Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T i skrzyni DSG
PostWysłany: Pią 21 Sie, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 11 Maj, 2006
Posty: 233
Skąd: Bytów
Witam
Stoję przed wyborem pierwszego prawdziwego samochodu (mk2 sprzedane, prawko zdane, trochę gotówki odłożone) i chyba zdecyduje się na mk5 GTI. Możecie cos powiedzieć na temat silnika montowanego w tym samochodzie?
na co uważać przy zakupie?
jakie mody są bezpieczne dla silnika?
co można osiągnąć przez zmianę wydechu + większe IC + dolot + program?

temat założyłem tutaj bo chodzi mi o informacje na temat samego silnika, proszę nie przenosić :ok: :



_________________
viewtopic.php?f=98&t=42858&p=480935#p480935
moje mk5 GTI
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Pią 21 Sie, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
silnik dobry i sprawdzony, co wiecej stosowany w siroocco R bo ten z mk6 GTI jest slabszy konstrukcyjne, co do mocy to banalnie prosta bo jest to wersja rozwojowa 1.8T. uwazaj na zajechane turbo (co zdarza sie jak ktos nie daje ostygnac olejowi) generalnie goda polecenia jednostka. wydech + ic + program powinne spokojnie dac solidnego strzala



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Pią 21 Sie, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 11 Maj, 2006
Posty: 233
Skąd: Bytów
jakie dokładnie moce można uzyskać po wymianie tego intercoolera, wydechu i wystrojeniu tego?



_________________
viewtopic.php?f=98&t=42858&p=480935#p480935
moje mk5 GTI
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 22 Sie, 2009 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
ogor napisał(a):
jakie dokładnie moce można uzyskać po wymianie tego intercoolera, wydechu i wystrojeniu tego?

jakies 260 powinno byc :) tylko pamietaj ze jak trafisz z dsg to masz lipe.



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 22 Sie, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 11 Maj, 2006
Posty: 233
Skąd: Bytów
szukam manuala, ale słyszałem że firmy tuningowe (np hpa) mają patent na wysoki moment przy DSG ;)



_________________
viewtopic.php?f=98&t=42858&p=480935#p480935
moje mk5 GTI
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 22 Sie, 2009 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
ogor napisał(a):
szukam manuala, ale słyszałem że firmy tuningowe (np hpa) mają patent na wysoki moment przy DSG ;)

no jak w skrzyni pogrzebiesz to tak... w hgp 2,800 euro zeby 650nm wytrzymala :)



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 18 Cze, 2011 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Wrz, 2007
Posty: 1701
Skąd: Nowy Staw
Gadu-Gadu: 0
Auto: Porsche 951
odgrzeje kotleta. panowie jak mk5 2.0TFSI to z DSG czy manual? dlaczego? plusy i minusy ? prosiłbym o konkretne informacje a nie typy że słyszałem od pana Mietka na warsztacie ;-)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 18 Cze, 2011 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
dsg mozna przeciez ogarnąć... robi sie tez program do niej jak do silnika



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 18 Cze, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Maj, 2008
Posty: 411
Gadu-Gadu: 0
Auto: Volvo s60 2.4t & Passat B6 BMR DSG
DSG jest szybszy od Ciebie. DSG jest wygodniejszy. DSG zabiera trochę frajdy.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Sob 18 Cze, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Lakier napisał(a):
DSG jest szybszy od Ciebie. DSG jest wygodniejszy. DSG zabiera trochę frajdy.

ale lubi się zesrać już w fabryce, szwankuje komunikacja ze sterownikiem na przykład, flashowanie nie pomaga
nie kupuj DSG w używanym aucie

Mioo napisał(a):
silnik dobry i sprawdzony, co wiecej stosowany w siroocco R bo ten z mk6 GTI jest slabszy konstrukcyjne, co do mocy to banalnie prosta bo jest to wersja rozwojowa 1.8T


tu bym się spierał, 2.0TFSI z mk5 to stary silnik z rodziny EA113 o korzeniach w latach 70-tych, ten z mk6 to nowa rodzina EA888 zaprojektowana przez Audi i w mk6 jest wszystko lepsze, nikt mi nie powie. Różnią się takimi drobiazgami, jak napęd rozrządu pasek kontra łańcuch, stopień sprężania, ciśnienie na pompie paliwa i jeszcze pełen valvelift.
Ale co ja tam wiem, w końcu złożyłem i odpaliłem na hamowni tylko jednego TSI w Audi Györ.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Nie 19 Cze, 2011 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Sie, 2008
Posty: 312
Skąd: Dąbrowa Górnicza/ WrocLow
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf mk5 GTI
Tiguan R-line
Właśnie jak to jest z tymi silnikami ? ktory lepszy EA888 jest niby nowszy, ale pod względem poddatności na tuning lepszy chyba EA113, czyli starsza wersja. Już nie wiem co o tym sądzić... Bo gdyby ten EA888 był lepszy to przeciez VW zamontowałby go też w golfie R, Scirocco R, s3 itp, a w tych furkach chodzi EA113, tak samo jest z mk6 gti edition 35, bo włożyli tam właśnie tą starszą jednostkę EA113. Mam też dylemat w tej kwestii, bo stoję przed zakupem mk6 GTI, i nie wiem czy wybrać zwykłego, czy czekać do grudnia aż pojawi się ED 35 w salonach, chociaż wiem że cena może być zaporowa w porównaniu do normalnego GTI ;]

