikację tych skrzyń w PL i ze swapem będzie bardzo podobnie /Compsport jest w temacie ale $$$$$$/

Na chwilę obecną ogarniamy wszelakie modyfikacje skrzyń DSG, tak programowe jak i mechaniczne. Wszystko we współpracy z liderem w tej dziedzinie VR6 Specialist aka. DSG Dokter.
Niestety zabawy z DSG stają się kosztowne w momencie, gdy robi się skrzynię pod moment ponad 450Nm. Programowo zmienić można dużo, a nawet bardzo dużo :)

Co do spalania, to jeszcze NIGDY nie udało mi się zejść poniżej 10l. Nawet jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że to niemożliwe przy codziennej jeździe (kropka).

Cytuj:
hehe, tak jest zawsze przy swapach, zawsze jakiejś pierdoły zabraknie - większej bądź mniejszej ;)

ZAWSZE pfu

A z cewkami jest tak, że jak ktoś D.U.P.A i od serwisu stroni to jest w plecy :$
Była akcja serwisowa i cewki za free zamieniali. W eRce z kompresorem już wcześniej wymieniałem jedną. Właściciel wziął uszkodzoną ze sobą, i dostał 6 nowych. Założyli 6 nowych do auta a zamiennik BERU który ja wcześniej zapodałem oddali mu i teraz ma w zapasie.

Łańcuchy i prowadnice, to chyba zależy od silnika. Jedne słychać już przy 130tkm inne się nie odzywają nawet mimo 170tkm.

Jedna sprawa - dobry motyw w R32 to wymiana termostatu na zimniejszy. Zwłaszcza gdy eRka jest doładowana. Mieliśmy wiele dziwnych akcji z grzaniem się silnika w R32. 2tyg temu wymieniłem termostat na otwierający się przy 71*C i jest zupełnie inaczej. Podejrzewam nawet że oryginalny Wahler wyeksploatował się do granic możliwości... i stąd te wszystkie problemy.



_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu: Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG
PostWysłany: Czw 08 Gru, 2011 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2008
Posty: 943
Skąd: RadzionkóVW
Gadu-Gadu: 1222454
Auto: VW Golf MK3 ABV SYNCRO, AUDI A4 B6 AVANT AVF QUATTRO
Apsik napisał(a):
Jedna sprawa - dobry motyw w R32 to wymiana termostatu na zimniejszy. Zwłaszcza gdy eRka jest doładowana. Mieliśmy wiele dziwnych akcji z grzaniem się silnika w R32. 2tyg temu wymieniłem termostat na otwierający się przy 71*C i jest zupełnie inaczej. Podejrzewam nawet że oryginalny Wahler wyeksploatował się do granic możliwości... i stąd te wszystkie problemy.


To samo tyczy się 12V :) jest znaczna różnica w chłodzeniu :)

PS. wysilone 1,8T też dają rade z zimnym termostatem, ostatnio sprawdzane na jednostce która na hamowni wypluła 34X PS :)



_________________
MK3 Black vr6 ABV syncro USA - 4 fun ???KM/???Nm
Audi A4 B6 Avant Quattro AVF - new daily 165KM/350Nm
MK3 White Vento Variant ARL+- daily driven... 230KM/420Nm -> was alot of fun//sold
MK3 Dark AFN - suspended and scrapped 140 KM/300Nm
Offline
 Profil    1222454
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe