VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw] nierówna praca silnika VR6
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=68610
Strona 1 z 2

Autor:  dawid [ Nie 06 Lis, 2011 ]
Temat postu:  [all vw] nierówna praca silnika VR6

witam.problem dotyczy passata b3 rok 1993,silnik AAA na module, skrzynia automat
zaraz po zakupie auto nie chodziło na 2 gary.na 3 było przebicie i ogólnie nie miał mocy.wymieniłem więc cewkomodół.jakieś 2km od założenia było wszystko ok.potem znów to samo czyli pali na 4 gary i strzela w dolot, nie ma mocy itp.diagnoza vagiem wykazała sondę i czujnik położenia wałka.podmiana czujnika nic nie dała więc zabrałem się za rozrząd.okazało się ze jest ustawiony ok ale na kółku nie było magnesu.wymieniłem magnes, auto trochę lepiej chodzi ale nadal nie pali na 2 gary.a dokładnie na 6 i 1.
po urwaniu się kabla z czujnika położenia przepustnicy auto momentami chodziło normalnie.po przylutowaniu kabli przez chwile było ok potem znów to samo./najgorzej jest na wolnych obrotach,wkręcać się wkręca ale słabo jak na vr6,przyspiesza też etapami tzn nieraz czuć ze ma moc jak powinien nieraz nie.ogólnie rozkładam już ręce i nie mam siły ani pieniędzy żeby podmieniać poszczególne części. czy ktoś ma jakiś pomysł co obcina prąd na cewkę??co sprawdzić jeszcze??może czujnik położenia wału??ale jak go odłączę to silnik gaśnie.

z góry dzięki za jakieś sugestie.

Autor:  mk1turbo [ Nie 06 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [vr6]nierówna praca silnika/nie pali na 2 gary

Kolego a w jakim stanie są kable zapłonowe bo z reguły one dostają przebicia i wykon czajom ten cewko moduł

Autor:  dawid [ Nie 06 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [vr6]nierówna praca silnika/nie pali na 2 gary

kupiłem nowe,świece też

Autor:  KanedA [ Pon 07 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

sprawdź odmę, czy nie jest zatkana.

Autor:  Kuman [ Pon 07 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

dawid018 napisał(a):
może czujnik położenia wału??

Jak u mnie był taki uszkodzony to objawy były takie, że silnik nie wkręcał się powyżej 5000 obr i przy tym strzelało w wydech. Jak trzymałem równe obroty np 4000 to na VAG skakały one w przedziale 3000-5000. Wymieniłem czujnik i spokój. No ale u Ciebie objawy są zupełnie inne.

Autor:  dawid [ Pon 07 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

KanedA napisał(a):
sprawdź odmę, czy nie jest zatkana.



yyyy a które to??albo w którym miejscu??

jutro jade ko kumpla który ma taki sam motor i będziemy przekładać wszystko.niestety coraz większe podejrzenia padają na cewkę mimo że podobno miała być sprawna.posprawdzałem dziś wtyczki i na wszystkim jest + i - sygnał z czujnika położenia wałka dochodzi,na cewce +i- jest na module sygnał jest także chyba tylko sama cewka jest walnięta bo jak założę inną(też uszkodzoną) to na 6 i 1 iskra taka ze konia by zabiło.

Autor:  mk1turbo [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

Miałem kiedyś problem w 2.9 taki problem ze nie chodził na jeden była to cewka wymieniłem ją i kable i był spokój do niedawna znów zaczął kolec na wolnych a pod obciążeniem strzelał w filtr dziś wymieniłem kable i jak rękom od joł 240 zamyka i ani nie prychnie

Autor:  dawid [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

tylko u mnie to nie są przewody bo mam nowe.po prostu pod zdjęciu przewodu z 2 czy 3 sekcji cewki iskra przeskakuje znacznie mocniej niż z 1.niby jak włożę luźny kabel ze świecą to iskra jest ok.

a może mi ktoś powiedzieć co jest w kostce która jest wpinana w cewke??wiem ze skrajne to + i -.a reszta??jak zdejmę ten plastik z góry który osłania nakrętki i przyłożę kontrolkę to na 3 mruga.

Autor:  turpik [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

jak sie nie myle to na 3 srodkowych do cewki idzie sygnal z kompa na kazda pare swiec. jak dobrze pamietam to jak sprawdzalem to na 3 srodkowych powinno mrygac

Autor:  dawid [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

turpik napisał(a):
jak dobrze pamietam to jak sprawdzalem to na 3 srodkowych powinno mrygac


sprawdzałem i mruga coś tam.czyli wychodzi ze cewka:/

Autor:  DjDarecki [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

dawid018 sprawdź po ciemku czy nie skaczą iskry po cewce a szczególnie koło słabszej sekcji :)
Tylko zdejmij plastyk zasłaniający cewkę z góry , żeby było widać ją całą.
Często skaczą iskry po cewce w stronę wyjścia przewodów. Bo ze starości popękała.
Jest gdzieś opis ( film ) jak to łatwo naprawić , jeżeli to będzie to .........

dawid018 napisał(a):
turpik napisał(a):
jak dobrze pamietam to jak sprawdzalem to na 3 srodkowych powinno mrygac


sprawdzałem i mruga coś tam.czyli wychodzi ze cewka:/

jak mruga to dobrze , dochodzi sygnał

Autor:  turpik [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

zeby sprawdzic modul to mozesz sprawdzic opornosc na uzwojeniu wtornym medulu na prach 1 i 6, 3 i 4 oraz 5 i 2 srawdz miernikiem rezystancje ktora powinna oscylowac miedzy 3,6-4,4 kOhma jezeli brak przewodnosci to modul uszkodzony

Autor:  dawid [ Wto 08 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

byłem jeszcze raz sprawdzić i na 3 środkowych nic mi nie mruga na mojej kontrolce ale od modułu odchodzą 4 nóżki które są przekręcone nakrętkami do cewki i tam mi na 3 mruga a na 4 jest +

panowie jaki związek ma czujnik położenia przepustnicy z iskrą?? bo podłubałem trochę kontrolką w kostce od tego czujnika i auto jak by zaczęło lepiej chodzić ale obroty podniosły się do 2 tys
ewentualnie czy skrzynia automatyczna ma jakiś wpływ na działanie silnika??

Autor:  DjDarecki [ Śro 09 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

Może brudno na stykach , przeczyść
Sprawdź masy kabli przy silniku , chyba u góry koło przepustnicy jest kilka mas przykręcanych na śrubkę do budy

Autor:  dawid [ Śro 09 Lis, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all vw] nierówna praca silnika VR6

DjDarecki napisał(a):
Może brudno na stykach , przeczyśćSprawdź masy kabli przy silniku , chyba u góry koło przepustnicy jest kilka mas przykręcanych na śrubkę do budy

wszystko lśni.pierwsze co robiłem to czyszczenie kabli

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/