VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf Mk2] country - blokoada tylniego mostu https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=64113 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | CCSSII [ Pią 10 Cze, 2011 ] |
Temat postu: | [Golf Mk2] country - blokoada tylniego mostu |
temat przeniosłem z ciekawostek, chciałem zablokować tylni most na stałe, wyeliminować sprzęgło lepkościowe, Koledzy napisali, ze raczej to się nie sprawdzi i można uszkodzić tylni most, kiedy próbowałem swoje country w terenie w pewnym momencie przednie koła wpadły w błotko i zaczęły mielić a tył nie zadziałał - czy to jest możliwie przy sprawnie działającym syncro? czy kiedy przednie koła wpadną w poślizg i zaczną mielić a tył się nie załączy to czy może dojść do uszkodzenia sprzęgła lepkościowego? czy może mi ktoś podesłać linki odnośnie golf country, interesuje mnie dokładna zasada działania napędu 4x4 syncro w tym rozwiązaniu. pozdrawiam jacek |
Autor: | turpik [ Nie 12 Cze, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk2] vw golf country - blokoada tylniego mostu |
nie mozesz zaspawac tylnego mostu na stale bo wtedy to auto bedzie sie nadawac tylko do jazdy na wprost bo na kazdym zakrecie bedzie palic lacza i zasadzie napedu syncro juz bylo poszukaj |
Autor: | CCSSII [ Wto 14 Cze, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk2] vw golf country - blokoada tylniego mostu |
nie chce zaspawać tylnego mostu, tylko wyeliminować sprzęgło lepkościowe montowane jeszcze przed mostem, wał byłby na sztywno, z tego co wiem z przodu i z tyłu maja takie same mechanizmy różnicowe, eliminując sprzęgło symuluje jakby zadziałanie syncro, przecież kiedy sprzęgło się załączy to mamy taka sama sytuację jakby był wał na sztywno - czy tak nie jest? auto by się nadawało tylko do jazdy wprost jeżeli mechanizm różnicowy byłby zblokowany a nie będzie przecież |
Autor: | jhosef [ Pią 15 Lip, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk2] country - blokoada tylniego mostu |
Aby usunąć sprzęgło lepkościowe musiałbyś w jego miejsce wstawić centralny dyfer. Inaczej naprężenia zniszczą napęd. Oprócz różnicy prędkości obrotowej między kołami w zakrętach występują również różnice między osiami. W tej chwili różnicę dopuszcza sprzęgło lepkościowe z naturalnym poślizgiem. Przy usunięciu jego nie będzie możliwości na występowanie różnic w obrocie osi, będzie więc nadawał się tylko do nazdy po błocie, szutrze, i na wprost po asfalcie. |
Autor: | bombowy [ Nie 07 Sie, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [Golf Mk2] country - blokoada tylniego mostu |
Jeżeli nie działa ci tylny napęd to albo wiskoza nadaje się na złom, ewentualnie nie działa ci podciśnienie odpowiadające za dołączanie i sprawne działanie tyłu podczas jazdy do przodu ![]() spinanie na "sztywno" napędu mija się z celem, tylne koła kręcą się wolniej i efekty eliminacji sprzęgła lepkościowego będą nieciekawe, szczególnie finansowo. całość napędu spina właśnie wiskoza. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |