VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[All vw] R32 i skrzynia DSG
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=69624
Strona 1 z 2

Autor:  Arcaj [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  [All vw] R32 i skrzynia DSG

Witam Pany
Potrzebuje trochę opinii na temat silnika R32 i skrzyni DSG. Jakie wady i zalety?
Trafiłem na takie ogłoszenie i się zastanawiam http://allegro.pl/audi-a3-3-2-dsg-2005r ... 07284.html
czytałem trochę na necie, ale ile ludzi tyle opinii (same amatorskie wypowiedzi) a teraz pytam się fachowców
Z góry dziękuję za odpowiedzi :ok: piwko piwko

Autor:  Kuman [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Co do silnika R32. Jest to poczciwe 3.2 VR6 bez jakiś często wychodzących wad konstrukcyjnych. Erki mają raczej małe przebiegi, przy przebiegach rzędu 200 tys możnaby zajrzeć do rozrządu czyli ślizgów i łańcuchów. Czasem lubią padać cewki zapłonowe ale one są tanie w wymianie. Na zimnym silniku lubią sobie głośno chodzić popychacze zaworowe.
Na duże przyrosty mocy w N/A raczej nie ma co liczyć.

Ten silnik można łatwo zaaplikować do starszych VW, jeśli chciałbyś zostać przy DSG jest to do zrobienia. W PL było sporo swapów na tą jednostkę także szlaki są mocno przetarte.

Spalanie jak na tą pojemność nie jest jakieś mega duże, pali tyle co VR6 12V, no jeśli auto jest ciężkie i ma haldexa (4x4) to wypije trochę więcej.

A co do skrzyni to nawet najlepszy/najszybszy kierowca nie jest w stanie zmienić biegów szybciej jak skrzynia DSG.

W sumie tyle tak ogólnie, jak masz konkretniejsze pytania to pisz.

Autor:  Arcaj [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

To chyba dobra ta skrzynia DSG :)
R'ke chyba już szkoda gazować ?
a jak z awaryjnością poza cewkami?

Autor:  Kuman [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Arcaj napisał(a):
To chyba dobra ta skrzynia DSG :)

Dobra, szybka jest i w sumie ciężko ją zajechać.
Arcaj napisał(a):
R'ke chyba już szkoda gazować ?

No z zasady szkoda, ale nic nie stoi na przeszkodzie bo to prosty silnik.
Arcaj napisał(a):
a jak z awaryjnością poza cewkami?

Jakiś innych często zdarzających się usterek nie ma. To raczej mało awaryjne silniki.

Autor:  Arcaj [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Kuman
Jakie Ty miałeś spalania? Na internecie wyczytałem ze max 16L gdzie to mnie trochę szokuje, ze przy takiej mocy(mało) pali.
I czy nie narzekasz na ten silnik?

Autor:  Kuman [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Ja nie jeździłem jeszcze eRką. Ale można spalić od min 7.5 trasa na zamulatora poprzez 10-14 średnie i 20 przy katowaniu.

Autor:  gluszcz [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

+1 Kuman
Co do silnika to bdb jednostka ,jedyną bolączką tego silnika są wyciągające się łańcuchy rozrz. Choć tutaj zdania są podzielone .Nie znam nikogo kto z tym walczył w Pl.Objawem tego jest hałas z okolic rozrz. diagnostyka - test na vagu. tutaj masz cos na ten temat
http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... stid=54739
http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... eadID=4299
Koszt naprawy jednak nie jest mega duzy i mozna zamknąć się w 1500 zł /bez kół nastawczych/
seria .:R - miasto 13-14 ,trasa 10-11, upalanie można i 2 zobaczyć na przodzie ...
DSG w N/A jest nie do zaje....wymiana oleju i fitra jedynie ,choć są i przypadki probl. z mechatroniką.Jak doładujesz 3.2 możesz myśleć o modach DSG, które są mega kosztowne .

Autor:  KanedA [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Oprócz naciągających się łańcuchów, to jeszcze wycierają się łyżwy przy łancuchach, jak w 12v, ale to trzeba sporo przelotu do tego (albo g*wniany olej) gazować R? można... ale... szkoda, gaz jak gaz jest jeszcze bardziej suchym paliwem niż bęzyna, ma trochę inna temperaturę spalania itd... moim zdaniem jednak szkoda silnika :)

spalanie jest dość porównywalne z v12 jak koledzy pisali powyżej :) od ok 8litrów bardzo ślimaczej jazdy przez średnie 11 - 13 litrów po 25 i trochę więcej litrów przy zabawie na śniegu (haldex/syncro) :D

