VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=54368
Strona 1 z 1

Autor:  Marioo [ Wto 14 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

Witam
Mam taki problem, który opiszę od początku.
Jakiś czas temu kupiłem a3 1,8 turbo AGU, no i zaczęły się problemy.
Samochód raz odpalał raz nie.
po dłuższym czasie i straconych nerwach i podłączaniu się pod vag-coma, doszliśmy do pewnych wniosków:
Jeżeli napięcie na akumulatorze spadało poniżej 12V auto nie odpalało, (aha w międzyczasie wyszedł problem z alternatorem, zaświeciła się kontrolka ładowania)
Jak tylko podładowałem aku, lub się on trochę "zregenerował" to silnik odpalał, decyzja sprawdzamy aku.
Na pierwszy rzut oka było widać mechaniczne uszkodzenie regulatora napięcia (pęknięty), decyzja wymiana. Przed wymianą ładowania nie było
Po wymianie regulatora napięcia, auto odpaliło, kontrolka ładowania zgasła, a ładowanie jest na poziomie 14V i ani grama więcej (wydaje mi się, że powinno być 14,5V ale nie wiem czy ma to aż takie znaczenie).
Teraz tak, przez ostatnie 4 dni od wymiany regulatora auto odpalało i jeździło ale ...... nie stało w korkach na wolnych obrotach.
Dzisiaj sytuacja wygląda tak. Rano do pracy pojechałem normalnie, w dzień wyprawa do sklepu, do sklepu ok a pod sklepem nie odpala
decyzja wracamy do firmy z buta (nie daleko), bierzemy jakieś auto i scholujemy go. Aha pierwsze

co to za miernik i patrzeć na napięcie jest 12 ale nie pali, podczas kręcenia spada do 11,3-11,2.
Po jakiś 2 godzinach jedziemy po audi, wsiadam do auta odpaliła, sprawdzam ladowanie 14V - równo nie ważne jakie obroty silnika, przez chwile wskoczyło tylko na 14,1V.
jadę do domu, w trakcie jazdy wszystko ok, nie widać problemów, ale stanąłem w korku, kilkanaście minut na wolnych obrotach, prawie nie dodając gazu i auto gaśnie, spycham auto na pobocze, miernik w ręce na aku 12,2V a podczas kręcenia 11,4V. i nie odpala. Teraz zagadka o co chodzi. jak na razie to wiem, że jedynie te napięcie jest takie jak podałem nic innego nie sprawdzałem. Nie podłączałem dzis pod vaga bo nie miałem go akurat ze sobą. Ale wydaje mi się, że będzie jak poprzednio błędów brak.
Teraz pytanie czy to, że napięcie ładowania jest 14 może rozładować aku na tyle, żeby samochód nie odpalał i pytanie podstawowe czy to, że napięcie spada do 12 a czasami niżej ma w ogóle jakikolwiek wpływ na odpalanie samochodu,.
Nasza teoria wcześnie na temat, że jak jest poniżej 12V to nie odpala wydała mi się dziwna, ale to pomagało więc w nią uwierzyłem, ale czy ten silnik może mieć jakies zabezpiecznie, które odcina np. iskrę jak jest ponieżej 12V???
Co jeszcze sprawdzić? Może czujnik położenia walu albo wałka rozrządu? czy to może być to?
gdzie znajdują się te czujniki i jakie kupić albo jak sprawdzić miernikiem czy mają prawidłowe wskazania - kiedyś w oplu sprawdzałem oporność czujnika polożenia walu, ale nie wiem jakie tu powinien mieć parametry i czy działa tak samo.

Napiszę jeszcze jedną rzecz, która mnie interesuje, po wyjęciu alternatora i zlożeniu tego wszystkiego do kupy, strasznie długo nagrzewa się silnik. jak mam włączoną klimę to temp jest ok 70st. jak wyłącze to po kilku nastu minutach dochodzi do 90st. ale jak włącze klime albo i nawet samą dmuchawę to temp silnika spada.

Dodam, że kontrolki typu check engine sie nie świecą. Żadnych innych objawów, żadnego szarpania podczas jazdy, przerywania czy innych zauważalnych rzeczy, jak jedzie to jedzie bardzo dobrze, przyśpieszenie ma ok, turbina ładnie dmucha ale jak zgasnie to musi odpocząć dłuższą chwilę i pali, chociaz przed zrobieniem regulatora to i nocka nie dawała już efektów.
Bardzo proszę o jakieś sensowne rady, co mogę to sprawdzę sam a co nie to podpowiem mechanikowi do którego auto pójdzie jak nie zacznie działać jak należy.
Pozdrawiam


prosze zapoznać sie z regulaminem i UŻYWAĆ PRZEDROSTKÓW !!
turpik

Autor:  turpik [ Śro 15 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

moim zdaniem wystarczy kupic nowy aku bo jak masz stary czy juz mocno zuzyty to nawet najlepszy alternator mu nie pomoze i stad te problemy z paleniem

