VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk2] swap 2.3 V5
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=55454
Strona 1 z 8

Autor:  sundecade [ Czw 21 Paź, 2010 ]
Temat postu:  [golf mk2] swap 2.3 V5

Tak się zastanawiam jakim stopniem trudności odznacza się wpakowanie silnika 2.3 V5 do mkII.
Wiem,że zbiornik wyrównawczy jest po przeciwnej stronie niż orginalnie w mkII.
Czy pasowałaby skrzynia 2y czy trzeba włożyć tą od v5 albo vr6 (tylko ze tam sa ciegna czy tam linki a w golfie drąg)
Chłodnica nie będzie przeszkadzać ?
Łapy będą pasować ?

Pytanie z ciekawości ;)

Pozdrawiam

Autor:  norbi [ Czw 21 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Zobacz na czym leży silnik w Mk4 :) To zrozumiesz w czym tkwi problem. A co do skrzyni to VR6, V5, V6...

Autor:  sundecade [ Czw 21 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

mozesz jaśniej ?

Autor:  turpik [ Czw 21 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

wszystko sie da wlozyc jest tylko kwesita finansowa takiego projektu. skrzyni 2y nie wlozysz bo to skrzynia innego rodzaju niz ta w V5. najlepiej wlozyc skrzynie ori z V5 jest ona dobrze zestopniowana w polaczeniu z tym silnikiem. trzeba rowniez przelozyc caly wybierak bo jest inny niz ten w mk3 czy mk2 g60

Autor:  Kuman [ Czw 21 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Silnik wskakuje na te same łapy co VR6 więc sama kwestia mocowania jest jak w przypadku swapa starej VR6-ki. Może być problem jedynie z przednią łapą bo przeszkadza trochę fabryczna chłodniczka oleju - u mnie problemu nie ma bo jest zewnętrzna. Fabrycznie motor jest zamocowany na podłożnicach, ale kochani konstruktorzy pomyśleli o nas zostawiając otwory w bloku na starą łapę od VR6-ki.

Najlepszym wyjściem będzie spięcie motoru z oryginalną skrzynią z V5, bo ma fajne przełożenia więc i przyśpieszenie dobre. Do skrzyni pasuje łapa z VR6. Do zmiany potrzebne są jedynie flansze przegubów na 100mm bo w MK4 (itp) V5 wychodziło to na 110mm. Sprzęgło najlepiej zastąpić lekkim kołem zamachowym z VR6 plus ori sprzęgło również VR6. Wybierak może zostać od MK4 ale tylko w przypadku zeswapowania kasety wraz z linkami. Gdy ktoś chce zostawić linki z MK3 (do mk2 tak czy inaczej trzeba wkładać linki w większości przypadków) to wtedy wybierak ze skrzyni VR6 wraz z dolnym dekielkiem z logo VW.

Zbiorniczek spokojnie można zaadoptować z MK2/MK3 raz z przewodami wodnymi - kwestia dobrania odpowiednich.

Generalnie ten silnik jest identyczny budową ze starym AAA/ABV tylko ma jeden obcięty gar więc pewnie obejdzie się bez klepania podłożnicy w przypadku MK2, choć ja sam musiałem ją klepać jak wsadzałem AFN w tą budę.

Kwestia elektryki. Niestety trzeba ciąć i lutować dwie wiązki, w MK4 są inne kostki więc schematy i jazda. Jakby ktoś się pobawił wszystko można odpalić na seryjnym liczniku z MK2, nawet obrotomierz można wyskalować pod 5 garów.Do tego zabawa z usunięciem IMMO, ogarnięcie 2 sond lambda, pedału gazu itp.

Chłodnica najlepiej z mocnych wersji bo V5 lubi się grzać :)

Ze swojej strony polecam 2.3 ale w wersji 20V czyli 170 konny motor o oznaczeniu AQN.

Autor:  Valeczny [ Pią 22 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

No i druga kwestia to taka, że możesz nie domknąć maski :)

A co idzie za zespaowaniem na taki silnik.. W MkII masz śruby M12

V5 ma już 5x100 a po drugie śruby M14

To musi pewnie stać na kołach do tego hamulce, zawieszenie.. Zeswapujesz na powiedzmy kołyske od Vr6, zmienisz rozstaw osi do tego kąt a co za tym idzie to zacisków gerlic jak będziesz miał lipa ET na feli dojdą dystanse to koła będa wystawać z przodu bardziej niż z tyłu

Autor:  Kuman [ Pią 22 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Z maską nie powinno być większych problemów, mi dopiero po podniesieniu motoru na dystansach czasem tłucze obudowa o kawałek maski.

Sanki jak i całe zawieszenie można zaadaptować z Toledo 1L zostawiając stary rozstaw 4x100 i przeguby 100mm. Do takiego zestawu tylko Girling 60 i hamuje jak trzeba :) Wtedy szerokość przodu się nie zmieni :) Ew można założyć 4 tłoczkowe hamulce Brembo z Ibizy Cupra-R, również z rozstawem 4x100 i średnicą tarcz 305mm.

Skoro R36 się mieści to ja nie widze problemu w włożeniu 2.3 do MK2 :)

Autor:  dawid [ Nie 24 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Kuman napisał(a):
Wtedy szerokość przodu się nie zmieni :)

zmieni się chyba o 13mm na stronę(strzelam bo nie pamiętam dokładnie).bo w AFN są dłuższe wahacze niż w zwykłej mkIIi mkIII

Autor:  Kuman [ Nie 24 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Porównywałem te z Toledo AFN i MK2 i było to samo. Toledo jest węższe jak MK3.

Autor:  dawid [ Nie 24 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Kuman napisał(a):
Toledo jest węższe jak MK3.

a ja myślał ze wszędzie gdzie więcej jak 100 koni to pchali szersze wahacze ooops

Autor:  turpik [ Nie 24 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

inne a zarazem szersze wahacze masz mk3 GTI i 20 jahre

Autor:  norbi [ Nie 24 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Czyli 4x100 węższe, 5x100 szersze?

Autor:  dawid [ Pon 25 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

norbi napisał(a):
Czyli 4x100 węższe

niekoniecznie.zalezy jaka wersja.jak widac nie ma na to regóły.ja miałęm AFNa w mkIII i miałem 4x100 i wahacze szersze

Autor:  norbi [ Pon 25 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

A jak jest w Corrado G60? Poza tym Passaty chyba też szersze?

Autor:  Kuman [ Pon 25 Paź, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk2] swap 2.3 V5

Pamiętam jak Pablo brał ode mnie wahacz ze zwykłego MK3 1.8 to okazał się dłuższy o ok 10-15mm od Toledo 1.8. Chyba tylko Toledo ABF z rozstawem 5x100 miały dłuższe wahacze.

Strona 1 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/