Autor:  turpik [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

nie wiem czy na naszym forum jest kolega zlos ale na forum vwgolf czy streetracing ma opisanego swojego golfa R dorze pomodzonego (ok 360ps) na skrzyni DSG i jak narazie 0 problemow szybciej zajechal tylny most z haldexem niz skrzynie oczywiscie trzeba bylo zrobic mala zmiane w oprogramowaniu skrzyni ale mechanicznie nie bylo nic robione. inny przypadek to kolega PiSi ma mk5 R32 z dolozonym turbo ok 550ps i jak narazie DSG tez zyje. tutaj trzeba bylo wymienic sprzeglo na mocniejsze oraz zrobic modyfikacje oprogramowania ale tez wszystko funkcjonuj jak nalezy

o skrzyni DSG z naszego forum

/viewtopic.php?f=36&t=41398&hilit=dsg
viewtopic.php?f=36&t=42311&p=475066#p475066

a co do silnika R32 tak tak jak kuman pisal dobre jednostki o wiele lepszy niz jego poprzednicy tylko brak i swapowac hehe tylko jest maly problem z dostepnoscia tych silnikow po przyzwoitych cenach bo niby jest komplet na swap ale zawsze czgos brakuje a jak sie pozniej okazuje sa to czesci ciezkie do zdobycia ale jak ktos naprawde chce to wszystko znajdzie wszystko kwestia czasu ;)

Autor:  KanedA [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

turpik napisał(a):
bo niby jest komplet na swap ale zawsze czgos brakuje a jak sie pozniej okazuje sa to czesci ciezkie do zdobycia ale jak ktos naprawde chce to wszystko znajdzie wszystko kwestia czasu ;)


hehe, tak jest zawsze przy swapach, zawsze jakiejś pierdoły zabraknie - większej bądź mniejszej ;)

Autor:  gluszcz [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

słyszałem że koszt modyfikacji skrzyni u kol. PiSi to coś koło 20 tyś. seria daje rade do 450 Nm.
Ogólnie mało osób ogarania modyfikację tych skrzyń w PL i ze swapem będzie bardzo podobnie /Compsport jest w temacie ale $$$$$$/
U złosia modyfikowane jest oprogramanie w DSG i powiem że daje radę ,fajnie jedzie ta bateryjnka R20 ]:->

Autor:  Arcaj [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Teraz to dostałem mnóstwo wiadomości. Chyba się przekonam właśnie do tego swapu tej jednostki i skrzyni. R32 i DSG to chyba jest najlepsze połączenie. Czy istnieje lepsza skrzynia od DSG?

Autor:  turpik [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

jezeli chodzi o automatyczne skrzynie to na chwile obecna nie ma lepszych od DSG

Autor:  Apsik [ Śro 07 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Cytuj:
słyszałem że koszt modyfikacji skrzyni u kol. PiSi to coś koło 20 tyś. seria daje rade do 450 Nm.
Ogólnie mało osób ogarania modyfikację tych skrzyń w PL i ze swapem będzie bardzo podobnie /Compsport jest w temacie ale $$$$$$/

Na chwilę obecną ogarniamy wszelakie modyfikacje skrzyń DSG, tak programowe jak i mechaniczne. Wszystko we współpracy z liderem w tej dziedzinie VR6 Specialist aka. DSG Dokter.
Niestety zabawy z DSG stają się kosztowne w momencie, gdy robi się skrzynię pod moment ponad 450Nm. Programowo zmienić można dużo, a nawet bardzo dużo :)

Co do spalania, to jeszcze NIGDY nie udało mi się zejść poniżej 10l. Nawet jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że to niemożliwe przy codziennej jeździe (kropka).

Cytuj:
hehe, tak jest zawsze przy swapach, zawsze jakiejś pierdoły zabraknie - większej bądź mniejszej ;)

ZAWSZE pfu

A z cewkami jest tak, że jak ktoś D.U.P.A i od serwisu stroni to jest w plecy :$
Była akcja serwisowa i cewki za free zamieniali. W eRce z kompresorem już wcześniej wymieniałem jedną. Właściciel wziął uszkodzoną ze sobą, i dostał 6 nowych. Założyli 6 nowych do auta a zamiennik BERU który ja wcześniej zapodałem oddali mu i teraz ma w zapasie.

Łańcuchy i prowadnice, to chyba zależy od silnika. Jedne słychać już przy 130tkm inne się nie odzywają nawet mimo 170tkm.

Jedna sprawa - dobry motyw w R32 to wymiana termostatu na zimniejszy. Zwłaszcza gdy eRka jest doładowana. Mieliśmy wiele dziwnych akcji z grzaniem się silnika w R32. 2tyg temu wymieniłem termostat na otwierający się przy 71*C i jest zupełnie inaczej. Podejrzewam nawet że oryginalny Wahler wyeksploatował się do granic możliwości... i stąd te wszystkie problemy.

Autor:  KanedA [ Czw 08 Gru, 2011 ]
Temat postu:  Re: [All vw] R32 i skrzynia DSG

Apsik napisał(a):
Jedna sprawa - dobry motyw w R32 to wymiana termostatu na zimniejszy. Zwłaszcza gdy eRka jest doładowana. Mieliśmy wiele dziwnych akcji z grzaniem się silnika w R32. 2tyg temu wymieniłem termostat na otwierający się przy 71*C i jest zupełnie inaczej. Podejrzewam nawet że oryginalny Wahler wyeksploatował się do granic możliwości... i stąd te wszystkie problemy.


To samo tyczy się 12V :) jest znaczna różnica w chłodzeniu :)

PS. wysilone 1,8T też dają rade z zimnym termostatem, ostatnio sprawdzane na jednostce która na hamowni wypluła 34X PS :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/