VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk2] swap 2.3 V5 https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=55454 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | sundecade [ Czw 21 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Tak się zastanawiam jakim stopniem trudności odznacza się wpakowanie silnika 2.3 V5 do mkII. Wiem,że zbiornik wyrównawczy jest po przeciwnej stronie niż orginalnie w mkII. Czy pasowałaby skrzynia 2y czy trzeba włożyć tą od v5 albo vr6 (tylko ze tam sa ciegna czy tam linki a w golfie drąg) Chłodnica nie będzie przeszkadzać ? Łapy będą pasować ? Pytanie z ciekawości ![]() Pozdrawiam |
Autor: | norbi [ Czw 21 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Zobacz na czym leży silnik w Mk4 ![]() |
Autor: | sundecade [ Czw 21 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
mozesz jaśniej ? |
Autor: | turpik [ Czw 21 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
wszystko sie da wlozyc jest tylko kwesita finansowa takiego projektu. skrzyni 2y nie wlozysz bo to skrzynia innego rodzaju niz ta w V5. najlepiej wlozyc skrzynie ori z V5 jest ona dobrze zestopniowana w polaczeniu z tym silnikiem. trzeba rowniez przelozyc caly wybierak bo jest inny niz ten w mk3 czy mk2 g60 |
Autor: | Kuman [ Czw 21 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Silnik wskakuje na te same łapy co VR6 więc sama kwestia mocowania jest jak w przypadku swapa starej VR6-ki. Może być problem jedynie z przednią łapą bo przeszkadza trochę fabryczna chłodniczka oleju - u mnie problemu nie ma bo jest zewnętrzna. Fabrycznie motor jest zamocowany na podłożnicach, ale kochani konstruktorzy pomyśleli o nas zostawiając otwory w bloku na starą łapę od VR6-ki. Najlepszym wyjściem będzie spięcie motoru z oryginalną skrzynią z V5, bo ma fajne przełożenia więc i przyśpieszenie dobre. Do skrzyni pasuje łapa z VR6. Do zmiany potrzebne są jedynie flansze przegubów na 100mm bo w MK4 (itp) V5 wychodziło to na 110mm. Sprzęgło najlepiej zastąpić lekkim kołem zamachowym z VR6 plus ori sprzęgło również VR6. Wybierak może zostać od MK4 ale tylko w przypadku zeswapowania kasety wraz z linkami. Gdy ktoś chce zostawić linki z MK3 (do mk2 tak czy inaczej trzeba wkładać linki w większości przypadków) to wtedy wybierak ze skrzyni VR6 wraz z dolnym dekielkiem z logo VW. Zbiorniczek spokojnie można zaadoptować z MK2/MK3 raz z przewodami wodnymi - kwestia dobrania odpowiednich. Generalnie ten silnik jest identyczny budową ze starym AAA/ABV tylko ma jeden obcięty gar więc pewnie obejdzie się bez klepania podłożnicy w przypadku MK2, choć ja sam musiałem ją klepać jak wsadzałem AFN w tą budę. Kwestia elektryki. Niestety trzeba ciąć i lutować dwie wiązki, w MK4 są inne kostki więc schematy i jazda. Jakby ktoś się pobawił wszystko można odpalić na seryjnym liczniku z MK2, nawet obrotomierz można wyskalować pod 5 garów.Do tego zabawa z usunięciem IMMO, ogarnięcie 2 sond lambda, pedału gazu itp. Chłodnica najlepiej z mocnych wersji bo V5 lubi się grzać ![]() Ze swojej strony polecam 2.3 ale w wersji 20V czyli 170 konny motor o oznaczeniu AQN. |
Autor: | Valeczny [ Pią 22 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
No i druga kwestia to taka, że możesz nie domknąć maski ![]() A co idzie za zespaowaniem na taki silnik.. W MkII masz śruby M12 V5 ma już 5x100 a po drugie śruby M14 To musi pewnie stać na kołach do tego hamulce, zawieszenie.. Zeswapujesz na powiedzmy kołyske od Vr6, zmienisz rozstaw osi do tego kąt a co za tym idzie to zacisków gerlic jak będziesz miał lipa ET na feli dojdą dystanse to koła będa wystawać z przodu bardziej niż z tyłu |
Autor: | Kuman [ Pią 22 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Z maską nie powinno być większych problemów, mi dopiero po podniesieniu motoru na dystansach czasem tłucze obudowa o kawałek maski. Sanki jak i całe zawieszenie można zaadaptować z Toledo 1L zostawiając stary rozstaw 4x100 i przeguby 100mm. Do takiego zestawu tylko Girling 60 i hamuje jak trzeba ![]() ![]() Skoro R36 się mieści to ja nie widze problemu w włożeniu 2.3 do MK2 ![]() |
Autor: | dawid [ Nie 24 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Kuman napisał(a): Wtedy szerokość przodu się nie zmieni ![]() zmieni się chyba o 13mm na stronę(strzelam bo nie pamiętam dokładnie).bo w AFN są dłuższe wahacze niż w zwykłej mkIIi mkIII |
Autor: | Kuman [ Nie 24 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Porównywałem te z Toledo AFN i MK2 i było to samo. Toledo jest węższe jak MK3. |
Autor: | dawid [ Nie 24 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Kuman napisał(a): Toledo jest węższe jak MK3. a ja myślał ze wszędzie gdzie więcej jak 100 koni to pchali szersze wahacze ![]() |
Autor: | turpik [ Nie 24 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
inne a zarazem szersze wahacze masz mk3 GTI i 20 jahre |
Autor: | norbi [ Nie 24 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Czyli 4x100 węższe, 5x100 szersze? |
Autor: | dawid [ Pon 25 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
norbi napisał(a): Czyli 4x100 węższe niekoniecznie.zalezy jaka wersja.jak widac nie ma na to regóły.ja miałęm AFNa w mkIII i miałem 4x100 i wahacze szersze |
Autor: | norbi [ Pon 25 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
A jak jest w Corrado G60? Poza tym Passaty chyba też szersze? |
Autor: | Kuman [ Pon 25 Paź, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk2] swap 2.3 V5 |
Pamiętam jak Pablo brał ode mnie wahacz ze zwykłego MK3 1.8 to okazał się dłuższy o ok 10-15mm od Toledo 1.8. Chyba tylko Toledo ABF z rozstawem 5x100 miały dłuższe wahacze. |
Strona 1 z 8 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |