VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=67096
Strona 1 z 2

Autor:  dropsik [ Pon 19 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

mam pytanko co do tego swapa
poniewaz mam miec taki silnik za free chodzil on na gazie do wymiany sprzeglo przebieg na polskie okolo 210tys.
Jesli po malym remoncie on bedzie i oczywiscie bez gazu juz czy taki silnik oplaca sie wkladac do mk2 ?
Chodzi tutaj ogolnie o osiagi i wklad jaki bedzie wlozony i czy pasuje dokladnie na lapy z mk2 taki silnik.
I ogolnikowo czy warto poprosze o komentarze na ten temat
z gory dziekowac :)

Autor:  turpik [ Pon 19 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

moim zdaniem nie ma sensu swapowac takiego silnika. jak chcesz auto do jazdy na codzien bez gazu to malo oplacalne biorac pod uwage ze bedzie to palic od 8l w gore. a zeby poszalec cos na weekend to troche za slaby wiadomo to 125ps na poczatku moze sie wydawac ze dobrze jedzie ale szybko ci sie znudzi a ten silnik jest malo rozwojowa jednostka. jak chcesz auto na weekend to wkladaj jego starszego brata 1.8 tylko ze z turbem. dobra jednosta i bardzo rozwojowa a spalanie praktycznie to samo. jezeli chodzi juz o samego swapa to trzeba sanki z mk3, corrado na inne poduszki niz sa w mk2. do tego dochodzi przerobienie wiazki silnika oraz usuniecie immo. jak ja bym mial sie juz bawic w swapy to bym wlozyl silnik 2E z mk3 wszystko pasuje i wyjdzie podobnie albo i taniej jak chcesz silnik remontowac tego 1.8 20V i do tego jeszcze koszta elektryki

Autor:  Apsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

No nieeee... :<
- 1.8 20v to fajny silnik, zwłaszcza jak się do niego gaźniki doczepi :D i zgodzę się, że nie musi to być akurat oszczędna jednostka
Image

- mocowanie - nic prostszego, zostaje WSZYSTKO z MK2, łapy silnika pasują, skrzynia pasuje...
Elektryka, to elektryka immo i w 2E było :) a wiązkę zawsze się da dopasować.

turpik napisał(a):
moim zdaniem nie ma sensu swapowac takiego silnika. jak chcesz auto do jazdy na codzien bez gazu to malo oplacalne biorac pod uwage ze bedzie to palic od 8l w gore. a zeby poszalec cos na weekend to troche za slaby wiadomo to 125ps na poczatku moze sie wydawac ze dobrze jedzie ale szybko ci sie znudzi a ten silnik jest malo rozwojowa jednostka. jak chcesz auto na weekend to wkladaj jego starszego brata 1.8 tylko ze z turbem. dobra jednosta i bardzo rozwojowa a spalanie praktycznie to samo. jezeli chodzi juz o samego swapa to trzeba sanki z mk3, corrado na inne poduszki niz sa w mk2. do tego dochodzi przerobienie wiazki silnika oraz usuniecie immo. jak ja bym mial sie juz bawic w swapy to bym wlozyl silnik 2E z mk3 wszystko pasuje i wyjdzie podobnie albo i taniej jak chcesz silnik remontowac tego 1.8 20V i do tego jeszcze koszta elektryki

Autor:  turpik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

no wiadomo jak sie gazniki zalozy to zawsze jest fajny motor ale to sa koszta i wtedy chyba nie bedzie juz tak "oszczedny" jak wczesniej. co do elektryki to immo bylo w 2E ale wszystkie kostki pasuja do ori instalacji z mk2 i wtedy tylko wszystko przekladasz lacznie z immo a z instalacja z passata nie jest tak latwo co prawda nie jest to jakas skomplikowana instalacja ale trzeba miec schematy i znac sie cos na elektryce i z immo sa wieksze problemy bo jak sie nie myle jest w zegarach to albo wkladac zegary z passata albo je usunac a to niestety kosztuje chyba ze sie umie samemu ale to niestety trzeba miec wieksza wiedze.

Autor:  Apsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Chyba, a raczej napewno będzie oszczędny - KRa na gaźnikach z CBR 600 + dysze 170 pali 8l/100km przy mieszanej jeździe.
Cytuj:
wtedy chyba nie bedzie juz tak "oszczedny"


A z immo to sprawa wygląda tak, że w tych silnikach koszt przeróbki nie jest jakiś powalający i szczerze mówiąc to wolałbym usunąć immo niż go przekładać do MK2 bo przekładanie immo do MK2 to :lipa:

Autor:  dropsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

hehehe chlopaki to juz sam nie wiem czy mam swapowac ten silnik czy nie :( mam ogolnie cala zime na przelozenie i modzenie przy nim z instalacja i lapami i wogole swapem
ogarnac sie da napewno tylko czy warto sie bawic w te koszta jak piszecie ze moze duzo moze nie

ale dobre to ze moze bede mial ten silnik za free... :)
takze moze warto co ?

Autor:  Apsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Jak za darmo, to ja bym SWAP'ował. Lepsze to niż 1.3 :)
Ja tam nie narzekam na te silniki, nie są wysilone, robią kilometry, problemów z nimi nie ma.
...pytanie podstawowe :) chcesz auto na codzień, czy na weekendy?

PS. Od strony mechanicznej instalacja tego silnika to ŁATWIZNA
- oryginalny kolektor 4-2 pasuje do dwururki z 8v GTI,
- mając chłodnicę z wejściami po stronie alternatora podłączasz ją oryginalnymi wężami MK2 + 40cm rurki z nierdzewki o średnicy 33mm
- skrzynia od Diesla lub benzyny 1.8 - pasuje (razem ze sprzęgłem)
- nagrzewnicę podłączasz wężami z MK2 G60 lub z MK3

Autor:  dropsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Apsik napisał(a):
Jak za darmo, to ja bym SWAP'ował. Lepsze to niż 1.3 :)
Ja tam nie narzekam na te silniki, nie są wysilone, robią kilometry, problemów z nimi nie ma.
...pytanie podstawowe :) chcesz auto na codzień, czy na weekendy?

PS. Od strony mechanicznej instalacja tego silnika to ŁATWIZNA
- oryginalny kolektor 4-2 pasuje do dwururki z 8v GTI,
- mając chłodnicę z wejściami po stronie alternatora podłączasz ją oryginalnymi wężami MK2 + 40cm rurki z nierdzewki o średnicy 33mm
- skrzynia od Diesla lub benzyny 1.8 - pasuje (razem ze sprzęgłem)
- nagrzewnicę podłączasz wężami z MK2 G60 lub z MK3


no autko ma byc na codzien :(
w tym 1.3 mam gaz to jesli tak to moge go przelozyc ale wolalbym nie gazowac ale jesli mowicie ze tak pochlania paliwo to troche daje do myslenia.

Jak to co napisales wystarczy zeby wszystko podpiac no to super sprawa :)
i mowisz ze nic nie trzeba przerabiac pod skrzynie i silnik chodzi o lapy?

Autor:  dropsik [ Wto 20 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

bo mam ta PF jeszcze ale za nia musze dac 1000zl tylko ze to pasuje plug&play zero kombinacji wkladasz i masz ;) i teraz sie zastanawiam

Autor:  norbi [ Śro 21 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Analogicznie 20VT wchodzi tak samo? Oczywiście bez wydechu :)

Autor:  Apsik [ Śro 21 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

norbi napisał(a):
Analogicznie 20VT wchodzi tak samo? Oczywiście bez wydechu :)

Nie inaczej. Po prostu pasuje :) :cfaniak:

Autor:  turpik [ Śro 21 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Apsik a jak z wytrzymaloscia skrzyni 020 przy 1.8t ?? sprzeglo 210 to chyba trzeba jakiegos lepszego organika zeby wytrzymalo dobre upalanie

Autor:  Apsik [ Śro 21 Wrz, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Ja polecam ClutchMasters. Sprowadzałem kilkakrotnie do 210 i 228mm. Póki co nikt się nie skarżył.
Do 210mm jest 17-012-HDB4 wytrzymuje 350-400KM, a kosztuje $400US + przesyłka i ewentualne cło.

Autor:  el Kozako [ Pon 23 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

A czy ta 20zaworówka ma taki sam blok w A4 i Golfie/Seacie - czy sie róznią?? pytam bo przecież w A4/Passacie silnik jest wzdłóznie, czy tylko z Golfa/Seata motor pasi?? tak z ciekawosci pytam :$

Autor:  Apsik [ Pon 23 Sty, 2012 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] Swap na 1,8 20v do mk2

Czy wzdłużnie czy poprzecznie nie ma znaczenia - ważny jest osprzęt, np podstawa filtra oleju czy miska oleju.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/