Autor:  Marioo [ Śro 15 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

turpik napisał(a):
moim zdaniem wystarczy kupic nowy aku bo jak masz stary czy juz mocno zuzyty to nawet najlepszy alternator mu nie pomoze i stad te problemy z paleniem


akumulator jest nówka, nie dopisałem tego, mój błąd
Dzisiaj podpiąłem się pod vaga i wyszło kilka błędów
18010 P1602 Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie D
16706 P0322 Obwód wejścia silnika prędkości zapłonu / dystrybucji – brak sygnału A lub B / miganie
17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer - brak komunikacji lub uszkodzony immobilaizer, możliwe że tylko sie rozkodował
16497 P0113 Czujnik IAT – Temp. niska – obwód wysoki – G42 A
16486 P0102 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście A

no i teraz tak
Błąd numer 1: nie kasowałem błędów po zrobieniu alternatora, więc błąd może być jeszcze z tamtej epoki:D, ale vag pokazuje napięcie (w blokach pomiarowych grupa 003 13,86V - więc chyba trochę nisko, ale miernik elektroniczny podpinany pod aku pokazuje 14,1V na dzień dzisiejszy - więc nie wiem jak to z tym jest, czy ecu będzie pokazywał trochę niższe napięcie czy mój miernik jest do D***

błąd 2 - nie wiem co to i o co z tym chodzi:

błąd 3 immo - więc tak, auto po sprowadzeniu, (o czym dowiedziałem się po kupnie) miało problem z immo, podobno ktoś tam coś grzebał ale nie wiem co, wydaje mi się, że immo nie jest rozkodowane, bo mam drugi kluczyk z niezakodowanym immo i nie mogę odpalić auta nim. ten błąd już się pojawił, odczytali go ludzie z diagtroniku, no i teraz znowu, wiec nie wiem o co chodzi z nim, ale wydaje mi się, że to nie jest przyczyną nie odpalania, ale mogę się mylić.

błąd 4 - nie wiem o co chodzi

błąd 5 - i tu zrobiłem błąd, bo zanim podłączyłem się pod kompa, za poradą ludzi a3-club, odpiąłem przepływkę, i ten błąd może z tego wynikać.
Dodam, że przepływke odpiąłem w trakcie pracy silnika, i jedyne co się stało to spadły na ułamek sekundy obroty delikatnie, silnik pracował dalej, zgasiłem i odpaliłem go bez problemu bez podpiętej przepływki - może to ma jakieś znaczenie nie wiem nie znam się.

Może kogoś to naprowadzi na jakieś rozwiązanie mojego problemu.

Autor:  turpik [ Śro 15 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

pokasuj te bledy i zobacz co ci bedzie wtedy pokazywac to ze odlaczyles przeplywke to nic nie szkodzi to ze jest inne napiecie w komputerze a w inne na mierniku to jest skutek spadku napiecia na przewodach ktore ida do kompa podlacz miernik zeby zmierzyc napiecie w innym miejscu niz aku powiedzmy skrzynka bezpiecznikow i zobaczysz ze bedzie inne napiecie niz na akumulatorze.
immo nie moze sie rozkodowac bo jest on na sztywno wrzucony problem moze wystepowac w pastylce immo ktora jest w kluczyku albo z cewka kolo stacyjki i podlaczeniem do kompa immo
czujnik G42 to czujnik temperatury zasysanego powietrza i znajduje sie on gdzies na dolocie nie wiem gdzie w tym siniku ale nie powoduje problmow z zapalaniem

Autor:  Marioo [ Śro 15 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

Jedyne co mnie tutaj zastanawia to16706 P0322 Obwód wejścia silnika prędkości zapłonu / dystrybucji – brak sygnału A lub B / miganie, to jest chyba czujnik prędkości obrotowej wału korbowego.
Wiem, że on może stwarzać takie problemy i kilka osób w różnych autach miało podobnie.
Ale w tej chwili czekam aż znowu nie będzie chciała odpalić i wtedy podłącze kompa i zobacze na świeżo jakie są błędy.

Autor:  turpik [ Śro 15 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

g28 to czujnik wału korbowego i jezeli nie ma sygnalu z tego czujnika to auto nie odpali sprawdz polaczenie tego czujnika moze kostka nie laczy ewentualnie wymien na nowy

Autor:  Marioo [ Śro 15 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [audi a3] 1,8 t agu raz odpala a raz nie.

a gdzie on się znajduje, tych czujników i kabelków tam trochę jest a nie mogę zlokalizować który to dokładnie.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/