A co do skrzyni, ja jakoś nie jestem przekonany do DSG.... Po pierwsze zabiera trochę frajdy z jazdy, po drugie tuning auta z DSG będzie adekwatnie droższy, po trzecie mam znajomego w serwisie VW w magro tychy i wiem że te skrzynie nie są znowu aż tak bezawaryjne, a koszt ich naprawy jest kosmiczny :) Sorki za lekki OT na początku :) :)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 16 Sie, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
Wypowiem się na temat skrzyń DSG ... bo mi trochę szkoda takich ludzi co piszą posty nie mając oparcia na praktyce...
Od kilku miesięcy współpracuję z firmą Sserwis z Czernicy (woj. śląskie) która jako jedna z nielicznych w naszym kraju bez problemu naprawia skrzynie Multitronic i Tiptronic znane z Audi. Do tego wszystkie automaty i manuale VAG. Chcąc podejść profesjonalnie do tematu skrzyń DSG i uzupełnić ofertę nawiązaliśmy współpracę z znaną Wam holenderską firmą "VR6 Specialist" lub inna nazwa "DSG Dokter". W chwili obecnej Sserwis jest oficjalnym i jedynym partnerem w Polsce.
Skrzynie DSG to BARDZO udana konstrukcja. Od strony mechanicznej i elektronicznej.
Mogę też spokojnie powiedzieć, że fazę testów mamy już za sobą, bo wcześniej podchodziliśmy z dystansem do rozwiązań które oferują Holendrzy. W związku z czym od połowy czerwca kilka firmowych aut jeździło z nowymi programami wyposażonymi w różne ciekawe funkcje.
Ja sam testowałem program różne programy do DSG z silnikiem 2.0TDI i do 2.0 TSI. Możliwości modyfikacji są OGROMNE:
- szybkie zmienianie biegów
- super szybkie zmienianie biegów
- tryb manualny (to dla tych co twierdzą że DSG=brak frajdy)
- przesunięcie LC na wyższe obroty (totalna porażka w TDI, moment obrotowy jest tak duży że opony się palą)
- szybkie redukcje
- zmiana limitera momentu obrotowego na 450Nm
- rzadsze korzystanie z 1szego biegu przy niskich prędkościach
- rzadsze redukcje (głównie dla TDI)
- dowolna zmiana charakterystyki trybów D i S
Ogólnie, każda konfiguracja jest możliwa. A auto zmienia się nie do poznania.
Największe wrażenie robi program gdzie chce się wyciągnąć jak najwięcej z DSG. Człowiek wsiada do auta i zastanawia się czy aby napewno zmieniony jest tylko program. W 2.0TDI zmiana limitera momentu jest odczuwalna natychmiast podobnie jak zmiany biegów przy 4500rpm czy szybsze zmiany biegów. Całkowicie wyeliminowane jest zamulanie. Po prostu zmiana biegu następuje w tym momencie, już, teraz. Nie ma mowy o wahaniach. To samo jest z redukcją. Do tego tryb manualny - poezja. Wielu użytkowników narzeka, że po przestawieniu skrzyni w tryb manualny ta sama redukuje biegi. Tryb manualny to pełna kontrola człowieka nad biegami :-D
Sam katowałem DSG przez tydzień (w czerwcu) po dziś dzień działa bez zarzutów.
Dodam jeszcze że w ofercie są również sprzęgła do 800Nm więc nie wiem o co jeszcze chcecie się martwić.
W Sserwis można naprawić każdą skrzynię DSG, a także poprawić jej oprogramowanie. A dodatkowo dopasować dowolna skrzynię do swojego silnika, nieważne czy jest to skrzynia z TSI, FSI czy TDI.
Nigdy nie było problemu z komunikacją ze sterownikiem czy flash'owaniem.

Mam nadzieję że uprzedzenie do DSG jest spowodowane tym, że wielu z Was nie zna tej skrzyni. Ja widziałem już kilka rozebranych egzemplarzy (efekt tuningu przez domorosłych tunerów), ujeżdżałem kilka aut na różnych programach i z całym szacunkiem - DSG jest o niebo lepsza od manuala.

I zgodzę się z stwierdzeniem, że tuning auta z DSG jest droższy niż tuning auta z manualem. Niestety program do DSG nie jest za darmo.



_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 16 Sie, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Szacun Apsik za znajomość tematu, pozwolę sobie dodać jedną uwagę do poniższego zdania.

Apsik napisał(a):
Nigdy nie było problemu z komunikacją ze sterownikiem czy flash'owaniem.

Takie tematy z reguły odsiewane są w fabryce, tzn. takie problemy nie wyjeżdżają do klienta.
Średnio w fabryce wyskakują mi tygodniowo do 1 do 5 sztuk na brak komunikacji ze sterownikiem albo brak możliwości flashowania sterownika. Czasem wystarczy podejść ponownie do flashowania, czasem sterownik jest tak uwalony, że konieczna jest wymiana skrzyni.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 16 Sie, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
lucek napisał(a):
Średnio w fabryce wyskakują mi tygodniowo do 1 do 5 sztuk na brak komunikacji ze sterownikiem albo brak możliwości flashowania sterownika. Czasem wystarczy podejść ponownie do flashowania, czasem sterownik jest tak uwalony, że konieczna jest wymiana skrzyni.

To zapytam jaka jest tygodniowa produkcja, bo lepiej tu operować na % niż na szt.
A kolejna sprawa to to, że pewnie taka skrzynia wraca na linię po wymianie mechatronika. Nawet ELSA zawiera procedurę serwisową wymiany całego mechatronika :)



_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 16 Sie, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
Apsik a jak z trwaloscia takiej skrzyni po zmianie softu albo zmianie sprzegla na 800Nm??


Offline
 Profil    8234490
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe